Teraz jest 23.06.2024, 03:33



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 737 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 50  Następna strona
[F1-F4] Interfejs diagnostyczny VAG co i jak 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24
Lokalizacja: Kamionka
Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13

Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
naprawdę nie mam zamiaru nikogo oszukiwać tylko chce doprowadzić samochód do ładu żeby nic nie świeciło nic nie piszczało tylko jeździło .z góry sorki ale jestem zielony w srawie vag`a i chciałem sie poradzic .. serdeczne dzieki za pomoc :browar:


07.12.2009, 20:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
krissgren napisał(a):
czy takie coś warte jest swojej ceny LINK chodzi mi o odczytanie błędów z mojej Fabii oraz z Opla Vectry.


Nie warte, kup coś na USB na układzie FTDI za 40-50zł na alledrogo i będzie Ci działać z VAG Com, VW Tool, Polski VAG.

Z Oplem to nie wiem jak jest, protokół chyba podobny ale w innym miejscu jest (są) linia K i L. W oplu chyba każdy sterownik ma własną linię K więc trzeba chyba zrobić przełącznik w gnieździe OBD2. Najlepiej poczytaj na grupach Opla. W Fabii jest jedna linia K i spokój. Są też interfejsy OBD2 z multipleksowanymi wejściami (takie przełączniki, ale elektronicznie realizowane).


08.12.2009, 19:13
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.12.2009, 19:20
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: świętokrzyskie
Post 
ale nie widzę na allegro nic na układzie FTDI :(


08.12.2009, 21:39
Zobacz profil

Dołączył(a): 10.04.2006, 11:06
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Posty: 303
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: fabia 1.4/44kW
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
krissgren napisał(a):
ale nie widzę na allegro nic na układzie FTDI :(


Mnóstwo tego jest, oczywiście nikt nie pisze na jakim układzie, ale sterowniki do USB są właśnie firmy FTDI. :-)

http://allegro.pl/listing/search.php?sg ... ng=vag+kkl

Aha i i nie daj się zbajerować, że te najtańsze mają optoizolatory, rozbierałem mojego i śladu nie ma po optoizolatorach. :D


08.12.2009, 22:18
Zobacz profil

Dołączył(a): 07.12.2009, 19:20
Posty: 6
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: świętokrzyskie
Post 
OK :) to jeszcze mam pytanie czy jak mam Fabie z grudnia 2004 roku to jeszcze będzie działać u mnie to urządzenie ?? bo pasuje do samochodów do 2004 roku.


09.12.2009, 07:45
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43
Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
Post 
krissgren napisał(a):
OK :) to jeszcze mam pytanie czy jak mam Fabie z grudnia 2004 roku to jeszcze będzie działać u mnie to urządzenie ?? bo pasuje do samochodów do 2004 roku.


będzie działać u Ciebie bez problemu ten kabel do 2004r.
nawet pewnie złapie rocznik późniejszy jeszcze. :D

_________________
Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
Obrazek


09.12.2009, 08:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 23.02.2007, 08:41
Lokalizacja: świętokrzyskie
Posty: 99
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Samochód: Vectra C kombi
Rok prod.: 2007
Województwo: świętokrzyskie
Post 
krissgren napisał(a):
chodzi mi o odczytanie błędów z mojej Fabii oraz z Opla Vectry.

do opla polecam OP-COM-a cena max 300zł (klon) jest to całkowity "automat" sam przełączą się między między sterownikami (multiplex na przekaźnikach) obsługuje linie K oraz CAN obsługuje opla,saaba,niektóre Renault,Fiat oraz auta amerykańskie-ostatnio z chevroletem nie miałem problemów (tylko odczyt błędów i kasowanie) można kasować błędy,programować sterowniki,odczyt parametrów,test elementów wyk.,regeneracja DPF itd.


09.12.2009, 10:29
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Cześć
Może odezwałby się ktoś , kto używa w Fabiach od 2006 roku interfejsy lub skanery ? Czy wystarcza zwykły KKl czy już tylko Can ?
Na Allegro pojawiły się proste skanery za 90 zł CAN do odczytu i kasowania błędów . Uzywał ktoś to ??


17.02.2010, 21:38
Zobacz profil

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Cześć
OBD2 , czyli masz dostęp do osprzętu silnika , czy także do urządzeń po CANie - klima , alarm itp. ?


17.02.2010, 21:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
hm... no nie wszystko otworzysz... ja mam edc17 (1.9tdi) i niektore funkcje sa zabezpieczone kodem dostepu,zabezpieczenie przed chipowaniem itd ponoc master juz to rozgryzl... pozdr.


17.02.2010, 22:25
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
No Listek nie do końca mi odpowiedziałeś . O ile dobrze pamiętam , to masz chyba jakiś skaner typu Dominator , czy przerzuciłeś się na interfejs ?

Wszędzie bardzo oszczędnie pisze się jaki interfejs do jakich roczników . Nie ma jednoznacznej odpowiedzi że np. do Fabii od 2006 roku można stosować też KKl. Każdy po zakupie nabiera wody w usta ;) Chcę coś kupić i nie wiem czy CAN , czy KKL .


18.02.2010, 21:13
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.10.2007, 19:07
Lokalizacja: Łódź
Posty: 493
Podziękował: 1369
Pomógł: 8

Silnik: BLS-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II 1.9 TDI PD Sport
Rok prod.: 2007/2008
Województwo: łódzkie
Post 
jamam v-checkera 5.1 i pod F1 z 2005 ladnie mi chodzi,zas juz pod F2 z 2007 nie wszystko mi otwiera i viaken mi odpisal,ze poki co trzeba czekac na jakis chinski tani wynalazek dla mas. W obu przypadkach lacze sie po k-lini can w fabii jest bardzo ubogi ponoc. Mozesz kupic fejs pod can i k-linie w jednym, przyda sie do octavii na przyklad.


18.02.2010, 22:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Na stronie OBD2 znalazłem bardzo ciekawą informację dotyczącą upgrade do jakiegoś interfejsu :
https://www.obd2.pl/index.php?p74,vcp-k ... pgrade-vcp

VCP+K line - 2 X USB / CAN + K OBD2 - upgrade VCP

Obsługiwane po CAN :

Octawia model 1Z 2004-
superb II B6 2008-
fabia model 5J 2007-yet 2009

Upgrade rozszerza diagnstykę o modele z linią diagnostyczna K :

- VW Golf IV
- VW Passat 3B
- VW Bora
- VW Transporter T5
- VW New Beetle
- VW Polo II,III,IV

- Skoda Octavia I
- Skoda Fabia i i II


- Seat Leon I
- Seat Toledo II
- Seat Alhambra
- Seat Ibiza II, III, I

W zasadzie rozstrzygałoby to mój problem


18.02.2010, 23:38
Zobacz profil
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 01:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1382
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post 
Ja zakupiłem Vag scan 5053 + tacho - obsługuje prawie wszystko. Niestety nie ma nigdzie do niego opisu, nie ma możliwości łączenia się z kompem i robienia logów.
Opisy w necie - trzeba się nauczyć je dostosowywać do programu, nie jest to trudne.

Obsługuje :
- KWP1281
- KWP2000 slow init
- KWP2000 fast init
- CAN 11bit/250kB
- CAN 11bit/500kB
- CAN 29bit/250kB
- CAN 29bit/500kB


21.02.2010, 13:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 12.02.2010, 19:56
Posty: 71
Podziękował: 0
Pomógł: 6

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Fabia Sedan
Rok prod.: 2006
Województwo: śląskie
Post 
Ja chyba kupię jakiegoś ELM na RS 232 . Mam dwa laptopiki z rs , to na którymś pewnie pójdzie . Jedyny problem to ten , że baterie w nich to złomy .
Zastanawiam się do którego kupić baterię , ale to wydatek rzędu ok. 200 zł . Wybiorę chyba pośrednie wyjście , mam mały aku 12 V, 18 Amperogodzin z stacji UPS . Chcę dokupić przetwornicę na 12V na 230 Volt i zasilić ją z tego akumulatora . Mogę podpiąć wtedy obojętnie jaki laptop a w ekstremalnej sytuacji można wybrać się na wędrówkę z tym ustrojstwem używając go do doładowania nawigacji samochodowej . Porządny Garmin kosztuje koło 1000 zł.
. Rozwiązanie bardziej uniwersalne a cenowo wyjdzie jakbym kupił jakiegoś skanera . W tym wypadku urządzenie bardziej uniwersalne , no i zabawy dużo więcej , a najbardziej zależy mi na logach dynamicznych. Nawiasem mówiąc dosyć kosztowne zainteresowania :crazy:
Narazie spokojnie analizuję co kupić i wczytuję się we wszelkie opinie . Do końca nie jestem przekonany z tymi liniami KKL i Can . Dobrze by było , gdyby założyć temat : Używane interfejsy i skanery w naszych pojazdach . Jaki sprzęt obsługuje jakie roczniki i modele . Napewno zaoszczędziłoby to dużo nerwów i niepotrzebnie wydanych pieniędzy .
Obecnie zakupiłem woltomierz do zamontowania w samochodzie , następna będzie przetwornica by zobaczyć jak to chodzi i ustrzelę potem jakiś fejs ???
Cześć :)


24.02.2010, 23:26
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 737 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21 ... 50  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL