Teraz jest 28.06.2024, 07:41



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona
[F2] Zakup Fabii II - dylemat - PB czy ON ? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.01.2010, 13:30
Lokalizacja: Kolbuszowa
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Województwo: podkarpackie
Post [F2] Zakup Fabii II - dylemat - PB czy ON ?
Witam wszystkich bardzo gorąco :browar:


Jestem właśnie na kupnie nowego autka po przeglądnięciu rożnych ofert zdecydowałem się na kupno Sody Fabii wersji Style z wyprzedaży rocznika 2009

Teraz mam tylko dylemat co do wersji silnikowej czy brać

1.4 16V benzyna 85KM cena po upustach 39900zl
1,4 TDI 70 KM cena po upustach 45000zł

Czy warto dopłacać te 5000zl do diesla rocznie robię jakieś 8000tys km codziennie do pracy w jedna stronę 8km i jakieś weekendowe wypady za miasto do rodzinki

Jak z serwisowaniem diesla a benzyniaka chodzi mi o koszty przeglądów i ewentualnie ceny za części

Jak myślicie co będzie lepszym zakupem w moi wypadku autkiem chciałbym pojeździć co najmniej z 10 lat :mrgreen:


Ostatnio edytowano 31.01.2010, 12:38 przez zakup fabi, łącznie edytowano 1 raz



30.01.2010, 13:48
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
wydaje mi się że był już podobny temat, lub taki sam i tam należało zadać pytanie...

skoro robisz tylko 8tys km rocznie to diesel nie ma większego sensu, będzie sie marnił tylko :D

_________________
Obrazek
Obrazek


30.01.2010, 13:52
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6870
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Najswnsowaniej wyjdzie benzyniak, a choćby nawet potem w rezerwie możesz założyć zawsze gaz..
W MKT byłeś?

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


30.01.2010, 14:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.11.2008, 21:12
Lokalizacja: łódzkie
Posty: 590
Zdjęcia: 0
Podziękował: 9
Pomógł: 40

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Seat
Rok prod.: po liftingu
Województwo: łódzkie
Post 
Przy dzisiejszych cenach ON lepiej wybrać PB

_________________
Pozdrawiam
Paweł


30.01.2010, 14:04
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22
Lokalizacja: małopolska
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: małopolskie
Post 
Przy 8k rocznie dopłacanie do diesla nie ma sensu, lepiej zostać przy PB.


30.01.2010, 15:17
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12
Lokalizacja: Katowice/Orzesze
Posty: 374
Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
moze przy obecnych cenach rzeczywiscie lpiej wychodzi benzyniak i nie robisz zbyt duzo km rocznie (do czego stworzony jest ropniak) ale jednak sklonil bym sie w strone diesla z tego wzgledu:
- nie jest az taka duza roznica przy kupnie
- niech sytuacja sie zmieni np zaczniesz duzo dojezdzac do pracy lub cos w tym stylu i wtedy bedziesz sie cieszyl z tego ze tak malo pali
ale oczywiscie to Twoj wybor i wcele nie neguje wypowiedzi zamieszczonych wyzej przez kolegow... - udanego kupna i szerokosci i radosci z jazdy fabka

_________________
POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA


30.01.2010, 16:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22
Lokalizacja: małopolska
Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Województwo: małopolskie
Post 
Cytuj:
nie jest az taka duza roznica przy kupnie


Proponuję wziąć do ręki kalkulator. ;)

Różnica w cenie to 5100PLN. Roczny przebieg 8000km.
Jeśli wierzyć zamieszczonym w necie raportom, diesel spala średnio 5,6l/100km, a benzyna 6,7l/100km.
Na dzień 26 stycznia średnie ceny paliw w naszym kraju to 4,35PLN za litr PB95 i 4,02PLN za litr ON (znalezione przez google).
5,6/100*8000*4,02=1800,96PLN
6,7/100*8000*4,35=2331,60PLN
2331,60-1800,96=530,64PLN
Jeżeli diesel obniży wydatki na paliwo o 530PLN rocznie, to 5100PLN dołożone do jego zakupu zwróci się po ponad 9 latach.

