Teraz jest 28.04.2024, 07:16



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
Po ostatnim myciu i konserwacji kół mam takie przemyślenia. Dlaczego bieżnik opony ma różną głębokość w poszczególnych "sekcjach"? Tu jest moja opona fulda sportcontrol 205/55R16:

Obrazek

Orientacyjne głębokości nowej to (mm):
A: 4
B: 2
C: 1
D: 2
E: 1 (ta szczelina naokoło opony) /2 (te szersze rowki ukośne)

Przy moim stylu i ilości jazdy nacięcia C znikają po jednym sezonie, B i D pewnie po dwóch, a po 3-4 bieżnik będzie się składał pewnie z samych 4 rowków (może będą jeszcze "majaczyć" jakieś resztki bocznych nacięć).

I teraz moje pytanie jest takie: po co w ten sposób? Czy pełnowartościowe działanie jest tylko przewidziane dla opony nowej, nieużywanej? Dlaczego nie zrobić tych nacięć do samej podstawy bieżnika?

xs, liczę tu na ciebie. :-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


Ostatnio edytowano 30.01.2016, 09:26 przez weuek, łącznie edytowano 1 raz



29.01.2016, 21:41
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
sztywnosc zachowują .
jakby bylo wszystko naciete do konca to w deszczu moze lepiej ale opona miekka by byla w niektorych kluczowych sekcjach.
Pozatym nowa opona musi miec iles tam procent naciec zeby dostala homologacje uliczna .


czym psikasz opony zeby zakonserwowac? w przyszlym sezonie bede musial tez to zrobic bo jak kupie r1r to one wymagaja szczegolnego traktowania

btw
takie pytania to na zlocie zadawaj.zamiast klepac pol godziny na klawiaturze to zbierzemy sie w kilku i rozkminimy od razu. z badaniem organoleptycznym na miejscu
Pisania o konstrukcji opon bylo by wiecej niz o hamulcach

EDIT

boczne naciecia ci zostana bo sa ponizej dota.tak naprawde to w tej oponie potrzeba bocznych naciec i tych rowów okreżnych do jazdy w deszczu


i jeszcze z ciekawosci nie patrzac w net zgaduje : tam gdzie jest E to strona zawnetrzna tam gdzie A wewnetrzna? zapewne tak
zadanie logiczne dla ciebie po czym idzie poznac?

A najlepiej kup sobie taką konstrukcje. miejscowy biznes wesprzesz
Obrazek

pochodna tego klasyka i rowki ma po całości ze nawet w zime ujedziesz

Obrazek

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


29.01.2016, 22:08
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
xtremesystems napisał(a):
czym psikasz opony zeby zakonserwowac? w przyszlym sezonie bede musial tez to zrobic bo jak kupie r1r to one wymagaja szczegolnego traktowania

Byle czym - co akurat mam pod ręką. Bardziej mi się podobają mleczka (tym razem) niż spraye (poprzednio te semperity "zimowe"), bo aplikacja jest lepsza i wydaje mi się, że lepiej wnikają w gumę. Oczywiście po ~24h powierzchnia się już tak nie błyszczy jak zaraz po osmarowaniu. I zawsze stosuje niezgodnie z instrukcją (z premedytacją), czyli na bieżnik też. Ale potem felgę trzeba objechać "spirolem", żeby później nanieść na nią wosk.
xtremesystems napisał(a):
i jeszcze z ciekawosci nie patrzac w net zgaduje : tam gdzie jest E to strona zawnetrzna tam gdzie A wewnetrzna? zapewne tak

Zgadza się.
xtremesystems napisał(a):
zadanie logiczne dla ciebie po czym idzie poznac?

Nie wiem.
xtremesystems napisał(a):
A najlepiej kup sobie taką konstrukcje. miejscowy biznes wesprzesz
Obrazek

Panie, w tym lokalnym biznesie to ja 3 razy na tydzień bywam, to i cokolwiek o nim wiem. Zobacz jak wyglądał bieżnik opony premium tego koncernu sprzed ładnych kilku lat - właśnie tak, jak teraz budżet. Stary trik.
Ta opona ze zdjęcia też jest tu lokalnie robiona, ale akurat ja kupiłem w Katowicach, a tam mieli wyprodukowane we Francji. W czasach globalnej wioski tego nie przewidzisz. Teraz księgowość tego koncernu przenoszą do Rumunii, a telefoniczną obsługę klienta na Filipiny. Tak więc kupując opony "Dębica" można pewnie dostać produkt zrobiony w jednej z 39 fabryk. Chociaż sądzę, że ograniczają się terytorialnie do tego samego kontynentu. No i, oczywiście, zróżnicowanie mieszanki dla opon Dębica, Goodyear, Dunlop, Sava i Fulda to mit. Tylko forma jest inna. :-)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


29.01.2016, 23:11
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
czyli co ultra gripy maja ta sama mieszanke co frigo? to jestem w stanie pojac bo obie to sniegowki. na dunlopie sie znam.

ale ilosci kordow i tych wszystkich dupereli w srodku chyba sa różne? bo chyba jedyną roznica nie jest bieżnik zewnetrzny

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


29.01.2016, 23:20
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
xtremesystems napisał(a):
bo chyba jedyną roznica nie jest bieżnik zewnetrzny

Ludzie pracujący przy produkcji tych opon twierdzą, że właśnie to jest jedyna różnica. W 2013 roku koszt produkcji opony (niezależnie od marki wytłoczonej na ścianie bocznej) to było ~70 zł.

Poprzecinaj jakieś stare, to zobaczysz czy się rzeczywiście różnią.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


29.01.2016, 23:39
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
czyli wniosek nie kupowac opon z grup

tu moze apel jak ktos ma dwie stare opony z grupy govmozna przeciąć i zrobic fote

a mieszanka bieznika mowisz że taka sama? noe dostaja onnej gumy jak maja robić inna opone


Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


30.01.2016, 07:42
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
weuek napisał(a):
xs, liczę to na ciebie.

weuek, Tobie to nie wypada..

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


30.01.2016, 08:40
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
Poprawiłem, ale nie tu, gdzie ty zaznaczyłeś, bo w tamtym miejscu błędu nie było. Lepiej się swoim "Cb" (si-bi) zajmij...

xs, a wśród przystępnych cenowo to są jakiekolwiek opony nie z grup?

Tu można różne ciekawe rzeczy wyczytać, na przykład, że jakiś Titan robi rolnicze opony i dla continentala i dla goodyeara. Globalna wioska w natarciu...

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_tire_companies

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


30.01.2016, 09:27
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
bridgestone, toyo tak mi sie wydaje. znajdzie sie kilka

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


30.01.2016, 10:02
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
Z linku wyżej wyczytałbyś, że toyo ma 3 marki, a bridgestone to pewnie nawet więcej niż goodyear. :-)

A wracając do sedna sprawy. Czy można przyjąć, że te fantazyjne nacięcia na bieżniku "letnim" nie mają większego znaczenia i czy nowsze tańsze opony to taki remake starszych droższych (w ramach jednego koncernu)?

Tu jest moja opona i goodyear eagle f1:
Obrazek
(niemal to samo, a po starciu się "kresek" jeszcze bardziej)

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


30.01.2016, 10:35
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
bridgestone ma tak naprawde uniroyal i Firestone.
i tu moge reczyc BS ma inne mieszanki niz uni. macalem

boki re002 sa duzo twardsze niz wszystkie uniroyale [macalem rainsport i rainexpert]

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


30.01.2016, 13:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 25.05.2014, 14:45
Posty: 136
Podziękował: 0
Pomógł: 7

Silnik: BBY-1.4 16V 75KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Golf IV
Rok prod.: 2003
Województwo: kujawsko-pomorskie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
Skoro wszystkie opony sa takie same to dlaczego opony budzetowe wytrzymuja o połowę mniejsze przebiegi?

Wysłane z mojego G620S-L01 przy użyciu Tapatalka


03.03.2016, 19:38
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12699
Podziękował: 189
Pomógł: 403

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
Nie ma takiej zależności (np. dunlop bluresponse szybko się zużywa), chyba że masz na myśli opony pokroju LingLong, DingDong albo PingPong.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


04.03.2016, 07:14
Zobacz profil WWW
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
riken kiken

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


04.03.2016, 07:59
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1879
Podziękował: 6
Pomógł: 56

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odp: Bieżnik opony - po co różna głębokość nacięć?
xtremesystems napisał(a):
bridgestone ma tak naprawde uniroyal i Firestone.
i tu moge reczyc BS ma inne mieszanki niz uni. macalem

boki re002 sa duzo twardsze niz wszystkie uniroyale [macalem rainsport i rainexpert]

Wysłane z mojego Lenovo K910 przy użyciu Tapatalka


Uniroyal to chyba jest Continentala

tapatalk

_________________
PerfectService by DGW
Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC
Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF


04.03.2016, 15:02
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL