|
|
Teraz jest 19.04.2024, 07:05
|
Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Autor |
Wiadomość |
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
draniterox Jechać i reklamować. W zasadzie też można jeździć i się nie przejmować.
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
31.03.2018, 08:34 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41 Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Wymieniał ktoś w Fabii I poduszki silnika i skrzyni? Jaki koszt z robocizną?
|
03.04.2018, 14:16 |
|
|
Dołączył(a): 22.05.2014, 13:33 Lokalizacja: SCI Posty: 251
Podziękował: 28
Pomógł: 1
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia 2 mini-combi
Rok prod.: 2013
Województwo: śląskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
W mojej Fabii z silnikiem 1.4 16V 86KM mam już 58327km. Czy poza standardowym przeglądem i wymianami (olej, filtry) powinienem zrobić coś jeszcze? Rozrząd? W jakich kosztach powinienem się zmieścić?
_________________
|
06.04.2018, 07:19 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41 Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Jest jakiś tutorial demontażu boczka drzwi tylnych we Fabii I? Chce wymienić zamek, ale z tego co widze w necie, to demontaż boczku i blachy jest dosyć skomplikowany. Z przodu nie ma tyle bawienia się z tym
|
06.04.2018, 07:33 |
|
|
Dołączył(a): 09.11.2013, 15:36 Posty: 454
Podziękował: 16
Pomógł: 14
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2018
Województwo: podkarpackie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Koledzy, auto od jakiegoś czasu chodzi w ten sposób, że na wolnych obrotach zarówno w kabinie jak i na zewnątrz da się usłyszeć trochę inną pracę silnika, a mianowicie oprócz klasycznego pyrkania SDI słychać taki ciężki basowy dźwięk który zmienia swój ton na cieńszy co jakieś 2-3 sec. Nie jest to mega słyszalne, trzeba się wsłuchać. Dźwięk jest jednostajny, a w zasadzie są to dwa dźwięki (typu buuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu) występujące jeden po drugim na zmiane. Ten grubszy, potem cieńszy i spowrotem grubszy. Różnic w jeździe nie ma żadnej, obroty absolutnie na falują, zero jakichkolwiek błędów. Klimatyzacja, nawiew włączony/ wyłączony nie ma na to żadnego wpływu. Nie wiem czy występuje to podczas jazdy bo wtedy silnik chodzi głośniej i nie ma szans tego zauważyć. Zauważyłem to pierwszy raz jakieś pół roku temu i chyba zniknęło. W miedzyczasie serwis olejowy, wszystkie filtry pozmieniane i to również nie przyniosło żadnych zmian w odbiorze. Może ktoś jest w stanie nakierować na układ. Raczej z tłumikiem tego nie wiąże tylko czymś pod maską. Jakies sugestie?
|
08.04.2018, 08:42 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41 Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Może mi ktoś wyjaśnic o co chodzi z tymi błędami? Kod: Address 09 ------------------------------------------------------- Controller: 6Q1 937 049 B Component: BORDNETZ-SG. 1S31 Coding: 25786 Shop #: WSC 13765 5 Faults Found: 00511 - Selector Lever (E313) 49-00 - No Communications 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 49-00 - No Communications 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) 49-00 - No Communications 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - 01598 - Drive Battery Voltage 07-10 - Signal to Low - Intermittent Kod: Address 19 ------------------------------------------------------- Controller: 6N0909901 Component: Gateway K<->CAN 1S31 Coding: 00014 Shop #: WSC 13765 4 Faults Found: 00511 - Selector Lever (E313) 49-00 - No Communications 00778 - Steering Angle Sensor (G85) 49-00 - No Communications 01324 - Control Module for All Wheel Drive (J492) 49-00 - No Communications 01044 - Control Module Incorrectly Coded 35-00 - - Wychodzi na to, że coś z czujnikiem skrętu, ale wspomaganie działa jak działało, czyli poprawnie. Jedynie pompa wyje, ale to już od dłuższego czasu (starość nie radość), a wcześniej tego błędu z G85 i J492 nie było.
|
08.04.2018, 18:27 |
|
|
Dołączył(a): 06.04.2006, 22:56 Lokalizacja: Zabrze Posty: 2320 Zdjęcia: 8
Podziękował: 10
Pomógł: 102
Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: O2U - 6b, OAM - AUT (1.2TSI 110KM)
Samochód: F3 MC
Rok prod.: 2015
Województwo: śląskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Spróbuj od najprostszego - naladuj akumulator. Później sprawdź czy błędy się powtórzą.
tapatalk
_________________ Sprzedaję : > na allegro < lub > na OLX < F1 - sprzedana OII - sprzedana F3 - obecnie
|
08.04.2018, 22:33 |
|
|
Dołączył(a): 27.02.2014, 15:41 Posty: 129
Podziękował: 2
Pomógł: 0
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGU - 5b.
Samochód: Skoda Fabia I Elegance
Rok prod.: 2001
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Mój akumulator ma co najmniej 5 lat, nie wiem ile siedział u poprzedniego właściciela.
Nigdy nie miałem z nim problemów, no ale...stary jest już.
|
09.04.2018, 07:08 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35 Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154
Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Yachu Jedź do dobrego sprzedawcy aku i niech sprawdzi przyrządem sprawność akumulatora. mają do tego odpowiedni przyrząd
_________________ Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę..
|
12.04.2018, 21:21 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2018, 13:46 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDN - 5b.
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
piszczy wałek wyrównoważający,balansowy ,przeciwwagi pomózci
Witam wszystkich jeszcze raz. Mam problem ponieważ po demontażu koła z wałka wyrównoważającego i ponownym zmontowaniu wszystkiego- rozrząd na blokadach i prawidłowo ustawiona przeciwwaga na znaki z obciążnikiem na dole. Odpaliłem i przysłowiowa dupa wszystko ok a balans piszczy tak jakby była uszkodzona rolka paska alternatora- zdemontowałem pasek a piszczenie zostało. Czy miał ktoś taki problem???
Jak poluzuje śrubę koła z przeciwwagą to słychać charakterystyczne klepanie mimo ze śruba jest nadal zaciśnięta i mocno trzyma tyle ze nie dokręcam z maksymalna siła jeśli zaś odwrotnie ( dokręcona z większą siła ) wtedy piszczy mimo ze wałek da się przesunąć przód/tył. Wszystko złożyłem dobrze czy ktoś z was miał taki przypadek silnik o oznaczeniu CGPA
|
13.04.2018, 14:38 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2018, 13:46 Posty: 3
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: CGPA-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDN - 5b.
Samochód: seat ibiza
Rok prod.: 2009
Województwo: mazowieckie
|
Re: piszczy wałek wyrównoważający,balansowy ,przeciwwagi pom
dodam ze szukałem informacji na ten temat juz na forum ale nic nie znajduje
|
13.04.2018, 14:43 |
|
|
Dołączył(a): 30.04.2015, 09:19 Posty: 27
Podziękował: 4
Pomógł: 0
Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
|
Procedura wymiany oleju w 1.2 TSI
Witam, czy wymiana oleju w 1.2 TSi podlega jakiejś specjalnej procedurze? Zastanawia mnie fakt w jaki sposób przywrócić właściwy naciąg łańcucha po zalaniu świeżym olejem przed uruchomieniem silnika.
_________________ Fabia II 1.2TSI 105KM
|
15.04.2018, 09:03 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12 Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Cześć, mogę prosić o rozjaśnienie 3 błędów: Kod: Address 01: Engine Labels: Redir Fail! Controller: 047 906 033 C Component: 1,4l SIMOS3PA G00HSSJ4C Coding: 00061 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected P0304 - 35-00 - - Readiness: 0010 0001
Tu może być przyczyną świeca? Kod: Address 09: Cent. Elect. Labels: 6Qx-937-049-B.LBL Controller: 6Q1 937 049 B Component: BORDNETZ-SG. 1S31 Coding: 09370 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 01598 - Drive Battery Voltage 07-10 - Signal too Low - Intermittent
Albo alternator, albo akumulator. Czy coś jeszcze może być przyczyną tego błędu? Kod: Address 15: Airbags Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL Controller: 1C0 909 605 H Component: 08 AIRBAG VW51 08 0004 Coding: 12344 Shop #: WSC 13765 1 Fault Found: 00532 - Supply Voltage B+ 07-10 - Signal too Low - Intermittent
Też coś z napięciem. Czy może to oznaczać, że w razie wypadku poduszka nie wystrzeli? I jeszcze jedno. Czy VCDS-Lite 1.2 pokaże mi wszystkie możliwe błędy przy skanie automatycznym. Czy zeskanuje tylko jakieś wybrane elementy?
|
18.04.2018, 22:11 |
|
|
Ekspert Techniczny
Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30 Lokalizacja: Świetochłowice Posty: 5407
Podziękował: 167
Pomógł: 520
Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
|
Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
lriuqs napisał(a): mogę prosić o rozjaśnienie 3 błędów 16688 - Cylinder 4: Misfire Detected Wypadanie zapłonu. Może być świeca a może też być moduł zapłonowy. 01598 - Drive Battery Voltage Słaby akumulator 00532 - Supply Voltage B+ Błąd związany z tym wyżej. Masz lub miałeś słaby aku i dlatego sterownik airbag złapał ten błąd. Podładuj lub wymień akumulator.
_________________ Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407
-
Niżej podpisany użytkownik dziękuje koleś za ten post:
lriuqs
|
19.04.2018, 07:09 |
|
|
Dołączył(a): 23.04.2014, 08:58 Posty: 23
Podziękował: 12
Pomógł: 0
Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MPP - 7b.AUT
Rok prod.: 2008
Województwo: małopolskie
|
Re: [F2] Otwieranie - zamykanie szyby - działa na odwrót.
Z tego co się dowiedziałem, prawdopodobnie miałem silniczek z wersji angielskiej, i dlatego działało to na odwrót. Przekręcenie obudowy cewki zakończone niepowodzeniem, bo mi coś wypadło małego dzieląc się na mniejsze części. Zamówiony oryginał (używka Allegro), spełnił moje oczekiwania.
|
19.04.2018, 10:53 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|