Czy w takim razie nadal można nazwać tą dopłatę małą? ;)

Mam nadzieję, że zrobiłem idiotycznego błędu w obliczeniach, ale padam na twarz i już odrobinę nie ogarniam. :mrgreen:

Pzdr


30.01.2010, 19:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.10.2006, 07:17
Lokalizacja: Ruda Śląska
Posty: 544
Podziękował: 1
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 186KM/431Nm
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
Post 
przy takim przebiegu to kup sobie używaną octavie 1.8T. będziesz miał radochę z jazdy :devil:

_________________
Obrazek


30.01.2010, 19:41
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.06.2009, 21:09
Posty: 56
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
Post 
Tylko i wyłącznie diesel. 6.7 w benzynie praktycznie nie osiagalne:P nawet w moim 1.2 12v:) a jak juz sie chce przycisnąć to benzyna spali ci z 12 diesel z 7-8. Ostatnio jezdziłęm stilo 1.9jtd 115 hp z chipem na 140 (potencjał do podwyzszenia mocy w dieslu znacznie wiekszy i mniejszymi kosztami) spalanie w stilo przy gazie cały czas na full srednio 7.2 w mojej fabi siła rzeczy jadac duzo wolnej z racji mocy 12l! Dlatego szukam dla siebie RS-a:) :eh:
Jak by miał ktos jakiegos na oku (koniecznie czarnego to prosze o kontakt na priv)


30.01.2010, 21:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30
Lokalizacja: Poznań
Posty: 605
Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post 
przy 8k rocznie odłóż na bok względy ekonomiczne bo to porównanie nie ma sensu w obecnej formie. napisz raczej o swoich wrażeniach z jazdy jednym i drugim i potem możemy dalej dyskutować :good:
to powinno rozwiać twoje wątpliwości, chyba że kupujesz dla kogoś i na pierwszym planie jest budżet. jeśli dla siebie to nie wiem czemu jeszcze nie jesteś po jazdach próbnych (nie napisałeś, więc tak zakładam).

_________________
cosmos
1.9TDI w obudowie F2
150/336 powered by MR-Motors :D


30.01.2010, 22:26
Zobacz profil WWW GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Trzycylindrowy silniczek TDi o pojemności 1,4 litra może oznacza niskie spalanie lecz też niską kulturę pracy, a jak wiadomo jeszcze f2 jest gorzej wyciszona to, po za tym 8 km do pracy ledwo co się na grzeje, to juz się wyłącza czy na pewno wtedy będzie na tyle ekonomiczny ? Fakt w długie trasy czy ciągłe przemieszczanie po mieście, ale jedzie stoi pare godzin i spowrotem to nie wiem czy on będzie na tyle ekonomiczny.
86-konny silnik benzynowy 1.4 16V, pracuje ze znacznie wyższą kulturą i jest cichszy, szczególnie obciążony, fakt lubi wysokie obroty lecz na niskich też nie jest zawali drogą.
Moja spala po mieście 8.5 litra i nie jeżdze jak emeryt i często widzi wyższe partie obrotów - do pracy 12 km.
Najlepiej zrób jak ja przejedź się tym i tym zobaczysz co lepiej ci pasuje, najlepiej też w małej trasie po za miastem, jak i w mieście.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


30.01.2010, 22:45
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Ja rocznie robie 10 tys. i też na początku zastanawiałem się nad silnikiem 1.4BP ale jak się od znajomych dowiedziałem że to są dosyć paliwożerne silniki szczególnie w mieście a jak by nie patrzeć do najnowszych konstrukcji to już nie należy(to samo mozna powiedzieć o 1.9TDI) to zdecydowanie wolałem dopłacić i kupić stary sprawdzony silnik gdzie podczas jazdy będzie dawał dużo frajdy z jazdy, i nie żałuje do dźiś - choc na dzień dzisiejszy gdybym się wstrzymał to jeździłbym nowym S2 :sciana:
Tak jak pisał któryś z kolegów, jak się zdarzy tak że będziesz musiał dużo jeździć to 1.4 TDI bedzie jak znalazł. Ja w chwili obecnej mało jeżdżę, ale już za pare miesięcy zacznie się dość sporo wyjazdów i TDI będzie :good: :mrgreen:

[ Dodano: 2010-01-31, 09:24 ]
cosmos napisał(a):
przy 8k rocznie odłóż na bok względy ekonomiczne bo to porównanie nie ma sensu w obecnej formie. napisz raczej o swoich wrażeniach z jazdy jednym i drugim i potem możemy dalej dyskutować

Popieram :good:


31.01.2010, 09:22
Zobacz profil WWW GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
Allen napisał(a):
Trzycylindrowy silniczek TDi o pojemności 1,4 litra może oznacza niskie spalanie lecz też niską kulturę pracy, a jak wiadomo jeszcze f2 jest gorzej wyciszona to, po za tym 8 km do pracy ledwo co się na grzeje, to juz się wyłącza czy na pewno wtedy będzie na tyle ekonomiczny ? Fakt w długie trasy czy ciągłe przemieszczanie po mieście, ale jedzie stoi pare godzin i spowrotem to nie wiem czy on będzie na tyle ekonomiczny.

przy takim traktowaniu bez większych wysiłków spalanie wynosi 5,5 do 6litra na 100km

w porównaniu do 8,5l benzyny jest to na pewno ekonomiczniejsza opcja

a z tym nagrzewaniem wcale nie jest tak źle, bo są tylko 3 cylindry, dodatkowe dogrzewanie elektryczne, niby tylko kabiny, ale wyższy pobór prądu powoduje zapewne nieco większe obciążenie silnika, a co za tym idzie szybsze nagrzewanie ;) ale dokładnie to nie wiem bo nie mam wskaźnika temperatury silnika... Ale generalnie moje odczucia są takie że ten silniczek dość szybko sie rozgrzewa jak na diesla.

P.S. dla mnie jest niczym głośna praca silnika, wibracje itp itd. w porównaniu z tym jak bym sie wkurzał jeśli miałbym płacić za benzynę i spalać jej 8-9 litrów na 100km :)

_________________
Obrazek
Obrazek


31.01.2010, 09:33
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Ciacho123 napisał(a):
P.S. dla mnie jest niczym głośna praca silnika, wibracje itp itd. w porównaniu z tym jak bym sie wkurzał jeśli miałbym płacić za benzynę i spalać jej 8-9 litrów na 100km


Zależy jak na to patrzeć, czy dopłaciłeś 5 tysięcy czy też wybrałeś tańszą opcję wyposażenia za to wziełeś silnik diesla, i się wyrównało. Przy moich przebiegach też bym musiał czekać 7-8 lat chociaż miałem ochote wziąść diesla ale płacić 56 tysięcy w mojej opcji tylko żeby mieć diesla to nie dziękuje, no chyba że był by to 1.9 tdi to bez zastanowienia, rozbił bym wszytskie skarbonki w domu, chociaż limit był ustawiony na 50 tysięcy. :mrgreen:
Nie przekonuje mnie opcja, że będzie robił więcej km bo zmieni prace itp, a jak dostanie samochód służbowy i będzie fabie korzystał tylko w weekend przebiegi roczne +- 4 tysiące km to może polećmy mu BMW M3 e36 czy audi s4 bo przecież może dostać samochód służbowy, wtedy będzie jak znalazł i da radość w weekend. ;)

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


31.01.2010, 10:44
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 29.04.2007, 20:41
Lokalizacja: Łódź
Posty: 165
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Rok prod.: 2007
Województwo: łódzkie
Post 
ważna jest również utrata wartości przy odsprzedaży w dieslu znacznie niższa(kolejna oszczędność tej opcji)

_________________
SKODA FABIA 1.2 12v Mint 2007


31.01.2010, 11:06
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL