FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

O tym jaki to rzęch jest kombik w HTP i to z klimą w dodatku
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=9&t=8443
Strona 1 z 1

Autor:  enemik [ 29.07.2009, 10:44 ]
Tytuł: 

ale szczerze silnik 1.2 i Klima to będzie straszny muł

Autor:  krzysiek1174 [ 29.07.2009, 17:11 ]
Tytuł: 

ostatnio na spocie rozmawialismy z wlascicielem skody z slinikiem 1.2 i tez stwierdzil ze ten silnik to zadna rewelka

Autor:  wroc100 [ 31.07.2009, 20:56 ]
Tytuł: 

Może i muł, ale mi na sprintach nie zależy, a klimy używam sporadycznie.

Autor:  Joker [ 02.08.2009, 13:34 ]
Tytuł: 

będzie jechać to 1.2 a prawda taka że muł to jest 1.4 85KM w F2 i wolę 1.2 na miasto niż 1.4 85KM.

Autor:  szachu [ 02.08.2009, 23:45 ]
Tytuł: 

arielcpu napisał(a):
będzie jechać to 1.2 a prawda taka że muł to jest 1.4 85KM w F2 i wolę 1.2 na miasto niż 1.4 85KM.

O, to ciekawe, możesz rozwinąć myśl? (bez urazy)

Autor:  Joker [ 03.08.2009, 08:31 ]
Tytuł: 

szachu napisał(a):
arielcpu napisał(a):
będzie jechać to 1.2 a prawda taka że muł to jest 1.4 85KM w F2 i wolę 1.2 na miasto niż 1.4 85KM.

O, to ciekawe, możesz rozwinąć myśl? (bez urazy)


co tu rozwijać, wsiądź i pojedź na miasto jednym i drugim to się przekonasz. :mrgreen:

Autor:  tomek-u [ 03.08.2009, 09:11 ]
Tytuł: 

arielcpu, rozumiem że" każda pliszka swój ogonek chwali"ale 20 lub 30KM różnicy
nawet po mieście działa na korzyść tej większej jednostki.Chyba się z tym zgodzisz.

Autor:  Joker [ 03.08.2009, 10:50 ]
Tytuł: 

tomek-u napisał(a):
arielcpu, rozumiem że" każda pliszka swój ogonek chwali"ale 20 lub 30KM różnicy
nawet po mieście działa na korzyść tej większej jednostki.Chyba się z tym zgodzisz.


g.... prawda, nic Ci w mieście nie dadzą te dodatkowe konie tylko moment obr. w mieście to się wachluje gałką a nie kręci pod czerwone. htp ma nisko wysoki moment obr i fajnie się jeździ po mieście a te 20/30 KM to musisz nieźle pogonić aby coś poczuć, jeżdżę i jednym i drugim i wiem co mówię. :smiley15:

Autor:  tomek-u [ 03.08.2009, 11:35 ]
Tytuł: 

Widzę że twoje musi być na wierzchu,ale fakt jest faktem że różnica w momencie obr.też jest na korzyść tego większego.Więc nie trzeba kręcić do max.żeby sprawnie się poruszać.

Autor:  Joker [ 03.08.2009, 12:03 ]
Tytuł: 

tomek-u napisał(a):
Widzę że twoje musi być na wierzchu,ale fakt jest faktem że różnica w momencie obr.też jest na korzyść tego większego.Więc nie trzeba kręcić do max.żeby sprawnie się poruszać.


1.4 to muł na niskich obrotach. :mrgreen:

Autor:  szachu [ 03.08.2009, 13:28 ]
Tytuł: 

Muszę się zgodzić z arielcpu. Czasem śmigam po mieście brata 1.2 i sprawuje się bardzo dobrze. Ale kombi i klima z tym silnikiem to masochizm! Moje 1.4 55KW ledwie daje radę. :(

Autor:  kros [ 03.08.2009, 19:04 ]
Tytuł: 

Myślę, że kto nie jeździł oboma wersjami opiera swoje poglądy na domysłach, które nie zawsze odzwierciedlają rzeczywistość. Sam w pracy mam sposobność jeździć takim kombikiem 80KM z klimą i naprawdę nie ma o co bić piany, w mieście w niczym nie różni się od HTP poza brzmieniem silnika (nie ma co ukrywać że 3 garki inaczej bębnią) Czasami nawet odnosze wrażenie że na niskich obrotach sprawuje się gorzej niż HTP - choć krzywą momentu ma wyżej - nie rozumiem czemu ale takie odnoszę wrażenie.
Ponadto różnicę jaką zauważyłem to, że w podobnych (na oko - bo jak inczej sprawdzić) okolicznościach moja oraz inne HTP palą około 10 a 16V 12litrów (upał i spore korki, właczanie do ruchu, parkowanie itp)
Natomiast na trasie zaletą jest 16V bo zużycie paliwa jest tylko trochę większe od HTP przy normalnej jeździe - a przy ostrej 16V wypada nawet na korzyść.
No i 16V ma zapas mocy z którego w razie potrzeby można skorzystać w większym stopniu niż w przypadku HTP

Nie mówię że czyjeś musi być na wierzchu, ale takie mam subiektywne wrażenie. Takie też miałem kupując HTP (dwukrotnie) z wyboru a nie przymusu, bo zrobiłem tyle jazd próbnych że jak mnie widzieli w salonie to się chowali, albo mówili że im się paliwo skończyło... :crazy:

Autor:  tomek-u [ 03.08.2009, 19:42 ]
Tytuł: 

kros, zgadzam się z twoją wypowiedzią w całej rozciągłości,a wymiana poglądów-
po to jest FC.A punkt odniesienia też mam przedtem była MPI
Oczywiście nic nie mam przeciwko HTP. :browar:

Autor:  mrfazi [ 03.08.2009, 19:55 ]
Tytuł: 

kros napisał(a):

No i 16V ma zapas mocy z którego w razie potrzeby można skorzystać w większym stopniu niż w przypadku HTP

Zanim kupiłem mojąużywaną Fabkę, oglądałem i w tym próbowałem przynajmniej kilka sztuk, dla mnie jazda Fabią z silnikiem 1.2 jest mniej przyjemna niż 1.4 nie wspominając jazdy "szesnastką" , dźwięk motorka jest nawet przyjemniejszy :), wykorzystanie charakterystyki 1,4 16V w mieście nie stwarza problemu :D. Wszystkie silniczki skodowskie jakie oglądałem były "mokre" - miały wycieki, tylko te VW były suche, polowałem na wersje 101KM ale nie udało mi się takowej "złowić".
Reasumując im mniej "garków" tym gorzej :hurra:

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/