Teraz jest 03.07.2024, 09:41



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
[F1] kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22
Lokalizacja: Słupsk
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post kody błędów: 16556 , 16514 , 16518 , 16500
hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i
wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać. Podpieli go pod komputer i wyskoczyly takie bledy 16556 system pomiaru paliwa system za bogaty; 16514 usterka elektryczna w obwodzie pradowym; 16518 sonda 1 brak aktywnosci; 16500 czujnik temperatury plynu - niezrozumiale wartosci i wszystko rząd cylindrów 1
czego to moga byc przyczyny?


Ostatnio edytowano 10.05.2007, 06:46 przez lewy99213, łącznie edytowano 2 razy



07.01.2007, 14:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.04.2006, 20:36
Lokalizacja: Zabrze
Posty: 243
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Te pierwsze trzy błedy wskazuja ewidentnie uszkodzoną sonde lambda. Ten ostatni to czujnik temperatury... również może być uszkodzony. Najpierw posprawdzaj styki sondy i czujnika temp. Jaki przebieg fabki??


07.01.2007, 15:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22
Lokalizacja: Słupsk
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
przebieg ma 140000 km
czyli to sonda jak sprawdzić styki


07.01.2007, 15:48
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
16556 - system dawkowania paliwa za bogaty,
możliwe pryczyny: uszkodzony system paliwowy, uszkodzona sonda lambda
możliwe objawy: złe informacje z sondy lambda, zła praca na biegu jałowym silnika
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 30, sparwdzić działanie sondy lambda, skontrolować filtr paliwa z czujnikiem ciśnienia w systemie.

16514- usterka w układzie elektrycznym
możliwe przyczyny: przerwa w obwodzie elektrycznym zwarcie do masu albo do plusa, uszkodzona sonda lambda przed katalizatorem
możliwe objawy: złe informacje z sondy lambda, zła praca na biegu jałowym silnika, złe wartości emisji spalin, zwiększone zużycie paliwa
sposób naprawy: sparwdzić działanie sondy lambda, usunąć zwarcie

16518- nieatywna sonda 1
możliwe przyczyny: uszkodzona lub zanieczyszczona sonda lambda przed katalizatorem,
przerwany obwód między sondą a jednostką sterującą silnika, nieprawidłowe nagrzewanie sondy lamda (?)
możliwe objawy: złe wartości emisji spalin, zwiększone zużycie paliwa, brudne świece
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 30 i 31, sprawdzić nagrzewanie sondy lambda przed katalizatorem.

16500 - czujnik temp. ciecczy chłodzącej - nonsensowne wartości.
możliwe przyczyny: czujnik temp. cieczy G62 daje niezrozumiały sygnał z powodu np. złego kontatu/korozji, wilgoci na złączu., Uszkodzony czujnik G62, Błędne rozpoznawanie sygnału przez jednostkę sterującą silnika - uszkodzona jednostka sterująca.
możliwe objawy: kłopoty z uruchomieniem zimnego silnika przy bardzo niskich temperaturach, złe właściwości jezdne przed zagrzaniem silnika, zwiększone zużycie paliwa, złe wartości emisji spalin,
sposób naprawy: wgrać prawidłowe wartości pomiarowe w grupie 004 pole 3, skontrolować czujnik temp. cieczy chłodzącej G62, wymienić jednostkę sterującą silnika.
Tłumaczenie z czeskiego mogą być błędy,

Wiele wskazuje że sonda coś nawala i czujnik do kontroli...


07.01.2007, 15:55
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22
Lokalizacja: Słupsk
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
czyli co radzicie co mam zrobić


07.01.2007, 16:03
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Krok nr 1 to sprawdzić styki na sondzie lambda i czujniku cieczy. Czy coś sie nie obluzowało, czy nie są skorodowane/zaśniedziałe, czy kable się gdzieś nie przetarły itp.
Być może trzeba będzie wymienić te dwa urządzenia, ale najpierw sprawdź połączenia elektryczne


07.01.2007, 16:09
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.12.2006, 20:22
Lokalizacja: Słupsk
Posty: 36
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: fabia 1.4 MPI
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
ok dzięki jak coś się zmieni to dam znać pozdrawiam


07.01.2007, 16:12
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
lewy99213 napisał(a):
czyli co radzicie co mam zrobić


witaj :)

styki w 80% takich przypadków są okey i rzadko śniedzieją ale sprawdź na początek jak piszą przedmówcy. ;)

jeśli masz możliwość podpięcia się do Vag'a to sprawdzenie sondy będzie bajecznie proste.

1. podpinasz vag'a
2. uruchamiasz silnik (temp. silnika pow.80 st C)
3. wybierasz sterownik silnika - 01
4. grupa 030 (gotowość sondy lambda)
5. grupa 031 (napięcie sondy lambda)

sprawdź odczyty wg tabeli w załączniku nr 1.

przykład grupa 030 - odczyt w polu pierwszym 011 - oznacza brak ogrzewania sondy lambda (sprawdź bezpiecznik, pisałem o tym na forum).

jeśli w grupie 031 w polu pierwszym masz stały odczyt napięcia np 0,70V to masz sondę bankowo do wymiany. sprawdź wg załącznika nr 2.
:)


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


08.01.2007, 12:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.10.2006, 09:18
Lokalizacja: Białystok
Posty: 113
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post Re: kody błędów
lewy99213 napisał(a):
hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i
wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać....

Mam pytanko do kolegi (mam ten sam silnik) o szersze opisanie objawow lub potwierdzenia czy ma tak samo. Wlasnie zauwazylem u siebie ze czasami (generalnie dosc rzadko, ale zdarza sie) jak np. dojezdzajac do swiatel puszcze na luz i wyhamuje spokojnie to po puszczeniu hamulca (stoje) i zejsciu auta na wolne obroty strasznie zaczyna szarpac autem (obroty skacza od prawie 0 do 800 bardzo gwaltownie) - pomaga zgaszenie silnika i wlaczenie ponownie. Myslalem ze moze cos z paliwem ale nie zuwazylem powiazania (tankuje na pewnych stacjach), dopiero ten post naprowadzil mnie na trop. Czy zauwazyles tez wzrost zuzycia paliwa przez auto - co prawda fabie ma od niedawna ale wydaje mi sie ze spalanie mam za duze. Ile powinna tak +/- sprawna fabia 1.4 60Km spalac w miescie przy spokojnej jezdzie (zadnych zrywek, wolne rozpedzanie - jazda kapelusznikowa) z jedna osoba na pokladzie, bez dodatkowych obciazen. Z gory dzieki za pomoc,
pozdr.


09.01.2007, 10:12
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post Re: kody błędów
Marius napisał(a):
lewy99213 napisał(a):
hej byłem ostatnio na sewisie gdyz podczas jazdy na rozgrzanym silniku podczas hamowania i
wrzuceniu na bieg jalowy silnik zaczyna strasznie szarpać....

Mam pytanko do kolegi (mam ten sam silnik) o szersze opisanie objawow lub potwierdzenia czy ma tak samo. Wlasnie zauwazylem u siebie ze czasami (generalnie dosc rzadko, ale zdarza sie) jak np. dojezdzajac do swiatel puszcze na luz i wyhamuje spokojnie to po puszczeniu hamulca (stoje) i zejsciu auta na wolne obroty strasznie zaczyna szarpac autem (obroty skacza od prawie 0 do 800 bardzo gwaltownie) - pomaga zgaszenie silnika i wlaczenie ponownie. Myslalem ze moze cos z paliwem ale nie zuwazylem powiazania (tankuje na pewnych stacjach), dopiero ten post naprowadzil mnie na trop. Czy zauwazyles tez wzrost zuzycia paliwa przez auto - co prawda fabie ma od niedawna ale wydaje mi sie ze spalanie mam za duze. Ile powinna tak +/- sprawna fabia 1.4 60Km spalac w miescie przy spokojnej jezdzie (zadnych zrywek, wolne rozpedzanie - jazda kapelusznikowa) z jedna osoba na pokladzie, bez dodatkowych obciazen. Z gory dzieki za pomoc,
pozdr.


spali 8 litrów jak nic :essen:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


09.01.2007, 12:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.12.2005, 18:56
Lokalizacja: CZĘSTOCHOWA
Posty: 98
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Województwo: śląskie
Post 
A może coś takiego się przyda.
W tym E-booku znajdziecie kody usterek prawie wszystkich modeli samochodów .


http://rapidshare.com/files/7130235/Ksi ... l.pdf.html

http://rapidshare.com/files/11111712/Ko ... rek.pl.rar
wielki.brat_softland.idll.pl

_________________
FABIA COMBI AME 1.4 LPG. A TO MÓJ SYN.


Ostatnio edytowano 15.01.2007, 22:10 przez aleks-1967, łącznie edytowano 2 razy



10.01.2007, 22:44
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
aleks-1967 napisał(a):
A może coś takiego się przyda.
W tym E-booku znajdziecie kody usterek prawie wszystkich modeli samochodów .

http://rapidshare.com/files/11111712/Ko ... rek.pl.rar


Hasło:

wielki.brat_softland.idl.pl
:party:


hasło nie działa :D

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


12.01.2007, 14:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.03.2008, 14:13
Lokalizacja: Sobienie Jeziory
Posty: 40
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
witam.

Mam mały problem z fabianka mianowicie wywala mi 16500 czujnik wymieniony styki ok wskazówka cieczy praktycznie ani drgnie moze z 1-2mm obstawiam termostat bo zaraz po odpaleniu ten duzy przewód idący od chłodnicy robi sie ciepły.Ewentualnie jak mozna spr połączenie z czujnikiem czy nie ma gdzies przerwy na kablach na czujniku powinna byc jakas rezystancja czy napiecei konretne??


11.01.2009, 11:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
elmer0, u mnie było to samo. Padł termostat. Wewnątrz urwała się łapka trzymająca mechanizm i duży obwód był stale otwarty. VAG wyrzucał mi błąd 16500. Wymiana termostatu jest banalna. Trzeba wpierw spuścić część płynu chłodzącego poprzez spust w dolnym prawym rogu chłodnicy (patrząc od czoła pojazdu). Termostat w silnikach 1.4 60-68KM MPI przykręcony jest na 3 śruby.

Pad termostatu diagnozuje się poprzez organoleptyczne sprawdzenie temperatury węży dla dużego i małego obwodu. Zaraz po stracie duży nie może się nagrzewać.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


11.01.2009, 22:42
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.03.2008, 14:13
Lokalizacja: Sobienie Jeziory
Posty: 40
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Classic
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Dziekóweczka tak myślałem że będzie to termostat Potwierdziłes tylko moją myśl zamówilem już jak wymienie i pomoże to dam znać.


12.01.2009, 07:49
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 43 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL