Teraz jest 28.03.2024, 10:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Fabia - 3 lata - 20tyś. km. Co teraz powymieniać? 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post Fabia - 3 lata - 20tyś. km. Co teraz powymieniać?
Moja dziewczyna do niedawna olewała Fabię od strony technicznej, od nowosci w aucie nic nie było robione.
Co powinno być wymieniane przy tym przebiegu poza olejem, i filtrem oleju? (filtr paliwa, powietrza, świece...?)
Jaką ileścią oleju zalewa się silnik 1,4 60kM?
Ktoś wie jaki płyn do wspomagania idzie i czy szukać go rasczej w serwisie czy po sklepach dostanę? Bo powli zaczyna się kończyć.

Dodam że auto mam zamiar odstawić do warszatatu typu Carman lub robić przegląd sam.


09.09.2005, 21:15
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 26.08.2005, 07:57
Lokalizacja: Gdańsk
Posty: 18
Zdjęcia: 2
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Post 
Zastanawiałeś się nad zmianą dziewczyny .
Jeśli nie dbała o Fabię to będzie dbała o ciebie... :eh:

_________________
Tadeusz


10.09.2005, 10:23
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Skoro nic przy Fabce przez tyle czasu nie bylo robione (i zaglądane) to proponuje wizytę w warsztacie - tam okiem specjalisty ocenia stan techniczny Fabci i zaproponuja wykonanie odpowiednich wymian. Wymiana plynow odbedzie sie raczej po kosztach ich zakupu lub niewiele drozej.
Na pewno bedzie to olej silnikowy, filtr oleju i powietrza, przeciwpylkowy jesli masz, zdaje się, że tez plyn hamulcowy i chlodzacy.
NIE ZAPOMNIJ WYMIENIC WYCIERACZKI DO SZYB !!! 3 sezony to duzo !!!

PS
Pierwszą wymiane oleju silnika u siebie zrobilem po paru miesiacach od zakupu nowego autka przy przebiegu 2012 km, jest to fabia 1,2 HTP 64KM i weszlo 3 l oleju, do twojego nie wiem ile wejdzie, ale zapewne ciut wiecej.

_________________
1.2 HTP 12V 64KM


10.09.2005, 11:26
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Do twojego silnika wchodzi 3,2 L a już na pewno nie więcej niż 3,5L

Kup 4L ressztę będziesz mieć na dolewki.
Płyn hamulcowy nie koniecznie będą Ci wymieniać, bo masz mało przejechane. Mogą Ci zmieżyć zawartość tlenu w płynie i wtedy Ci powiedza czy jest do wymiany.
Klocki hamulcowe pewnie są mało zużyte tarcze też, podobnie świece, filtr paliwa i pewnie jeszcze kilka innych.
Mimo wszystko rzadzę jakiś warsztacik niech na to spojrzy fachowiec. Fachowiec tzn. nie jedź do ASO :hysterical:

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


10.09.2005, 11:57
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Witam.Mam ten silnik i faktycznie 3,5l to jest max (ja tyle wlewam castrola rs)co do zostawienia sie oleju na dolewki to raczej przy tym przebiegiu jest nie potrzebne ja mam 25tys i oleju niebierze wogóle,płyn hamulcowy napewno kazą wymienić wg zaleceń powinno sie to robic co 24miesiące lub 40tys a w płynie mierzy sie zawartosć wody a nie tlenu;)płyn hamulcowy jest higroskopijny,filtr powietrza się wymienia co 60tys lub po upływie 4 lat a swiece natomiast po 60tys(BRISK DR 15 TC)wycieraczki sa do wyrzucenia jak zaczynaja robić smugi ,filtr przeciwpyłkowy najlepiej wymieniać jak jusz słabo dmucha;)


10.09.2005, 13:06
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
coś mi się prysowało. :oops: :oops: :oops:
nie wiem czemu napisałem tlenu ??? Nie ważne. Wiadomo o co chodzi :1:

RafciQ napisał(a):
filtr przeciwpyłkowy najlepiej wymieniać jak jusz słabo dmucha;)

Najpierw możesz spróbować go odkurzaczem przejechać to jeszcze trochę pochodzi. Chociaż po 3 latach to już bym tych niespełna 30żł na tym nie oszczędzał :)

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


10.09.2005, 14:07
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Tomislav napisał(a):
coś mi się prysowało. :oops: :oops: :oops:
nie wiem czemu napisałem tlenu ??? Nie ważne. Wiadomo o co chodzi :1:

RafciQ napisał(a):
filtr przeciwpyłkowy najlepiej wymieniać jak jusz słabo dmucha;)

Najpierw możesz spróbować go odkurzaczem przejechać to jeszcze trochę pochodzi. Chociaż po 3 latach to już bym tych niespełna 30żł na tym nie oszczędzał :)


Ostatnio kupowałem filr przewciw pyłkowy - 27 zł
filtr powietrza 19,9 zł
czyli koszt nie duzy i wymieniałem terzeczy po 4 latach i 38kkm i były naprawde już aż czarne.


10.09.2005, 16:43

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
20 tys na 3 lata to i tak strasznie malo wiec nic takiego nie musisz wymieniac pewnie wszystki plyny moze klocki i pewnie cos w zawieszeniu jak gumy stab stabil tulejki i cos tam znajda moze jeszcze pozdr jak dobrze pamietam to do mojego 1.4 (68) wchodzi 3.5 litra oleju wiec do ciebie jakos tak samo


11.09.2005, 17:24

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Dzięki za podpowiedzi.
Niestety nie udało się zdziałac nic poza dolaniem płynu (nie było kiiedy), jak się okazało płynu do chłodnicy a nie do wspomagania, bo właśnie tego brakowało (litr koncentratu oryginalnego skodowskiego 19zł)... nie przyglądałem się bo nie było czasu ale zdaje sie że nie ma płynu do wspomagania, no skoro wspomaganie jest elektr. to nie powinno dzić :lol:
Dziwne że nikt tego nie zauważył i tu nie napisał.

Najbardziej cenna jest dla mnie informacja o pojemności układu smarowania w silniku, coś czuje że będę olej sam wymieniał jak będzie kiedy.


12.09.2005, 16:22

Dołączył(a): 01.09.2005, 19:48
Lokalizacja: Kozłów
Posty: 61
Podziękował: 0
Pomógł: 0

Samochód: Octavia II 1.9 TDI
Województwo: małopolskie
Post 
Wspomaganie w fabi jest elektrohydrauliczne (zbiorniczek i pompa jest pod akumulatorem,A dokładnie pomiędzy kołem a zderzakiem od strony kierowcy).A jak sprawdziłeś że nie ma płynu skoro nie widać zbiorniczka?. Kontrolka od wspomagania świeci?.

_________________
Octavia II 1.9 TDI Ambiente :)
Była Fabia 1.4MPI 60KM


12.09.2005, 19:20
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Ja nie sprawdzałem, to dziewczyna sprawdzała. Ja się tym nie interesowałem wcale.
Ona mówiła że brakuje jakiegoś płynu, ja stwierdziłem że pewnie od wspomagania.
A okazało się że nie od wspomagania a chłodniczego płynu brakuje.
Może od wspomagania też, ale ja nawet wlewu nie zauważyłem.. z tym że tak jak pisałem, nie miałem na przyglądanie się czasu.


12.09.2005, 19:49

Dołączył(a): 03.09.2005, 14:23
Lokalizacja: Siedlce
Posty: 391
Podziękował: 2
Pomógł: 8

Silnik: ASZ-1.9 TDI 130KM
Województwo: mazowieckie
Post 
Wojtas-www napisał(a):
Moja dziewczyna do niedawna olewała Fabię od strony technicznej, od nowosci w aucie nic nie było robione.

3 lata i 20000 km przebiegu - tak dbala twoja dziewczyna o samochod.
Niestety, ale widze pewną prawidłowość również u ciebie Wojtas-www, piszesz:
Wojtas-www napisał(a):
nie przyglądałem się bo nie było czasu ale zdaje sie że nie ma płynu do wspomagania

następnie:
Wojtas-www napisał(a):
Ja się tym nie interesowałem wcale.

i znowu :? :
Wojtas-www napisał(a):
nie miałem na przyglądanie się czasu

Uważajcie bo znowu przelecą kolejne 3 lata i 2 tys przebiegu a na sprawy techniczne znow zabraknie czasu :!:


Ostatnio edytowano 15.09.2005, 18:49 przez DebowyMocny, łącznie edytowano 1 raz



13.09.2005, 19:41
Zobacz profil

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Tak jak już pisałem, to nie moje auto a mojej dziewczyny, ona mieszka prawie 200 km ode mnie, jak się spotykamy to nie zawsze jest czas aby zajrzeć a i kilkaset metrów na parking iść się nie bardzo chce, teraz jej auto wziął ojciec (zamiast jechać swoim :evil: ) i zanim wyjechał miałem tylko chwilkę na dolanie płynu i tyle. A mialiśmy jechać zmienic olej filtry i t.d.
Jak się dokładnie wywiedziałem.. Fabia ma 4 lata!!!! i chyba rok po kupnie miała przegląd i zmieniany był olej i... to wszystko :twisted:
Ja się tym autem nie interesuje za specjalnie bo to nie moje, a jak dziewczynie nie zależy nie będe jej zmuszał.. a że teraz poprosiła mnie o pomoc i poradę to staram się coś zaradzić:)

[ Dodano: 2005-09-13, 23:27 ]
A to ta Fabia: http://img312.imageshack.us/img312/9900/szatan3d7pz.jpg
Wiem, zdjęcie poprzerabiane i Fabiszcze lekko zburaczone, ale innego w tej chwili nie znalazłem.


13.09.2005, 22:23
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 27.02.2005, 15:32
Lokalizacja: Police
Posty: 654
Podziękował: 3
Pomógł: 2

Województwo: zachodniopomorskie
Post 
Wojtas-www napisał(a):
A to ta Fabia: http://img312.imageshack.us/img312/9900/szatan3d7pz.jpg
Wiem, zdjęcie poprzerabiane i Fabiszcze lekko zburaczone, ale innego w tej chwili nie znalazłem.

Ciekawy VT
Na początku nie zauwałzyłem że ona jest 3 drzwiowa.

A tak na marginesie 4 letnie auto to zbyt nowe auto żeby je tak olewać.

Jak tak nie dbają o Fabkę to zrób co trzeba przy samochodzie to może Ci go podarują :wink: :hurra: (taki joke) :mrgreen:

_________________
JOY 1.4 75KM 16V ( sedan junkers )


13.09.2005, 22:48
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Tomislav napisał(a):
Kup 4L ressztę będziesz mieć na dolewki.


Do mojego silnika również wchodzi 3,2 l oleju - na początku kupowałem 4 litrowe bańki ale bardzo szybko z tego zrezygnowałem (szkoda kasy!). Od jednej wymiany zostało mi jakieś 0,5 litra oleju więc przy następnej wymianie kupiłem 3 litry (3 butelki po jednym litrze) . PO tej wymianie zostało mi jakieś 0,3 litra więc przy następnej wymianie znowu kupiłem 3 litry ale mechanik wlał tylko 3 litry i poziom oleju był lekko poniżej max więc tej resztki nie dolewałem - silnik nie bierze grama oleju a ma już 100 tys. km przejechane. Nie ma co lać oleju na max'a - wlewaj tak aby było lekko poniżej max'a. Skoro wchodzi 3,2 litra lej tylko 3 litry - nic sie niestanie. Jednak po każdej wymianie oleju na drugi dzień sprawdź poziom - jeśli będzie niższy to wtedy dolej.


Tomislav napisał(a):
Płyn hamulcowy nie koniecznie będą Ci wymieniać, bo masz mało przejechane. Mogą Ci zmieżyć zawartość tlenu w płynie i wtedy Ci powiedza czy jest do wymiany.


Płyn hamulcowy wchłania wilgoć i zalecana jest jego wymiana co 2 - 3 lata bez względu na przebieg. Zbyt wysoka zawartość wody w płynie wpływa na obniżenie temperatury wrzenia płynu hamulcowego podczas hamowania a to prowadzi do spadku skuteczności hamulców. Podczas wrzenia wytwarzają się w płynie pęcherzyki powietrza (para wodna)...
W warsztacie mierzy się temperaturę wrzenia płynu a nei zawartości tlenu... Zbyt niska temperatura to oznaka do natychmiastowej wymiany.

Tomislav napisał(a):
Klocki hamulcowe pewnie są mało zużyte tarcze też, podobnie świece, filtr paliwa i pewnie jeszcze kilka innych.
Mimo wszystko rzadzę jakiś warsztacik niech na to spojrzy fachowiec. Fachowiec tzn. nie jedź do ASO :hysterical:


Klocki czy tarcze to łatwo stwierdzić na oko - chyba że tarcze biją co czuć w czasie hamowania.
Świece 3 elektrodowe powinno się wymieniać co 60 tys. km - nie ma nic do rzeczy ich wygląd - fabryka określa 60 tys. km to co tyle powinno się je wymienić. Filtr paliwa o ile się nie mylę VW zaleca co 30 tys. km - wydatek nie duży więc nie ma co oszczędzać, tym bardziej jeśli często jeździ się na rezerwie...


14.09.2005, 09:03
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL