FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
[F1] Nadchodzi zima http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=9&t=11833 |
Strona 2 z 2 |
Autor: | steven [ 30.09.2010, 22:46 ] |
Tytuł: | |
kika, woda z paliwa nie wylewa się tłumikiem. Tu masz wyjaśnienie: "Wbrew powszechnemu przekonaniu to nie długie trasy po autostradzie przyspieszają zniszczenie tłumików wydechowych. Krótkie przebiegi w ruchu miejskim przyczyniają się do zużycia układu wydechowego. Układ wydechowy osiąga normalną temperaturę roboczą po przejechaniu 5 km. Krótkie przebiegi w cyklu miejskim sprzyjają kondensacji spalin we wnętrzu zimnych elementów układu wydechowego. W efekcie tłumiki napełniają się wodą z zawartością kwasu, który oddziałuje na ścianki wewnętrzne. Do tego dodać należy jeszcze zmiany temperatury spowodowane częstym włączaniem i wyłączaniem silnika." |
Autor: | br3w [ 30.09.2010, 22:49 ] |
Tytuł: | |
Kolega dobrze prawi, chciałem to samo napisać. Ostatnio jak ktoś ruszał to obryzgało mi aż szybę wodą z tłumika O.o Zrób dłuższą trasę to zaprzestanie rzygać wodą. |
Autor: | pit [ 01.10.2010, 10:11 ] |
Tytuł: | |
steven, święta racja |
Autor: | Jarek No.1 [ 01.10.2010, 19:11 ] |
Tytuł: | |
Ja zrobiłem małe doświadczenie z tekturą przed chłodnicą, choć przez wiele lat nigdy jej nie wkładałem. W silniku SDI widzę sens zakrywania przynajmniej części chłodnicy; nawet teraz przy małych plusowych temperaturach i krótkich dojazdach. Ja testowałem na trasie 40km z tym że tektura jest trochę odsunięta (żeby wentylator miał co ssać). |
Autor: | br3w [ 02.10.2010, 17:49 ] |
Tytuł: | |
Kupiłem ten koncentrat sonaxa w makro i wyliczyłem że opłaca się go rozrabiać do -10 stopni a do -20 lepiej kupić bańkę 5l. |
Autor: | kika [ 02.10.2010, 20:12 ] |
Tytuł: | |
steven napisał(a): kika, woda z paliwa nie wylewa się tłumikiem. Tu masz wyjaśnienie: "Wbrew powszechnemu przekonaniu to nie długie trasy po autostradzie przyspieszają zniszczenie tłumików wydechowych. Krótkie przebiegi w ruchu miejskim przyczyniają się do zużycia układu wydechowego. Układ wydechowy osiąga normalną temperaturę roboczą po przejechaniu 5 km. Krótkie przebiegi w cyklu miejskim sprzyjają kondensacji spalin we wnętrzu zimnych elementów układu wydechowego. W efekcie tłumiki napełniają się wodą z zawartością kwasu, który oddziałuje na ścianki wewnętrzne. Do tego dodać należy jeszcze zmiany temperatury spowodowane częstym włączaniem i wyłączaniem silnika." OK---Woda w tłumiku to jeden temat a woda w baku to drugi i to dwa oddzielne tematy , stosuje denaturat od 1981 roku i zdania nie zmienię , czysty przykład po ostatnim nalaniu denaturatu po paru jazdach klekotanie i woda na betonie w garażu przy zapalaniu zniknęła ale po to jest to FORUM ( DORADY-PORADY) że każdy ma swój wybór , dla wyjaśnienia dodam że nie leję denaturatu bo mi się o nim przypomni i brak mi jego zapachu tylko jak coś mi się nie podoba w mojej pracy silniczka i podpada mi to na paliwo |
Autor: | tomek-u [ 03.10.2010, 13:52 ] |
Tytuł: | |
kika, dokładnie jak piszesz czy to( jagodzianka na kościach)czy inny specyfik typu STP dolewany do paliwa,nie ma na celu wyeliminowania wody z tłumika.A poprawienie jakości paliwa np. (bujanie obrotami na luzie) przerobione. |
Autor: | yarro_t [ 03.10.2010, 15:28 ] |
Tytuł: | |
czyli mowicie Panowie, ze warto raz na jakis czas dodac denaturatu do paliwa?? ale zeby az pol litra? sa jakies okreslone proporcje jak to robic, zeby czegos nie spierniczyc? |
Autor: | tomek-u [ 03.10.2010, 17:30 ] |
Tytuł: | |
yarro_t, możesz wlać i dwie setki i będziesz widział co się dzieje-oczywiście mowa o denaturacie.Bo na innych specyfikach jest podane dawkowanie. |
Autor: | br3w [ 17.10.2010, 19:51 ] |
Tytuł: | |
Dziś dolałem denaturatu jak zawsze i tak jak ojciec robił i tak jak się robiło w maluchu Pozostało zawoskować i zababrać rysy zrobione przez jakiegoś uprzejmego działkowca kredką sonaxa. |
Strona 2 z 2 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |