FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] ASR - Jak sprawdzić czy jest na wyposażeniu samochodu
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=9&t=7296
Strona 1 z 1

Autor:  elpolacco [ 08.03.2009, 07:17 ]
Tytuł:  [F1] ASR - Jak sprawdzić czy jest na wyposażeniu samochodu

Jak sprawdzić w Fabii np. 1.9 SDI czy samochód ma faktycznie na wyposażeniu ASR. Ma to się odbywać poprostu na zasadzie gwałtownego ruszenia z miejsca? Niestety 1.9 SDI nie dysponuje zbytnią mocą więc chyba będzie trudniej to zauważy jak np. w jakimś benzyniaku.

Nigdy nie jeździłem samochodem z ASR więc chciałbym się dowiedzieć coś nie coś na ten temat.

Czy pod maską samochodu w widocznym miejscu znajduje się jakaś pompa lub inne urządzenie odpowiedzialne z ASR?

Autor:  DorianGray [ 08.03.2009, 08:39 ]
Tytuł: 

Na panelu środkowym powinien być wyłącznik do ASR-a.

Autor:  marekk [ 08.03.2009, 09:47 ]
Tytuł: 

ASR nie wystepowal w SDI

Autor:  Tomato [ 08.03.2009, 12:51 ]
Tytuł: 

nawet jak nie masz jakiejs extra mocy zawsze mozesz zjechac na jakas piaskowa droge i tam kazde autko "zerwie" kapcia jak dasz mu w palnik.. a gdy bedzie wlaczony ASR nie powinno tak sie dziac. uklad ten przeciwdziala poslizgowi kol napedzanych przy dynamicznym ruszaniu.

Autor:  wokan [ 08.03.2009, 13:21 ]
Tytuł: 

Jak sie da w palnik na luznej nawierzchni, na sniegu, piasku to nawet ASR nie pomoże. Owszem nie będzie permanentnego mielenia, ale przyczepnosc i tak zerwie.

Autor:  Tomato [ 08.03.2009, 16:21 ]
Tytuł: 

Jeżeli sensory wykryją, że jedno koło zaczyna obracać się z większą prędkością niż pozostałe (zaczyna się ślizgać), to wtedy system ASR uruchamia dwa sposoby sterowania. Jeżeli ślizgają się oba koła napędzające, zmniejsza się moc wytwarzaną przez silnik działając na przepustnicę elektroniczną. Jeśli jednak ślizga się tylko jedno koło, powoduje blokowanie tego koła.

System ASR zapobiega także tzw. 'buksowaniu' kół, gdy jedno z nich znajduje się na śliskiej nawierzchni lub do ruszenia samochodu preznaczona została zbyt duża moc.


takie jest zalozenie pracy ASR a jak jest w praktyce.... no roznie :mrgreen:

Autor:  krawiec [ 09.03.2009, 09:33 ]
Tytuł: 

Tomato: tak jak piszesz działa ASR z EDS. Sam ASR niestety reaguje tylko na ślizganie sie obu kół na raz. Już nie raz miałem problem aby ruszyć jak prawe koło było na lodzie... obracało się i tyle... nic go nie chciało przyhamować...

Krawiec

Autor:  Tomato [ 09.03.2009, 22:51 ]
Tytuł: 

W samochodzie wyposażonym w system kontroli trakcji, system wykrywa taki stan - gdy na śliskiej powierzchni kręci się tylko jedno z kół napędowych - system kontroli trakcji ogranicza moc silnika, a następnie włącza częściowo hamulec ślizgającego się koła, tak aby układ różnicowy mimo wszystko przeniósł moment napędowy również na drugie koło. W ten sposób, dzięki systemowi kontroli trakcji, na śliskiej powierzchni optymalnie napędzane są wszystkie koła napędowe. Należy zauważyć, iż w tym przypadku system kontroli trakcji działa jako elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego czyli EDS (Elektronische Differentialsperre)

nie wiem jak to jest w fabiach ale np w hondzie, mimo ze autko stalo jednym kolem na sliskim po wykryciu poslizgu komputer sam zdejmowal obroty mimo trzymania gazu w podlodze... dopiero pozniej wzrastaly one stopniowo. a u ciebie obroty nie spadaja w takich sytuacjach ?

Autor:  mss [ 09.03.2009, 22:58 ]
Tytuł: 

oboroty faluja przy gazie opor i czuc jak hamulec lapie na zmiane kola

Autor:  Tomato [ 09.03.2009, 23:05 ]
Tytuł: 

no czyli wszystko jest extra dobrze...

Strona 1 z 1 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/