FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Silniki- jak rozróżnić jaki mam silnik
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=9&t=5624
Strona 2 z 3

Autor:  sebasuperb [ 04.04.2008, 23:19 ]
Tytuł: 

makiaveli,
Z oznaczeniami to tak

MPI srebrne wszystkie 60KM
MPI I czerwone 68KM

a jak nie to w papierkach 44kW - 60KM
50kW - 68KM ;)

Autor:  makiaveli [ 04.04.2008, 23:21 ]
Tytuł: 

Ostatnie pytanie czy 1.4 75KM były w Golfie IV czy w Polo? Czy jakiś silnik Fabii był w Polo?

Autor:  sebasuperb [ 04.04.2008, 23:22 ]
Tytuł: 

makiaveli, w Polo i Golfie IV były :good:

Autor:  makiaveli [ 04.04.2008, 23:24 ]
Tytuł: 

Wielkie dzięki, sry za zamieszanie. Fajne forum, życzliwi/cierpliwi ludzie.

Autor:  sebasuperb [ 04.04.2008, 23:25 ]
Tytuł: 

makiaveli napisał(a):
Wielkie dzięki, sry za zamieszanie. Fajne forum, życzliwi/cierpliwi ludzie.


Po to to forum istnieje :mrgreen: :crazy:
Życzę trafnego wyboru, mam nadzieję, że nasza pomoc się przyda ;)
Pozdro!

Autor:  jaarek [ 05.04.2008, 10:32 ]
Tytuł: 

tylnie znaczki bywaja rozne, nie mam pojecia od czego to jest zalezne ale widzialem duzo 100KM samochodow ze znaczkiem MPI (sam mam takowy) pokrywa silnika jest albo z opisem 16V albo 1,4.
jedyny pewny sposob to zczytac nr z silnika.

Autor:  sebasuperb [ 05.04.2008, 10:46 ]
Tytuł: 

jaarek, niekoniecznie musi być 16V, wystarczy 1.4 ale obudowy nie da się pomylić, te silniki mają stałą większą od MPI
Masz znaczek MPI z tyłu ?

Autor:  kros [ 05.04.2008, 12:37 ]
Tytuł: 

Znaczkami to bym się nie sugerował, "tjuning" - ludzie z mocnymi silnikami wklejają sobie HTP, a Ci ze słabymi wklejają sobie TDI albo 16V
Ci pierwsi, żeby się zakamuflować, a Ci drudzy, żeby się dowartościować chyba.

Ale pokrywy silnika już sie nie da podmienić. No i są jeszcze papiery i wlepki.


ps. Jaarek, a auto masz od nowości? Fabyka napisała Ci MPI na 101 KM? Bo w to ciężko było by mi uwierzyć.

Autor:  sebasuperb [ 05.04.2008, 12:56 ]
Tytuł: 

kros napisał(a):
Znaczkami to bym się nie sugerował, "tjuning" - ludzie z mocnymi silnikami wklejają sobie HTP, a Ci ze słabymi wklejają sobie TDI albo 16V
Ci pierwsi, żeby się zakamuflować, a Ci drudzy, żeby się dowartościować chyba.


Dokładnie, coraz częściej spotykanie, nie tylko wśród Skód :D

kros napisał(a):
Ale pokrywy silnika już sie nie da podmienić. No i są jeszcze papiery i wlepki.


To już raczej nie możliwe, chyba, że był gong i ktoś założył bo nie mógł znaleźć ori etc...


kros napisał(a):
ps. Jaarek, a auto masz od nowości? Fabyka napisała Ci MPI na 101 KM? Bo w to ciężko było by mi uwierzyć.


Mi też jakoś to dziwnie wygląda, czekamy na wyjaśnienia :crazy:

Autor:  kros [ 05.04.2008, 13:13 ]
Tytuł: 

sebasuperb napisał(a):
To już raczej nie możliwe, chyba, że był gong i ktoś założył bo nie mógł znaleźć ori etc...

Nawet po dzwonku nie podmienisz pokrywy bo jest inaczej mocowana. Stara na śrubki, nowa na wcisk. Do tgo dochodzi kwestia filtra powietrza, który w MPI jest w osobnej puszcze, a w VW w tej pokrywie.
Nie ma bata, nie podmienisz.

Autor:  sebasuperb [ 05.04.2008, 13:46 ]
Tytuł: 

kros napisał(a):
sebasuperb napisał(a):
To już raczej nie możliwe, chyba, że był gong i ktoś założył bo nie mógł znaleźć ori etc...

Nawet po dzwonku nie podmienisz pokrywy bo jest inaczej mocowana. Stara na śrubki, nowa na wcisk. Do tgo dochodzi kwestia filtra powietrza, który w MPI jest w osobnej puszcze, a w VW w tej pokrywie.
Nie ma bata, nie podmienisz.


W sumie zapomniałem o tym, że one są na wcisk :1:

Autor:  makiaveli [ 05.04.2008, 18:33 ]
Tytuł: 

Panowie, widzę, że poruszyłem ciekawy temat, choć nie sądzę, że pierwszy raz się pojawia.
Po obejrzeniu wielu ogłoszeń, mało tego wykonaniu wielu tel. sprzedający nie wiedzą jaki mają silnik. Pytam ile kucy ma to pana 1.4, odpowiedź 68KM, ja na to: a to mnie nie interesuje, interesuje mnie ten silnik vw-dziękuje do widzenia, odp: jak to przecież ma wybite cechy(?) VW( podniesionym głosem), odkładam słuchawkę. I tak dzisiaj chyba z 10 razy.
Panowie powiedzcie mi bo oszaleje, niezależnie od rocznika Fabii I gen :
1.2 54/64KM Fabii I gen silnik Polo 8V?
1.4 MPI 60/68KM 8V to silnik Felicji po modyfikacji?
1.4 16V 75KM to silnik Golfa IV?

Już wiem, że 1.4 po felicji lepiej omijać, najbardziej awaryjne i potrafi dużo jeść oleju/paliwa.
Jeśli dobrze zrozumiałem najlepszy wybór to 16V po Golfie. Pytanie co z 1.2, strasznie spodobała mi się Fabia, czuję się w niej świetnie i jest to auto w sam raz. Proszę o Wasze opinie.
PS. o 100KM nie myślę a na diesla niestety za mało pieniążków.

Autor:  sebasuperb [ 05.04.2008, 19:01 ]
Tytuł: 

makiaveli, ludzie mówią, że VW bo wiesz, wspólny koncern i ludzie tak myślą, że jak należy pod VW to i silnik musi być VW, ale zwykły użytkownik zapewne nie wie że są skodowskie MPI i VW-ie 16V

1.
1.2 HTP zwykły
1,2 12V HTP (51 kW) one są w Polówce też

2.
Tak, tyle, ż e wFelicii te siliniki miały poj. 1,3 40 kW / 54 KM lub 1,3 50 kW / 68 KM, jak widać, ten 1 podkręcili troszki

3.
Tak ten silniczek siedzie w Golfie i Polówce. Jest też 1.4 16V 100KM i w Fabii też siedzi ;)

Co do jedzienia oleju przez 1.4 Skodowskie MPI, mam takowy i nie zauważyłem żeby coś brał a nakręcone 70 000 ok. Co do paliwa, znośnie, depniesz weźmie, wiadomo ;)
1.2 nie są złe, jak już bierz ten mocniejszy ;) 64KM, czase zdajrzają się bonusy i ten silnik ma więcej KM ...

Autor:  kros [ 05.04.2008, 19:22 ]
Tytuł: 

makiaveli, myślę, choć nie jestem pewien, że 1,4 MPI może mieć wybite cechy VW bo juz skoda była w grupie VAG
makiaveli napisał(a):
1.2 54/64KM Fabii I gen silnik Polo 8V?

Silnik Polo ale 54 KM 6V a 64 KM 12 V bo to trzycylindrowce
makiaveli napisał(a):
1.4 MPI 60/68KM 8V to silnik Felicji po modyfikacji?

tak
makiaveli napisał(a):
Pytanie co z 1.2, strasznie spodobała mi się Fabia, czuję się w niej świetnie i jest to auto w sam raz. Proszę o Wasze opinie.

Opinie o 1,2 znajdziesz w dziale technincznym i PB
kilka masz poniżej resztę doszukasz i doczytasz, bo nie mam sensu przepisywać informacji.
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2335
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1998
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1590
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=1658
ja z 1,2 jestem zadowolony tak, że kupiłem drugą też 1,2

________________
ponieważ dalsza część dyskusji przerodziła się w dyskusję zakupową a nie silnikową, przeniosłem do tematu zakupowego

Autor:  eMZett [ 08.04.2008, 21:25 ]
Tytuł: 

Jeżeli silnik wystepuje w dwóch werjach słąbszej i mocniejszej to te mocniejsze mają czerowne oznaczenia.
HTP - 54 KM
HTP - 64 KM
MPI - 60 KM
MPI - 68 KM
16V - 75 KM
16V - 101 KM

Oraz
16V - 80 KM w roku 2006

Pozdrawiam

Strona 2 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/