Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 17.07.2009, 17:58 Lokalizacja: Kraków Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 9
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2013
Województwo: małopolskie
|
ale szczerze silnik 1.2 i Klima to będzie straszny muł
_________________ Octavia 2 FL kombi 1.8TSI
|
29.07.2009, 10:44 |
|
|
Dołączył(a): 02.04.2009, 12:12 Lokalizacja: Katowice/Orzesze Posty: 374 Zdjęcia: 1
Podziękował: 18
Pomógł: 5
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf V Comfortline
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
ostatnio na spocie rozmawialismy z wlascicielem skody z slinikiem 1.2 i tez stwierdzil ze ten silnik to zadna rewelka
_________________ POZDRAWIAM JA I MOJA CZARNULA
|
29.07.2009, 17:11 |
|
|
Podziękował: 0
Pomógł: 78
|
Może i muł, ale mi na sprintach nie zależy, a klimy używam sporadycznie.
|
31.07.2009, 20:56 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
będzie jechać to 1.2 a prawda taka że muł to jest 1.4 85KM w F2 i wolę 1.2 na miasto niż 1.4 85KM.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
02.08.2009, 13:34 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
arielcpu napisał(a): będzie jechać to 1.2 a prawda taka że muł to jest 1.4 85KM w F2 i wolę 1.2 na miasto niż 1.4 85KM.
O, to ciekawe, możesz rozwinąć myśl? (bez urazy)
|
02.08.2009, 23:45 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
szachu napisał(a): arielcpu napisał(a): będzie jechać to 1.2 a prawda taka że muł to jest 1.4 85KM w F2 i wolę 1.2 na miasto niż 1.4 85KM. O, to ciekawe, możesz rozwinąć myśl? (bez urazy)
co tu rozwijać, wsiądź i pojedź na miasto jednym i drugim to się przekonasz.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
03.08.2009, 08:31 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
arielcpu, rozumiem że" każda pliszka swój ogonek chwali"ale 20 lub 30KM różnicy
nawet po mieście działa na korzyść tej większej jednostki.Chyba się z tym zgodzisz.
|
03.08.2009, 09:11 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
tomek-u napisał(a): arielcpu, rozumiem że" każda pliszka swój ogonek chwali"ale 20 lub 30KM różnicy nawet po mieście działa na korzyść tej większej jednostki.Chyba się z tym zgodzisz.
g.... prawda, nic Ci w mieście nie dadzą te dodatkowe konie tylko moment obr. w mieście to się wachluje gałką a nie kręci pod czerwone. htp ma nisko wysoki moment obr i fajnie się jeździ po mieście a te 20/30 KM to musisz nieźle pogonić aby coś poczuć, jeżdżę i jednym i drugim i wiem co mówię.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
03.08.2009, 10:50 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
Widzę że twoje musi być na wierzchu,ale fakt jest faktem że różnica w momencie obr.też jest na korzyść tego większego.Więc nie trzeba kręcić do max.żeby sprawnie się poruszać.
|
03.08.2009, 11:35 |
|
|
Dołączył(a): 24.01.2006, 09:43 Posty: 3671
Podziękował: 34
Pomógł: 98
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: kura
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
tomek-u napisał(a): Widzę że twoje musi być na wierzchu,ale fakt jest faktem że różnica w momencie obr.też jest na korzyść tego większego.Więc nie trzeba kręcić do max.żeby sprawnie się poruszać.
1.4 to muł na niskich obrotach.
_________________ Jeżeli udoskonalasz coś dostatecznie długo – na pewno to zepsujesz. ░▒▓█▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄▀▄
|
03.08.2009, 12:03 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Muszę się zgodzić z arielcpu. Czasem śmigam po mieście brata 1.2 i sprawuje się bardzo dobrze. Ale kombi i klima z tym silnikiem to masochizm! Moje 1.4 55KW ledwie daje radę.
|
03.08.2009, 13:28 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
Myślę, że kto nie jeździł oboma wersjami opiera swoje poglądy na domysłach, które nie zawsze odzwierciedlają rzeczywistość. Sam w pracy mam sposobność jeździć takim kombikiem 80KM z klimą i naprawdę nie ma o co bić piany, w mieście w niczym nie różni się od HTP poza brzmieniem silnika (nie ma co ukrywać że 3 garki inaczej bębnią) Czasami nawet odnosze wrażenie że na niskich obrotach sprawuje się gorzej niż HTP - choć krzywą momentu ma wyżej - nie rozumiem czemu ale takie odnoszę wrażenie.
Ponadto różnicę jaką zauważyłem to, że w podobnych (na oko - bo jak inczej sprawdzić) okolicznościach moja oraz inne HTP palą około 10 a 16V 12litrów (upał i spore korki, właczanie do ruchu, parkowanie itp)
Natomiast na trasie zaletą jest 16V bo zużycie paliwa jest tylko trochę większe od HTP przy normalnej jeździe - a przy ostrej 16V wypada nawet na korzyść.
No i 16V ma zapas mocy z którego w razie potrzeby można skorzystać w większym stopniu niż w przypadku HTP
Nie mówię że czyjeś musi być na wierzchu, ale takie mam subiektywne wrażenie. Takie też miałem kupując HTP (dwukrotnie) z wyboru a nie przymusu, bo zrobiłem tyle jazd próbnych że jak mnie widzieli w salonie to się chowali, albo mówili że im się paliwo skończyło...
|
03.08.2009, 19:04 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 09:45 Lokalizacja: Mińsk-Maz. Posty: 1530 Zdjęcia: 0
Podziękował: 4
Pomógł: 58
Silnik: CGGB-1.4 16V 86KM
Skrzynia: LVA - 5b.
Samochód: Ambition plus
Rok prod.: 2013
Województwo: mazowieckie
|
kros, zgadzam się z twoją wypowiedzią w całej rozciągłości,a wymiana poglądów-
po to jest FC.A punkt odniesienia też mam przedtem była MPI
Oczywiście nic nie mam przeciwko HTP.
|
03.08.2009, 19:42 |
|
|
Dołączył(a): 13.07.2009, 15:32 Lokalizacja: Gdynia Posty: 77
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Samochód: OCTAVIA 1.6/BFQ TOUR
Rok prod.: 2006
Województwo: pomorskie
|
kros napisał(a): No i 16V ma zapas mocy z którego w razie potrzeby można skorzystać w większym stopniu niż w przypadku HTP
Zanim kupiłem mojąużywaną Fabkę, oglądałem i w tym próbowałem przynajmniej kilka sztuk, dla mnie jazda Fabią z silnikiem 1.2 jest mniej przyjemna niż 1.4 nie wspominając jazdy "szesnastką" , dźwięk motorka jest nawet przyjemniejszy , wykorzystanie charakterystyki 1,4 16V w mieście nie stwarza problemu . Wszystkie silniczki skodowskie jakie oglądałem były "mokre" - miały wycieki, tylko te VW były suche, polowałem na wersje 101KM ale nie udało mi się takowej "złowić".
Reasumując im mniej "garków" tym gorzej
|
03.08.2009, 19:55 |
|
|