Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 08.05.2011, 11:44 Posty: 29
Podziękował: 9
Pomógł: 0
Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2011
Województwo: dolnośląskie
|
Korozja na bębnach - nowy samochód
Dziś rano zauważyłem na bębnie mojego Fabiolota ognisko rdzy. Wiem, wiem - wcześniej czy później i tak zardzewieją (wolałbym, żeby później). Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że samochód dopiero 2 miesiące temu opuścił fabrykę. I teraz nie wiem co z tym fantem zrobić - olać, czy może jednak jechać do ASO. Z jednej strony to nieuniknione, ale z drugiej... jeśli pojawia się tak wcześnie - co będzie potem??? Mam autko na szerokich alusach, trudno mi sobie wyobrazić, by w to miejsce mógł np. przywalić kamień. Jest dobrze osłonięte. Doradźcie co począć.
Ostatnio edytowano 14.08.2011, 20:24 przez Pepin Krootki, łącznie edytowano 1 raz
|
14.08.2011, 20:05 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Kupić farbe i pomalować. Jaką czy cuś było na forum.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
14.08.2011, 20:22 |
|
|
Dołączył(a): 08.05.2011, 11:44 Posty: 29
Podziękował: 9
Pomógł: 0
Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2011
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
...nie mogę coś dodać załącznika. Wiem, że temat był. Czytałem odpowiednie wątki. Przygotowałem się, że w przyszłości mnie to nie ominie. Ale w nowym samochodzie
|
14.08.2011, 20:25 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
bębny powinny być czymś pociągnięte jak auto wychodzi z fabryki na alu, ale producentom się nie chce Ogólnie nie ma co zgłaszać do ASO bo to element eksploatacyjny korozja z zewnątrz nie wpływa na skuteczność hamowania. Pomalować najlepiej już teraz półki są w miare świerze i nie trzeba się bawić w czyszczenie z rdzy.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
14.08.2011, 20:36 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Są nowe bębny fabrycznie malowane i to na kilka kolorów do wyboru (np. Mikoda). Ja też uważam, że taki zabieg należy wykonać jak najszybciej po zakupie nowego auta (zaciski również). Wtedy jest łatwo i przyjemnie. I innym wypadku rdzewieje na potęgę i przy alusach wygląda obleśnie!
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
14.08.2011, 21:54 |
|
|
Dołączył(a): 08.05.2011, 11:44 Posty: 29
Podziękował: 9
Pomógł: 0
Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2011
Województwo: dolnośląskie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Dzięki za odpowiedzi. Będziemy walczyć z rdzą regularnie przy każdej sezonowej zmianie opon.
|
15.08.2011, 19:20 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2009, 20:42 Lokalizacja: Bogdanka/ woj.lubelskie Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Ja swoje bębny i zaciski pomalowałem farbą odporną na wysoką temperaturę a użyłem takiej w spreju do malowania kominków , nie chciałem żadnych czerwonych żółtych czy niebieskich bębnów a nie mogłem nigdzie dostać innego koloru a podobał mi się czarny mat .więc wybór padł na to farbę a i cena bardzo przystępna bo jedyne 18 zł , i tak jeżdżę rok i nic mi nie odpada i się nie łuszczy (oczywiście musisz dobrze wyczyścić z rdzy i odtłuścić bębny ja zrobiłem to szlifierką kontową z szczotką drucianą bo z reguły jestem leniwy i nie chciało mi się robić to zwykłą szczotką drucianą)
|
28.08.2011, 15:04 |
|
|
Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54 Lokalizacja: 3-miasto Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Faktem jest, że skoda ma bębny bardzo kiepsko zabezpieczone przed korozją. Nawet nowe samochody, które stoją dłuższy czas na parkingu u dilera, miewają ślady "rudej". U mnie było to samo, rdza zaczęła wyłazić po kilku miesiącach. Próbowałem coś wskurać w ASO przy rocznym przeglądzie olejowym ale bez szans. Wymianę buczącego wentylatora załatwili bez żadnych fochów a rudych bębnów nie chcieli uznać. Tego się w sumie spodziewałem ale co szkodziło spróbować Postanowiłem pomalować sam ale tak żeby starczyło na dłużej, a nie na jeden sezon. Znalazłem dedykowany lakier do bębnów/zacisków Foliatec (lakier + utwardzacz). Farba ma dobre opinie, spory wybór kolorów i tylko jedną wadę - cenę Mam nadzieję, że wydatek się zwróci i wytrzyma dłuższy czas. Po malowaniu pył hamulcowy nie przywiera do zacisków i dużo łatwiej utrzymać czystość. Ponieważ nie chciałem oczojebnego koloru, wybrałem srebrny metalik. Tutaj mała uwaga praktyczna. Ponieważ lakier jest jakby pół-przezroczysty (jest to jednowarstwowy metalic, a nie klasyczny dwuwarstwowy układ baza+klar) trzeba bardzo dobrze oczyscić bębny przed malowaniem (najlepiej mechaniczną szczotą). Zwykłe kolory niemetaliczne kryją normalnie i dzięki temu łatwiej się maluje. http://allegro.pl/foliatec-lakier-do-za ... 68077.htmlhttp://allegro.pl/foliatec-profesjonaln ... 23993.html
|
31.08.2011, 12:26 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
maczala1 napisał(a): Postanowiłem pomalować sam ale tak żeby starczyło na dłużej, a nie na jeden sezon. Daj jeszcze makro efektów twojej pracy!
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
31.08.2011, 19:52 |
|
|
Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54 Lokalizacja: 3-miasto Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
|
01.09.2011, 08:04 |
|
|
Dołączył(a): 22.10.2007, 21:06 Lokalizacja: Wawa Posty: 675
Podziękował: 2
Pomógł: 16
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
maczala1 bardzo ładnie wyszło foliatec jest super lakierem
|
01.09.2011, 08:37 |
|
|
Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54 Lokalizacja: 3-miasto Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Pochwała od $iemi jest po dwakroć cenna
|
01.09.2011, 08:43 |
|
|
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Mnie też się podoba (zresztą, inaczej być nie może). Dodatkowo świetnie ci się komponują zatyczki na śruby z kolorem auta!
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
01.09.2011, 09:39 |
|
|
Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54 Lokalizacja: 3-miasto Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
weuek napisał(a): Mnie też się podoba (zresztą, inaczej być nie może). Oj może. Kolega zjechał mnie mówiąc, po co się tyle godzin męczyłem, żeby osiągnąć efekt niewiele odbiegający od stanu fabrycznego. Co innego gdybym dał czerwony lub pomarańcz, a tak wyszła szara kupa Cóż, o gustach się podobno nie dyskutuje.
|
01.09.2011, 10:31 |
|
|
Dołączył(a): 22.10.2007, 21:06 Lokalizacja: Wawa Posty: 675
Podziękował: 2
Pomógł: 16
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
maczala1 czasem mniej znaczy lepiej pomarańcz to by była wiocha dopiero hahaha zaciski tez pomaluj aby był komplet
|
01.09.2011, 11:20 |
|
|