Teraz jest 26.04.2024, 21:26



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] FABIA Ciekawostki, różnice, informacje konieczne. Ważne 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post [F1] FABIA Ciekawostki, różnice, informacje konieczne. Ważne
W związku z przeczytaniem lektury Skoda Fabia Sam Naprawiam (info skad wziąść jest TUTAJ ) postanowiłem pozbierać co ciekawsze rzeczy jakie wyczytałem z tej książeczki.

Niektóre rzeczy były oczywiste, a o niektórych pierwszy raz czytałem. Proponuję dopisywać rzeczy w podobnej tematyce.

Oto jakie rzeczy mnie zaciekawiły:

Różnice między silnikami 1.4 60 a 68KM:

-inny kolektor dolotowy,
-inny kolektor wylotowy,
-inny wałek rozrzadu,
-inny program w ECU/inne ECU,
-68KM ma dwie sondy lambda, a co się z tym wiąże trochę inny wydech (jedną mają tylko silniki AZE i ARV – wniosek – pozbywamy się katalizatorów:D ),
[jednocześnie napisane jest, że silniki spełniające EURO4 mają 2 katalizatory i 2 sondy, a pojedyncza odnosi się do wersji EURO2 – nie wiem o co z tym chodzi. Wiem, że ja mam jeden katalizator i jedną sondę) /Nie edytuję-wyjaśnienie 2 posty dalej.

Różnice między 1.4 75 a 100KM:

-w 75KM kolektor dolotowy z tworzywa(poliamid), a w 100KM kolektor ze stopu aluminium (6cio częściowy, skręcony śrubami),
-inne średnice kanału przepustnicy,
-inne wałki rozrządu,
-inny program w ECU/inne ECU,
-silnik 100KM osiąga swoje fabryczne parametry przy PB98 i pod takie paliwo został konstruowany!
-Miska olejowa 75KM spawana jest jest z blaszanych wytłoczek, a w 100KM jako jednolity odlew ze stopu aluminium i zintegrowana ze wspornikiem skrzyni

Różnice między zwykłą wersją, a RS, ciekawostki z RS [m. in. Dla miłośników SWAPU]:

-większe hamulce C54 II, zamiast FSIII
-większe sprzęgło 240mm zamiast 228 w 1.9TDI,
-sprzęgło fabryczne przystosowane jest do przeniesienia momentu równego 350NM
-inna kierownica i dodatki,

Ciekawostki Fabia:

-Fabia w latach 2002 była składana także w Poznaniu (nie wiedziałem: ) - identyfikacja po nr VIN. Swoją drogą ciekawe czy były bardziej czy mniej awaryjne - ma ktoś taką?,
-korbowody w silnikach 1.4 VW są obrabiane jako całość, a potem rozłupywane aby oddzielić pokrywę stopy, dlatego należy kupować kompletny zestaw (po rozłupaniu zostaje nierówne połączenie, co sprawia że tylko części z rozłupania pasują do siebie i mając cały zestaw nie wolno pomylić pokryw między sobą!!),
-ECU w benzynach do obliczania czasu wtrysku wykorzystuje m. in. Sygnał z czujnika z pojemnika z węglem aktywnym. O dziwo takie ustrojstwo jest w układzie paliwowym!!! -Zapewne oczyszcza powietrze ze zbiornika dostarczane do przepustnicy - tego też nie wiedziałem, że takie coś istnieje - może być przyczyną dziwnych zachowań, tym bardziej, że jest tam elektrozawór jakiś,
-1.4 TDI jako jedyne TDI w skodach nie ma turbiny z regulacją kąta łopatek wirnika,
-samopoziomowanie ksenonów realizowane jest na podstawie czujnika zamontowanego w tylnym zawieszeniu. Montując ksenony należy pamiętać o tym czujniku.
-przez elektroniczne sterowanie przepustnicą (bez linki, silniki co to posiadają) wciśnięcie gazu do oporu nie oznacza całkowitego otwarcia przepustnicy - ECU i tak sam dobierze jej otwarcie,
-w silnikach 1.4 VW wał korbowy jest integralną częścią bloku i należy go wymieniać razem z blokiem SIC!,
-po ściągnięciu piasty przednich kół ulega ona nieodwracalnemu uszkodzeniu - wyłamują się występy na pierścieniu zabezpieczającym. Po demontażu należy założyć nową,
-nakrętki mocującej kierownicę można użyć maksymalnie 5 razy, ze względu na zużycie kontry -dokręcanie momentem 50NM,
-w Fabkach bez ABS jest korektor siły hamowania. Jest on połączony z belką tylną i sterowany przez to wysokością samochodu. Nie jest naprawialny. W przypadku założenia niższych sprężyn wymagana jest więc jego modernizacja (regulacja)bo korektor będzie działał nieprawidłowo.


Co o tym sądzicie, z czym się nie zgadzacie i co jeszcze macie do dodania??


Ostatnio edytowano 28.11.2009, 18:51 przez bzyq81, łącznie edytowano 1 raz



28.11.2009, 17:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.03.2009, 21:14
Lokalizacja: Szczecin
Posty: 447
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Octavia II
Rok prod.: 2008
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Cytuj:
-68KM ma dwie sondy lambda, a co się z tym wiąże trochę inny wydech (jedną mają tylko silniki AZE i ARV – wniosek – pozbywamy się katalizatorów:D ),
[jednocześnie napisane jest, że silniki spełniające EURO4 mają 2 katalizatory i 2 sondy, a pojedyncza odnosi się do wersji EURO2 – nie wiem o co z tym chodzi. Wiem, że ja mam jeden katalizator i jedną sondę)


Mam silnik 68KM AME tam są 2 czy 1 sondy lambda?
Bo teraz to już zgłupiałem zawsze myślałem że mam jedną sondę.

Damian

_________________
Škoda Fabia


28.11.2009, 18:08
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Też zgłupiałem. Sprawdziłem dokładnie i jest tak:
AZE, AME - 1 sonda, norma EU2
AZF (EU3), ATZ, AQW -2 sondy, norma EU4

Więc różnica jeszcze zależy od oznaczenia silnika.

Na skodaczesci.pl sa takie:

047906265B
Miejsce pasowania: przed katalizatorem, stosować do silników: ARV,AZE,AME.

06A906262AJ
Sonda lambda za katalizatorem do FABII 1,4 AQW, ATZ, ATY, OCTAVII 1,6 BFQ i AVU oraz 1,8 ARZ.

047906262:
Miejsce pasowania: przed katalizatorem. Stosowana w Fabii z silnikiem: ATZ, AZF, AQV, AQW, oraz w Octavii od 2004 r w silniku BCA.


28.11.2009, 18:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
bzyq81 napisał(a):
-w silnikach 1.4 VW wał korbowy jest integralną częścią bloku i należy go wymieniać razem z blokiem SIC!,

skad wy bierzecie to info ? przeciez to sciema. pisalem juz o tym. robilem kiedys mise w AUB, takim jak moj i wal nie jest na stale osadzony !
http://allegro.pl/item823086927_wal_kor ... _2005.html
bzyq81 napisał(a):
-korbowody w silnikach 1.4 VW są obrabiane jako całość, a potem rozłupywane aby oddzielić pokrywę stopy

kazdy jeden korbowod jest tak robiony.

_________________
1.8T 301HP


28.11.2009, 21:17
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
mss napisał(a):
skad wy bierzecie to info ?


Wydaje mi się, że podałem źródło informacji dosyć jasno.
Wybrałem z tej książki najbardziej interesujace i intrygujące wg mnie zagadnienia.
A temat jest po to żeby weryfikować to co jest napisane i dodawać nowe.
Temat wału był mi obcy więc dzięki za wyjaśnienie;)


28.11.2009, 21:42
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
no tak...
to co wymienilem wyzej to sciema :P

_________________
1.8T 301HP


29.11.2009, 01:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
bzyq81 napisał(a):
Fabia w latach 2002 była składana także w Poznaniu (nie wiedziałem: ) - identyfikacja po nr VIN. Swoją drogą ciekawe czy były bardziej czy mniej awaryjne - ma ktoś taką?,

ja miałem i to z początków montażu w Poznaniu bo rocznik 2000 - jakość tego montażu porażka, nierówne szczeliny między maską a reflektorami, nawiew środkowy w desce rozdzielczej wykrzywiony, to takie 2 wady wynikłe z montażu w poznaniu wg mnie

_________________
Obrazek
Obrazek


29.11.2009, 14:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.11.2009, 18:02
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
ja też mam składaną w Poznaniu, ale kupiłam dopiero kilka dni temu więc jeszcze jej dobrze nie znam ;)


29.11.2009, 17:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.06.2009, 16:59
Lokalizacja: [LU*****]
Posty: 466
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia HTB Comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post 
ja też mam made in Poznań i jestem zadowolony :)

_________________
proszę o głos w zabawie: http://100latnivea.pl/glosowanie/rejestracja?inv=gtk1


01.12.2009, 18:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
A co do tej przpustnicy to chyba wszystkie mają sterowane elektronicznie, nie? Bo jak czyściłem przepustnice to nie pamiętam, żeby w drogę wchodziła mi jakaś linka :?:


02.12.2009, 23:37
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24
Lokalizacja: Wrocek
Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
Post 
Ja mam rocznik 2000 made in Poznań i w środku jak i na zewnątrz wygląda lepiej niż większość prawie nówek :smiley15: Wg mnie jakość montażu dobra. Jedynie świerszczy nigdy się nie pozbyłem.

_________________
Wokan
Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm :cry:
Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm :)


03.12.2009, 20:51
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.07.2007, 07:47
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 156
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Samochód: Subaru Impreza
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
A jak z usterkami? Czy polskich fabek dotyczą te same doległości typu TTTM?

Z tego co wiem to Polacy dobrze montują różne sprzęty (pod warunkiem, że nie są montowane w poniedziałek rano albo w piątek po poludniu:) ) . Osobiście uważam , że lepiej jakby na aucie był napisany dzień tygodnia i zmiana na której montowano auto. Ze swoich doświadczeń z różnymi fabrykami to poniedziałki rano, piątki po południu i czasem soboty rano nie najlepiej służyły jakości montowanego sprzętu:D:D:D:D <joke>


04.12.2009, 00:15
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
powiem szczerze, ze np. angielskie felicie ktore widzialem, byly duzo lepiej zmontowane niz polskie..
octavia z niemiec ma kazda gabke wytlumiajaca w szczelnej folii aby nie chlonela wody. w polskich tego nie ma..

_________________
1.8T 301HP


13.12.2009, 14:01
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 25.11.2007, 22:12
Lokalizacja: Poznań
Posty: 288
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
Post 
bzyq81 napisał(a):
AZE, AME - 1 sonda, norma EU2
AZF (EU3), ATZ, AQW -2 sondy, norma EU4


To silnik AZF ma normę EU3 czy EU4?

_________________
Pozdrawiam - Paweł
-------------------------------
Fabia mojej żony jest... :-)
W124 - kochany klekot ;) - sprzedany
Teraz śmigam E300 TD :)


06.04.2010, 09:56
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.09.2005, 09:40
Lokalizacja: Legionowo
Posty: 300
Podziękował: 1
Pomógł: 3

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: mazowieckie
Post 
Tak jest napisane w Cedrychu, którego mam w domu:

ARV -> EU 2
AQV -> EU 3
AZE -> EU 2
AZF -> EU 3

AME -> EU 2
ATZ -> D 4
AQW -> EU 4
AUA -> EU 4
AUB -> EU 4
AZL -> EU 4
ASY -> EU 3
ATD -> EU 3


06.04.2010, 10:27
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 16 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL