Teraz jest 16.06.2024, 01:10



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona
hamowanie silnikiem (spalanie= 0) 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 19.11.2009, 18:16
Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia II Style
Rok prod.: 2008
Województwo: pomorskie
Post 
Dobra odpuszczam bo tak jak jest w pierwszym poście...są przepychanki w tym temacie więc nie widzę sensu dalszej dywagacji. A póki co wszystkim :browar:

_________________
Skoda Fabia I Combi 1,4 16V (75KM) - była
Skoda Fabia II Style 1,4 16V (86KM)


22.11.2009, 12:45
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
kornat napisał(a):
Hamowanie silnikiem nie tylko zaoszczędza paliwo ale również jest bezpieczniejsze. Wtryskom nic się nie stanie jedynie sprzęgło może szybciej paść tak jak pisze Cysiu,

Dokladnie. Jest to bardziej technika bezpiecznej jazdy niz eco. Hamowanie silnikiem wspomaga tradycyjny hamulec i do pewnego stopnia zapobiega zblokowaniu kol.
Raczej nie tyle sprzeglo co skrzynia, gdy po redukcji i strzale silnik wejdzie na 5 tys obrotow :) dlatego stosuje sie miedzy gaz, co by uplynnic cala operacje.
btw przepustnica nigdy nie jest na 100% zamknieta..

_________________
1.8T 301HP


22.11.2009, 12:55
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11
Lokalizacja: Racibórz
Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post 
Cysiu Poważnie tyle oszczędzasz na paliwku??


22.11.2009, 14:18
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13

Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
Post 
bloku napisał(a):
wiele osób robi taki manewr iż jedzie sobie i np ma górkę...i dawaj 5 bieg i bez gazu...to już zabija.


co to za różnica na którym biegu? Ja hamuję, hamowałem i będę hamować silnikiem i jak na razie nic w wtryskiem w HDI i Fabii się nie dzieje. Jadąc np 120km/h (poza miastem oczywiście) i widząc czerwone światło od razu odpuszczam gaz i tak hamuję silnikiem, czasami trwa to długo, nawet kilkanaście sekund, ale negatywnych aspektów nie widzę. Takich sytuacji zdarza się co prawda niewiele, np 1-2 podczas 400km trasy. Poza tym zawsze najpierw zaczynam naciskać hamulec, a potem wciskać sprzęgło, kiedy już obroty spadną poniżej 2000, czyli hamuję silnikiem praktycznie przy każdym zwalnianiu i nic się złego z autem nie dzieję. Dodam jeszcze, że spalanie i tak mam duże. No cóż taki mam styl jazdy, jak nie muszę hamować to cisnę. Hamowanie silnikiem oszczędza paliwo, ale cudów nie zdziała.


22.11.2009, 19:39
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 30.03.2009, 21:37
Lokalizacja: Łódź
Posty: 550
Podziękował: 3
Pomógł: 9

Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 Monte Carlo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post 
Żubr napisał(a):
Cysiu Poważnie tyle oszczędzasz na paliwku??


Na początku jak kupiłem Fabie jeżdziłem dużo na luzie i wychodziło spalanie koło 11 litrów, po rozpoczęciu jazdy hamowaniem silnikiem spadło do ok. 9, stylu jazdy nie zmieniłem. A poza tym przy hamowaniu silnikiem łatwiej wychamować z większych prędkosci...

_________________
www.mscarstudio.pl


22.11.2009, 23:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13

Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
Post 
Cysiu napisał(a):
A poza tym przy hamowaniu silnikiem łatwiej wychamować z większych prędkosci...


Przy hamowaniu ekstremalnym hamowanie silnikiem ma znaczenie tylko w początkowej fazie, tzn "pomaga" hamulcom uzyskać maksymalną siłę hamowania, innymi słowy układ hamulcowy szybciej osiągnie maksymalną wydajność. Jak już koła się zablokują, czyli wkroczy ABS hamowanie silnikiem nie ma znaczenia, bo i tak wcześniej wciskamy sprzęgło. Potem to mają znaczenie takie czynniki jak opony, nawierzchnia itp.


23.11.2009, 00:06
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
swierg napisał(a):
Jak już koła się zablokują, czyli wkroczy ABS hamowanie silnikiem nie ma znaczenia, bo i tak wcześniej wciskamy sprzęgło.

chyba ty :P

_________________
1.8T 301HP


23.11.2009, 00:45
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 19.11.2009, 10:50
Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Combi -> Run
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
Post 
swierg napisał(a):
bo i tak wcześniej wciskamy sprzęgło.


Za taki manewr oblewa się egzamin na prawo jazdy :)


23.11.2009, 14:29
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38
Lokalizacja: Łomża
Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
Post 
Cash napisał(a):
swierg napisał(a):
bo i tak wcześniej wciskamy sprzęgło.

Za taki manewr oblewa się egzamin na prawo jazdy :)

jest wiele manewrow za ktore sie oblewa a nie powinno sie.. np. za stanie na luzie na swiatlach

_________________
1.8T 301HP


23.11.2009, 18:24
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Nie wyobrażam sobie jazdy bez hamowania silnikiem...kiedyś tak jeździłem, było z górki, a w oddali np. przejazd kolejowy i...wrzucałem luz i auto się toczyło a w między czasie naciskałem hamulec. No teraz to nie przejdzie...nie mógłbym jechać na trasie i w chwili kiedy widzę długi zjazd a nie potrzebuje przyspieszać wrzucać na luz żeby później znowu wrzucić bieg, chyba by mnie krew zalała :sciana:

_________________
Soft - diesel inside: 140KM/338Nm


23.11.2009, 19:02
Zobacz profil WWW GG

Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04
Lokalizacja: Rumia
Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
Post 
od nowosci hamuje silikiem zawsze jak tylko moge. po 1 oszczedzamy paliwo po 2 oszczedzamy hamulce po 3 jak by nagle trzeba bylo przyspieszyc to nie tracimy czasu na "szukanie" biegow. a jak ktos zjezdza z gorki i nie hamuje silnikiem to prosi sie tylko o zagotowanie plynu hamulcowego.


23.11.2009, 20:02
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 14.01.2007, 22:04
Lokalizacja: ~~~~~~~
Posty: 110
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Województwo: małopolskie
Post 
mss napisał(a):
np. za stanie na luzie na swiatlach

A gdzie tak jest?


23.11.2009, 21:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 26.07.2007, 13:28
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort z klim± i tempomatem :)
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
Post 
ZSRR, w naszych traktorkach hamowanie silnikiem jest sporo wydajniejsze niż w silnikach 1.2 czy 1.4 więc i chętniej się z niego korzysta jak widać efekty :)
Ja zawsze bardzo dużo jeżdżę "na silniku" i z własnego doświadczenia dodam, że hamowanie silnikiem oszczędza znacząco... klocki i tarcze :)
Posiadaczom większych motorów (1.9, 2.0), w czasie hamowania silnikiem polecam delikatne wciśnięcie hamulca aby ci za nami mogli się zorientować że hamujemy :good:

_________________
Obrazek
Jest jeszcze Pan Łoś (V70 D5)


23.11.2009, 22:02
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42
Lokalizacja: Wrocław
Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13

Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
Post 
Cash napisał(a):
swierg napisał(a):
bo i tak wcześniej wciskamy sprzęgło.


Za taki manewr oblewa się egzamin na prawo jazdy :)


Za jaki manewr? Jak się zatrzymujesz nie wciskasz sprzęgła? Z tego co wiem, to na luzie jeździć nie należy, ale sprzęgło przy hamowaniu/zatrzymywaniu się trzeba wcisnąć, bo inaczej silnik zgaśnie. Nie mówię tu o wciskaniu sprzęgła przy zwalnianiu np z 90 do 70km/h na 5. czy 4., bo wtedy to oczywiste, że nie trzeba/nie powinno się. Ale o takim, gdy obroty spadają poniżej 1500-2000tys/min.

_________________
simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S


23.11.2009, 22:05
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04
Lokalizacja: Stargard-ZDR
Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18

Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
Post 
yenerau napisał(a):
Posiadaczom większych motorów (1.9, 2.0), w czasie hamowania silnikiem polecam delikatne wciśnięcie hamulca aby ci za nami mogli się zorientować że hamujemy

Co racja to racja :good: . Czasami się zapominam i za mocno przycisne, a wtedy widze jak ci z tyłu robia co w ich mocy. Naszczęście(i dla mnie i dla tych z tyłu) b.rzadko mi się zdarza mocno wcisnąć hamulec..

_________________
Soft - diesel inside: 140KM/338Nm


24.11.2009, 11:12
Zobacz profil WWW GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 80 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4, 5, 6  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL