FABIACLUB.PL http://fabiaclub.pl/forum-pl/ |
|
Porównanie komfortu jazdy htp i 16V http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=7&t=21132 |
Strona 1 z 1 |
Autor: | kros [ 02.10.2014, 22:39 ] |
Tytuł: | Porównanie komfortu jazdy htp i 16V |
weuek trochę off topujemy, ale i ja już nie jeżdżę na tym silniku to nie pamiętam zbyt dokładnie na jakim biegu 1500 a na jakim 2000 ale faktem jest że HTP w jeździe miejskiej jest naprawdę wygodne. No i oczywiście zależy jak chcesz przyspieszać, jak chcesz się ścigać tym bolidem to deptanie po gazie przy 1500 jest niewskazane i bezcelowe, ale jak jedziesz w sznurze aut spod świateł do świateł, na niezbyt szybkich odcinkach na niskich biegach, to jak najbardziej, a od 2000 można już na prawdę całkiem żwawo przyspieszać, jak na ten silnik oczywiście i przyspieszanie w normalnym ruchu z wyższych obrotów wcale nie przynosi jakiegoś szczególnie lepszego efektu. Jak się przesiadałem do firmowej 16V to w mieście czułem dyskomfort bo na niskich obrotach ona po prostu nie jedzie, a HTP owszem. Oczywiście na trasie 16V rekompensowało wszystkie miejskie niedogodności. Piszę z pamięci ale chyba moment HTP i 16V wynosi odpowiednio 112 i 126 Nm czyli różnica ok. 11%, ale obroty maksymalnego momentu (mogę się mylić) w HTP - 2750 obr, a w 16V - 3700(?) obr. co ilustruje do jakich zastosowań jeden a do jakich drugi silnik jest dedykowany. |
Autor: | weuek [ 02.10.2014, 22:46 ] |
Tytuł: | Re: Dudnienie w kabinie |
kros napisał(a): Piszę z pamięci ale chyba moment HTP i 16V wynosi odpowiednio 112 i 126 Nm czyli różnica ok. 11%, ale obroty maksymalnego momentu (mogę się mylić) w HTP - 2750 obr, a w 16V - 3700(?) obr. co ilustruje do jakich zastosowań jeden a do jakich drugi silnik jest dedykowany. Zgadzam się , ze 16v męcznie jedzie w mieście. A na autostradę też się nie nadaje (głośno powyżej 100 km/h i dużo pali). Ale cyferki i życie to nie to samo. Może to dudnienie wynika z tego, ze fabia to słabo wyciszone auto i do pasażerów docierają różne niefajne dźwięki zewsząd (trzeszczenia, rezonanse, skrzypienia-masz to w cenie). |
Autor: | weuek [ 02.10.2014, 22:54 ] |
Tytuł: | Re: Dudnienie w kabinie |
To ja miałem inne porównanie, bo z 1.4 tdi. Załóż temat o swoim rapidzie, bo nawet nie wiemy czy to spacelack czy normalny. |
Autor: | kros [ 02.10.2014, 22:57 ] |
Tytuł: | Re: Dudnienie w kabinie |
hahah mijamy się z postami, Ty coś poprawisz ja usunę... O Rapidzie... No.... rapid jak rapid ma 200Nm od 1500 obr i nie pali więcej niż 16V |
Autor: | weuek [ 02.10.2014, 22:59 ] |
Tytuł: | Re: Dudnienie w kabinie |
Czyli 1.4 automat... |
Autor: | kros [ 02.10.2014, 23:04 ] |
Tytuł: | Re: Dudnienie w kabinie |
Owszem, poza tym seryjny, biały Liftback z beżowym wnętrzem i kilkoma dodatkami ps. musimy poprosić moda o wydzielenie naszej rozmowy do hydeparku. Moderatorze, mogę prosić? |
Autor: | weuek [ 02.10.2014, 23:10 ] |
Tytuł: | Re: Dudnienie w kabinie |
kros napisał(a): Liftback z beżowym wnętrzem i kilkoma dodatkami Mniam, mniam! |
Autor: | kros [ 02.10.2014, 23:13 ] |
Tytuł: | Re: Dudnienie w kabinie |
no dobra, poszukam jakichś fotek hmmm chyba muszę cyknąć nowe. Może w weekend |
Strona 1 z 1 | Strefa czasowa: UTC + 1 |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |