Teraz jest 29.03.2024, 07:52



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Klimatyzacja a spalanie :) 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 29.04.2006, 22:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan
Województwo: mazowieckie
Post Klimatyzacja a spalanie :)
Witam,
zastanawiam sie jak wplywa na spalanie włączanie wyłączanie klimatyzacji podczas jazdy np.: jade sobie w mokra pogode, zaparowuja mi szybki wiec wlaczam klime i gdy mam juz dobra widocznosc to sobie jaj wylaczam, po jakims tam czasie sytuacja sie powtarza.

Czy w ten sposob oszczedzam paliwo, czy wrecz przeciwnie taka zabawa klimatyzacja powoduje wieksze spalanie?


01.05.2006, 21:37
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.04.2006, 15:56
Lokalizacja: Lublin
Posty: 65
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: CAYA-1.6 TDI 75KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2006/2012
Województwo: lubelskie
Post 
hmm slyszalem ze klima polyka 0,5l pb/on wiecej, ale kazy obiornik zasialny pobiera jakas x,0l pb/on a wlanczanie i wylanacznie :) tez jest jakis sposob na oszczedzanie paliwa ale najlepszy to hamowanie silnikem i delikatne "muskanie" pedalu przyspieszania :)
a spalanie spada az do poziomu, ktory i mine zaskoczyl :lustro:
:banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana: :banana:

_________________
FI Combi 1,9 tdi pd:) Sport-Line 3,3-... l/100km :) 2,9 l/100km :):):):):
F2 Combi 1,6 tdi cr dpf :):) Elegance testing 2,9 -3,7 l/100km :):) 2,7 l/100km :):):):)
Pozdrawiam


02.05.2006, 08:13
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Spalanie na postoju fabii 1.4 75KM - 0.6L/h - bez klimy, z klima 1.0l/h...
pozatym, ponoc trzeba unikac wlaczania klimy przy wysokich obrotach .
Co do czestego wlacz/wylacz to nie wiem jaki to ma wplyw na kompresor klimy ;]...


02.05.2006, 09:28
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
"muskanie" pedalu przyspieszania z tym sie nie zgodze trzeba szybko przyśpieszać i zmnieniać biegi ale bez wchodzenia na duze obroty


02.05.2006, 10:46

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
diesle 1,9 na postoju 0,4l , z klima 0,7-0,9l . kompresor ma sprzeglo wiec lepiej go zalaczac na niskich obrotach , czeste wlacz wylacz nie powinno mu zaszkodzic - przeciez jesli mamy wlaczona klime , regulator temperatury podniesiemy troche z minimum to on i tak sie wlacza i wylacza

_________________
touran Obrazek


02.05.2006, 16:17
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
marekk napisał(a):
kompresor ma sprzeglo wiec lepiej go zalaczac na niskich obrotach , czeste wlacz wylacz nie powinno mu zaszkodzic - jesli mamy wlaczona klime , regulator temperatury podniesiemy troche z minimum to on i tak sie wlacza i wylacza

Marku, czy jesteś pewny?

Nie znam się zbytnio na klimatyzacjach ale
1. moim zdaniem zmiana położenia regulatora klimy powoduje jedynie zmieszanie zimnego powietrza z mniejszą lub większą ilością ogrzanego, a nie wpływa na pracę sprężarki.
2. wydaje mi się, że klima w fabce w odróżnieniu od innych samochodów nie ma sprzęgła klimy (w innych autach czasami słychać jak się załącza i rozsprzęgla, a w fabii cisza). Podobno w fabii jest zawór który reguluje czy sprężarka spręża i klima działa czy też sprężarka chodzi sobie na "luzie"

Poprawcie mnie jeśli się mylę.


02.05.2006, 18:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 29.04.2006, 22:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 87
Podziękował: 2
Pomógł: 1

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Skoda Fabia Sedan
Województwo: mazowieckie
Post 
nie znam sie dokladnie na tym co siedzi w klimatyzacji i jak to dziala :) ale z tego co zauwazylem to samo regulowanie temperatura nie wlacza klimy, trzeba ja uruchomic recznie (AC)

Oczywiscie mowa klimie półautomatycznej.

[ Dodano: 2006-05-02, 19:31 ]
hivision20 napisał(a):
"muskanie" pedalu przyspieszania z tym sie nie zgodze trzeba szybko przyśpieszać i zmnieniać biegi ale bez wchodzenia na duze obroty


co to znaczy bez wchodzenia na duze obroty? Do 3 000 czy w przedziale 3 000 - 4 000 ???

_________________
http://www.m82.pl


02.05.2006, 18:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2005, 22:55
Lokalizacja: Rybnik , Gliwice
Posty: 1042
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Touran
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
kros napisał(a):
marekk napisał(a):
kompresor ma sprzeglo wiec lepiej go zalaczac na niskich obrotach , czeste wlacz wylacz nie powinno mu zaszkodzic - jesli mamy wlaczona klime , regulator temperatury podniesiemy troche z minimum to on i tak sie wlacza i wylacza

Marku, czy jesteś pewny?

Nie znam się zbytnio na klimatyzacjach ale
1. moim zdaniem zmiana położenia regulatora klimy powoduje jedynie zmieszanie zimnego powietrza z mniejszą lub większą ilością ogrzanego, a nie wpływa na pracę sprężarki.
2. wydaje mi się, że klima w fabce w odróżnieniu od innych samochodów nie ma sprzęgła klimy (w innych autach czasami słychać jak się załącza i rozsprzęgla, a w fabii cisza). Podobno w fabii jest zawór który reguluje czy sprężarka spręża i klima działa czy też sprężarka chodzi sobie na "luzie"

Poprawcie mnie jeśli się mylę.


ad.1zmiana polozenia wplywa na prace sprezarki , zauwazam to na chwilowym zuzyciu paliwa , jesli dam minimum dochodzi do 0,9 litra , dam troche w gore i spada do 0,7

ad2.sprawdze u siebie jak to wyglada


02.05.2006, 20:28
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
marekk napisał(a):
zmiana polozenia wplywa na prace sprezarki , zauwazam to na chwilowym zuzyciu paliwa , jesli dam minimum dochodzi do 0,9 litra , dam troche w gore i spada do 0,7

Muszę to sprawdzić u siebie...

W każdym razie to by mogło potwierdzać tezę, o tym że sprężarka jest na stałe złączona z silnikiem a jedynie zawór reguluje efektywność jej pracy. Gdyby było sprzęgło to były by tylko pozycje 1 i 0 a widocznie zawór regulujący ciśnienie w układzie dopuszcza pozycje pośrednie?
Tak sobie gdybam...

Wiem też że w skrajnych pozycjach ustawienia ogrzewania układ nie utrzymuje temp. zadanej w stopniach tylko grzeje lub chłodzi na tyle na ile się da. Może wtedy gdy ustawione jest na min. sprężarka pracuje na 100% wydajności a gdy ustawiona jest temp. wyższa to efektywność spada do np 80% bo po co chłodzić na maxa skoro i tak zaraz powietrze będzie mieszane z ciepłym?
To był ciąg dalszy gdybania...

Też zauważyłem że zużycie waha się od 0.7 do nawet 1.0 l/h i choć nie używam nigdy pozycji min. to być może jeśli jest duża różnica temperatur to klima mimo ustwienia pośredniego np 19*C pracuje na max żeby szybciej ochłodzić wnętrze i wtedy większe zużycie, a jak już się ostudzi to tylko dla podtrzymania temp. chodzi na pół gwizdka i bieże mniej paliwa. Koniec gdybania - sprawdzę to.


02.05.2006, 20:44
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post Jak włączona klimatyzacja wpływa na zużycie paliwa?
Pewnie nie trzeba przypominać, że włączona klimatyzacja zwiększa zużycie paliwa. Dokładne pomiary przeprowadził automobilklub ADAC.

Niemiecki automobilklub ADAC w swoim ostatnim teście sprawdzał wpływ klimatyzacji w samochodzie na zużycie paliwa. Według ADAC na zużycie paliwa najbardziej wpływa początkowa faza, w której dochodzi do schłodzenia nagrzanego powietrza w samochodzie do ustalonego poziomu. Z testu wynika, że by obniżyć temperaturę z 31 do 22 °C samochody testowe zużywały od 2,47 do 4,15 l paliwa na 100 km więcej. Tak duży wzrost zużycia trwa według ADAC ok. trzech minut. Utrzymanie ustalonej temperatury w zależności od stylu jazdy i typu klimatyzacji wymaga od 0,76 do 2,11 l/100 km w warunkach miejskich i od 0,09 do 0,66 l/100 km poza terenem zabudowanym. Podczas 8-godzinnej jazdy na wczasy z włączoną klimatyzacją przeciętne auto klasy średniej spali dodatkowo benzynę o wartości 6-8 euro.

Wyższe zużycie paliwa można przy włączonej klimatyzacji oczekiwać w ekstremalnie gorących dniach, w wypadku gęstego ruchu na drodze lub przy ustawieniu bardzo niskiej temperatury we wnętrzu. Według ADAC ważny jest również typ klimatyzacji. Prostsze systemy pracują na pełnych obrotach, a w wypadku, że dostarczane powietrze jest zbyt chłodne, mieszają schłodzone i ciepłe powietrze. Bardziej zaawansowane systemy są w stanie regulować moc sprężarki i w ten sposób oszczędzać paliwo.


Na gospodarność pracy klimatyzacji możemy wpływać sami. Wystarczy, gdy przed jazdą przewietrzymy samochód, nagromadzone ciepłe powietrze wydostanie się z auta, tak więc klimatyzacja w początkowej fazie nie będzie miała zbyt wiele pracy. W pierwszej fazie poleca się także włączyć wewnętrzny obieg powietrza, tak by klimatyzacja nie musiała schładzać powietrza napływającego z zewnątrz. Podczas jazdy miałyby być zamknięte wszystkie okna i zaciągnięta roleta szyberdachu. Lekarze polecają utrzymywać temperaturę w zakresie 21-23 °C.

Źródło: ADAC

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


16.06.2007, 09:56
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
dzisija jechalem do warszafki....

...jazda bez klimy to koszmar ! ledwo wyrabiałem czy ja jestem taki wygodnicki ? klima to podstawa w tak upalne dni, nawiew wieje chlodnym powietrzem ale tylko po nogach, na twarz leci juz nieprzyjemne ciepłe powietrze,

dawno nie poruszalem sie tak "szybko" (przynajmniej staralem sie) w taki upał i to w wawie gdzie swiatła są co 80m (Łodź jest malutka), 75KM ledwo ruszał, jakby uciekło z 20KM albo to przez super przyczepność rozgrzanych matadorów...

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


16.06.2007, 19:19
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Yogi szkoda ze nie doswiadczyleś populodniowych warszawskich korkow w kazdy piatek, wtedy byś jeszcze bardziej docenil klime :mrgreen:

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


16.06.2007, 19:41
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
wolf napisał(a):
w kazdy piatek,



no nie było jakos tragicznie, w miare płynnie przemieszczałem się w jakis specjalnych korkach to nie stałem a latałem trasą AWF-Mokotów

nawet kogos z FCP pogoniłem...

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


Ostatnio edytowano 16.06.2007, 20:08 przez Yogi, łącznie edytowano 1 raz



16.06.2007, 19:50
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 22.04.2005, 06:34
Lokalizacja: WD
Posty: 1806
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Rok prod.: 2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Yogi napisał(a):
wolf napisał(a):
w kazdy piatek,



no nie było jakos tragicznie, w miare płynnie przemieszczałem się w jakis specjalnych korkach to nie stałem a latałem trasą AWF-Zoliboz

nawet kogos z FCP pogoniłem...


No to bliskie mi tereny :browar:

swoja droga czy ktos sprawdzal jaka najniższa temperature da sie osignac w w sprawnie dzilajajacej klimatyzacji??

_________________
If everything seems under control – you are just not going fast enough

Koni Sport+Vogtland-40
PerfectService by DobryGrześWawa


16.06.2007, 19:58
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
Mokotów a nie Zoliboz :respect:


klima jak zejdzie do tych 21 to w zupełnosci wystarczy, bo przeciez czlowiek jakos specjalnie nie rusza się wiec krążenie też jest kiepskie więc jak jest za zimno to tez nie jest przyjemnie...

no ale dla jednego 21 bedzie gorąco a dla drugiego bedzie OK

w Fabii pokrętło pokazuje chyba 18*C
bo w F2 mozna miec climatronica bardzo elegancka sprawa

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


16.06.2007, 20:12
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL