Teraz jest 20.04.2024, 03:59



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Korozja na bębnach - nowy samochód 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.05.2011, 11:44
Posty: 29
Podziękował: 9
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2011
Województwo: dolnośląskie
Post Korozja na bębnach - nowy samochód
Dziś rano zauważyłem na bębnie mojego Fabiolota ognisko rdzy. Wiem, wiem - wcześniej czy później i tak zardzewieją (wolałbym, żeby później). Nie byłoby w tym nic dziwnego, gdyby nie to, że samochód dopiero 2 miesiące temu opuścił fabrykę. I teraz nie wiem co z tym fantem zrobić - olać, czy może jednak jechać do ASO. Z jednej strony to nieuniknione, ale z drugiej... jeśli pojawia się tak wcześnie - co będzie potem??? Mam autko na szerokich alusach, trudno mi sobie wyobrazić, by w to miejsce mógł np. przywalić kamień. Jest dobrze osłonięte.
Doradźcie co począć.


Ostatnio edytowano 14.08.2011, 20:24 przez Pepin Krootki, łącznie edytowano 1 raz



14.08.2011, 20:05
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Kupić farbe i pomalować. Jaką czy cuś było na forum.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


14.08.2011, 20:22
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.05.2011, 11:44
Posty: 29
Podziękował: 9
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2011
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
...nie mogę coś dodać załącznika.

Wiem, że temat był. Czytałem odpowiednie wątki. Przygotowałem się, że w przyszłości mnie to nie ominie. Ale w nowym samochodzie :?: :!: :?:


14.08.2011, 20:25
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
bębny powinny być czymś pociągnięte jak auto wychodzi z fabryki na alu, ale producentom się nie chce :wink:
Ogólnie nie ma co zgłaszać do ASO bo to element eksploatacyjny korozja z zewnątrz nie wpływa na skuteczność hamowania.
Pomalować najlepiej już teraz półki są w miare świerze i nie trzeba się bawić w czyszczenie z rdzy. :wink:

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


Niżej podpisany użytkownik dziękuje Allen za ten post:
Pepin Krootki
14.08.2011, 20:36
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Są nowe bębny fabrycznie malowane i to na kilka kolorów do wyboru (np. Mikoda). Ja też uważam, że taki zabieg należy wykonać jak najszybciej po zakupie nowego auta (zaciski również). Wtedy jest łatwo i przyjemnie. I innym wypadku rdzewieje na potęgę i przy alusach wygląda obleśnie!

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Niżej podpisany użytkownik dziękuje weuek za ten post:
Pepin Krootki
14.08.2011, 21:54
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 08.05.2011, 11:44
Posty: 29
Podziękował: 9
Pomógł: 0

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Rok prod.: 2011
Województwo: dolnośląskie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Dzięki za odpowiedzi. Będziemy walczyć z rdzą regularnie przy każdej sezonowej zmianie opon.


15.08.2011, 19:20
Zobacz profil

Dołączył(a): 24.11.2009, 20:42
Lokalizacja: Bogdanka/ woj.lubelskie
Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Rok prod.: 2002
Województwo: lubelskie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Ja swoje bębny i zaciski pomalowałem farbą odporną na wysoką temperaturę a użyłem takiej w spreju do malowania kominków , nie chciałem żadnych czerwonych żółtych czy niebieskich bębnów a nie mogłem nigdzie dostać innego koloru a podobał mi się czarny mat .więc wybór padł na to farbę a i cena bardzo przystępna bo jedyne 18 zł , i tak jeżdżę rok i nic mi nie odpada i się nie łuszczy (oczywiście musisz dobrze wyczyścić z rdzy i odtłuścić bębny ja zrobiłem to szlifierką kontową z szczotką drucianą bo z reguły jestem leniwy i nie chciało mi się robić to zwykłą szczotką drucianą)


Niżej podpisany użytkownik dziękuje SZUWAR za ten post:
Pepin Krootki
28.08.2011, 15:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Faktem jest, że skoda ma bębny bardzo kiepsko zabezpieczone przed korozją.
Nawet nowe samochody, które stoją dłuższy czas na parkingu u dilera, miewają ślady "rudej".
U mnie było to samo, rdza zaczęła wyłazić po kilku miesiącach. Próbowałem coś wskurać w ASO przy rocznym przeglądzie olejowym ale bez szans.
Wymianę buczącego wentylatora załatwili bez żadnych fochów a rudych bębnów nie chcieli uznać. Tego się w sumie spodziewałem ale co szkodziło spróbować :)
Postanowiłem pomalować sam ale tak żeby starczyło na dłużej, a nie na jeden sezon. Znalazłem dedykowany lakier do bębnów/zacisków Foliatec (lakier + utwardzacz). Farba ma dobre opinie, spory wybór kolorów i tylko jedną wadę - cenę :)
Mam nadzieję, że wydatek się zwróci i wytrzyma dłuższy czas. Po malowaniu pył hamulcowy nie przywiera do zacisków i dużo łatwiej utrzymać czystość.
Ponieważ nie chciałem oczojebnego koloru, wybrałem srebrny metalik. Tutaj mała uwaga praktyczna. Ponieważ lakier jest jakby pół-przezroczysty (jest to jednowarstwowy metalic, a nie klasyczny dwuwarstwowy układ baza+klar) trzeba bardzo dobrze oczyscić bębny przed malowaniem (najlepiej mechaniczną szczotą). Zwykłe kolory niemetaliczne kryją normalnie i dzięki temu łatwiej się maluje.
http://allegro.pl/foliatec-lakier-do-za ... 68077.html
http://allegro.pl/foliatec-profesjonaln ... 23993.html


31.08.2011, 12:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
maczala1 napisał(a):
Postanowiłem pomalować sam ale tak żeby starczyło na dłużej, a nie na jeden sezon.


Daj jeszcze makro efektów twojej pracy!

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


31.08.2011, 19:52
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Tak to wyszło. Na zdjęciach za bardzo nie widać ale lakier jest śliski, błyszczący i w słońcu mieni się jak typowy metalic.
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek


01.09.2011, 08:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.10.2007, 21:06
Lokalizacja: Wawa
Posty: 675
Podziękował: 2
Pomógł: 16

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
maczala1 bardzo ładnie wyszło :)
foliatec jest super lakierem


01.09.2011, 08:37
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Pochwała od $iemi jest po dwakroć cenna :)


01.09.2011, 08:43
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
Mnie też się podoba (zresztą, inaczej być nie może). Dodatkowo świetnie ci się komponują zatyczki na śruby z kolorem auta!

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


01.09.2011, 09:39
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 12.05.2010, 18:54
Lokalizacja: 3-miasto
Posty: 103
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Samochód: F2 HTB Comfort
Rok prod.: 2010
Województwo: pomorskie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
weuek napisał(a):
Mnie też się podoba (zresztą, inaczej być nie może).

Oj może. Kolega zjechał mnie mówiąc, po co się tyle godzin męczyłem, żeby osiągnąć efekt niewiele odbiegający od stanu fabrycznego. Co innego gdybym dał czerwony lub pomarańcz, a tak wyszła szara kupa :)
Cóż, o gustach się podobno nie dyskutuje.


01.09.2011, 10:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 22.10.2007, 21:06
Lokalizacja: Wawa
Posty: 675
Podziękował: 2
Pomógł: 16

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post Re: Korozja na bębnach - nowy samochód
maczala1 czasem mniej znaczy lepiej :D pomarańcz to by była wiocha dopiero hahaha
zaciski tez pomaluj aby był komplet


01.09.2011, 11:20
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL