Teraz jest 29.03.2024, 11:51



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7603 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483 ... 507  Następna strona
Krótkie pytanie - krótka odpowiedź 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 11.04.2018, 14:11
Posty: 10
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Rok prod.: 2013
Województwo: podkarpackie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Czy felga 15x7j z ET 30 podejdzie bez problemu na Fabii II kombi ? Chodzi mi dokładnie o ET czy będzie dobre ? Opony na tych felgach to 195/50/R15.


20.04.2018, 13:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.04.2015, 09:19
Posty: 27
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2013
Województwo: łódzkie
Post Re: Procedura wymiany oleju w 1.2 TSI
Nikt nie pomógł :( więc wymyśliłem i zastosowałem swój patent z odpięciem zasilania cewki zapłonowej. 3 razy zakręciłem rozrusznikiem przez ok. 10 sekund, dolałem jeszcze kapkę oleju i jest OK. Właściwe uruchomienie silnika odbyło się bezpiecznie, bez żadnych zgrzytów czy hałasów ze strony rozrządu co oznacza, że napinacz naciągnął w tym czasie właściwie łańcuch:)

_________________
Fabia II 1.2TSI 105KM
Obrazek


20.04.2018, 19:31
Zobacz profil

Dołączył(a): 18.04.2007, 22:02
Posty: 194
Podziękował: 4
Pomógł: 0

Silnik: BUD-1.4 16V 80KM
Skrzynia: JHQ - 5b.
Samochód: Skoda Fabia Combi
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Witam
Mam gorącą prośbę może ktoś z Was wymieniał płyn w układzie wspomagania kierownicy. Moja fabia ma już 10 lat i troszkę kilometrów najechane. Wpadłem na pomysł wymiany płynu wspomagania bo w skrzyni biegów już wymieniłem chłodniczy też no i hamulcowy też wymieniam co 2 lata. Warto to ruszać czy może lepiej nie grzebać żeby się coś nie zepsuło ? Spotkałem się bowiem z opinią jednego mechanika, że tego się nie rusza. Co o tym sądzicie ?


25.04.2018, 19:04
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Nie ma potrzeby wymiany płynu w układzie wspomagania. Sprawdź tylko stan i ewentualnie uzupełnić.

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


26.04.2018, 15:57
Zobacz profil WWW GG
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 21:35
Lokalizacja: Brzeg, Ruda Śląska, Oława, Wrocław
Posty: 2122
Podziękował: 7
Pomógł: 154

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia II Monte Carlo 133 KM/336Nm
Rok prod.: 2011
Województwo: opolskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
lriuqs
16688 wykryto wypadanie zapłonu na 4 cylindrze.
Świeca(rzadziej), cewka zapłonowa lub przewody zapłonowe (częściej), lub upalony zawór
01598 spadek napięcia - akumulator rozładowany
00532 jw

_________________
Chcesz doposażyć swój samochód od strony elektrycznej? Zapraszam do mnie. Doświetlanie statyczne, dynamiczne, ESP, TMP, tempomat, PDC, OPS i inne cuda. Montaż oraz kodowanie. Pisz a na pewno pomogę. Robię mechanikę jak i elektrykę.
.


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Angel za ten post:
lriuqs
26.04.2018, 16:01
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12
Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Hej,

dzięki za odpowiedź.

Wczoraj podczas zabawy w diagnostę padł mi akumulator, więc wziąłem go na prostownik na noc. Dziś przy okazji wymieniłem świece. Skasowałem wszystkie błędy i zrobiłem jakieś 15 km. Zapłon dalej wypada, ale lekkie szarpnięcia czułem tylko na początku jazdy. Potem już było dobrze, ale kontrolka silnika 2 razy mi migała, a po jakimś czasie się ponownie zapaliła. Pozostałe błędy od akumulatora jak na razie się nie pojawiły.


28.04.2018, 15:14
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12
Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Hej,

chciałbym wrócić jeszcze do mojego problemu.

Od czasu mojej pierwszej diagnozy:

lriuqs napisał(a):
Cześć,

mogę prosić o rozjaśnienie 3 błędów:

Kod:
Address 01: Engine       Labels: Redir Fail!
   Controller: 047 906 033 C
   Component: 1,4l SIMOS3PA  G00HSSJ4C
   Coding: 00061
   Shop #: WSC 13765
  1 Fault Found:
16688 -  Cylinder 4: Misfire Detected
            P0304 - 35-00 -   -
Readiness: 0010 0001


Tu może być przyczyną świeca?

Kod:
Address 09: Cent. Elect.       Labels: 6Qx-937-049-B.LBL
   Controller: 6Q1 937 049 B
   Component: BORDNETZ-SG.        1S31
   Coding: 09370
   Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
01598 -  Drive Battery Voltage
            07-10 -  Signal too Low - Intermittent

Albo alternator, albo akumulator. Czy coś jeszcze może być przyczyną tego błędu?

Kod:
Address 15: Airbags       Labels: 6Q0-909-605-VW5.LBL
   Controller: 1C0 909 605 H
   Component: 08 AIRBAG VW51 08   0004
   Coding: 12344
   Shop #: WSC 13765
1 Fault Found:
00532 -  Supply Voltage B+
            07-10 -  Signal too Low - Intermittent



Trochę się pozmieniało.

W między czasie robiąc test w VCDS wyszedł mi problem z sondą lambda

Kod:
16522 -  Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Signal too High
            P0138 - 35-10 -   - - Intermittent


Po tym teście padł mi akumulator, więc go naładowałem i od razu wymieniłem świece.

Po przejechaniu jakichś 30 kilometrów wywala teraz tylko błąd:

Kod:
16688 -  Cylinder 4: Misfire Detected
            P0304 - 35-00 -   -


I moje pytania:

1. czy błąd sondy mógł być spowodowany słabym akumulatorem?
2. czy błąd wypadania zapłonu może być powiązany np. z umierającym powoli wtryskiwaczem do LPG? Jadąc na benzynie nie czuje żadnego rwania jak to ma miejsce przy gazie.


01.05.2018, 08:28
Zobacz profil

Dołączył(a): 24.05.2015, 13:18
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: COMFORT
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Kontrolka niski poziom płynu/wysoka temperatura płuny chłodn
Witam, posiadam od 4 lat Fabię 1 z 2002r 1.9 TDI ATD. przez 3 lata było spoko, od roku ciągle zapala mi się kontrolka od poziomu/temperatury płynu chłodniczego. Dzieje się to głównie na rozgrzanym silniku i wiosna lato, w zimę sporadycznie. Walczę już z tym długi czas i bez skutku... Zakładam nowy temat, bo ten przypadek jest inny niż wszystkie które tutaj znalazłem. Po podpięciu pod kompa w czasie zapalenia kontrolki, komputer pokazuje że zbyt wysoka temperatura płynu chłodzącego, zegary pokazują 90* a komputer 110-120*, tylko co ciekawe nawet raz się trafiło że zapaliła się na zimnym silniku, po przejechaniu 1 km albo nawet i nie i też pokazywał komp 110* a wskazówka nawet nie drgnęła. Więc faktycznie przegrzewanie się silnika chyba odpada... W ASO sprawdzili parametry pracy silnika i powiedzieli że wszystko jest ok. Wymieniłem już: Zbiorniczek wyrównawczy, termowłącznik wentylatora, termostat, czujnik temperatury, płyn i bez różnicy. czasem przejadę 500 km i się nie zaświeci, a tak jak teraz ciepłe dni to cały czas mryga... Wgl nie ma żadnej reakcji gdy wypnę kostkę od zbiorniczka, zewrę kable od czujnika, zero reakcji. Więc generalnie wszystko jest jak należy, wszystko działa, płyn czysty, nie ubywa, nie przybywa, olej to samo, no wszystko ok a tu Ci mryga i mryga, no i piszczy... Ja już nie mam pomysłów co to może być....


01.05.2018, 14:40
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3924
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Procedura wymiany oleju w 1.2 TSI
Rozumiem, że Twoim zdaniem jak auto stoi kilka dni to olej w napinaczu jest cały czas, nie spływa do miski ?
Jeszcze napisz jaki olej wlałeś :) Generalnie to się leje pod max w tym silniku a dwa były dwa różne bagnety w tym silniku a miski olejowe te same - śmieszne to w ogóle.


01.05.2018, 16:51
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37
Lokalizacja: TKA
Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: Kontrolka niski poziom płynu/wysoka temperatura płuny ch
Skoro nie ma reakcji, to może... kabelki od czujnika?

_________________
Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm :-) Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.


02.05.2018, 08:29
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 16.05.2015, 14:05
Lokalizacja: KNT
Posty: 572
Podziękował: 11
Pomógł: 23

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf 4motion
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
Post Re: Kontrolka niski poziom płynu/wysoka temperatura płuny ch
Jeśli pokazuje zawsze tą samą wartość (110) to duża szansa, że tak jak kolega mówi to będzie instalacja elektryczna, bo jeśli kabelek przestaje łączyć a czujnik jest 0-10V to wtedy łapie wartość krańcową czyli największą zaprogramowaną.

_________________
Skoda Fabia '03 2.0
Łada Niva '93 1,6
Jeep Cherokee '89 2,1TD
Skoda Rapid '14 1.6TDI
Hyundai I30 '14 1.4
Swift 4x4 '06 1.3
Pajero Sport '02 2.5TD
Grand Vitara '03 2.0 128KM

Volkswagen Golf 4x4 '13 1.6TDI 140KM
Piaggio X8 250IE
Forester '08 2.0 150KM


03.05.2018, 07:15
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.05.2013, 23:12
Posty: 103
Podziękował: 28
Pomógł: 2

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia II Kombi - Elegance
Rok prod.: 2010
Województwo: lubelskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Ok, sam sobie chyba z tym poradziłem. Wina tego wszystkiego najprawdopodobniej leżała w "uszkodzonej" wtyczce na jednym wtryskiwaczu gazu. Wtyczka niby założona na wtryskiwacz, ale jej zabezpieczenie nie trzymało. Można ją było bez problemy ściągnąć. Od czasu poprawienia tego elementu wszystkie objawy zniknęły. Błędy wypadania zapłonu i sondy lambda już jak na razie się nie pojawiają.


06.05.2018, 18:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Łożysko w rolkce odwracającej - Fabia 1,4 MPI z klimą.
Czy wymieniał ktoś łożysko w rolce odwracającej ( nr częsci oryg 047 0145 276 A) w Fabii 1,4 MPI w wersji z klimą - silnik AQW ?
Rolka jest większa niż ta w Fabii MPI bez klimy ( nr częsci oryg 047 0145 276 ).
Będę wymieniał pasek i chciałbym wcześniej zakupić łożysko aby to poskładać od razu.
Może ktoś pomoże ?

_________________
Obrazek


17.05.2018, 05:46
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.10.2010, 12:07
Posty: 240
Podziękował: 1
Pomógł: 4

Silnik: AQW-1.4 8V 68KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Wersja Temptation
Rok prod.: 2003
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Łożysko w rolkce odwracającej - Fabia 1,4 MPI z klimą.
Łożysko w rolce odwracajacej pasek wielorowkowy o nr 047 145 276 A to 6303 2RS bez luzu.
Druga kwestia:
Jeśli ktoś nie chce wydawać prawie dwóch stów za rolkę napinacza paska wielorowkowego , która w sprzedaży występuje wraz z osią , może kupić sama rolkę za 40 zł .Dokladnie ta sama rolka która jest tam w oryginale to INA o nr 531 0760 10

Czyli :
zamiast wydawać 120 zł na nową rolkę odwracająca 047 145 276A to wydajemy 17 zł na samo łożysko SKF'a oraz 40 zł na rolkę samą napinacza , zamiast napinacza który sprzedawany jest wraz z osią za 180 zł .

Do tego wrzucamy nowy pasek Contitech 6PK 1750 za 45zl zł i mamy kompletny nowy napęd osprzętu za niecałą stówkę.;-)

_________________
Obrazek


18.05.2018, 15:29
Zobacz profil

Dołączył(a): 27.08.2014, 20:32
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Posty: 72
Podziękował: 2
Pomógł: 0

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: fabia 2
Rok prod.: 2011
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
witam
czy jest jakiś sposób aby w fabii 2 schowek po stronie pasażera klimatyzowany można jakoś go wyregulować,żeby lampka oświetlająca jego wnętrze gasła?


18.05.2018, 16:07
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7603 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 477, 478, 479, 480, 481, 482, 483 ... 507  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL