Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 15.12.2009, 14:36 Lokalizacja: Tychy Posty: 51 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan v. Run
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) [F1] Ubytki oleju, czy w normie...
Przy ostatniej wymianie wlałem ok 3,5 L Mobil 1 5W/50. Mniej więcej po przejechaniu 5kkm dolałem resztę. W ten weekend sprawdziłem stan i okazało się że mam lekko poniżej min granicy na bagnecie więc dolałem jeszcze ok 0,6L.
Od ostatniej wymiany oleju przejechałem 12500km i w przyszły weekend zamierzam wymienić olej i filtry.
Czy takie ubytki to jest sygnał że coś jest nie tak i należałoby przejść na pół-syntetyk?
Z góry dzięki za opinie,
PO
_________________ “Some may never live, but the crazy never die” Hunter S. Thompson
|
28.09.2010, 13:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
OGL, producenci teraz podają że auto może łyknąć 0.5-1l/1000km
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
28.09.2010, 14:13 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 15.12.2009, 14:36 Lokalizacja: Tychy Posty: 51 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan v. Run
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
dobrze to słyszeć...
Wcześniej miałem Nexie i nigdy nie musiałem dolewać oleju dlatego trochę mnie te braki zdziwiły...
dzięki kolego...
_________________ “Some may never live, but the crazy never die” Hunter S. Thompson
|
28.09.2010, 14:34 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 22.08.2009, 17:18 Lokalizacja: Tychy Posty: 913
Podziękował: 2
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Mercedes Benz Vito 2.2 CDI
Rok prod.: 2010
Województwo: śląskie
|
OGL,
Według VW zużycie oleju 1 L na 1000 km to też norma,ale prawda jest taka,że silniki VW są olejo pochłaniające.
Częściej zaglądaj na bagnet albo jeżdzij oszczędniej.
Pozdrawiam.
_________________ Transport Pasażerski od 8 do 40 osób klimatyzowanymi mikrobusami i autokarami e-mail wemabus@onet.pl tel 602 370 222 Zapraszam Marcin
|
28.09.2010, 19:21 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Ja również potwierdzam, mam silniczek BBY, na autostradzie wręcz pochłania olej ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) W jeździe miejskiej raczej nie trzeba robić dolewek między wymianami...
Chociaż w mieście też można kręcić silniczek do 4,5- 5RPM to troche oleju sobie też chlapnie ![crazy :crazy:](./images/smilies/1crazy.gif)
|
28.09.2010, 19:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 15.12.2009, 14:36 Lokalizacja: Tychy Posty: 51 Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan v. Run
Rok prod.: 2003
Województwo: śląskie
|
będę miał na uwadze te informacje, dzięki ![browar :browar:](./images/smilies/564.gif)
_________________ “Some may never live, but the crazy never die” Hunter S. Thompson
|
29.09.2010, 07:58 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Żubr napisał(a): Ja również potwierdzam, mam silniczek BBY, na autostradzie wręcz pochłania olej ![Very Happy :D](./images/smilies/icon_biggrin.gif) W jeździe miejskiej raczej nie trzeba robić dolewek między wymianami... Chociaż w mieście też można kręcić silniczek do 4,5- 5RPM to troche oleju sobie też chlapnie ![crazy :crazy:](./images/smilies/1crazy.gif)
Potwierdzam. Przy jeździe autostradą 120-150km/h 1l na 1000km spokojnie może zostać wchłonięty przez ten silniczek. Szczególnie latem.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
29.09.2010, 15:02 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 12.02.2007, 12:06 Lokalizacja: Szczecin Posty: 134
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Rok prod.: 2005
Województwo: zachodniopomorskie
|
Witam!
A ja się wyłamię...
Aktualny przebieg to 96000km, żadnych dolewek pomiędzy wymianami oleju.
W te wakacje autko przegonione ponad 4000km autostradami (średnia 110km/h) - ubytek oleju na bagnecie wręcz niezauważalny.
Od początku jeżdżę na Castrol (Magnatec) 5W40.
_________________ Arcimek
Dariusz Arcimowicz
Szczecin
|
30.09.2010, 07:16 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
arcimek napisał(a): Witam! A ja się wyłamię... ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) Aktualny przebieg to 96000km, żadnych dolewek pomiędzy wymianami oleju. W te wakacje autko przegonione ponad 4000km autostradami (średnia 110km/h) - ubytek oleju na bagnecie wręcz niezauważalny. Od początku jeżdżę na Castrol (Magnatec) 5W40.
To może dlatego, że silniczek w nieco nowszej wersji. Oleju używam dokładnie takiego samego.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
30.09.2010, 07:58 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 22.02.2010, 10:50 Lokalizacja: STA Posty: 25
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Combi Aktive
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
Też się pochwalę.
Aktualny przebieg 79 000, moje 11 000, żadnego ubytku ![HURRA :hurra:](./images/smilies/509.gif)
|
30.09.2010, 08:32 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
weuek napisał(a): Przy jeździe autostradą 120-150km/h 1l na 1000km spokojnie może zostać wchłonięty przez ten silniczek
Po raz kolejny udowodnione że europejskie "szlifierki" dostają zadyszki tam gdzie japońskie dopiero zaczynają się czuć dobrze i o dziwo oliwy w nich nie ubywa.
To nie ta liga.
Nie piszcie że ktoś ma CRXa albo mitsu i mu wiadro oleju pali.
Jak pali tzn. że jakieś dzieciaki go zajeździły.
Oczywiście piszę tu o made in japan a nie made in europe; jak ktoś siedzie w temacie to wie co mam na myśli.
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
30.09.2010, 13:33 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 12.09.2009, 19:16 Lokalizacja: Katowice/Zabrze Posty: 204
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: śląskie
|
Mój seacik Cordoba Silnik jak wasz 1.4 16V i jezdzę od wymiany do wymiany nie dolewam standardowo wymieniam co 10 tys ale teraz przejechałem 12 tys przez wakacje w Bośni i także nie dolewałem ani kropelki. Słyszałem że te silniki lubią olej ale to wychodzi po konstrukcji silnika
Ja używam Shella 5W40
Jeżeli ci samochodzik nie zostawia białej hmury za sobą lub też nie widać czarnego zbiorniczku to bym się nie martwił Pozdrawiam Marek
|
30.09.2010, 20:30 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58 Lokalizacja: prowincja Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
|
Jarek No.1 napisał(a): Po raz kolejny udowodnione że europejskie "szlifierki" dostają zadyszki tam gdzie japońskie dopiero zaczynają się czuć dobrze i o dziwo oliwy w nich nie ubywa. To nie ta liga.
No, ale co to ma do rzeczy?
Sam zacząłem juz obczytywać źródła różne w sprawach olejowych. Jak to zwykle bywa - im dalej w las, tym więcej drzew. Widzę jakieś powiązanie bezpośrednie z porą roku, gdyż od października do czerwca nie dolewam nic. Okres na dolewkę zaczyna i kończy się latem.
_________________ O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".
|
30.09.2010, 20:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.08.2007, 19:57 Lokalizacja: mazowieckie Posty: 521
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: inny silnik
Samochód: Suzuki 4x4
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
weuek napisał(a): No, ale co to ma do rzeczy? Moim zdaniem ma. Trzeba mniej wykorzystywać osiągi tego silnika, no może krócej na trasie. weuek napisał(a): Widzę jakieś powiązanie bezpośrednie z porą roku
Uszczelnienia silnika się kłaniają (konstrukcja).
Jak cię temat interesuje to poczytaj na temat tłoków i pierścieni w nowoczesnych motocyklach.
Tam się dopiero dzieje ![crazy :crazy:](./images/smilies/1crazy.gif)
_________________ Skoda zamieniona na Suzuki
|
30.09.2010, 21:17 |
|
|