FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F2] Akcja serwisowa nr 24W6 dla 1.2 TSI - podkładka pod turbo
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=44&t=15542
Strona 9 z 11

Autor:  loko [ 20.04.2012, 20:07 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

zibibyd napisał(a):
wchodzenia na obroty (1200rpm)


Mi silniczek z rana przy odpalaniu wskakuje na obroty 1400 rpm

Autor:  zibibyd [ 20.04.2012, 20:45 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

Po tej zmianie softu, silnik po odpaleniu:
- jak jest ciepło, obroty 1400, spada do 1200 i stoi tak 30s
- jak jest zimno 1000, (nigdy nie czekałem) i potem spada do 700

Autor:  maczala1 [ 20.04.2012, 23:04 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

Mac napisał(a):
Jacenty951 napisał(a):
Nie rozumiem natomiast wypowiedzi niektórych użytkowników o obrotach wskakujących na 1200 po uruchomieniu. Nie wiem w czym mają problem. Zajmowałem się kiedyś elektroniką pojazdową i mogę stwierdzić, że komputer oblicza sobie wszystkie dane, temperatury powietrza, nawet ciśnienie wtrysku, napięcie ładowania i wiele innych parametrów i na podstawie tego sam dobiera takie obroty i to właśnie czasami. Ot taki system i nie ma w tym nic dziwnego!

Witam, Jacenty951 już tłumaczę.
Ja również opisywałem tą sytuację, bo u mnie też tak jest. Masz rację w tym co piszesz. Coraz więcej elektroniki w samochodach się montuje. Ja też troszkę zajmuję się diagnostyką samochodową. Problem w tym, że w żadnym samochodzie nie widziałem takiego zachowania się silnika. Po kilkukrotnym wystąpieniu tegoż "zjawiska" zapytałem w serwisie co oni na to. Niestety... zero konkretów. ASO nie potrafi odpowiedzieć co to jest, zatem nie potwierdzą, że to normalne ani nie przyznają się, że jest to problem. Stąd moje wątpliwości, czy to jakiś feler w oprogramowaniu, czy może jakaś innowacja w tym modelu silnika, tj zarządzanie energią, itp. (bo taką wersję gdzieś już słyszałem).
Podsumowując, problemem jest to, że nikt nie podał odpowiedzi na pytanie dlaczego tak się dzieje. Skoro to jakaś innowacja i tak ma być, to nie powinno to być tajemnicą, a już na pewno ASO powinno wiedzieć. Stąd właśnie użytkownicy traktują to jako problem.

Ten temat był już nie raz poruszany na forum. Przypadłość wchodzenia na podwyższone obroty zaraz po odpaleniu dotyczy większości nowszych silników benzynowych VW. U mnie 1,4 16V od nowości tak się zachowuje. Czym cieplej, tym dłużej chodzi na obrotach ok. 1000-1200. Najbardziej zauważalne jak stoi na słońcu w upalne dni. Jesienią i zimą zjawisko prawie w ogóle nie występuje. Trochę to dziwne bo w innych markach tego nie zauważyłem ale cóż, trzeba zaakceptować i tyle :)

Autor:  Jacenty951 [ 20.04.2012, 23:06 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

Panowie a skoro już jesteśmy w tym temacie i tak rzeczowo się z Wami pisze to mam pytanko: Moja fabia po zatankowaniu do pełna (szczególnie wtedy) po uruchomieniu rozgrzanego silnika kiedy od razu obroty spadną na normalne ma przez chwilę jakieś dziwne stukanie, terkotanie...ciężko to opisać. Zatankowałem do pełna i pojechałem do serwisu. Sztab fachowców się zebrał i uruchamiali i gasili, coś tam usłyszeli (ale fakt starali się i nie olali mnie)...oczywiście nie tak głośno jak to się dzieje u mnie no bo takiego miewam pecha - kiedy pojadę do serwisu efekt się zmniejsza-czary a raczej dalszy przejazd fabią zmniejsza efekt...Potem jeden pan serwisant zabrał mnie do fabii na plac i mi ją uruchomił i też wyobraźcie sobie podobny terkot, stukot wystąpił...podobno tak pracuje pompa paliwa...pokazali mi to w dwóch egzemplarzach TSI po czym zapadła wyrocznia: CECHA, mówiąc inaczej TEN TYP TAK MA... Czy Wy się spotkaliście z tym?? Może to przypadłość modeli 2012 ??O co chodzi??...Szczerze powiem że gdybym od Was usłyszał że ten typ tak ma to bym się uspokoił bo nie chce mi się jeździć po serwisach...Dodam że nie jest to pukanie z komory silnika ani z okolic podszybia i schowka. To ewidentne stuki z okolic pompy paliwa całkiem możliwe przenoszone na podwozie. Dziękuję i pozdrawiam!!!

Autor:  Radzio [ 21.04.2012, 07:30 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

Ja mogę Ci potwierdzić.Słysze dokładnie to co Ty jak auto stoi odpalone w garażu.Wtedy najlepiej słychać.Na otwartej przestrzeni troche gorzej.Jak się dobrze przysłuchałem to przy zgaszonym silniku słyszałem nawet jak coś stuka w drzwiach i jak pykają przekaźniki :D
Dla mnie to normalny objaw bo te stuki z okolic pompy potrafie wysłuchać również w innych samochodach.Jestem przeczulony na punkcie różnego rodzaju stuków i pyków dlatego mnie to drażni ale TTTM :niewiem:

Autor:  Jacenty951 [ 21.04.2012, 14:51 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

To Radzio mamy podobną przypadłość...też mnie wszystkie stuki drażnią... :browar:

Autor:  Mac [ 22.04.2012, 10:19 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

maczala1, to, że samochód tak się zachowuje musi mieć swoją przyczynę. Jak dla mnie tłumaczenie, że ten typ tak ma nie wystarcza. Będę drążył temat...

Jacenty951, skoro serwis twierdzi, że to "cecha" samochodu to znaczy, że albo nie są pewni co to jest albo to jakaś usterka o której nie chcą mówić. Nie sądzę by producent wypuszczał na rynek samochody, których cechą charakterystyczną jest hałas. Nikt by takiego modelu nie chciał tylko wybrał rozwiązanie konkurencji.

Radzio, sądzę, że mówisz o przekaźnikach i pompie, gdy po jeździe wyłączysz samochód? Jeśli tak, to w tym modelu po wyłączeniu silnika przez około 30 sekund pompa cieczy chłodzącej pracuje i chłodzi jeszcze blok silnika lub turbo (nie pamiętam dokładnie, jak ktoś wie niech uzupełni moją odpowiedź). Aby to sprawdzić po wyłączeniu silnika podnieś maskę i zobacz na zbiornik z cieczą chłodzącą jak ciecz krąży w układzie. Tylko nie otwieraj zbiorniczka !!! Grozi poparzeniem !!! To chyba jasne i oczywiste :) Po ok 30 sekundach słychać właśnie przekaźnik, który odłącza pompę. Ot, taka innowacja :)

Autor:  Jacenty951 [ 22.04.2012, 17:18 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

Mac to drąż sobie ten temat ...mi na to szkoda życia...słyszałem to w 3 egzemplarzach i mi to wystarczy.

Autor:  zibibyd [ 23.04.2012, 08:36 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

Co do spalania po tej akcji, to wynik z 2000 km nie pokazuje, żeby wzrosło.

Autor:  ensai [ 25.04.2012, 08:45 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

W nawiązaniu do spalania i utraty mocy - w ostatnich dniach ponownie przejechałem trasę Warszawa-Zakopane-Warszawa. Za pierwszym razem (przed akcją) spalanie 5,08, teraz 5,75. Do tego moc przy 110/120km jest zauważalnie mniejsza (wcześniej mogłem jeszcze poszaleć bezpiecznie wyprzedzając), teraz zbiera się jak mucha w smole. Przy 140km/h jest 3200obrotów, wczesniej wydawalo i sie, że jest ok 3000.
Pozdr dla kierownica Mondeo, z którym wyprzedzałem się chyba ze 20x :)

Autor:  zibibyd [ 25.04.2012, 19:37 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

Obroty nie mogły się zmienić, bo musieliby zmienić przełożenie np.skrzyni biegów ;-) Przy licznikowym 140 km/h jest faktycznie ~3200 rpm.
Natomiast to czy jest słabszy najlepiej sprawdzić na hamowni.

Autor:  ecd [ 25.04.2012, 20:39 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

Ja nie stwierdziłem aby po wgraniu nowego softu był słabszy. Wydaje mi się, że nawet lepiej i płynniej przyśpiesza, i zauważalnie równiej pracuje na wolnych. Na dwójce nieźle wyrywa i wtedy szaleje ESP. Co do spalania to na razie jeżdżę głownie po mieście i nie widzę różnicy. Aha u mnie przy 140 jest o ile pamiętam ok 2600 obrotów ale 3 tys to na bank nie przekracza.

Autor:  weuek [ 25.04.2012, 21:11 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

Ale twoje polo ma 6 biegów (każde polo CBZB tak ma)? Ekstra komfort mieć tak niskie obroty przy 140km/h. Jak dobrze pamiętam, to ja mam 4k rpm przy tej prędkości :-(

Autor:  ecd [ 25.04.2012, 21:19 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

No tak sorki, zapomniałem, że Fabka ma skrzynię 5 (prócz DSG). Tak każde Polo TSI ma skrzynię 6 biegową, ale najlepiej jest przy 120 km/h i ok. 2 tys. obrotów :D

Autor:  weuek [ 25.04.2012, 21:32 ]
Tytuł:  Re: Akcja serwisowa 24W6 dla 1,2TSI podkładka pod turbo

No, to jest zrozumiałe. W końcu za coś się więcej płaci (oprócz oczywistej różnicy in mega plus w wyglądzie).

Strona 9 z 11 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/