Teraz jest 28.03.2024, 22:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F2] kupno, jaki silnik do LPG 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12
Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post [F2] kupno, jaki silnik do LPG
Cześć,

powoli zaczynam myśleć nad zmianą auta. Zastanawiam się nad pójściem level w górę i kupno Fabii II.

Mam kilka pytań, na które liczę, że pomożecie mi znaleźć odpowiedź.

1. Który silnik jest silnikiem MPI:
1.4 16V 85KM 63kW
1.4 i 16V 85KM 63kW

Nazewnictwo wziąłem ze strony:
https://www.autocentrum.pl/spalanie/skoda/fabia/ii/

Czy może oba są silnikami MPI, tylko po którymś roku zmieniło się nazewnictwo?

To samo tyczy się silników 1.6.

2. Który lepiej nadaje się do LPG 1.4 czy może 1.6, czy to bez różnicy? A może któryś 1.2, chociaż wolałbym coś mocniejszego.
3. Jakie oznaczenia mają silniki MPI?
4. czy poczuje jakiś przypływ mocy przesiadając się z F1 1.4 MPI na np. F2 1.4 MPI?
5. Czy silniki MPI są na łańcuchu?
6. Czy F2 ma swoje mankamenty jak to jest w F1:
- przeciekające drzwi
- krańcówki
- czujnik skrętu
- gnijące przewody

Jeśli tak to co jest najczęstszą przypadłością?

7. Czy F2 z roku około 2010 w cenie +/- 16000 - 17000 jest to normalna cena auta, czy jednak jest coś za tanio?

Liczę na waszą pomoc :).


06.05.2018, 19:36
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
lriuqs napisał(a):
6. Czy F2 ma swoje mankamenty jak to jest w F1:
- przeciekające drzwi
- krańcówki


Jeśli trafi Ci się F2 z przeciekającymi drzwiami lub padniętą krańcówką to naprawa jest dużo łatwiejsza niż w F2. Miałem okazję rozbierać drzwi przednie lewe w F2 i nie było to trudne. Wymontowanie zamka też jest proste.

Większym problemem jest wiązka drzwi. Łamią się przewody w gumowym peszlu. Moim zdaniem jest to spowodowane tym, że wiązka jest opaską spięta wewnątrz drzwi do ramki peszla. Przewody nie mogą więc swobodnie ruszać się podczas otwierania/zamykania drzwi tylko są zaginane wewnątrz peszla.
Naprawiałem to już i nie jest to skomplikowane. Wymieniam przewody w całości lub wymieniam dłuższe odcinki, które lutuję poza peszlem.

Osobiście nie zamieniłbym mojej F1 na F2. Jeździłem F2 FL i nie spasowała mi.

Tobie radziłbym szukać modelu FL. Łatwiej ją doposażyć w niektóre gadżety.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


06.05.2018, 20:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12
Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
Będę szukał pewnie FL. Bardzo mi się nie śpieszy i chciałbym znaleźć coś w wersji Comfort. Jednak przyzwyczajenie robi swoje, ale to się zobaczy jeszcze. Na razie chciałbym zebrać jak najwięcej informacji.

Ok, na 1 pytanie już sobie sam częściowo odpowiedziałem.
Silniki
1.4 16V 85KM 63kW
1.6 16V 105KM 77kW
są silnikami MPI.

Co znaczy to "i" w nazwie?

Widzę, że ten silnik z "i" nie wystepuje w Fabi II FL

https://www.autocentrum.pl/spalanie/sko ... celifting/

Czy Fabia z silnikiem 1.6 16V po FL była sprzedawana w Polsce?


08.05.2018, 12:19
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
MPI=Multi-Point Injection (wtrysk wielopunktowy, pośredni).

HTP (High Torque Performance) to też MPI. Czyli za cenę jednego cylindra masz wysoki moment obrotowy, mimo, że jest on niższy niż w opcji cztery cylindry. Takie kuriozum - ktoś miał poczucie humoru. :-)

A na ostatnie pytanie odpowiedź brzmi: Nie.

A moim zdaniem, po przesiadce z czeskiego 1.4 na niemiecki 1.4 to w małym mieście poczujesz odpływ mocy, bo krzywa momentu w 16V jest przesunięta na obrotu ~1000 rpm wyższe niż w czeskim 8V. Jeśli nałogowo nie jeździsz chaotycznie (niektórzy zwą to "dynamicznie"), to możesz się zdziwić.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Ostatnio edytowano 08.05.2018, 12:53 przez weuek, łącznie edytowano 1 raz



Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
lriuqs
08.05.2018, 12:46
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
high torque performance hmm... brzmi zacnie . jak wyscigowka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


08.05.2018, 12:51
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12
Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
weuek napisał(a):
A na ostatnie pytanie odpowiedź brzmi: Nie.

Trochę sam zagmatwałem.

16000 - 17000 nie jest to normalna cena auta.

czy

Nie jest jednak coś za tanio.

Doprecyzowując jest za tanio czy za drogo?

weuek napisał(a):
A moim zdaniem, po przesiadce z czeskiego 1.4 na niemiecki 1.4 to w małym mieście poczujesz odpływ mocy, bo krzywa momentu w 16V jest przesunięta na obrotu ~1000 rpm wyższe niż w czeskim 8V. Jeśli nałogowo nie jeździsz chaotycznie (niektórzy zwą to "dynamicznie"), to możesz się zdziwić.


W sumie to ostatnio swoją Fabią jeżdżę chaotycznie bo jakoś tak brak mi mocy. Kręcę przynajmniej do ~4000 rpm i zmieniam bieg, a i tak zostaje w tyle :P. W spalaniu wielkiej różnicy z tego faktu nie widzę.


08.05.2018, 13:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
To kup fabię z dieslem, najlepiej przedliftowe 1.9 tdi. Będzie przyspieszenie bez kręcenia i nie trzeba będzie LPG. :-)

lriuqs napisał(a):
Czy Fabia z silnikiem 1.6 16V po FL była sprzedawana w Polsce?

To było ostatnie pytanie.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


08.05.2018, 13:47
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12
Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
Jakoś za dieslem nie jestem. Do pracy mam jakieś 7 km więc robiąc dziennie te 14, może czasem więcej odbierając dziecko z drugiego końca miasta z tego co ludzie piszą nie jest zbyt dobre dla diesli. Od 5 lat jeżdżę na LPG to czuć w tym przypadku dużą oszczędność i póki jest możliwość to bym przy LPG został.

Muszę gdzieś sprawdzić jak się taką F2 jeździ.

weuek napisał(a):
lriuqs napisał(a):
Czy Fabia z silnikiem 1.6 16V po FL była sprzedawana w Polsce?

To było ostatnie pytanie.

No racja, dzięki :).


08.05.2018, 14:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
Przy założeniu, że pracujesz codziennie, to raptem 5000 km rocznie. Gdzie tu ta duża oszczędność na LPG? Przeca to się instalacji nie opłaca zakładać, zwłaszcza do tak małego silnika.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


08.05.2018, 14:11
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12
Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
Średnio robię jakieś 8000 rocznie.
Aktualnie mam instalację, która była już zamontowana jak kupiłem auto. Więc czuję po portfelu swoje wydatki na paliwo.

Szacując, że koszt instalacji to jakieś 2500 zł to zwróci mi się to po 2 latach. Jestem w stanie ponieść taki koszt.
Używałem tego kalkulatora:
https://www.autocentrum.pl/kalkulatory/kalkulator-lpg/


08.05.2018, 14:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 06.07.2009, 11:35
Posty: 2025
Podziękował: 15
Pomógł: 84

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II FL
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
Jasny gwint, rzeczywiście to jest roczny przebieg obligujący do szukania oszczędności. Powiedz to mojemu szwagrowi co robi większy przebieg rocznie Golfem IV 2,8 V6 4Motion, a tam spalanie oscyluje koło hmm 10-20L na 100km, przeważnie w mieszanym widziałem 13-15L. No i jeszcze przesiadł się z Almery 1.8 z gazem :mrgreen: ale to w sumie bez sensu to moje pisanie bo szwagier jest tzw. odporny na myślenie i logikę :P

8 tyś km rocznie to w ogóle się trzeba zastanawiać czy auto potrzebne, czy lepiej jakaś komunikacja miejska, bo to szkoda kasy i zachodu na całe to utrzymanie tak mało używanego pojazdu.

_________________
Obrazek
Obrazek


08.05.2018, 20:31
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.05.2014, 14:45
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 7

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf IV
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
Ja mam LPG od października, jeżdżę tam gdzie chcę, gdzie potrzebuję, a przejechanie 100km kosztuje mnie max. 20zł. Od kwietnia odpalam auto na gazie przy 4 generacji - kwestia regulacji. Oszczędność 50%. Autem mam zamiar jeździć jeszcze 5 lat albo więcej, więc opłaci się.


09.05.2018, 18:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12
Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
Ciacho123 napisał(a):
Jasny gwint, rzeczywiście to jest roczny przebieg obligujący do szukania oszczędności. Powiedz to mojemu szwagrowi co robi większy przebieg rocznie Golfem IV 2,8 V6 4Motion, a tam spalanie oscyluje koło hmm 10-20L na 100km, przeważnie w mieszanym widziałem 13-15L. No i jeszcze przesiadł się z Almery 1.8 z gazem :mrgreen: ale to w sumie bez sensu to moje pisanie bo szwagier jest tzw. odporny na myślenie i logikę :P

8 tyś km rocznie to w ogóle się trzeba zastanawiać czy auto potrzebne, czy lepiej jakaś komunikacja miejska, bo to szkoda kasy i zachodu na całe to utrzymanie tak mało używanego pojazdu.


Nie wiem po co ten hejt.
Lepiej mi jest wydać miesięcznie w granicach 200 zł na PB i LPG niż około 400 na samo PB. To, że z góry muszę wyłożyć jakieś 2,5 tyś zł na instalację jestem w stanie zaakceptować. Więcej bym musiał wydać na PB w ciągu roku.
Taką kwotę sobie odłożę i będę się cieszył ile zostanie w portfelu.

luckyboy napisał(a):
Ja mam LPG od października, jeżdżę tam gdzie chcę, gdzie potrzebuję, a przejechanie 100km kosztuje mnie max. 20zł. Od kwietnia odpalam auto na gazie przy 4 generacji - kwestia regulacji. Oszczędność 50%. Autem mam zamiar jeździć jeszcze 5 lat albo więcej, więc opłaci się.


Właśnie o to chodzi. Auta nie kupuje na rok tylko na kilka lat. Jeśli nic złego się nie będzie działo to i na więcej niż 5 lat.


10.05.2018, 13:01
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
Po FL Fabia II w PL nie było silnika 1.6 MPI, jeśli trafisz na takie auto to są dwie opcje:
- albo jest to przedlift złożony na elementach poliftowych (tego wbrew pozorom nie ma zbyt wiele do wymiany, potrzeba błotniki, maska, lampy, zderzak, pas etc.)
- albo auto pochodzi z rynku Ukraina

Co ciekawe na rynku UA kupisz nową FIII z silnikiem idealnym pod LPG czyli 1.6 16V.

Jeśli auto po FL i do tego LPG to jedynie 1.4 16V albo jednak idziesz w TSI i dotrysk LPG - montują to i jeśli auto jest zadbane to problemów nie ma.


13.05.2018, 14:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12
Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post Re: [F2] kupno, jaki silnik do LPG
Jak już bym szedł w TSI to raczej w gaz bym się nie bawił. Z tego co się orientowałem to instalacje do takich silników są w granicach 5000. To już trochę za dużo.

1.6 po FL był tylko sprzedawany na Ukrainie?


13.05.2018, 16:33
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL