![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
|
Teraz jest 23.06.2024, 20:57
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40 Lokalizacja: Warszawa Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
![Post Post](./styles/avalongreen/imageset/icon_topic_latest.gif) Fabia I vs. Fabia II
Witam
Wiem, że temat był poruszany, ale zazwyczaj wypowiadali się:
Użytkownicy FI kontra użytkownicy FII
Mam nadziję, że będę bardziej obiktywny... Mam prywatnie Fabie I 1.4 AZE (żona smiga), a dzisiaj odebrałem służbową Fabie II 1.4 16V BXW.
Silnik:
Choć nie mozna porównywać, bo to dwa światy to.... Chciał bym mieć dolną partie obrotów z AZE i górną z BXW
Ergonomia:
Wielka korzyść dla FII. Schowki pod fotelami, jakieś koszyczki w bagażniku, jakieś schowki na okulaty, itd... No i klimatyzowany schowek...
Wygłuszenie:
Wielka korzyść dla FII. Silnik jak i zawieszenie są duuuużo ciszsze... Nawet przez kałuże jakoś ciszej przejeżdża...
Widoczność:
Tutaj plus dla FI. Szczególnie przy cofaniu.
Rozmiary:
Czy FabiaII nie jest przypadkiem większa??? Nie patrzyłem w dane, ale jestem tego prawie pewien...
Skrzynia:
W FII jest super... a drążek pracuje jak w masełku!!!
Prowadzenie
FII to już inna liga!!! Zakręty pokonuje się z przyjemnością, a nie trzymając się kierownicy.
Trzema słowami - jest dużo lepiej!!!!
Jak Fabia I nigdy nie podobała mi się i był to pomysł żony, tak Fabie II z przyjemnością bym kupił!!!
|
25.05.2010, 01:37 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Michalcc napisał(a): Rozmiary: Czy FabiaII nie jest przypadkiem większa??? Nie patrzyłem w dane, ale jestem tego prawie pewien... Jest większa, szczególnie czuć to na tylnych siedzeniach. Michalcc napisał(a): Wygłuszenie: Wielka korzyść dla FII. Silnik jak i zawieszenie są duuuużo ciszsze... Nawet przez kałuże jakoś ciszej przejeżdża...
Dla mnie w F1 jest ciszej.
Życze bezproblemowego urzytkowania.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
25.05.2010, 05:48 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 12.12.2005, 09:49 Lokalizacja: Kraków Posty: 77
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: BBM-1.2 6V 60KM
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
|
Ten Twój obiektywizm albo jest bardzo subiektywny albo masz jakiegoś padalca F1.
Polemizowałbym i to bardzo przynajmniej w kwestii wyciszenia. F2 (1,4 85KM), którą jeżdżę w pracy (od nowości) jest dużo słabiej wyciszona od mojej F1 (1,4 75KM), przynajmniej jedna osoba która jechała oboma samochodami podziela moją opinię.
Co do schowków i udogodnień - zależy od wersji.
Silnik ja mam porównanie dwóch 16V gdzie różnica to 10KM i nie jest to aż tak dużo, żeby psioczyć na F1.
Wielkościowo nie ma jakiejś dużej różnicy. W kwestii wizerunku - osobiście wolę linię F1.
_________________ Fabia Tour de France 75KM + BRC Sequent 24
|
25.05.2010, 05:55 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 08.03.2008, 15:57 Lokalizacja: łódź Posty: 1254
Podziękował: 0
Pomógł: 32
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fiat Doblo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
januszf napisał(a): W kwestii wizerunku - osobiście wolę linię F1. dokładnie.
jestem tego samego zdania.
F2 htb jeszcze jakoś wygląda, można sie przyzwyczaić i polubić, ale kombi porażka.
|
25.05.2010, 06:55 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Gusta i guściki dla mnie HTB F2 to porażka.
Jak by najpierw zrobili kombi i na siłe chcieli zrobić HTB takie mam wrażenie.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
25.05.2010, 07:10 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6870 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Michalcc, tak tylko że 1.4aze to czeski nie jest tak żwawy jak ten co masz w służbówce - 16v vw, jest mocniejszy dodatkowo..
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM ![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif) _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
25.05.2010, 08:02 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
o F2 kombi nie będę dyskutował - rozciągnięta guma. he he he
co do porównań to jeździłem F1 1.4mpi i F1 1.2htp a teraz śmigam F2 1.4 16v.
z tym wygłuszeniem to są jakieś czary, czasami tez mi się zdaje że jest głośniej a innym razem nawet nie słyszę tego silnika z delikatnie grającym radiem. co do aut służbowych to takie porównania nie mają sensu bo wiadomo jak się służbówkę traktuje a potem auto traktuje nas.
oczywiście pewnie są ludzie którzy o służbowe auta też dbają ale na drodze jakoś tego nie zauważyłem.
materiały wewnątrz i wykończenie na plus dla F2, widać że to już inna bajka.
pojemność kabiny/bagażnika plus dla F2, dużo więcej miejsca.
lampy i oświetlenie zewnętrzne to już plus dla F1, porządny odblask świateł mijania i drogowych, pięknie oświetlające drogę nawet przy zwykłych żarówkach NARVA, tył również na plus dla F1 - 2x cofanie, duży stop, kierunki itd. wymiana żarówek przyjemna i łatwa. w F2 na tyle do wymiany żarówek odkręcać trzeba lampę.
prowadzenie i trakcja - F2 leci jak po szynach, no wiadomo bez przesady ale różnica ogromna do F1, wspomaganie działa podobnie choć może trochę lżej.
uchwyty i schowki lepiej wypadły w F2 nawet F2 classic ma ich sporo
silnik i moc - porównując obie generacje 1.4 16v to ten nowy jest mocniejszy, moim zdaniem podchodzi pod 90KM bo mój rwie jak szalony.
widoczność do tyłu wg mnie taka sama ale do przodu lepiej jest w F1
linia F1 piękniejsza i taki np fabryczny F1 vRS jest po prostu małą śliczną rakietką ale myślę że warto przesiąść się do F2 bo naprawdę fajne auto i dobrze zrobione.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
25.05.2010, 09:24 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27 Lokalizacja: Łódź Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
O gustach się nie dyskutuje ale...
Dla mnie F1 to tylko kombi, a F2 tylko HTB.
Ciszej zdecydowanie jest w F1 ale jazda dużo przyjemniejsza w F2 (silniki, trakcja, zawieszenie, wspomaganie, skrzynia biegów itd.). W F2 jest przestronniej w kabinie (szczególnie dla jadących z tyłu), ma większy bagażnik, ładniejszy kokpit, lepsze materiały w środku. Ilość schowków to zależy od wersji bo jak masz wersję Junior to lipa, widoczność dla kierowcy oraz ergonomia są porównywalne w obu generacjach.
To oczywiście tylko moje subiektywne zdanie. ![HURRA :hurra:](./images/smilies/509.gif)
|
25.05.2010, 16:33 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 17.07.2008, 19:55 Lokalizacja: Warszawa Posty: 120 Zdjęcia: 0
Podziękował: 2
Pomógł: 1
Silnik: ATY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: MZR - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
arielcpu napisał(a): z tym wygłuszeniem to są jakieś czary, czasami tez mi się zdaje że jest głośniej a innym razem nawet nie słyszę tego silnika z delikatnie grającym radiem...
Nie żadne czary tylko fizjologia słuchu. Zauważ, ze jeśli jedziesz wieczorem zmęczony, to odczucie hałasu jest dużo mniejsze. Dlatego też w studiach itp nagrywa sie z reguły rano ,kiedy jeszcze słuch działa jako tako. Druga kwestia to przyzwyczajenie do charakteru hałasu, nasz mózg uczy się nie reagować na powtarzający się w danym paśmie hałas, stąd też odczucie że jest ciszej, a tu zonk, chociaż formalnie poziom hałasu wciąż ten sam.
Dodatkowo, stan nawierzchni i rodzaj ogumienia, prędkość...,ale to wiadomo.
Moja kosiarka, potrafi (w mojej ocenie) czasem bezgłośnie płynąć, a czasami piłuje jak oszalała, ale coraz mniej mi to przeszkadza, ot przyzwyczajenie.
Podobno w citroenie C5 nie słychać prawie żadnych dźwięków ze strony silnika, to dopiero katorga.
Fabia I jest b ładna, ale II oferuje więcej przestrzeni dla kierowcy, mamy firmową F1 niestety trę notorycznie nogą w miejsce z radiem, mam 200cm wzrostu, a w mojej F2 jest po prostu idealnie, o dziwo mimo tego że jest stosunkowo wąska to wygrywa z Dacią Logan, ostatnio przymierzałem sie do MCV-ki i ze zdziwieniem stwierdziłem, że sie tam nie mieszcze tak swobodnie jak w mojej fabce.
Następna też będzie fabia ale już z jakimś pełnowymiarowym silnikiem.
JoU
_________________ HTP = Hromada Technických Problémů
|
25.05.2010, 17:38 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 23.03.2010, 08:40 Lokalizacja: Warszawa Posty: 54
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
[quote="januszf"]Ten Twój obiektywizm albo jest bardzo subiektywny albo masz jakiegoś padalca F1.
[quote]
2002r. 75 000km. Super utrzymana, jak nowa... To nie to... ![smiley15 :smiley15:](./images/smilies/smiley15.gif)
_________________ Fabia II 1.4 16V BXW 2009r.
Fabia I 1.4 8V AZE 2002r.
|
25.05.2010, 20:16 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 26.04.2010, 09:20 Lokalizacja: Rybnik Posty: 5
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BMS-1.4 TDI 80 KM
Samochód: Skoda Fabia 2
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
|
marada napisał(a): ... Dla mnie F1 to tylko kombi, a F2 tylko HTB. ...
Z tym zgadzam się w 100%. F1 kombi wygląda bardzo dobrze i gdybym miał brać F1 to tylko kombi. Z F2 jest odwrotnie hatch ładniejszy, bardziej zwarty a kombi wygląda według mnie jak ogórek...
Wnętrze w F2 jest też ładniejsze, widać że to auto jest na rynku ledwie 3 lata. W F2 jest dużo miejsca i łatwo znaleźć pozycje dla siebie. W mojej jest regulowany fotel na wysokość i regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach (nie wiem czy to standard w F2?) i pomimo tego że mam 190 cm wzrostu po wyregulowaniu wszystkiego mam jeszcze sporo miejsca nad głową. Widoczność raczej kiepska, w F1 widzę więcej;) Fajnie jest ukształtowana deska rozdzielcza, przyciski są wielkie i ergonomicznie rozmieszczone. Fotele są niezłe w obu choć słabo trzymają na zakrętach. Jeśli chodzi o ciszę to dla mnie każdy samochód którym do tej pory jeździłem był cichszy:) mam pod maską 1.4 tdi 70 km więc nie ma sie co dziwić...
Lepiej jeździ mi sie F2, jest pewniejsza w prowadzeniu i jakby sztywniejsza.
W sumie więcej nie potrafię powiedzieć. F2 jeżdżę na co dzień, F1 (sedan) od czasu do czasu. Więcej mógłbym powiedzieć na temat różnic między Felicią a Fabią 2 ale to może w innym temacie:)
|
26.05.2010, 11:50 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 13.03.2010, 21:27 Lokalizacja: Łódź Posty: 146
Podziękował: 1
Pomógł: 7
Silnik: inny silnik
Skrzynia: JNC - 6b.
Samochód: FABIA II 1.2 12V 70 KM STYLE+JOY, silnik CGPA
Rok prod.: 2009
Województwo: łódzkie
|
Marcin_er napisał(a): Podobno w citroenie C5 nie słychać prawie żadnych dźwięków ze strony silnika, to dopiero katorga.
Zależy jak dla kogo. Ja tam bym w ogóle nie chciał słyszeć silnika w kabinie. Także dla mnie to ogromna zaleta, a nie katorga ![smiley15 :smiley15:](./images/smilies/smiley15.gif)
|
31.05.2010, 15:23 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 15.04.2010, 23:47 Lokalizacja: wwa m-tów Posty: 74
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: ARV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
|
hmmy a mi wydaje się, że F2 ma zbyt wiele niedociągnięć. Strasznie denerwuje mnie to że woda z przedniej szyby zawsze wpada przez otwarte okno kierowcy (brak rynienek) brak możliwości montażu relingów (htb) bez ingerencji w lakier bo zawsze zostana odciski (...) . W F1 nawet najtańsza wersja ma zamykane schowki czego nie można spotkać w F2 ![sciana :sciana:](./images/smilies/wallbash.gif) . brak regulacji siły podświetlenia zegarów to już totalny efekt wpuszczenia księgowego do fabryki Skody
Niemniej jednak za nic bym F2 na inne auto nie zamienił ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
|
31.05.2010, 17:36 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 02.07.2009, 14:22 Lokalizacja: małopolska Posty: 217
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Województwo: małopolskie
|
Cytuj: W F1 nawet najtańsza wersja ma zamykane schowki czego nie można spotkać w F2 ![sciana :sciana:](./images/smilies/wallbash.gif) .
Chyba nie widziałeś F1 w wersji Basic. ![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
|
31.05.2010, 18:29 |
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Ale np classic już nie ma zamykanej góry, jak by to nie wiadomo ile to kosztowało ![Neutral :-|](./images/smilies/icon_neutral.gif)
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
31.05.2010, 18:43 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
![](./styles/avalongreen/theme/images/spacer.gif) |