FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1-F4] Interfejs diagnostyczny VAG co i jak http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=9&t=1904 |
Strona 18 z 50 |
Autor: | Krzysiu Run1.4 [ 07.12.2009, 20:13 ] |
Tytuł: | |
naprawdę nie mam zamiaru nikogo oszukiwać tylko chce doprowadzić samochód do ładu żeby nic nie świeciło nic nie piszczało tylko jeździło .z góry sorki ale jestem zielony w srawie vag`a i chciałem sie poradzic .. serdeczne dzieki za pomoc ![]() |
Autor: | nom [ 08.12.2009, 19:13 ] |
Tytuł: | |
krissgren napisał(a): czy takie coś warte jest swojej ceny LINK chodzi mi o odczytanie błędów z mojej Fabii oraz z Opla Vectry. Nie warte, kup coś na USB na układzie FTDI za 40-50zł na alledrogo i będzie Ci działać z VAG Com, VW Tool, Polski VAG. Z Oplem to nie wiem jak jest, protokół chyba podobny ale w innym miejscu jest (są) linia K i L. W oplu chyba każdy sterownik ma własną linię K więc trzeba chyba zrobić przełącznik w gnieździe OBD2. Najlepiej poczytaj na grupach Opla. W Fabii jest jedna linia K i spokój. Są też interfejsy OBD2 z multipleksowanymi wejściami (takie przełączniki, ale elektronicznie realizowane). |
Autor: | krissgren [ 08.12.2009, 21:39 ] |
Tytuł: | |
ale nie widzę na allegro nic na układzie FTDI ![]() |
Autor: | nom [ 08.12.2009, 22:18 ] |
Tytuł: | |
krissgren napisał(a): ale nie widzę na allegro nic na układzie FTDI ![]() Mnóstwo tego jest, oczywiście nikt nie pisze na jakim układzie, ale sterowniki do USB są właśnie firmy FTDI. ![]() http://allegro.pl/listing/search.php?sg ... ng=vag+kkl Aha i i nie daj się zbajerować, że te najtańsze mają optoizolatory, rozbierałem mojego i śladu nie ma po optoizolatorach. ![]() |
Autor: | krissgren [ 09.12.2009, 07:45 ] |
Tytuł: | |
OK ![]() ![]() |
Autor: | Joker [ 09.12.2009, 08:05 ] |
Tytuł: | |
krissgren napisał(a): OK ![]() ![]() będzie działać u Ciebie bez problemu ten kabel do 2004r. nawet pewnie złapie rocznik późniejszy jeszcze. ![]() |
Autor: | neseser [ 09.12.2009, 10:29 ] |
Tytuł: | |
krissgren napisał(a): chodzi mi o odczytanie błędów z mojej Fabii oraz z Opla Vectry. do opla polecam OP-COM-a cena max 300zł (klon) jest to całkowity "automat" sam przełączą się między między sterownikami (multiplex na przekaźnikach) obsługuje linie K oraz CAN obsługuje opla,saaba,niektóre Renault,Fiat oraz auta amerykańskie-ostatnio z chevroletem nie miałem problemów (tylko odczyt błędów i kasowanie) można kasować błędy,programować sterowniki,odczyt parametrów,test elementów wyk.,regeneracja DPF itd. |
Autor: | adept [ 17.02.2010, 21:38 ] |
Tytuł: | |
Cześć Może odezwałby się ktoś , kto używa w Fabiach od 2006 roku interfejsy lub skanery ? Czy wystarcza zwykły KKl czy już tylko Can ? Na Allegro pojawiły się proste skanery za 90 zł CAN do odczytu i kasowania błędów . Uzywał ktoś to ![]() |
Autor: | adept [ 17.02.2010, 21:59 ] |
Tytuł: | |
Cześć OBD2 , czyli masz dostęp do osprzętu silnika , czy także do urządzeń po CANie - klima , alarm itp. ? |
Autor: | listek2000 [ 17.02.2010, 22:25 ] |
Tytuł: | |
hm... no nie wszystko otworzysz... ja mam edc17 (1.9tdi) i niektore funkcje sa zabezpieczone kodem dostepu,zabezpieczenie przed chipowaniem itd ponoc master juz to rozgryzl... pozdr. |
Autor: | adept [ 18.02.2010, 21:13 ] |
Tytuł: | |
No Listek nie do końca mi odpowiedziałeś . O ile dobrze pamiętam , to masz chyba jakiś skaner typu Dominator , czy przerzuciłeś się na interfejs ? Wszędzie bardzo oszczędnie pisze się jaki interfejs do jakich roczników . Nie ma jednoznacznej odpowiedzi że np. do Fabii od 2006 roku można stosować też KKl. Każdy po zakupie nabiera wody w usta ![]() |
Autor: | listek2000 [ 18.02.2010, 22:32 ] |
Tytuł: | |
jamam v-checkera 5.1 i pod F1 z 2005 ladnie mi chodzi,zas juz pod F2 z 2007 nie wszystko mi otwiera i viaken mi odpisal,ze poki co trzeba czekac na jakis chinski tani wynalazek dla mas. W obu przypadkach lacze sie po k-lini can w fabii jest bardzo ubogi ponoc. Mozesz kupic fejs pod can i k-linie w jednym, przyda sie do octavii na przyklad. |
Autor: | adept [ 18.02.2010, 23:38 ] |
Tytuł: | |
Na stronie OBD2 znalazłem bardzo ciekawą informację dotyczącą upgrade do jakiegoś interfejsu : https://www.obd2.pl/index.php?p74,vcp-k ... pgrade-vcp VCP+K line - 2 X USB / CAN + K OBD2 - upgrade VCP Obsługiwane po CAN : Octawia model 1Z 2004- superb II B6 2008- fabia model 5J 2007-yet 2009 Upgrade rozszerza diagnstykę o modele z linią diagnostyczna K : - VW Golf IV - VW Passat 3B - VW Bora - VW Transporter T5 - VW New Beetle - VW Polo II,III,IV - Skoda Octavia I - Skoda Fabia i i II - Seat Leon I - Seat Toledo II - Seat Alhambra - Seat Ibiza II, III, I W zasadzie rozstrzygałoby to mój problem |
Autor: | darecki [ 21.02.2010, 13:22 ] |
Tytuł: | |
Ja zakupiłem Vag scan 5053 + tacho - obsługuje prawie wszystko. Niestety nie ma nigdzie do niego opisu, nie ma możliwości łączenia się z kompem i robienia logów. Opisy w necie - trzeba się nauczyć je dostosowywać do programu, nie jest to trudne. Obsługuje : - KWP1281 - KWP2000 slow init - KWP2000 fast init - CAN 11bit/250kB - CAN 11bit/500kB - CAN 29bit/250kB - CAN 29bit/500kB |
Autor: | adept [ 24.02.2010, 23:26 ] |
Tytuł: | |
Ja chyba kupię jakiegoś ELM na RS 232 . Mam dwa laptopiki z rs , to na którymś pewnie pójdzie . Jedyny problem to ten , że baterie w nich to złomy . Zastanawiam się do którego kupić baterię , ale to wydatek rzędu ok. 200 zł . Wybiorę chyba pośrednie wyjście , mam mały aku 12 V, 18 Amperogodzin z stacji UPS . Chcę dokupić przetwornicę na 12V na 230 Volt i zasilić ją z tego akumulatora . Mogę podpiąć wtedy obojętnie jaki laptop a w ekstremalnej sytuacji można wybrać się na wędrówkę z tym ustrojstwem używając go do doładowania nawigacji samochodowej . Porządny Garmin kosztuje koło 1000 zł. . Rozwiązanie bardziej uniwersalne a cenowo wyjdzie jakbym kupił jakiegoś skanera . W tym wypadku urządzenie bardziej uniwersalne , no i zabawy dużo więcej , a najbardziej zależy mi na logach dynamicznych. Nawiasem mówiąc dosyć kosztowne zainteresowania ![]() Narazie spokojnie analizuję co kupić i wczytuję się we wszelkie opinie . Do końca nie jestem przekonany z tymi liniami KKL i Can . Dobrze by było , gdyby założyć temat : Używane interfejsy i skanery w naszych pojazdach . Jaki sprzęt obsługuje jakie roczniki i modele . Napewno zaoszczędziłoby to dużo nerwów i niepotrzebnie wydanych pieniędzy . Obecnie zakupiłem woltomierz do zamontowania w samochodzie , następna będzie przetwornica by zobaczyć jak to chodzi i ustrzelę potem jakiś fejs ![]() Cześć ![]() |
Strona 18 z 50 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |