|
|
|
|
Teraz jest 05.07.2024, 02:21
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
co to takiego? - chłodnica paliwa
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 10.11.2008, 22:57 Lokalizacja: Rybnik / Gliwice Posty: 43
Podziękował: 0
Pomógł: 2
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: G.¦l±sk
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
co to takiego? - chłodnica paliwa
Sorki za to, ze zawracam gitarę ale gdyby mógł ktoś odpisać w 2 słowach co to takiego, to resztę sam wyczytam
Link do fotki
Ostatnio edytowano 21.12.2008, 01:29 przez MarS, łącznie edytowano 2 razy
|
20.12.2008, 22:13 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46 Lokalizacja: Łódz Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
wyglada jak chłodnica do oleju,tak mi sie wdaje
|
20.12.2008, 22:28 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Chłodnica paliwa
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
20.12.2008, 23:14 |
|
|
Honorowy Klubowicz
Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07 Lokalizacja: Gliwice Posty: 4656 Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
|
MarS, Allen ma rację
jest ona umieszczona wzdłuż prawego progu - prawda?
Chłodzi ona paliwo powrotne z silnika do baku.
Występuje tylko w TDI
Chłodnica oleju chłodzona jest cieczą chłodzącą, nie powietrzem
Ostatnio edytowano 01.01.1970, 01:00 przez kros, łącznie edytowano 2 razy
|
21.12.2008, 01:36 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46 Lokalizacja: Łódz Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
witam z tej strony Grzes z łodzi czemu w dieselu paliwo jest chłodzone?
|
21.12.2008, 18:02 |
|
|
Dołączył(a): 27.10.2008, 14:28 Lokalizacja: Kraków Posty: 31
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Rok prod.: 2004
Województwo: małopolskie
|
Chłodzone jest paliwo powracające do baku.
W dieslu paliwo jest sprężane do bardzo wysokiego ciśnienia, co powoduje wzrost jego temperatury. Dodatkowo paliwo chłodzi układ wtryskowy. Nadmiar niewykorzystanego po wtrysku paliwa o wysokiej temperaturze musi zostać ochłodzone przed powrotem do baku. Jest to szczególnie ważne, gdy w baku jest mało paliwa (kilka litrów), wtedy paliwo jest przepompowywane kilka razy przez wtryski podczas jazdy. Bez chłodzenia temperatura paliwa w baku cały czas by rosła i rosła. Paliwo było by cały czas podgrzewane jak w podgrzewaczu przepływowym. A to nic dobrego. Zaczynając od ochrony środowiska (wzrost ilości oparów) a na bezpieczeństwie kończąc.
Pozdrawiam
|
21.12.2008, 19:24 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
21.12.2008, 21:06 |
|
|
Dołączył(a): 22.06.2008, 12:46 Lokalizacja: Łódz Posty: 152
Podziękował: 0
Pomógł: 3
Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Skrzynia: GDR - 5b.
Samochód: Fabia 1,9Sdi
Rok prod.: 2000
Województwo: łódzkie
|
dziekuje za informacje w tej sprawie i zycze wesołych swiat Grzegorz z łodzi
|
24.12.2008, 11:02 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|