Teraz jest 28.03.2024, 16:22



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 737 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Następna strona
[F1-F4] Interfejs diagnostyczny VAG co i jak 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 21.08.2006, 05:55
Lokalizacja: Lubawka
Posty: 12
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FCN - 5b.
Samochód: Kombi Ambiente w wersji Mint
Rok prod.: 2006
Województwo: dolnośląskie
Post Interfejs CAN czy 2xlinia_K + L
Witam Forumowiczów,

Mam problem - chciałbym się Was zapytać co będzie działać z Fabią (rok prod. 2006, silnik 1.4 74kW 16V) - interfejs OBD2 czy nowszy działający po magistrali CAN ?

Dzięki za odpowiedź,
Pozdrawiam,
Goraith


08.01.2007, 07:59
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
ja mysle ze po ODB2...choc moja fabia jest z 2004r (koncowka) no i nie dala sie zVagowac, a RS tak :)


08.01.2007, 08:01
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
raczej CAN, na OBD2 może sie łączyć ale nie będzie można "wchodzić" we wszystkie funkcje.

_________________
Moje autko O2RS BLUE


08.01.2007, 09:03
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
acha i na OBD2 działa samochodach do 2004r

_________________
Moje autko O2RS BLUE


08.01.2007, 09:05
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2006, 05:55
Lokalizacja: Lubawka
Posty: 12
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FCN - 5b.
Samochód: Kombi Ambiente w wersji Mint
Rok prod.: 2006
Województwo: dolnośląskie
Post 
darecki napisał(a):
ja mysle ze po ODB2...

Sebastian napisał(a):
raczej CAN, na OBD2 może sie łączyć ale nie będzie można "wchodzić" we wszystkie funkcje.


No właśnie, różni użytkownicy, różne opinie.
Coraz bardziej przekonuje się do CAN - ale poczekam na doświadczenia większej liczby użytkowników. Ale dzięki Panowie.

Pozdrawiam,
Goraith

PS. Nie wiecie, gdzie bym mógł uzyskać takie informacje?


08.01.2007, 11:27
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.01.2005, 01:04
Lokalizacja: WGM
Posty: 1369
Zdjęcia: 11
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: inny silnik
Samochód: Octavia II RS
Rok prod.: 2011
Województwo: mazowieckie
Post 
Zobacz TUTAJ

Ja osobiście sie bawiłem obd2 z pełną wersją VAG COM i nie chciał się łączyć ze wszystkimi modułami.

_________________
Moje autko O2RS BLUE


08.01.2007, 11:39
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21
Lokalizacja: okolice Łodzi
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
Sebastian napisał(a):
Zobacz TUTAJ

Ja osobiście sie bawiłem obd2 z pełną wersją VAG COM i nie chciał się łączyć ze wszystkimi modułami.


A czy jednym z tych "niedostepnych" nie bylo czasem wspomaganie kierownicy?


08.01.2007, 14:21
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.11.2005, 17:23
Lokalizacja: ERW
Posty: 95
Zdjęcia: 0
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: NAY - 7b.AUT
Samochód: SEAT Ibiza 1.4 85KM Stylance
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
Post 
Ja osobiście używam interfejsu OBD2 linia kkl ,jak dotąd bez problemu mi się łączy i diagnozuje między innymi
01 -silnik , 08-klimatyzacja, 09-centralna elektryka, 03-abs , 17-licznik , 19-magistrala CAN , 46-moduł komfortu, 56-radio, 44-wspomaganie kierownicy.
Jak dotąd nie tykałem tylko poduszek powietrznych bo jest jakiś problem i trzeba znać dokładny numer seryjny sterownika(z jakąś partią sterowników interfejs nie działa prawidłowo i mozna sobie uszkodzić sterownik)
A jeżeli chodzi o możliwość diagnostyki po CAN'e to wystarczy sprawdzić wtyczkę od diagnostyki czy jest wyprowadzony CAN (przewody Pomorańczowo-biały i Pomarańczowo-brązowy) jak znajdę to wrzucę skan schematu wtyczki.


Nie masz wystarczających uprawnień, aby zobaczyć pliki załączone do tego postu.


08.01.2007, 14:30
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
no wlasnie bo jest to dziwne - moja fabia jest z listopada 2004.
Yarek ma fabie RS i fabie kombiaka 1.4 16V 75KM - oba przeVAGowal pozyczonym kabelkiem KL lub OPTO, wiem ze to jakis starszawy byl kabel.
MOja fabia nie dala sie zVAGowac tym kabelkiem - nie mozna bylo polaczyc sie z kompem.
Zatem byc moze CAN a nie ODB2.


