Teraz jest 08.07.2024, 05:30



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7603 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 507  Następna strona
Krótkie pytanie - krótka odpowiedź 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 30.09.2014, 07:23
Posty: 13
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2005
Województwo: małopolskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Odebralem dzis od mechanika i stwierdzil ze nic nie znalazl.wszystko ok i ze nawet u sasiada wczoraj co ma fabie patrzyl i tez jest ten swist.
To jest wszystko pieknie ladnie :) i ze moze faktycznie ma byc tyle tylko ze przez dwa lata uzytkowania nie bylo czegos takiego i nagle po wymianie filtra powietrza jest.ja tam mechanikirm nie jestem ale co mozna zepsuc podczas wymiany? Nic :) chyba ze mi sie udalo :D


05.08.2016, 15:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.08.2016, 09:31
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: FCU - 5b.
Rok prod.: 2001/2002
Województwo: małopolskie
Post Moja przygoda z Fabianną
SKODA FABIA Sedan

Typ paliwa: BENZYNA
Pojemność silnika [cm3]: 1400
Kraj producenta: CZECHY
Rok modelowy: 2002
Kod koloru lakieru: 1Z / F9R
Kolor lakieru: CERNA MAGIC/BLACK MAGIC
Kod koloru wnętrza: EC
Wersja: ELEGANCE
Data produkcji: 2001-10-30
Kod silnika: AUA Silnik 1.4 16V
Moc silnika: 55KW (75HP)
Układ kierowniczy: LEWOSTRONNY
Kod skrzyni biegów: FCU
Typ skrzyni biegów: MANUALNA

Data zakupu: 21.07.2016r. ze stanem licznika 137 460 km
- auto poddane przeglądowi technicznemu w dniu zakupu, diagnosta zwrócił uwagę na przetartą osłonę lewego przegubu przedniego, skorodowaną miskę olejową oraz zużyty filtr paliwa, sprawność hamulca ręcznego 20%, poza tym stan techniczny bez uwag. Auto podpięte pod komputer, VAG nie wykazał żadnych błędów. Auto zatankowałem benzyną 98 do pełna (wcześniej tankowana była 95), weszło 36 litrów, czyli w baku znajdowało się jeszcze około 9 litrów benzyny 95. Auto odpalało na tzw. dotyk. Po przejechaniu około 150 km zaświeciła się kontrolka tzw. „helikopterek” czyli check engine (wolę chyba nazwę „helikopterek”) :). Na drugi dzień przy zimnym silniku auto miało problem z odpaleniem, gdy wreszcie odpaliło zauważalne było niewielkie falowanie obrotów oraz obroty utrzymujące się na poziomie 1250. W miarę gdy silnik pracował obroty na biegu jałowym zaczęły spadać do wartości prawidłowych, tj. około 850, minimalne falowanie w zakresie pomiędzy 750 a 1000, sporadycznie wyczuwalna nierówna praca silnika. Silnik odpalał bez zarzutu na tzw. dotyk. Auto podpięte pod komputer w dniu 22.07.2016r. wykazało błąd – zbyt uboga mieszanka. Błąd został wykasowany, ponowna diagnoza nie wykazała błędów.
Lipiec 2016
- 27.07. wymieniłem rozrząd wraz z pompą wody, olej w silniku (Motul 6100 Synergie+ półsyntetyk SAE 10W40), wszystkie filtry, świece zapłonowe, osłonę lewego przedniego przegubu, miskę olejową (sugestia diagnosty, stara była bardzo skorodowana)
- po przejechaniu około 30 km „helikopterek” zapalił się ponownie, zgodnie z sugestiami tzw. znawców tematu wyczyściłem przepustnicę (była zabrudzona w minimalnym stopniu, na moje oko nie wymagała czyszczenia), przed czyszczeniem odłączyłem akumulator, następnie po czyszczeniu kalibrowałem przepustnicę około 15 minut na włączonym silniku i biegu jałowym, „helikopterek” świecił nadal.
Sierpień 2016
- 02.08. wymieniłem przewody wysokiego napięcia (Magneti Marelli), dwa ze starych przewodów były zaśniedziałe na stykach, jak to określił mechanik – zielone, po wymianie przewodów auto podłączone ponownie pod komputer wykazało 3 błędy:
1. Bank 1, długoterminowa korekta mieszanki nr błędu 17559
2. Czujnik temp. czynnika chłodzącego silnik nr błędu 16502
3. Układ regulacji biegu jałowego - pozycja przepustnicy nr błędu 17972
- błędy zostały wykasowane, zgodnie z sugestią mechanika udałem się na profesjonalny VAG celem adaptacji przepustnicy. W trakcie przejazdu do kolejnego mechanika wyraźnie zauważalna poprawa mocy i przyspieszenia, silnik pracuje równo i cichutko, obroty na biegu jałowym zarówno w trakcie jazdy po wrzuceniu na luz jak i w trakcie postoju utrzymują się w wartościach prawidłowych, czyżby wymiana przewodów wysokiego napięcia okazała się strzałem w 10 ? :)
- 02.08. auto podpięte pod profesjonalny komputer (stan licznika 137 900 km) nie wykazało błędów, adaptacja przepustnicy przebiegła prawidłowo ale dopiero za drugim razem, za pierwszym razem się nie powiodła. Diagnosta zwrócił uwagę na to, że wiatrak załącza się przy temperaturze silnika 77º a według niego powinien dopiero przy 85º co może świadczyć o wadliwie działającym czujniku temperatury silnika.
- sugestia diagnosty gdyby wywaliło ponownie błąd - „helikopterek”, wymienić czujnik temperatury silnika oraz sondę lambda.
- od powyższej diagnozy przejechałem około 80 km, auto spisuje się idealnie, zobaczymy jutro przy uruchamianiu na zimnym silniku.
- 03.08. auto odpalone na zimnym silniku, obroty na biegu jałowym 1250, po 4 minutach i przejechaniu około 5 km obroty w wartościach prawidłowych zarówno na postoju jak i w trakcie jazdy po wrzuceniu na luz, zero falowania obrotów, silnik pracuje cichutko i równo, „helikopterek” się nie świeci, auto współpracuje jak tralala aż chce się jeździć :), zaczynam się zastanawiać może te typy tak mają, że po odpaleniu zimnego silnika obroty na początku są podwyższone ?
- no i dupa, auto przegonione w trasie około 100 km, w drodze powrotnej 3 km przed domem zaświecił się „helikopterek”, czyli bez błędu przejechało jakieś 190 km, ciekawe jakie błędy tym razem pokaże ?
- 05.08. Fabianna podpięta pod komputer wykazała tylko jeden błąd - zbyt uboga mieszanka paliwa, według mechanika dostaje gdzieś lewego powietrza, lub sonda lambda do oględzin, umówiłem się na poniedziałek na wizytę w warsztacie celem dokładniejszej analizy.


05.08.2016, 17:49
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Moja przygoda z Fabianną
Witaj na forum

ten dział w sumie nie służy do prezentacji swoich samochodów ani przygód z nimi
zerknij w temat
viewtopic.php?f=47&t=19637
w miarę możliwości popraw post w/g naszego schematu , dodaj jakieś zdjęcia swojego samochodu, i przeniesiemy go do działu z prezentacjami naszych samochodów. W razie problemów pisz pw wiadomości do mnie lub moderatorów chętnie pomożemy
Artur

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


05.08.2016, 19:11
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 27.08.2014, 22:37
Lokalizacja: Chrzanów
Posty: 315
Zdjęcia: 0
Podziękował: 5
Pomógł: 8

Silnik: CJZD-1.2 TSI 110KM
Skrzynia: PRQ - 6b.
Samochód: Skoda Rapid spaceback
Rok prod.: 2015
Województwo: małopolskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Chcę kupić kabel/tester do auta min Fabia 2, Peugeot 206 CC, Peugeot 307, Seat Ibiza. Podstawowa diagnostyka odczyt/kasowanie błędów. Zastanawiam się
http://kenson.biz/skanery-diagnostyczne ... -506m.html
http://www.rgme.pl/pl/home/63-vag-506m.html
ten widziałem na oczy, gość od klimy kasował błędy i był bym skłonny w tego zainwestować i mieć na lata.
http://foxwell.pl/FOXWELL-NT301-OBDII-E ... TOMATYCZNA
lub jakiś viaken.

_________________
Obecnie jest
Rapidek

Kodowania, adaptacje, diagnostyka VAG.

Była odeszła do wieczności
Szaraczek

Gluszek Youtube zapraszam na mój kanał.
Obrazek


06.08.2016, 11:43
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 25.07.2016, 18:25
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: podstawowa
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post popielniczka przód
Witam. Jest jakaś wstawka zamiast popielniczki z miejscem na kubek?
http://allegro.pl/uchwyt-na-napoje-skod ... 36835.html
Nie chodzi mi czasem o to?;D nie umiem sobie wyobrazić jak to tam zamontować. Może ktoś ma takie coś w swojej fabi i mógłby zdjęcie wrzucić?
Z góry dziękuję;)


06.08.2016, 13:12
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12718
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: popielniczka przód
Prawie każdy to ma/miał w f1:

Obrazek

Tylko, ze to jest tył (dla pasażerów kanapy właściwie). Miałem w swojej fabii, ale przez 5 lat nie skorzystałem z tego ani raz (ani nikt inny). Wyjmowałem tylko ze dwa razy w celu regulacji ręcznego.

Jak ci odblokują wyszukiwarki, to pooglądaj zdjęcia tego uchwytu. Siedzi na wcisk/zatrzaski.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Ostatnio edytowano 06.08.2016, 15:42 przez weuek, łącznie edytowano 1 raz



06.08.2016, 15:38
Zobacz profil WWW
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5408
Podziękował: 168
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: popielniczka przód
marcin, ja mam z przodu w miejscu popielniczki uchwyt na kubek. Sprawdza się bardzo dobrze. Kosztuje takie coś około 40 zł.

Numer części 6Y0863267

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


06.08.2016, 15:42
Zobacz profil

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3926
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
gluszek20 Ty wymieniasz auta niemieckie i francuskie, ale pokazane przez Ciebie programy służą tylko i wyłącznie do obsługi aut należących do Volkswagen AG. Dodatkowo łączny koszt zakupu wynosi jakbyś na Aliexpress zamówił sobie VCDS, za ten program zapłacisz mniesz niż za testery.


06.08.2016, 18:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.10.2010, 11:12
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 834
Zdjęcia: 1
Podziękował: 6
Pomógł: 59

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia II kombi, Fabia II kombi
Rok prod.: 2008 , 2014
Województwo: śląskie
 Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Daniel napisał(a):
gluszek20 Ty wymieniasz auta niemieckie i francuskie, ale pokazane przez Ciebie programy służą tylko i wyłącznie do obsługi aut należących do Volkswagen AG.

Oprócz tego http://foxwell.pl/FOXWELL-NT301-OBDII-E ... TOMATYCZNA
Jeśli te nie niemieckie są w systemie OBDII to da radę tu i tam.
Daniel napisał(a):
Dodatkowo łączny koszt zakupu wynosi jakbyś na Aliexpress zamówił sobie VCDS, za ten program zapłacisz mniesz niż za testery.
ale tu zamknie sobie drogę do francuzów :mrgreen: Najlepszym rozwiązaniem będzie skaner VAG + OBDII . W tych niemieckich zajrzy wszędzie a we francuskich przeczyta chociaż silnik :D o ile ich sterownik na to pozwoli.

_________________
Nie odpowiadam na PW. Pytać tu na forum i tu będzie odpowiedż.


06.08.2016, 19:50
Zobacz profil Album osobisty

Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24
Posty: 3926
Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Ile kosztuje ten do obsługi prawie całej floty niemieckich plus ten który łapie chociaż silnik francuza ?? To teraz VCDS do wszelkich niemieckich kupisz za 25 euro, a do francuzów (nie wiem jaki jest specjalistyczny program) ile zapłacisz ?? Suma tego i tamtego kontra jedno urządzenie gdzie jest plus ??


07.08.2016, 10:50
Zobacz profil

Dołączył(a): 14.06.2011, 18:46
Lokalizacja: CWA
Posty: 1168
Podziękował: 2
Pomógł: 21

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: FVV - 5b.
Samochód: Fresh + LPG "AG"
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
bonifacy napisał(a):
Maki napisał(a):
nakretki kontrujace juz zadna sila nie ruszy.
Chce sobie dorobic takie nakretki w pracy bo stare obetne boszem bo inbego rozwiazania nie widze.
Bosch ? a po co ? Dwa młotki - cięższy podstawiasz , lżejszym opukujesz + środek penetrujący i musi puścić . Praktyka i wieloletnie doświadczenie czyni cuda :wink:

I mlotkami prubowalem. Poza tym prosciej bylo przeciac boszka i dac nowe nakretki.


07.08.2016, 12:45
Zobacz profil

Dołączył(a): 25.07.2016, 18:25
Posty: 9
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AME-1.4 8V 68KM
Skrzynia: EMD - 5b.
Samochód: podstawowa
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
Post Re: popielniczka przód
Tak dzisiaj jak siadłem z tyłu to się zorientowałem że to na tył, poszukam tego o czym pisał koleś, DZIĘKI;)


07.08.2016, 13:33
Zobacz profil

Dołączył(a): 08.08.2016, 22:03
Posty: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Skrzynia: FDM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: małopolskie
Post Centralny zamek - pilot
Witam, postanowiłem założyć u siebie centralny zamek z pilota. Moduł komfortu wymieniłem na ten z końcówką E. Zakodowałem na 00259, lecz nie dziala środkowy przycisk od klapy. Ma ktoś jakieś pomysły jak można by temu zaradzić ?


08.08.2016, 22:44
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.05.2016, 10:10
Posty: 8
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: warmińsko-mazurskie
Post kolektor ssacy
witam. czy może ktoś mi wytłumaczyć jak odkręcić w skodzie fabi1 1.4 16v kolektor ssący chodzi mi o dolną śrube. dzieki z gory


09.08.2016, 11:39
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2014, 16:20
Lokalizacja: Bytom/Radzionków
Posty: 156
Zdjęcia: 0
Podziękował: 7
Pomógł: 7

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 2
Rok prod.: 2008
Województwo: śląskie
Post Re: Krótkie pytanie - krótka odpowiedź
Witam, czy w waszych fabiach jest takie "wygłuszenie" pod poduszka pasażera, jak na tym filmiku(Skoda Roomster)?

https://www.youtube.com/watch?v=cr8IIU1RkLk

Pokazane od 2:45.

Pozdrawiam.

_________________
Seat Ibiza 1.9TDI ATD 6L 2005r ---> Skoda Fabia 2 1.4 16V + LPG Ambiente 2008r.


09.08.2016, 12:37
Zobacz profil Album osobisty
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 7603 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 397, 398, 399, 400, 401, 402, 403 ... 507  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL