Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 31.03.2008, 13:33 Lokalizacja: Olkusz Posty: 140
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Sportline
Rok prod.: 2007
Województwo: małopolskie
|
[F1] ASR - Jak sprawdzić czy jest na wyposażeniu samochodu
Jak sprawdzić w Fabii np. 1.9 SDI czy samochód ma faktycznie na wyposażeniu ASR. Ma to się odbywać poprostu na zasadzie gwałtownego ruszenia z miejsca? Niestety 1.9 SDI nie dysponuje zbytnią mocą więc chyba będzie trudniej to zauważy jak np. w jakimś benzyniaku.
Nigdy nie jeździłem samochodem z ASR więc chciałbym się dowiedzieć coś nie coś na ten temat.
Czy pod maską samochodu w widocznym miejscu znajduje się jakaś pompa lub inne urządzenie odpowiedzialne z ASR?
_________________ Skoda Fabia I FL 1.416V SportLine
|
08.03.2009, 07:17 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:28 Lokalizacja: Wrocław Posty: 51
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2003
Województwo: dolnośląskie
|
Na panelu środkowym powinien być wyłącznik do ASR-a.
|
08.03.2009, 08:39 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55 Lokalizacja: Rybnik , Gliwice Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
|
ASR nie wystepowal w SDI
_________________ touran
|
08.03.2009, 09:47 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04 Lokalizacja: Rumia Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
nawet jak nie masz jakiejs extra mocy zawsze mozesz zjechac na jakas piaskowa droge i tam kazde autko "zerwie" kapcia jak dasz mu w palnik.. a gdy bedzie wlaczony ASR nie powinno tak sie dziac. uklad ten przeciwdziala poslizgowi kol napedzanych przy dynamicznym ruszaniu.
|
08.03.2009, 12:51 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2005, 18:24 Lokalizacja: Wrocek Posty: 687
Podziękował: 0
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II RS TDI
Rok prod.: 2007
Województwo: dolnośląskie
|
Jak sie da w palnik na luznej nawierzchni, na sniegu, piasku to nawet ASR nie pomoże. Owszem nie będzie permanentnego mielenia, ale przyczepnosc i tak zerwie.
_________________ Wokan Było: Fabia1 BLT & GT22 & 3'' = 226KM/425Nm Jest: Octavia II RS 2.0 TDI 200KM/441Nm
|
08.03.2009, 13:21 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04 Lokalizacja: Rumia Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
Jeżeli sensory wykryją, że jedno koło zaczyna obracać się z większą prędkością niż pozostałe (zaczyna się ślizgać), to wtedy system ASR uruchamia dwa sposoby sterowania. Jeżeli ślizgają się oba koła napędzające, zmniejsza się moc wytwarzaną przez silnik działając na przepustnicę elektroniczną. Jeśli jednak ślizga się tylko jedno koło, powoduje blokowanie tego koła.
System ASR zapobiega także tzw. 'buksowaniu' kół, gdy jedno z nich znajduje się na śliskiej nawierzchni lub do ruszenia samochodu preznaczona została zbyt duża moc.
takie jest zalozenie pracy ASR a jak jest w praktyce.... no roznie
|
08.03.2009, 16:21 |
|
|
Dołączył(a): 27.10.2005, 21:02 Lokalizacja: Kraków Posty: 94
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
|
Tomato: tak jak piszesz działa ASR z EDS. Sam ASR niestety reaguje tylko na ślizganie sie obu kół na raz. Już nie raz miałem problem aby ruszyć jak prawe koło było na lodzie... obracało się i tyle... nic go nie chciało przyhamować...
Krawiec
_________________ Wymiana płynu hamulcowego - klucz gratis !!
|
09.03.2009, 09:33 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04 Lokalizacja: Rumia Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
W samochodzie wyposażonym w system kontroli trakcji, system wykrywa taki stan - gdy na śliskiej powierzchni kręci się tylko jedno z kół napędowych - system kontroli trakcji ogranicza moc silnika, a następnie włącza częściowo hamulec ślizgającego się koła, tak aby układ różnicowy mimo wszystko przeniósł moment napędowy również na drugie koło. W ten sposób, dzięki systemowi kontroli trakcji, na śliskiej powierzchni optymalnie napędzane są wszystkie koła napędowe. Należy zauważyć, iż w tym przypadku system kontroli trakcji działa jako elektroniczna blokada mechanizmu różnicowego czyli EDS (Elektronische Differentialsperre)
nie wiem jak to jest w fabiach ale np w hondzie, mimo ze autko stalo jednym kolem na sliskim po wykryciu poslizgu komputer sam zdejmowal obroty mimo trzymania gazu w podlodze... dopiero pozniej wzrastaly one stopniowo. a u ciebie obroty nie spadaja w takich sytuacjach ?
|
09.03.2009, 22:51 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
oboroty faluja przy gazie opor i czuc jak hamulec lapie na zmiane kola
_________________ 1.8T 301HP
|
09.03.2009, 22:58 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04 Lokalizacja: Rumia Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
no czyli wszystko jest extra dobrze...
|
09.03.2009, 23:05 |
|
|