|
|
Teraz jest 05.06.2024, 07:38
|
[F2] Dolna osłona silnika
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 13.05.2009, 09:24 Lokalizacja: Kalisz Posty: 399
Podziękował: 6
Pomógł: 5
Silnik: BBZ-1.4 16V 101KM
Skrzynia: MZK - 5b.
Rok prod.: 2008
Województwo: wielkopolskie
|
Re: Dolna osłona silnika F2
_________________ Pozdrawiam! Marek
|
17.12.2012, 07:20 |
|
|
Dołączył(a): 31.12.2010, 10:00 Lokalizacja: Pisz Posty: 1459
Podziękował: 11
Pomógł: 51
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL Combi wersja Comfort + opcjonalne
Rok prod.: 2011
Województwo: warmińsko-mazurskie
|
Re: Dolna osłona silnika F2
kolega do przedliftowej F2 wsadził od diesla, jest dłuższa. Robił to na kanale. Nie wspominał, aby były jakieś problemy. Już tak z pół roku z nią jeździ.
_________________ ==============OGŁOSZENIA PARAFIALNE============== aktualne zdjęcia fabki: http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?p=200348#p200348
|
17.12.2012, 08:36 |
|
|
Dołączył(a): 18.01.2008, 13:14 Lokalizacja: łodz Posty: 341
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: FABIA VW Passat 1,8 ADZ
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
Re: Dolna osłona silnika F2
_________________ )
|
11.04.2013, 20:55 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4715 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Dolna osłona silnika
I jak tam Panowie zamontował już ktoś z was taką osłone ja dzisiaj zaglądałem, to są 3 otowry na taką dłuższą osłone trzeba by tylko kupić śrubki i taki "kołek" jak by żeby wszedł w tą belke, ale jedna rzecz mnie zaciekawiła, leci tam złącze elastyczne które sie nagrzewa, i jak sie do tego osona będzie miała nie przytopi jej na fotkach co są te osłony na allegro czy skodaczęści nie widze przetłoczenia na to złącze, a ono idzie troche niżej niż belka edit: Osłona zamontowana, Manual z zdjęciami znajduje sie TUTAJ
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
31.05.2013, 21:51 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4715 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Dolna osłona silnika
Już jakiś czas jeżdze z taką osłona , tata w swojej Fabi też, i nic sie nie dzieje, były upały trasy troche zrobiłem jak i po mieście jeździłem i żadnych złych objawów nie dostrzegłem, a pod maską jest czyściutko
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
02.08.2013, 22:06 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Dolna osłona silnika
Zamontowałem dziś osłonę silnika, należy napisać kilka słów na ten temat. Po pierwsze : zakupiłem osłonę polskiej firmy REZAW-PLAST o nr katalogowym 150204, zakupu dokonałem w sklepie Allegro motogruszek_pl. - Wady : w aukcji wyraźnie jest napisane że cytuję "Tylko osłony REZAW-PLAST z takim wtłoczonym logo są oryginalne!" niestety moja osłona takiego oznaczenia jak na zdjęciu nie posiadała, owszem był wytłoczony numer katalogowy ale jak się później okazało inny producent tak właśnie robi. Osłona jest kiepsko wykonana to raz, za małe w stosunku do oryginału kanały do odprowadzania wody, otwór na skrzynię jest duuużo mniejszy niż oryginalny, mocowania do przedniego zderzaka są za krótkie (czyt. te ząbki z przodu). Osłona dotyka układu wydechowego na końcu, niektóre otwory na śrubę mają w złym kierunku regulację. Wniosek : nie ma znaczenia czy to REZAW-PLAST czy coś innego, i tak trzeba to dopasować/ modelować, lepiej kupić najtańszą tak uważam, na osłonie brak informacji z jakiego tworzywa jest zrobiona ! - Potrzebne narzędzia : a) opalarka b) słoik 1 litrowy c) taśma aluminiowa (zakupiłem wyrób piecepolska.pl do 320 st. C) d) wiertarka/ wiertła e) nóż/ brzeszczot f) 3 szt śrub mocowania osłony ( N90775001) oraz 3 szt spinek do belki ( N10327102 ) ( skopiowane od zecke) g) podkładki do śrub (2 razy po 3 mm). Jak wygląda osłona przed całym tuningiem można zobaczyć w temacie zecke, Ja przedstawię osłonę już po modyfikacjach. Tak wygląda całokształt : A tutaj opisane modyfikacje : A - powiększony otwór zgodnie z oryginałem (jest tego chyba 3 cm na 2 cm do zeszlifowania) B - dodatkowe i zgodne wielkościowo otwory do odprowadzania wody, reszta również rozwiercona C - modelowanie przy pomocy opalarki i słoika (nic innego nie miałem pod ręką, co się okazało strzałem w 10-tkę) D - specjalna folia aluminiowa o temp pracy do 320 st. C, niestety sreberko odbijające ciepło potocznie nazywane ekran zagrzejnikowy ma niską temp pracy do 150 st. C. - folia naklejana z zakładką. Osłona już zamontowana proszę zwrócić uwagę na fajne wymodelowanie w porównaniu do projektu zecke : projekt zecke :projekt Daniel : Dodatkowo w celu poprawy wywietrzania dwie śruby koło układu wydechowego zostały wzbogacone o podkładki, widać to słabo na pierwszym zdjęciu ale są: Obserwacje : na razie faza testowa, zaobserwowałem szybsze nagrzewania silnika, temp oleju chyba wyższa o 5 st C, w jednym miejscu wydaje mi się, że należy ją przemodelować (dokładnie z przodu), osłona w końcowej części zimna (czyli modelowanie ma sens!)
|
29.09.2013, 14:50 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4715 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Dolna osłona silnika
Moja osłona troche sie zmieniła w tym miejscu co stykało delikatnie widac było że podkopciła sie, mimo podkładek, wyciołem tak jak to ma miejsce w tej osłonie:
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
29.09.2013, 15:26 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Dolna osłona silnika
zecke napisał(a): w tym miejscu co stykało delikatnie widac było że podkopciła sie Było to do przewidzenia, że sreberko grzejnikowe słabo zda egzamin. Opcję są dwie albo modelowanie albo wycięcie. Ja najpierw przyjąłem strategię modelowania, jak nie zda egzaminu to mam wzór : Zauważ że osłona równie grzeje się w jednym miejscu ale nie potrafię Ci tego opisać, jak nie zapomnę to zrobię zdjęcie i zaznaczę. Na razie silnik u mnie stygnie i sprawdzę organoleptycznie ewentualne miejsce "ciepła". Należało aktualizować MANUAL
|
29.09.2013, 15:39 |
|
|
Dołączył(a): 16.08.2010, 16:07 Lokalizacja: Jaworzno Posty: 4715 Zdjęcia: 14
Podziękował: 15
Pomógł: 137
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVE - 5b.
Samochód: Skoda Fabia II fl Ambition
Rok prod.: 2012
Województwo: śląskie
|
Re: Dolna osłona silnika
Ja nie wiem gdzie opalarke mam, i wyciołem tak jak na tych fotkach jest uzupełnie manuala jak odzyskam aparat
_________________ Nim założysz nowy TEMAT użyj funkcji SZUKAJ Moja Red Corrida
|
29.09.2013, 15:44 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2010, 09:55 Lokalizacja: LSW Posty: 316
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Polo 6R Highline
Rok prod.: 2011
Województwo: lubelskie
|
Re: Dolna osłona silnika
Daniel, świetna robota i opis Trochę pracy z tym jest. Ja to w sumie się cieszę, że miałem tą dużą osłonę zamontowaną fabrycznie
_________________ Miło wspominam swoją Fabię
|
29.09.2013, 19:41 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11 Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: Dolna osłona silnika
Cytuj: w aukcji wyraźnie jest napisane że cytuję "Tylko osłony REZAW-PLAST z takim wtłoczonym logo są oryginalne!" niestety moja osłona takiego oznaczenia jak na zdjęciu nie posiadała, owszem był wytłoczony numer katalogowy ale jak się później okazało inny producent tak właśnie robi. Osłona jest kiepsko wykonana to raz, za małe w stosunku do oryginału kanały do odprowadzania wody, otwór na skrzynię jest duuużo mniejszy niż oryginalny, mocowania do przedniego zderzaka są za krótkie (czyt. te ząbki z przodu). Osłona dotyka układu wydechowego na końcu, niektóre otwory na śrubę mają w złym kierunku regulację. Czy tylko ja mam wrażenie, że to jakiś badziew? Nie pasuje, trzeba przycinać, modelować, coś za małe, coś za duże, śruby mają otwory w złym kierunku i nie wiadomo z jakiego to materiału... ile to kosztuje, a ile oryginał?
_________________
|
29.09.2013, 20:22 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Dolna osłona silnika
ecd dzięki, testy autostradowe wypadły pozytywnie, temp oleju wyższa o 3 st. C w porównaniu do "brak" osłony. Nawet sprawdzenie organoleptycznie na stacji wypadły pozytywnie, znaczy się osłona jest chłodna. Aha, drugim usprawnieniem lecz to może wynikać z wady produkcyjnej mojego auta, było podniesienie węża od płynu chłodzącego tego przy chłodnicy, po dokładnym umyciu starej krótkiej osłony zauważyłem że wąż chłodnicy opierał się/ ocierał o plastik, naprawienie polegało na delikatnym odpięciu opaski i podniesieniu węża o 1 cm, i problem został definitywnie rozwiązany. Późniejsze organoleptyczne sprawdzenie wykazało że wszędzie jest co najmniej 2 cm luzu i nic nie dotyka ani nie podgrzewa osłony. ecd napisał(a): Ja to w sumie się cieszę, że miałem tą dużą osłonę zamontowaną fabrycznie Ty chyba musisz mieć z tym wycięciem jak podejrzewam, tzn. jak wkleiłem w/w poście. ensai napisał(a): Czy tylko ja mam wrażenie, że to jakiś badziew? Nie pasuje, trzeba przycinać, modelować, coś za małe, coś za duże, śruby mają otwory w złym kierunku i nie wiadomo z jakiego to materiału... A myślisz, że w ORI masz czarno na białym z jakiego materiału, oficjalnie nie ma osłony do BENZYNA w SKODA (nie do końca jestem przekonany do salonowego "pakietu na bezdroża"), a osłona ta którą kupiłem jest docelowo pod DIESEL, dlatego modelowanie jest koniecznie, jeszcze szybszym rozwiązaniem jest wyciąć no ale Ja chciałem spróbować ensai napisał(a): ile to kosztuje, a ile oryginał? Zapłaciłem 85,- zł z wysyłką za kopię (byłem przekonany że skoro dywaniki REZAW-PLAST sprawdzają Mi się w innym aucie to wyrób będzie okej, sprzedawca cieszył się dobrą opinią FIAT, OPEL etc., dzwoniłem również do REZAW-PLAST czy jest ich dystrybutorem (potwierdzili) zecke też nic nie pisał że kiepski jest materiał czy spasowanie, jak pokazują posty zmodernizował osłonę - od razu Mu mówiłem że spali auto jak to będzie się opierać o wydech), za oryginał SKODA do DIESEL trzeba wydać chyba 170,- zł która kształtem jest podobna czyli co wycinamy czy modelujemy (??), w ASO jak byłem po śrubki i nakrętki (koszt 4 zł za 4 szt. śrubek i 4 nakrętki), po VIN-ie do mojego auta jest metalowa osłona za 859,- zł Wydałem w sumie : - osłona 85,- zł - śrubki 4,- zł - taśma 17,- zł (ale tej Mi tak dużo zostało że jakby ktoś chciał to można się dogadać, z 10 metrów to zostało naprawdę sporo, 3 osłony można zrobić) Czas pracy : 4 godziny ecd podawał kiedyś numer 6R0825235A jak pokazuje google jest to osłona z wycięciem, cena z netu to 150 zł plus wysyłka 20 zł, 170,- zł. Zapewne można taniej znaleźć ensai : jeśli chcesz kupić i nie martwi się o nic to proszę za używkę z małą wadą 100,- zł z kosztami wysyłki : http://archi.inosak.org/db/item3522950162_1.html następna 115,- zł http://archi.inosak.org/db/item3518508498_1.html http://archi.inosak.org/db/item3526475686_1.html następna 145,- zł http://archi.inosak.org/db/item3536411005_1.html (aukcje trwają nadal) Na tej aukcji dokładnie pokazano jak powinna wyglądać osłona pod BENZYNA (zarchiwizowałem aukcję i zdjęcia, dla potomnych). http://archi.inosak.org/imgdb/item3581243970_1.html
|
29.09.2013, 20:56 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 09.07.2011, 23:11 Posty: 1605
Podziękował: 18
Pomógł: 62
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: O3
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
|
Re: Dolna osłona silnika
A dlaczego nie kupiłeś takiej używki za 150zł tylko zamiennik, który właściwie nie pasuje do f2? Ogólnie zamiennik 10x tańszy od oryginału nieznanej mi firmy nie wzbudza u mnie zaufania. Ja raczej takiej osłony nie będę montował bo nie czuje potrzeby - tylko asfalty, a do długiego nagrzewania już się przyzwyczaiłem. Oby ta osłona nie sprawiała Ci problemów, szczególnie w upalne lato
_________________
|
29.09.2013, 23:18 |
|
|
Dołączył(a): 13.05.2012, 15:24 Posty: 3925 Zdjęcia: 0
Podziękował: 116
Pomógł: 150
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: czego ?
Województwo: małopolskie
|
Re: Dolna osłona silnika
ensai napisał(a): A dlaczego nie kupiłeś takiej używki za 150zł tylko zamiennik, który właściwie nie pasuje do f2? Racjonalnie Ci tego nie wytłumaczę, gdyby pewien zielony gumiś powiedział wprost że jest tak a siak, to z pozoru oszczędność zamieniłbym na nówkę sztukę. ensai napisał(a): Ogólnie zamiennik 10x tańszy od oryginału nieznanej mi firmy nie wzbudza u mnie zaufania Firma REZAW-PLAST jest znana w PL, raczej w dobrym świetle, no ale jak widać nie zawsze. A co miałem zrobić zwrócić odzyskać 65,- zł a stracić 20,- zł i dołożyć kolejne 20,- zł w wysyłkę do sprzedawcy. Nakład pracy nie był dla mnie duży, nie takie modyfikacje się robiło. Swoim postem ostrzegłem wprost kolejnych kupujących, jak ktoś ma 21 lewych palców to nie poradzi sobie z tym - taki czarny humor. ensai napisał(a): Ja raczej takiej osłony nie będę montował bo nie czuje potrzeby - tylko asfalty, a do długiego nagrzewania już się przyzwyczaiłem. Oby ta osłona nie sprawiała Ci problemów, szczególnie w upalne lato To nawet nie chodzi o rodzaj podłoża po którym się poruszasz, tylko o brud który poprzez skręcone koła dostaje się na matę od grodzi. Moja ponad rocznym użytkowaniu auta, wygląda kiepsko, teraz tego nie doprowadzę do porządku ze względu na kiepskie warunki pogodowe. Priorytetem nie było dla mnie szybsze nagrzewanie, to Mi kompletnie nie przeszkadza, tylko uwalona mata, jak Ci to zacznie pleśnieć to .. będzie cudownie Analogicznie jest z uszczelką pasa przedniego, po co ktoś to kupił (tutaj też ktoś w swoim manualu napisał głupoty, prostowane po moim poście). Dziś rano w drodze do pracy mata pokazała swoje plusy : - temp robocza silnika tj. 90 st. C została osiągnięta wcześniej o jakiś 1 km (temp. na zew. niższa o 0,5 st C. w porównaniu do analogicznego okresu) - temp oleju tj 86 st. C została osiągnięta 2 km wcześniej Zastanawiam się czy wygłuszenie grodzi w obecnie sprzedawanym POLO jest z jakiego konkretnego materiału i grubego czy podobne do FABIA.
|
30.09.2013, 05:15 |
|
|
Dołączył(a): 24.11.2010, 09:55 Lokalizacja: LSW Posty: 316
Podziękował: 3
Pomógł: 15
Silnik: AUA-1.4 16V 75KM
Samochód: Polo 6R Highline
Rok prod.: 2011
Województwo: lubelskie
|
Re: Dolna osłona silnika
Czy materiały wygłuszeniowe w Polo są inne jak w Fabii to nie wiem, ale może jest ich gdzieś więcej bo w polówce jest wyraźnie ciszej jak w fabce. Pamiętam, że kiedyś pojeździłem trochę F2 TSI no i przy każdej prędkości było głośniej. Aha w F2 nie ma np. wyciszenia pod kanapą z tyłu tylko goła blacha, a w polo jest
_________________ Miło wspominam swoją Fabię
|
30.09.2013, 08:10 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|