08.01.2007, 15:36
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post Interfejs VAG
Witam. Mam pytanie do ludzi znajacych sie na VAG-u. Znalazlem na allegro cos takiego http://www.allegro.pl/item155666030_sam ... skoda.html

Cena jest przstepna (tyle to mnie kosztuja sama diagnoza w ASO :D), pytanie tylko, czy jest to cokolwiek warte? Mial moze ktos doczynienia z tym VAG-iem? Ewentualnie moze byscie polecili cos innego?


Ostatnio edytowano 06.03.2007, 16:37 przez szachu, łącznie edytowano 2 razy



10.01.2007, 12:14
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3670
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
powinno chodzić bez problemu z dowolnym komputerem choć starzy wymiatacze podobno wolą wesję na rs232. :mrgreen:

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


10.01.2007, 13:02
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.09.2005, 21:38
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 213
Zdjęcia: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: AZF-1.4 8V 60KM
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
Post 
Odradzam, bo ja kupilem sobie Viaken za 79zl i dziala super. Juz mi sie zwrocil, patrz tutaj:klik
Tu masz linka: klik

_________________
Fabia Elegance 75KM HTB


10.01.2007, 13:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 07.11.2005, 13:24
Lokalizacja: Wejherowo
Posty: 497
Podziękował: 1
Pomógł: 8

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2001
Województwo: pomorskie
Post 
koral napisał(a):
Odradzam, bo ja kupilem sobie Viaken za 79zl i dziala super. Juz mi sie zwrocil, patrz tutaj: klik
Tu masz linka: klik


Viaken na RS232C nie ruszy z komputerem bez portu RS, wyposażonym tylko w porty USB. Software niestety nie chce działać z adapterami USB>RS232C, ponieważ odwołuje się bezpośrednio do portu Com. Jedyne panaceum na to, to zakup pełnego portu RS232C (Com) czy to w postaci kart PCI do komputerów stacjonarnych, czy też karty PCMCIA do laptopów.

Starzy wyjadacze rzeczywiście wolą interfejsy do VAG'a na RS232C gdyż mogą je zrobić samemu za pare złotych, co w przypadku interfejów pod USB już nie jest takie tanie. A i software do diagnostyki jest dostępniejszy w szerszej gamie na RS niż na USB.

_________________
WWW.CIAPKOWO.PL - może TY odmienisz ich los.


10.01.2007, 13:10
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 11.12.2005, 13:21
Lokalizacja: okolice Łodzi
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2003
Województwo: łódzkie
Post 
mariusz_s napisał(a):
koral napisał(a):
Odradzam, bo ja kupilem sobie Viaken za 79zl i dziala super. Juz mi sie zwrocil, patrz tutaj: klik
Tu masz linka: klik


Viaken na RS232C nie ruszy z komputerem bez portu RS, wyposażonym tylko w porty USB. Software niestety nie chce działać z adapterami USB>RS232C, ponieważ odwołuje się bezpośrednio do portu Com. Jedyne panaceum na to, to zakup pełnego portu RS232C (Com) czy to w postaci kart PCI do komputerów stacjonarnych, czy też karty PCMCIA do laptopów.

Starzy wyjadacze rzeczywiście wolą interfejsy do VAG'a na RS232C gdyż mogą je zrobić samemu za pare złotych, co w przypadku interfejów pod USB już nie jest takie tanie. A i software do diagnostyki jest dostępniejszy w szerszej gamie na RS niż na USB.


Trafiles w sedno. Ja fejsik na 232 sklecilem sobie sam z elementow, ktore mialem w szufladzie, a szacunkowy koszt nie powinien przekroczyc 10 pln (bez wtyku obd2, ktory jest nie wiedziec czemu bardzo drogi - choc mozna zostawic sobie luzne piny i diagnozowac auta wyposazone w rozmaite gniazda np. VW LT)


10.01.2007, 14:15
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
hm, kuszaca propozycja :D Polowa ceny tego sprzetu na USB, ale jak sie ma sprawa z sofetm? Bo do tego VAGa z allegro dolanczany jest soft. Na stronie z Viaken na RS232C nie znalazlem nic podobnego (chyba, ze zle szukalem :D). Mozna taki soft sciagnac z innej strony? Czy jest on darmowy, czy tez moze trzeba za niego placic?

Mozecie polecic jakas strone poswieconow VAG? Najlepiej w jezyku polskim, ewentualni angileski. Aha, i jeszcze jedno lamerski pytanie. Czy uzywaja waga do np. sprawdzania czy nie ma blendow, moge w jakis sposob zaszkodzic autku (czytalem, ze lepiej nie skanowac modulu poduszek, bo moga wypalic).


10.01.2007, 14:20
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 737 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5 ... 50  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL