Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 14.10.2010, 10:48 Lokalizacja: ćmielów Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: choice
Rok prod.: 2004
Województwo: świętokrzyskie
|
Zamarzanie szyb od wewnątrz
mam pytanie. otóż od tej zimy mam pewien problem ktorego nie odnotowalem wczesniej. zamarzaja mi szyby ale... od srodka :/ sa pokryte lodem wewnatrz samochodu wszystkie szyby a najbardziej przednia... czyzby sie rozszczelnila ktoras? nigdy nie mialem takiego problemu a jest on dosyc denerwujacy. z gory dziekuje za odzew
Ostatnio edytowano 04.01.2011, 22:42 przez woolfwood, łącznie edytowano 1 raz
|
30.11.2010, 23:31 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Masz problem z wilgocią.. Mokre dywaniki, albo namoknięta wykładzina - niewysuszona po słocie. Po za tym - para.
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
30.11.2010, 23:46 |
|
|
Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24 Lokalizacja: Kamionka Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
.. po mokrej jesieni możesz mieć wilgotno w środku. wymieć filtr kabinowy jeśli dawno nie ruszałeś i wygrzej porządnie w środku ale uchyl szyby żeby miła gdzie ta wilgoć wyparować.. najgorzej jest wozić komplet i słabo ogrzewać potem jest tak na chuchane że wszystko cieknie z szyb.. a jak sie nie ogrzeje i nie wyparuje to zamarznie.. taka moja mała rada z życia wzięta dodam jeszcze jak masz dywaniki gumowe to czasami pod nie troche wody wleci i te wilgoć juz jest.. najlepsza rada grzać i wietrzyć troszkę. Pozdro
|
30.11.2010, 23:50 |
|
|
Dołączył(a): 14.10.2010, 10:48 Lokalizacja: ćmielów Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: choice
Rok prod.: 2004
Województwo: świętokrzyskie
|
no dzieki koledzy filtr pylkowy byl wymieniany doslownie dwa miesiace temu ale nie bylo na nim nigdzie(!!) zaznaczone jak on ma isc. i albo zalozylem na odwrot albo on cos zle funkcjonuje. jakis tandetny widac. moze jego cholere wymienie na inny. no coz. sprobuje po jezdzie samochod wywietrzyc zeby sie wyrownala temperatura i zobaczymy co sie bedzie dzialo
|
30.11.2010, 23:56 |
|
|
Dołączył(a): 20.05.2009, 20:57 Lokalizacja: zza winkla Posty: 180
Podziękował: 2
Pomógł: 4
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: dolnośląskie
|
Doraźnie można pod dywaniki włożyć gazetę (tylko nie taką ze śliskim papierem)...gazeta wchłania wilgoć. Trzeba tylko wymieniać dosyć często...poza tym wietrzyć po jeździe (i nagrzaniu)...można też stosować preparaty przeciw roszeniu szyb, ale strasznie ciężko trafić na dobry - wiele z nich zostawia smugi i syf na szybie...
_________________ Król Julian: Dobrze a teraz idź napraw mój superkonfodopieszczaczoszybotron. Tylko żeby szybował i żeby mnie jeszcze bardziej dopieszczał.
|
01.12.2010, 07:14 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
jest jeszcze inny patent. przed zamknieciem auta otworz wszystkie drzwi po to, by temp w aucie zblizyla sie jak najbardziej do temp zewnetrznej. ja tak robie i szyb nie musze skrobac [ Dodano: 2010-12-01, 07:24 ]wlasnie doczytalem ze masz zamiar tak zrobic haha
_________________ 1.8T 301HP
|
01.12.2010, 07:23 |
|
|
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Dobrze mss, piszesz
W te gazety warto też się zaopatrzyć, tlyko zwykłe nie jakieś kolorowe - wyścielić miejsca pod dywanikami.
A na filtrze na jego boku jest strzałeczka.
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
01.12.2010, 10:35 |
|
|
Dołączył(a): 20.10.2008, 16:04 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 52
Podziękował: 1
Pomógł: 6
Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Rok prod.: 2001
Województwo: podkarpackie
|
A działa Ci klapka sterowania obiegiem? Ja miałem zeszłej zimy zepsutą - wystarczyło -2 bym miał lód od środka - wtedy klapka jest ustawiona na obieg wewnętrzny i wilgoć już w ogóle nie ma którędy odparować... W wilgotne dni to się przy 2 osobach w aucie nie dało jeździć, bo szyby nie odparowywały. Dziś rano (-12) miałem może po 2 cm od góry szyby malutką warstewkę szronu od środka.
|
01.12.2010, 17:17 |
|
|
Dołączył(a): 06.03.2010, 17:07 Lokalizacja: Szczytno Posty: 199
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Samochód: CoMbI ACTIVE
Rok prod.: 2006
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
mss'a, sposób najlepszy. Zawsze porządnie wietrze auto żeby jaj ze skrobaniem nie było.
_________________
|
01.12.2010, 17:51 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2009, 21:58 Posty: 33
Podziękował: 1
Pomógł: 0
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: Fabia I Comfort
Rok prod.: 2002
Województwo: śląskie
|
dokładnie - wywietrzenie to dobry sposób na brak lodu wewnątrz auta.
Ale tak samo jeżeli będzie w środku gorąc, postawimy auto na zewnątrz, a będzie jedynie padał śnieg, to on będzie topnieć na szybie a potem zamarzać również z zewnątrz.
Dlatego kończąc jazdę warto przewietrzyć środek auta, żeby to ciepło uciekło.
|
02.12.2010, 09:03 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12 Lokalizacja: Katowice/Orzesze Posty: 374 Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
ja natomiast unikam zamarzania szyb od srodka przez pozostawienie minimalnej szczeliny w oknie (delikatnie opuscilem szybe) i do tej pory mam problem z glowy
_________________ POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA
|
02.12.2010, 15:28 |
|
|
Dołączył(a): 14.10.2010, 10:48 Lokalizacja: ćmielów Posty: 24
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Samochód: choice
Rok prod.: 2004
Województwo: świętokrzyskie
|
sebasuperb napisał(a): Dobrze mss, piszesz W te gazety warto też się zaopatrzyć, tlyko zwykłe nie jakieś kolorowe - wyścielić miejsca pod dywanikami. A na filtrze na jego boku jest strzałeczka.
no wlasnie na tym ktory kupilem nie ma. dwa razy go dla pewnosci wyciagalem i nic. wezme go wyjme i zaloze na odwrot i zobaczymy czy cos pomoze. dziekuje reszcie forumowiczow za odpowiedzi
|
02.12.2010, 20:24 |
|
|
Dołączył(a): 11.05.2008, 15:47 Lokalizacja: Puławy Posty: 119
Podziękował: 62
Pomógł: 1
Silnik: CUTA-1.4 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 3 Combi
Rok prod.: 2016
Województwo: lubelskie
|
Witajcie
Mam pytanie do użytkownika svistakk
Gdzie znajduje się klapka sterowania obiegiem
Chciałem sprawdzić czy u mnie dobrze działa
Albo może znasz jakiś sposób, żeby sprawdzić czy ona działa?
pozdrawiam
Mariusz
_________________ Mariusz
|
18.12.2010, 14:30 |
|
|
Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24 Lokalizacja: Kamionka Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
po wyciągnięciu schowka pasażer ai odkręceniu dmuchawy tam są tunele i ta klapka jest tam w głebi. a sprawdzić jej działanie to włączyć tylko ta strzałkę na konsoli pod pokrętłem prędkości wentylatora i obserwować czy klapka nam zamknie lub otworzy obieg a ona robi to powoli ją słychać wiec będziesz widział czy jest ok
|
18.12.2010, 16:58 |
|
|
Dołączył(a): 27.05.2010, 13:52 Lokalizacja: Wrocław Posty: 114
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BMD-1.2 6V 54KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: Combi Clasic +wÂłasne bajery
Rok prod.: 2005
Województwo: dolnośląskie
|
Można też nie ruszając niczego. Dźwięk towarzyszący pracy nawiewu zmienia się bardzo mocno w zależności od położenia klapki.
_________________ HTP - historia o ambitnym silniku, który stwierdził, że nie będzie napędzał kosiarki do końca życia..i spróbował czegoś więcej.
|
19.12.2010, 22:31 |
|
|