|
|
Teraz jest 16.06.2024, 01:10
|
hamowanie silnikiem (spalanie= 0)
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 19.11.2009, 18:16 Posty: 19
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Samochód: Fabia II Style
Rok prod.: 2008
Województwo: pomorskie
|
Dobra odpuszczam bo tak jak jest w pierwszym poście...są przepychanki w tym temacie więc nie widzę sensu dalszej dywagacji. A póki co wszystkim
_________________ Skoda Fabia I Combi 1,4 16V (75KM) - była
Skoda Fabia II Style 1,4 16V (86KM)
|
22.11.2009, 12:45 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
kornat napisał(a): Hamowanie silnikiem nie tylko zaoszczędza paliwo ale również jest bezpieczniejsze. Wtryskom nic się nie stanie jedynie sprzęgło może szybciej paść tak jak pisze Cysiu,
Dokladnie. Jest to bardziej technika bezpiecznej jazdy niz eco. Hamowanie silnikiem wspomaga tradycyjny hamulec i do pewnego stopnia zapobiega zblokowaniu kol.
Raczej nie tyle sprzeglo co skrzynia, gdy po redukcji i strzale silnik wejdzie na 5 tys obrotow dlatego stosuje sie miedzy gaz, co by uplynnic cala operacje.
btw przepustnica nigdy nie jest na 100% zamknieta..
_________________ 1.8T 301HP
|
22.11.2009, 12:55 |
|
|
Dołączył(a): 19.10.2009, 17:11 Lokalizacja: Racibórz Posty: 480
Podziękował: 5
Pomógł: 16
Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: GRZ - 5b.
Samochód: [F1] COMBI - CHOICE
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
|
Cysiu Poważnie tyle oszczędzasz na paliwku??
|
22.11.2009, 14:18 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42 Lokalizacja: Wrocław Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13
Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
|
bloku napisał(a): wiele osób robi taki manewr iż jedzie sobie i np ma górkę...i dawaj 5 bieg i bez gazu...to już zabija.
co to za różnica na którym biegu? Ja hamuję, hamowałem i będę hamować silnikiem i jak na razie nic w wtryskiem w HDI i Fabii się nie dzieje. Jadąc np 120km/h (poza miastem oczywiście) i widząc czerwone światło od razu odpuszczam gaz i tak hamuję silnikiem, czasami trwa to długo, nawet kilkanaście sekund, ale negatywnych aspektów nie widzę. Takich sytuacji zdarza się co prawda niewiele, np 1-2 podczas 400km trasy. Poza tym zawsze najpierw zaczynam naciskać hamulec, a potem wciskać sprzęgło, kiedy już obroty spadną poniżej 2000, czyli hamuję silnikiem praktycznie przy każdym zwalnianiu i nic się złego z autem nie dzieję. Dodam jeszcze, że spalanie i tak mam duże. No cóż taki mam styl jazdy, jak nie muszę hamować to cisnę. Hamowanie silnikiem oszczędza paliwo, ale cudów nie zdziała.
|
22.11.2009, 19:39 |
|
|
Dołączył(a): 30.03.2009, 21:37 Lokalizacja: Łódź Posty: 550
Podziękował: 3
Pomógł: 9
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: inny model
Samochód: F2 Monte Carlo
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
|
Żubr napisał(a): Cysiu Poważnie tyle oszczędzasz na paliwku??
Na początku jak kupiłem Fabie jeżdziłem dużo na luzie i wychodziło spalanie koło 11 litrów, po rozpoczęciu jazdy hamowaniem silnikiem spadło do ok. 9, stylu jazdy nie zmieniłem. A poza tym przy hamowaniu silnikiem łatwiej wychamować z większych prędkosci...
_________________ www.mscarstudio.pl
|
22.11.2009, 23:20 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42 Lokalizacja: Wrocław Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13
Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
|
Cysiu napisał(a): A poza tym przy hamowaniu silnikiem łatwiej wychamować z większych prędkosci...
Przy hamowaniu ekstremalnym hamowanie silnikiem ma znaczenie tylko w początkowej fazie, tzn "pomaga" hamulcom uzyskać maksymalną siłę hamowania, innymi słowy układ hamulcowy szybciej osiągnie maksymalną wydajność. Jak już koła się zablokują, czyli wkroczy ABS hamowanie silnikiem nie ma znaczenia, bo i tak wcześniej wciskamy sprzęgło. Potem to mają znaczenie takie czynniki jak opony, nawierzchnia itp.
|
23.11.2009, 00:06 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
swierg napisał(a): Jak już koła się zablokują, czyli wkroczy ABS hamowanie silnikiem nie ma znaczenia, bo i tak wcześniej wciskamy sprzęgło.
chyba ty
_________________ 1.8T 301HP
|
23.11.2009, 00:45 |
|
|
Dołączył(a): 19.11.2009, 10:50 Posty: 95
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Samochód: Combi -> Run
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
swierg napisał(a): bo i tak wcześniej wciskamy sprzęgło.
Za taki manewr oblewa się egzamin na prawo jazdy
|
23.11.2009, 14:29 |
|
|
Dołączył(a): 28.01.2009, 21:38 Lokalizacja: Łomża Posty: 1688
Podziękował: 0
Pomógł: 26
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia 1.8T
Rok prod.: 2001
Województwo: podlaskie
|
Cash napisał(a): swierg napisał(a): bo i tak wcześniej wciskamy sprzęgło. Za taki manewr oblewa się egzamin na prawo jazdy
jest wiele manewrow za ktore sie oblewa a nie powinno sie.. np. za stanie na luzie na swiatlach
_________________ 1.8T 301HP
|
23.11.2009, 18:24 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04 Lokalizacja: Stargard-ZDR Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
|
Nie wyobrażam sobie jazdy bez hamowania silnikiem...kiedyś tak jeździłem, było z górki, a w oddali np. przejazd kolejowy i...wrzucałem luz i auto się toczyło a w między czasie naciskałem hamulec. No teraz to nie przejdzie...nie mógłbym jechać na trasie i w chwili kiedy widzę długi zjazd a nie potrzebuje przyspieszać wrzucać na luz żeby później znowu wrzucić bieg, chyba by mnie krew zalała
_________________ Soft - diesel inside: 140KM/338Nm
|
23.11.2009, 19:02 |
|
|
Dołączył(a): 22.12.2008, 23:04 Lokalizacja: Rumia Posty: 158
Podziękował: 0
Pomógł: 4
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Samochód: Fabia 1 Combi comfort
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
od nowosci hamuje silikiem zawsze jak tylko moge. po 1 oszczedzamy paliwo po 2 oszczedzamy hamulce po 3 jak by nagle trzeba bylo przyspieszyc to nie tracimy czasu na "szukanie" biegow. a jak ktos zjezdza z gorki i nie hamuje silnikiem to prosi sie tylko o zagotowanie plynu hamulcowego.
|
23.11.2009, 20:02 |
|
|
Dołączył(a): 14.01.2007, 22:04 Lokalizacja: ~~~~~~~ Posty: 110
Podziękował: 0
Pomógł: 5
Województwo: małopolskie
|
mss napisał(a): np. za stanie na luzie na swiatlach
A gdzie tak jest?
|
23.11.2009, 21:06 |
|
|
Dołączył(a): 26.07.2007, 13:28 Lokalizacja: Warszawa Posty: 128
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Silnik: CAVE-1.4 TSI 180KM
Samochód: Comfort z klim± i tempomatem :)
Rok prod.: 2001
Województwo: mazowieckie
|
ZSRR, w naszych traktorkach hamowanie silnikiem jest sporo wydajniejsze niż w silnikach 1.2 czy 1.4 więc i chętniej się z niego korzysta jak widać efekty
Ja zawsze bardzo dużo jeżdżę "na silniku" i z własnego doświadczenia dodam, że hamowanie silnikiem oszczędza znacząco... klocki i tarcze
Posiadaczom większych motorów (1.9, 2.0), w czasie hamowania silnikiem polecam delikatne wciśnięcie hamulca aby ci za nami mogli się zorientować że hamujemy
_________________
Jest jeszcze Pan Łoś (V70 D5)
|
23.11.2009, 22:02 |
|
|
Dołączył(a): 03.05.2009, 21:42 Lokalizacja: Wrocław Posty: 211
Podziękował: 0
Pomógł: 13
Silnik: inny silnik
Samochód: Seat Leon 2.0 TDI
Rok prod.: 2008
Województwo: dolnośląskie
|
Cash napisał(a): swierg napisał(a): bo i tak wcześniej wciskamy sprzęgło. Za taki manewr oblewa się egzamin na prawo jazdy
Za jaki manewr? Jak się zatrzymujesz nie wciskasz sprzęgła? Z tego co wiem, to na luzie jeździć nie należy, ale sprzęgło przy hamowaniu/zatrzymywaniu się trzeba wcisnąć, bo inaczej silnik zgaśnie. Nie mówię tu o wciskaniu sprzęgła przy zwalnianiu np z 90 do 70km/h na 5. czy 4., bo wtedy to oczywiste, że nie trzeba/nie powinno się. Ale o takim, gdy obroty spadają poniżej 1500-2000tys/min.
_________________ simply clever zostało zamienione na auto emocion, czyli Leon 2.0 TDI Spirit Turbo S
|
23.11.2009, 22:05 |
|
|
Dołączył(a): 24.10.2007, 16:04 Lokalizacja: Stargard-ZDR Posty: 475
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: BSW-1.9 TDI 105KM
Skrzynia: MHX - 5b.
Samochód: Black metalic F2 Comfort +
Rok prod.: 2009
Województwo: zachodniopomorskie
|
yenerau napisał(a): Posiadaczom większych motorów (1.9, 2.0), w czasie hamowania silnikiem polecam delikatne wciśnięcie hamulca aby ci za nami mogli się zorientować że hamujemy
Co racja to racja . Czasami się zapominam i za mocno przycisne, a wtedy widze jak ci z tyłu robia co w ich mocy. Naszczęście(i dla mnie i dla tych z tyłu) b.rzadko mi się zdarza mocno wcisnąć hamulec..
_________________ Soft - diesel inside: 140KM/338Nm
|
24.11.2009, 11:12 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|