Teraz jest 27.04.2024, 09:42



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona
F1 vs. F2 vs. F3 -która najlepiej jeździ? 
Autor Wiadomość
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post F1 vs. F2 vs. F3 -która najlepiej jeździ?
psychorap, czekam już blisko 2 tygodnie na Twój elaborat F1 vs F2 w kwestii prowadzenia. Doczekam się, czy po prostu kolejny raz zrobiłeś z siebie

psychorap napisał(a):
jak głupi


?

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


19.09.2016, 08:41
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
krd napisał(a):
psychorap, czekam już blisko 2 tygodnie na Twój elaborat F1 vs F2 w kwestii prowadzenia. Doczekam się, czy po prostu kolejny raz zrobiłeś z siebie

psychorap napisał(a):
jak głupi


?

nie doczekasz się. i sam żeś (musze zacytować sam siebie - i zrobie to tak jak ty. wyrwe cos z kontekstu).
psychorap napisał(a):
głupi


ps. prawdopodobnie jedna z zalet F1 jest nizszy srodek ciezkosci.

Edit.
jak widać jest miedzy nimi bardzo duza roznica. i zauważ ze dziwnym zbiegiem okoliczności w nowej (3 generacji) znow obniżyli autko, chyba nawet jest nizsza niż pierwszy gen.
druga sprawa ze F1 jest tez nieznacznie szersza od F2 dzięki czemu ma lepszy rozkład masy.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


22.10.2016, 08:41
Zobacz profil
Ekspert CAR SPA
Ekspert CAR SPA
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12.08.2010, 05:18
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1960
Podziękował: 7
Pomógł: 68

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Chrysler T&C
Rok prod.: 2015
Województwo: mazowieckie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
psychorap, to ja zacytuję siebie bo może nie zauważyłeś:

krd napisał(a):
Wysokość samochodu, a środek ciężkości to tematy niekoniecznie zbieżne. Akurat sam dach i jego waga to margines wagi całego samochodu :) Prędzej powiedziałbym, że ma wpływ na prędkość maksymalną przy tym samym silniku - opory powietrza.


psychorap napisał(a):
nie doczekasz się. i sam żeś (musze zacytować sam siebie - i zrobie to tak jak ty. wyrwe cos z kontekstu).
psychorap napisał(a):
głupi


Głupi bo? Próbuje rozmawiać argumentami, na które nic nie odpisujesz?
Nie wiem jaki masz problem, ale w wielu tematach piszesz różne rzeczy po czym okazuje się, że nie potrafisz uzasadnić swojego zdania (tak, bo tak).
Zauważam czasem również huśtawki emocjonalne i próby obrażania innych użytkowników. Weź się w garść i albo pisz coś co potrafisz uzasadnić (bo forum jest od tego między innymi by wymieniać się poglądami) albo nie pisz wcale. I bądź świadomy, że wiele osób ma tutaj pojęcie na różne tematy i głupota w poście szybko wyjdzie.

_________________
Rallye Green
Kosmetyka aut


22.10.2016, 16:23
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
Ale ten margines wagi calego auta ma tu wlasnie duze znaczenie.
Nie widze tu innych rozsadnych argumentow.
Te auta maja to samo zawieszenie. Te same czesci (nie wszystkie).
Jak wezmiesz na "stol" te same wersje, powiedzmy seryjne HB 1.4 benzyna, F1 wypadnie lepiej - chociaz wersja nadwozia nie ma az takiej wielkiej roznicy.
Jezdze tymi autami na codzien i F1, czuje ze prowadzi sie lepiej.
Mam do dyspozycji wszystkie 3 generacje.

(Jako ciekawostke podam ze benzynowe wolnossace 1.4 w F2 wydaje mi sie zwawsze niz w F1)

Nie potrafie ci moze sypac naukowymi podstawami ale moge doswiadczeniami i nie mowie ze F1 jest lepsza bo sam mam te auto..

Poprostu jezdzac tymi autami czuje ktore jest lepsze.
Lepsze w tym przypadku mam namysli wlasciwosci jezdne.
Nie potrafie ocenic ktore dluzej bedzie bezawaryjne.

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


22.10.2016, 18:06
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1606
Podziękował: 0
Pomógł: 30

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
Post Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
Nie na przykładzie fabii ale może da do myślenia. Porównanie prowadzenia Insigni (przed liftem i po liftowej ale to moim zdaniem nie ma znaczenia i także inna buda). Wersja kombi 2.0 CDTi 160km na standardowym zawieszeniu i na kołach 245/45/18 i 2.0T 250km tak samo standardowe zawieszenie i takie same koła. Różnica wagi około 150kg (diesel cięższy). Benzyna powyżej 170-180km/h przestaje być fajna w prowadzeniu w porównaniu z żółwiem. Czuć jak auto lekko myszkuje, nawet na łukach autostradowych (czyli raczej łagodnych) z autem jest lekka walka przy utrzymaniu toru jazdy, w żółwiu pełen relaks.
Wiem ze gdy jest flexride lub 4x4 jest dużo lepiej.
Nie wiem, ale może jest różnica wagi między wersjami fabii i odczucia są podobne.
PS. Ekspertem żadnym nie jestem ale środek ciężkości według mnie nie jest w pełni zależny od wysokości. Może być auto dość wysokie ale mieć nisko środek ciężkości - zależy to od konstrukcji i umiejscowienia najcięższych elementów auta bliżej jezdni.
Dobrym przykładem są chyba małe miejskie auta elektryczne - większość z nich jest dość wysoka a przez to ze akumulatory (które nie należą do lekkich) są zazwyczaj pod podłoga auta maja bardzo nisko środek ciężkości.

Hm... tak właśnie pomyślałem ze dziwna dyskusja w wątku o hamulcach.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Było:
Fabia RS 05' 187KM
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo
Skoda Superb III, 1.8 TSI Style
Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection

Jest:
Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style


22.10.2016, 18:58
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
Twoje porównanie jest bez sensu - to tak jakbys porównał F2 przed i polifcie. Tu się toczy dyskusja odnośnie jednego modelu ale roznych generacji.
I drugie odnośnie elektrykow to tez inna bajka.

Mod mógłby wydzielić dyskusję w oddzielny temat.

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


22.10.2016, 21:03
Zobacz profil

Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1606
Podziękował: 0
Pomógł: 30

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
Pierwsze może i bez sensu to tylko przykład jak waga może mieć wpływ na prowadzenie. To tez teoretycznie inna generacja auta bo lift to umowne określenie. Wiele się w tym aucie zmieniło: wygląd zew, wew, niektóre silniki, wprowadzono sporo zmian w elektronice.
Drugie inna bajka? Mówiłeś o położeniu środka ciężkości to ja dałem ci przykład ze wysokość auta nie musi mieć na to wpływ.
Ale widzę ze jesteś totalnie anty inny punkt widzenia. No nic nie będę cię przekonywał skoro wiesz najlepiej.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Było:
Fabia RS 05' 187KM
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo
Skoda Superb III, 1.8 TSI Style
Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection

Jest:
Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style


22.10.2016, 21:31
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
hahahah :lol: dobry jesteś..

oczywiście ze elektryki to inna bajka. to zupełnie inna konstrukcja.

a co do masy i jej polozenia to wytłumacz mi dlaczego do sportów auta są odchudzane i obniżane? bo mnie wydaje się żeby poprawić prowadzenie w każdym znaczeniu tego słowa.

Edit.
prosty przykład aut tutaj porównywanych. F1 vs F2.
bierzemy te auta o podobnej lub tej samej wadze (może być ciężko ale się da).
F1 jest szersza i niższa od F2. i Ty chcesz powiedzieć, że nie będzie różnicy w prowadzeniu?

nieidealne porównanie ale test łosia byłby dobry do porównania tych aut

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


Ostatnio edytowano 22.10.2016, 22:09 przez psychorap, łącznie edytowano 2 razy



22.10.2016, 21:54
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
poproszę o jakiś odpowiedni poziom dyskusji ... a nie inwektywy
administracja nie chce zbyt wchodzić w to co się dzieje na forum , ale to kolejny temat warty uwagi ???

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


22.10.2016, 22:08
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
a możesz to jakoś w oddzielny temat tentego?

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


22.10.2016, 22:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
mogę ale ... to nie zmienia tego że w temacie leci mięso ...

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


22.10.2016, 22:18
Zobacz profil WWW Album osobisty

Dołączył(a): 20.07.2010, 20:26
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1606
Podziękował: 0
Pomógł: 30

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style
Rok prod.: 2019
Województwo: mazowieckie
Post Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
psychorap napisał(a):
a co do masy i jej polozenia to wytłumacz mi dlaczego do sportów auta są odchudzane i obniżane? bo mnie wydaje się żeby poprawić prowadzenie w każdym znaczeniu tego słowa.
]

Tak oczywiście masz racje tylko jednej kwestii nie bierzesz pod uwagę ze nadal środek ciężkości tego auta (czyli jednak jego najcięższe elementy) będą nisko, nie widziałem aby w jakimś np wrc aucie obcinali słupki i robili dach niżej, a ty w postach wyżej twierdziłeś ze właśnie wysokość ma wpływ na prowadzenie.
KRD chyba odpuścił dyskusje z tobą ja chyba tez to zrobię bo muru betonowego nie przestawię.



Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

_________________
Było:
Fabia RS 05' 187KM
Opel Insignia Sports Tourer 2.0 CDTi Cosmo
Skoda Superb III, 1.8 TSI Style
Toyota RAV4, 2.5 Hybrid AWD, Selection

Jest:
Skoda Superb III, 2.0 TSI 4x4, Style


22.10.2016, 22:34
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
Ale po co przebijac. Nie ma sensu, to napewno. Rozmawiamy o prowadzeniu sie dwoch aut.

Ty tu wylatujesz z obcinaniem slupkow :lol:

Jesli masz jakies sensowne argumenty na to ze sie myle i ze sobie wymyslilem ze F1 lepiej jezdzi w serii od F2 to to przedstaw.
Bo narazie idziesz w zaparte zeby wyszlo na twoje. Krd tak samo.
Probujecie mnie wypunktowac ale nie macie zadnych argumentow ze sie myle lub ze zmyslam.

Ja mowie o swoich doswiadczeniach, o odczuciach z jazdy, a nie ze sobie wymyslilem bo mam taki kaprys.
Powtarzam. Jezdze tymi autami codziennie - w roznych wariantach.
(Tak mam problemy z blednikiem i jeszcze wie co).

Moze poprostu F1 jest lepiej zestrojona konsteukcyjnie niz F2. Nie wiem. Probuje to ustalic. Tyle w temacie.

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


22.10.2016, 23:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1879
Podziękował: 6
Pomógł: 56

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Klocki i tarcze hamulcowe, jakie dobrać i kupić?
Masz podany przykład że nawet tym samym autem (bo dla Ciebie przed i po lifcie to jest to samo) jeździ się inaczej. Nigdy w sumie nie jeździłem za kierownicą F2 ale często dosiadałem Roomstera w TDI. I ja tam różnicy w prowadzeniu auta typu lepszy gorszy nie widziałem i mówię tu tylko o właściwościach jezdnych bo przyśpieszenie było zupełnie inne. Widziałem różnice natomiast w prowadzeniu swojej F1 z zawieszeniem po przebiegu 110tyś i po zmianie wszystkiego co się dało na nowe.

W autach sportowych jest może i wszystko wywalane ze środka ale tam montują spoillery i nie po to żeby było gdzie kawę postawić tylko siedzi nad tym sztab inżynierów i wymyśla jak zrobić dobrze aby powietrze+prędkość pomogło w prowadzeniu auta poprzez jego docisk. U nas nie ma spoilerow ale nam masa pomaga.


tapatalk

_________________
PerfectService by DGW
Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC
Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF


23.10.2016, 04:04
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: F1 vs. F2 vs. F3 -która najlepiej jeździ?
psychorap napisał(a):
Twoje porównanie jest bez sensu - to tak jakbys porównał F2 przed i polifcie. Tu się toczy dyskusja odnośnie jednego modelu ale roznych generacji.
I drugie odnośnie elektrykow to tez inna bajka.

Mod mógłby wydzielić dyskusję w oddzielny temat.

Adrian napisał(a):
Masz podany przykład że nawet tym samym autem (bo dla Ciebie przed i po lifcie to jest to samo) jeździ się inaczej.



chce na wstępie tej wypowiedzi zaznaczyć, ze bardzo brzydko kłamiesz. siejesz obłudę. nigdzie nie napisałem ze przed i po lifcie to to samo.
dobrze by było zebys to sprostowal. nadawałbyś się do TVNu lub innej "publicznej" tv.

ja do tej pory podalem jakies sensowne możliwości, a wy tylko kłapiecie bez sensu. podpieram się tez swoimi doświadczeniami.

Adrian napisał(a):
Nigdy w sumie nie jeździłem za kierownicą F2

to po co robisz tu zamieszanie ??? bo ja jezdzę :| i F1 i Roomkiem też...

ps. ciekawe co by było jakbym napisał ze f2 przed i po liftingu prowadzi się inaczej :lol:

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


Ostatnio edytowano 23.10.2016, 09:00 przez psychorap, łącznie edytowano 1 raz



23.10.2016, 08:53
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 39 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 54 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL