FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F2] Zakup Fabii II - dylemat - PB czy ON ? http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=9&t=9918 |
Strona 4 z 4 |
Autor: | wokan [ 05.02.2010, 20:28 ] |
Tytuł: | |
krzych_b napisał(a): 1. Wyprzedzanie ludzi którzy jadą 80 nie jest dla mnie żadną frajdą ![]() Niestety takich wyprzedzań jest statystycznie najwięcej i są to najbardziej upierdliwe i zjadające nerwy sytuacje, gdyż wyprzedzanym są najczęściej TIRy, żuki, nysy i inne dostawczaki z kapustą czy armaturą oraz wszelkiej maści "kapelusze". Dodatkowo notorycznie w takich sytuacjach tworzą się stada aut, które nie wyprzedzą bo się boją, nie potrafią, nie mogą, następni, którzy by chcieli i mogli mają już za dużo do wyprzedania i się poddają - tak tworzy się piękny sznur aut, który dumnie prowadzi ciota/dostojny nobliwy kierowca/"biznemsmen" z warzywniaka oszczędzający paliwo lub bojący się, że gablota kupiona na kredyt się rozpadnie od wieku/kierowca TIRa jadący na tachografie i tempomacie. Przy obustronnie dużym ruchu pojazdów przeskoczenie czegoś takiego wymaga dużej dynamiki auta właśnie w zakresie od 80 do 140 km/h. Utknięcie w takim korku powoduje niezłe straty czasowe i spory wzrost nerwowości u kierowcy. Dlatego też połykanie takich stad i patrzenie się na bezsilne miny innych kierowców jest dla mnie wielką frajdą (często redukuję do trójki dla lepszego efektu). ![]() ![]() ![]() Co do tematu to kiedyś miałem podobny dylemat, ale postawiłem na czarnego konia i nigdy nawet sekundy nie żałowałem, szczególnie gdy po jakimś czasie przejechałem się 100 konną Fabią 1.4 - po prostu słabo to jeździło w każdych warunkach, a spalanie... ![]() |
Autor: | krzych_b [ 05.02.2010, 21:40 ] |
Tytuł: | |
wokan napisał(a): Dlatego też połykanie takich stad i patrzenie się na bezsilne miny innych kierowców jest dla mnie wielką frajdą (często redukuję do trójki dla lepszego efektu). ![]() ![]() ![]() Czyli normalnie redukujesz do czwórki prawda? Mimo Twoich kuni? Ja tez tak robię przy 80ciu. W 90/100 przypadkach mogę powiedzieć wyprzedzając za kimś, kiedy robi to na 5ce kiedy na 4ce choćby nie wiem jaki miał silnik i za często "gotuję się" na zderzaku za kimś, żeby wierzyć że wyprzedzanie z tych 80ciu na 5ce w tdi thomasa było czymś przyjemnym. Cytuj: Wyprzedzanie przy 110 mnie już tak nie bawi, gdyż dużo nie tracę jak zwolnię i poczekam spokojnie na bezpieczną okazję, a poza tym za takimi "zawalidrogami" jadącymi 110 rzadko się tworzy zator, gdyż jest to już normalna prędkośc przelotowa. Każdy jeździ po innej trasie. Ja nie jeżdże 110 jako przelotową z kilku powodów: 1. Pali mi więcej, 2. Próbują mnie wtedy wyprzedzac 1.2 i inne 70 konne auta, po to żeby za chwilę zawadzać na drodze, 3. Jest to prędkość za bardzo zbliżona do prędkości TIRów i wjeżdżają mi na pas przed nos, co innego jak jest 30/h różnicy, wtedy tego nie robią. Fakt, że od kilkunastu lat minimum 70% przebiegu robię po dwupasmówkach, więc potrzeby i przywyczajenia mam dopasowane do tego... A że nie wybrałem czegoś większego i bardziej luksusowego - to już inna bajka. |
Autor: | MikeA [ 06.02.2010, 02:43 ] |
Tytuł: | |
krzych_b napisał(a): MikeA napisał(a): myślę, że powąchałbyś spaliny ;] Twoje czy Thomasa? Radzę poczytac dane. Thomasa oczywiście. ![]() TDI 105 jeździ w rzeczywistości o wiele lepiej niż na papierze. dlatego sądzę, że zdziwiłbyś się bardzo ![]() im większa prędkość tym róznica byłaby większa na korzyść TDI. jechałem kiedyś na dwa auta Fabią 1,4 16V 100KM i Cordobą TDI 90. różnica była i to wyraźna na korzyść TDI (był to ALH czyli w serii około 100KM) ale najłatwiej byłoby rzeczywiście zrobić bezpośredni pojedynek ![]() i żeby nie było, nie jestem żadnym hiper miłośnikiem diesla. ![]() [ Dodano: 2010-02-06, 02:54 ] krzych_b napisał(a): Czyli normalnie redukujesz do czwórki prawda? Mimo Twoich kuni? Ja tez tak robię przy 80ciu. ilość koni nie zmienia obrotów, przy których prędkość jest osiągana. zakres użytecznych obrotów w zmodowanym TDI to 2000-4600, więc przy 80km/h trzeba redukować co najmniej do czwórki ![]() |
Autor: | wokan [ 06.02.2010, 18:23 ] |
Tytuł: | |
krzych_b napisał(a): Czyli normalnie redukujesz do czwórki prawda? Mimo Twoich kuni? Tak. Nie widzę sensu męczyć silnik i obciążać korby wykonując ten manewr na 5-tce. Choć jak mi się nie spieszy to spokojnie da radę i to szybciej niż większość normalnych aut. Inna sprawa, że TDI na seryjnych gratach, małej turbince i programie może na 5-tce wyprzedzać szybciej od niższych prędkości obrotowych niż ja, za to później znacznie szybciej zdycha. |
Autor: | krzych_b [ 06.02.2010, 19:56 ] |
Tytuł: | |
Wrzucę jeszcze pare wykresów, bo chyba nie ma ich na forum, żeby stało się jasne jaki błąd popełniacie opierając swoje doświadczenia na silniku 1.4 i mówiąc że tak samo jedzie 1.6 ![]() Jak można zobaczyć ja mam do dyspozycji 150Nm i więcej od 3000-4500obr/min Dla 1.4 jest ich tam 120 z groszami. To 20% różnicy. Wiem wiem ![]() |
Autor: | MikeA [ 06.02.2010, 21:28 ] |
Tytuł: | |
krzych_b napisał(a): Wrzucę jeszcze pare wykresów, bo chyba nie ma ich na forum, żeby stało się jasne jaki błąd popełniacie opierając swoje doświadczenia na silniku 1.4 i mówiąc że tak samo jedzie 1.6 Obrazek Obrazek Obrazek Jak można zobaczyć ja mam do dyspozycji 150Nm i więcej od 3000-4500obr/min Dla 1.4 jest ich tam 120 z groszami. To 20% różnicy. Wiem wiem ![]() wykresami się nie jeździ ![]() proponuję jednak sprawdzić ![]() |
Strona 4 z 4 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |