Teraz jest 23.06.2024, 20:57



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
[F2] Zakup Fabii II - dylemat - PB czy ON ? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13

Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
Post 
zakup fabi, nie wiem jakie masz oczekiwania. Jaki styl jazdy preferujesz i czy będziesz (w przyszłości) zakładał gaz.

Sam mam 1,2 HTP 70KM z gazem. Moim poprzednim autem był Peugeot 206 1,4 HDI.
Sam nie jeździłem nigdy tylko na benzynie, ale jeśli chodzi o diesle to spalają naprawdę mało.

Co mogę powiedzieć?
Po pierwsze: z gazem są problemy (regulacja), nie ma takiego komfortu (kolo w bagażniku i mały zasięg ~300km).
Po drugie: diesel jest bardziej dynamiczny, bo ma turbo i zupełnie inną charakterystykę (ciągnie od dołu, benzynę trzeba kręcić).
Po trzecie: gaz w porównaniu do diesla wcale nie wychodzi taniej, bo np zimą zanim się rozgrzeje spala Pb, może i w suchych kalkulacjach wychodzi nieco taniej, ale nie w praktyce.

Decyzja oczywiście należy do Ciebie, ale moim zdaniem jeśli spojrzysz na to bardziej przyszłościowo pod kątem większych przebiegów to z diesela powinieneś być zadowolony, a na gazie możesz się zawieść. Jeśli nie planujesz gazu oraz nie potrzebujesz tej elastyczności jaką daje diesel to z 1,4 16V powinieneś być zadowolony.

Po czwarte: jak lubisz dynamiczną jazdę w dieselu zawsze możesz podnieść moc, a wtedy dodatkowe KM na pewno dadzą sporo radości.

_________________
simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S


03.02.2010, 21:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.01.2010, 13:30
Lokalizacja: Kolbuszowa
Posty: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Województwo: podkarpackie
Post 
Panowie decyzja zapadła a nie było to łatwe

Zdecydowałem się jednak na PB 1.4 16V
Po pierwsze przy moich przebiegach diesel by się marnował
Po drugie z tych pięciu tysięcy co musiał bym dołożyć do diesla zrobiło by się prawie 70000 zł bo autko biorę na raty

Jak zacznę kiedyś więcej jeździć to się najwyżej gaz założy


03.02.2010, 22:35
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Na początku też myślałem o 1.4 lub 1.6 ale ja juz miałem dosyć takich silników gdzie każde wyprzedzanie wiązało się z niemałym stresem, a teraz? Hymm...bajka :mrgreen:

_________________
Soft - diesel inside: 140KM/338Nm


04.02.2010, 12:26
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
thomas napisał(a):
Na początku też myślałem o 1.4 lub 1.6 ale ja juz miałem dosyć takich silników gdzie każde wyprzedzanie wiązało się z niemałym stresem, a teraz? Hymm...bajka :mrgreen:

Czyli chcesz powiedzieć, że mnie wyprzedzasz z kreski?
hmmm, spróbujemy?

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


04.02.2010, 13:43
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 21.08.2007, 12:41
Lokalizacja: Piastów
Posty: 93
Podziękował: 0
Pomógł: 2

Silnik: CBZB-1.2 TSI 105 KM
Samochód: Fabia RS
Rok prod.: 2006
Województwo: mazowieckie
Post 
krzych_b napisał(a):
thomas napisał(a):
Na początku też myślałem o 1.4 lub 1.6 ale ja juz miałem dosyć takich silników gdzie każde wyprzedzanie wiązało się z niemałym stresem, a teraz? Hymm...bajka :mrgreen:

Czyli chcesz powiedzieć, że mnie wyprzedzasz z kreski?
hmmm, spróbujemy?


myślę, że powąchałbyś spaliny ;]


05.02.2010, 00:31
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.07.2008, 10:18
Lokalizacja: Jasło
Posty: 363
Podziękował: 14
Pomógł: 23

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 - Red Flamenco
Rok prod.: 2008/2009
Województwo: podkarpackie
Post 
Zrobił się watek wojenny - benzyna kontra diesel. Co byśmy nie pisali to pewne sprawy są bezsprzeczne i ile by się nie pisało nie zmienimy ich:

Spalanie:
Diesel pali mniej, średnio 1,5-2 litrów na 100 km
+ dla diesla

Dynamika:
Jeżeli od 0-100 km/h to 1,4 16V bije na głowę 1,4 TDi wiec start ze świateł itp benzyna góra, diesel elestyczniejszy, czyli przyspieszenia typu 60-100 km/h na tych samych biegach. W sytuacji gdy damy nizszy bieg w benzynie mamy przyśpieszenia lepsze od 1,4 TDi, kosztem chwilowego zwiększenia spalania.
+/- remis, bo można to samo osiągac róznymi drogami

Hałas:
Diesel 1,4 TDi to porażka, jak by nie chcieć tlumaczyć tego silnika, to nie da sie. Hałas, że psy sra.. ze strachu.
Benzyna o wiele lepiej.
+ dla benzyny

Nagrzewanie:
Benzyna nagrzewa się dużo szybciej, po 1 km przebiegu zaczyna leciec ciepłe powietrze i odparowują szyby. Dieslem przy małych dystansach jezdzimy praktycznie na zimnym silniku, co turbina nie lubi za bardzo wiec trwałość jest dyskusyjna.
+ dla benzyny

Cena:
Za diesla placimy parę tysięcy drożej i odrabiamy to przez 50 tys km, wiec zaleznie ile jezdzimy to 5-7 lat, a wtedy zazwyczaj myslimy o sprzedaży auta.
+ dla benzyny

Jeżeli diesel to na wieksze przebiegi, a nie 10 tys. km rocznie.
Jeżeli diesel to na trasy, gdzie silnik na 4, 5 biegu chodzi ciszej i można korzystać z elestyczności.
Jeżeli diesel to starać się o 1.9 TDi. 4 cylindry to inna kultura pracy.

Jeżeli krótkie dystansy lub auto trzymamy na polu to benzyna lepsza.
W innym przypadku 1.4 16V będzie odpowiedniejszym silnikiem.

Oczywiście jeśli ktoś chce bo chce, ma kase i nie musi się z nią liczyć, to może sobie kupić wersje 1.9 TDi Sport za 60 tys zł i jeżdzić do koscioła w niedziele robiąc 3 tys km rocznie. Niekt nikomu nie narzuci decyzji :)

_________________
Pozdrawiam :) Jeżdżę na gazie, ale nie C2H5OH, tylko LPG :)


05.02.2010, 08:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 09.10.2009, 13:31
Lokalizacja: Podkarpackie
Posty: 29
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Samochód: Classik + klima + ABS
Rok prod.: 2007
Województwo: podkarpackie
Post 
Jakbym miał na auto 45-50 tyś co wolałbym jednak 2-3 letnią octvię w dieslu. Przy nowym aucie 2 latka lecą szybko a wartość spada... ze ból. A po pięciu latach co będzie lepsze, wygodniejsze i droższe przy sprzedaży, 5 letnia fabia czy 7 letnia octavia.

_________________
Mam Fabkę od 10.09.2009


05.02.2010, 10:32
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
MikeA napisał(a):
myślę, że powąchałbyś spaliny ;]


Twoje czy Thomasa?
Radzę poczytac dane.
Jezeli umiejętnosci Tomka odpowiadają wojowniczości, to zawsze zgodze się że wyprzedziłby mnie na grubosć gazety :mrgreen:
Jezeli nie, to czekałby zdziwiony, żeby turbina się rozpędziła.
Poza tym mówimy o wyprzedzaniu. Ja jadąc 110 nawet nie musze redukować z piątki, zeby przyspieszyć - auto rwie do przodu jak głupie bo mam wtedy maks moment.
Moment maks TDI wypada przy 2000 obr./min (poprawcie mnie - 100/h?) a potem jest coraz słabiej, wiec do wyczynów na wyprzedzaniu się średnio nadaje.
Ostatnio powoziłem po Polsce focusem 1.8tdci który ma 110 kucy i przy tych prędkościach bez redukcji nie było czym walczyć.

Dig_dug nie ma co wojować i nie zamierzam ciągnąc tematu dalej, uważam, że oba silniki 1.9 i 1.6 są trafione w Fabii i przede wszystkim pewne, sprawdzone. 1.9 ma wadę w takim lekkim aucie - zły balans ciężaru - wszystko z przodu, za to jak załadować auto na maksa pewnie lepiej się prowadzi niż mój, ciekaw jestem też porównania głośności bo mój uważam za fatalnie wyciszony, ale cichszy od 1.4TDI, natomiast jadąc Golfem 4ką 1.9TDI mam ciszej niż w swoim przy prędkościach poniżej 120, co mnie już teraz nie bulwersuje ;)
Ogólnie rzecz biorąc to na gierkowce Fabie (i Octavie + Roomstery) rządzą ;)

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


05.02.2010, 10:40
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12
Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
Post 
Forum powinno nie długo zmienić nazwę na Fabia TDI CLUB.

_________________
Vintage Audio Lover
Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI


05.02.2010, 11:04
Zobacz profil WWW

Dołączył(a): 14.01.2007, 22:04
Lokalizacja: ~~~~~~~
Posty: 110
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Województwo: małopolskie
Post 
Dig Dug napisał(a):
Jeżeli od 0-100 km/h to 1,4 16V bije na głowę 1,4 TDi wiec start ze świateł itp benzyna góra

Na światłach kto ruszy pierwszy to dużo zależy od tego co siedzi na lewym fotelu


Ostatnio edytowano 05.02.2010, 12:14 przez szkodnik, łącznie edytowano 1 raz



05.02.2010, 11:07
Zobacz profil

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
szkodnik napisał(a):
Na swiatłach kto ruszy pierszwy to zalezy od tego co siedzi na lewym fotelu


:good:

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


05.02.2010, 11:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36
Lokalizacja: Pabianice
Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11

Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
Post 
szkodnik napisał(a):
Na światłach kto ruszy pierwszy

Z tym, że Fabia w omawianych wersjach to średnio sportowy samochód i nie do tego służy, aby mierzyć się na każdych światłach ze wszystkimi, bo nie nadążymy tankować (no... od czasu do czasu).
Poza tym w mieście i tak nie ma co startować, bo za chwilę trzeba hamować.

Ja staram się nie przekraczać 2000 obr, a jakoś nie czuję dyskomfortu podczas jazdy po mieście - spokojnie nadążam.
Oczywiście kiedy trzeba przycisnąć to trzeba...

Dig Dug napisał(a):
benzyna kontra diesel


Na plus dla benzyny dałbym jeszcze możliwość montażu instalacji gazowej. Co prawda nowa, montowana w serwisie trochę boli, ale szybko się zwraca (ok 40000km). Można oczywiście przeboleć gwarancję na benzynie i potem założyć instalację taniej. No chyba że ktoś chce olać gwarancję całkowicie - ale raczej nie po to się kupuje nowy samochód

_________________
F2 COMBI LPG


05.02.2010, 12:54
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12713
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post 
Post kolegi Dig Dug jest najciekawszym jaki tu czytałem - pod względem bystrości obserwacji i zabawności językowej. Pozdrawiam!

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


05.02.2010, 18:46
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
krzych_b napisał(a):
Czyli chcesz powiedzieć, że mnie wyprzedzasz z kreski?

Yyy..masz na myśli start z miejsca? Pewnie miałbyś szanse, bo w to akurat nie lubię się bawić..poprostu nie sprawia mi to frajdy..
krzych_b napisał(a):
Ja jadąc 110 nawet nie musze redukować z piątki, zeby przyspieszyć

Ty masz to przy 110 ja juz przy 80 :smiley15:
krzych_b napisał(a):
Moment maks TDI wypada przy 2000 obr./min (poprawcie mnie - 100/h?) a potem jest coraz słabiej, wiec do wyczynów na wyprzedzaniu się średnio nadaje.

..i tu bys się zdziwił, jak narazie tylko BMW 330i potrafiło mi odejść przy wyprzedzaniu/przyspieszaniu od prędkości 110-130km/h(narazie trafiają się słabi zawodnicy :mrgreen: )
krzych_b napisał(a):
Radzę poczytac dane.

Z tego co wyczytałem na forum SCP koledzy którzy maja takie silniki jak mój, a poddawali je chip tuningowi, po pierwszych pomiarach moc fabryczna wynosiła od 112 do 114KM i myślę że u mnie jest podobnie, czyli z pewnością nie mam 105KM
krzych_b napisał(a):
Poza tym mówimy o wyprzedzaniu.

Jeśli mielibyśmy sprawdzać wyprzedzanie-elastyczność na 5biegu przy prędkosciach 80km/h i przy 110km/h - obstawiam ze dostałbyś baty :eh:
Życzę miłego dnia/wieczoru :mrgreen:


05.02.2010, 19:12
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49
Lokalizacja: Częstochowa
Posty: 531
Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
Post 
thomas napisał(a):
Z tego co wyczytałem na forum SCP koledzy którzy maja takie silniki jak mój, a poddawali je chip tuningowi, po pierwszych pomiarach moc fabryczna wynosiła od 112 do 114KM i myślę że u mnie jest podobnie, czyli z pewnością nie mam 105KM
krzych_b napisał/a:
Poza tym mówimy o wyprzedzaniu.

Jeśli mielibyśmy sprawdzać wyprzedzanie-elastyczność na 5biegu przy prędkosciach 80km/h i przy 110km/h - obstawiam ze dostałbyś baty :eh:
Życzę miłego dnia/wieczoru :mrgreen:


1. Wyprzedzanie ludzi którzy jadą 80 nie jest dla mnie żadną frajdą ;) Przewaznie grzecznie zjeżdżają na bok.
2. od 110 - w każdej chwili radze się spróbować, a co będzie dalej?
Bardzo często jeżdże właśnie tam dalej.

Jak zaczipujesz będziesz śmiało mógł pisac to, co napisałeś łącząc silniki 1,6 z 1,4.
Silnik 1.6/1100kg w Fabii nie ma się czego wstydzić z dużo mocniejszymi silnikami w cięższych autach, więc po prostu przyjmij to, że masz auto o prawie identycznych parametrach i proszę grzecznie nie wprowadzaj w błąd innych potencjalnych jego amatorów, dopóki nie udowodnisz swojej przewagi. Jest on rzadko spotykany, częściej w roomsterach, więc jak zobaczysz szybko jadący benzynowy rumcajs wtedy próbuj. :good: Jak mu dasz radę nie ma problemu... Przyjmę jakbym to ja sam jechał.
Ja rozumiem że 1.6 po prostu nie jechałes ale pisanie o czymś tylko z wyobraźni nie swiadczy dobrze o piszącym.
Równięż życzę miłego wieczoru :browar: (ja nie mogę bo jeszcze pojade po żonę), aha i życzę, żeby Twój egzemplarz miał rzeczywiście 115 kuników, wtedy żaden honor przegrać :good:

Aha, no i zapomniałem o jednym.
Nie widze właściwej ikonki tutaj ??
- chciałem zapalić świeczkę, bo oba silniki odchodzą jak wszystko do lamusa motoryzacji.

R.I.P
1.6 dlatego, że wszyscy woleli 1.4 i przyszła pora na staruszka, bo tą moc można z tego 1.2 bez wysiłku wyciągnąć.
A 1.9 - w mocniejszych walczy jego zmodernizowana wersja 2.0, większą moc bez wysiłku osiągnie 1.6 TDI, więc mamy najlepsze produkty - z końca serii.
Ty mozesz "zaczipować " ja nawet dołożyć turbinę (pewnie części spasują prawie plug&play) i marzyć o 160KM z Audi, tylko po co ;)
U mnie - w dalekobieżnym ekspresowym tramwaju do pracy? Co z tego bedę miał?
Gdybym większa rodzinę chciał zabrać na wakację, to oczywiście szybciej i bezpieczniej dojadą ale w jakiej formie?
Czy moze wyprzedzenie jakiegoś zdziwionego właściciela golfa , passata czy innego subaru mi zrekompensuje nakład?
Wszyscy znają odpowiedź
Skodziarze, łączmy sie w bólu a nie dzielmy...

_________________
Pozdrawiam, Krzysiek


05.02.2010, 19:50
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 51 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL