FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1] Serwis - 75.000 km
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=41&t=5520
Strona 1 z 4

Autor:  shnosnas [ 13.10.2005, 11:09 ]
Tytuł:  2 sprawy! FABIA z przebiegiem 78000 km!

Witam,

Temat jest dla mnie bardzo istotny i byłbym wdzieczny za odpowiedzi.
Mianowicie, mam fabię 1.4 MPI 60km z przebiegiem 78000km (mam ją od nowości, niedawno skończyła 3 lata). W ogóle auto jest całkowicie bezusterkowe, co mnie dziwi czytając posty innych uzytkowników forum. Ale do rzeczy. Otóż jak minełą roczna gwarancja to od razu przestałem odwiedzać złodzieji z aso i robiłem wymiane częsci na własną rękę (eksploatacyjnych).

Olej co 15000 + filtr oleju
fltr powietrza co 30000
filtr paliwa zmniłem po 66000
filtr przeciwpyłkowy zmieniłem po 60000
klocki wymeniłem po 58000 i są jeszcze w dobrym stanie (tarcze także)
łańcuch rozrządu zmieniłem przy 75000 (hałasował) w tym samym czasie doszłą zmiana paska wielorowkowego oraz czyszczenie (lekko zabrudzonej) przepustnicy.

I to wszystko co do tej pory zrobiłem. PYTANIE: NA CO MAM TERAZ UWARZAĆ? CO WYMIENIĆ? NA CO ZWRÓCIĆ UWAGĘ PRZY TYM PRZEBIEGU?????


I problem nr II

Podczas dodawania gazu (gaz w podłogę) na biegu od 3 do 5 czuję jakieś wyraźne wibracje pod pedałem -coś jakby trzęsło autem - nie wpływa to na osiągi przyspieszenia. Co to może być?



p.s: od około 40000km przebiegu jak moja fabka stoi na biegu jałowym, to z wydechu (chyba) dochodzą jakieś dziwne dźwięki pykania, cihcych strzałów i wydaje się, że silnik nierówno pracuje (obroty NIE falują). Mechanik stwierdził, że to ALBO wtryskiwacze (których koszt znacie) ALBO sonda lambda (ciężka kasa też). Oczywiście nie zgodziłem się na wymiane ani jednego ani drugiego, bo nie lubię eksperymentów, tylko trafne diagnozy. Dodam, że od 40000 to pykanie nie nasila się, spalanie jest w normie, osiagi w normie.

[ Dodano: 2005-10-13, 12:11 ]
przeczytałem własnego posta iw dizę, że sobie zaprzeczam w kwestii bezusterkowości - miałem na myśli usterki takiego rodzaju, które spędzają senz powiek uzytkownika uniemożliwiając jazdę, anie jakieś wibracje i stuki, jak u mnie. :-)

Autor:  krzysn [ 13.10.2005, 12:22 ]
Tytuł: 

Zmien swiece bo chyba tego nie robiles
pozdr, krzysn

Autor:  shnosnas [ 13.10.2005, 12:47 ]
Tytuł: 

sorry, zapomniałem dopisac tego - świecie zmienione przy 62000! Czy cos jeszcze sugerujecie?
Zastanawiam się czemu nie padły mi jeszcze końcówki stabiliz. lub inne elementy zawieszenia... :-/

Autor:  Cinek [ 13.10.2005, 13:04 ]
Tytuł: 

Moja poprzednia fabia 1.4 MPI (jeden z pierwszych sedanów w Polsce) też mi pięknie służyła.
Zrobiłem nią około 50 tys km i niczego w przednim zawiasie nie wymieniłem.
W kolejnej TDI (z nowym rozwiązaniem wsporników stabilizatora) już je kilka razy wymieniałem.
Faktem jest, że TDI jest cięższa, no i koła mają co przenosić na asfalt :)

Autor:  krzysn [ 13.10.2005, 13:51 ]
Tytuł: 

W takim razie jeszcze to czyszczenie przepustnicy o ktorym ludzie pisza.


Co do sondy to radze pojechac do aso, podpiac komputer i wtedy bedzie wiadomo czy jest ok czy nie. Moze tez byc cos z tlumikiem, gdzies slyszalem ze skoda miewa dwie sondy lambda. Sonda dostaje wtedy lewe powietrze i blednie steruje silnikiem.

ot, tak sobie gdybam :-) choc nie specjalnie sie znam

pozdr, krzysn

Autor:  Barnim [ 13.03.2008, 12:50 ]
Tytuł:  Przegląd - 75.000 km

Możecie mi napisac co trzeba sprawdzic, ewentualnie wymienic w fabii 1,4 po 70.000/80.000 km ?

Autor:  kros [ 13.03.2008, 13:00 ]
Tytuł: 

Generalnie na 70 ani 80 planowo nic się nie robi
na 60 i 90 jest przegląd a na 75 serwis olejowy.
sprawdź w papierach (jeśli masz) co kiedy było robione i porównaj sobie z małą ściągą
http://www.fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?t=2888

Powinno dać Ci to jakiś obraz sytuacji. Jeżeli auto było serwisowane regularnie to przy 75kkm tylko serwis olejowy. Jeśli nieregularnie to musisz sam sprawdzić co kiedy było robione, co w jakim jest stanie i sam decydować co robić dalej (ewentualnie podzielić się wiedzą na forum i będziemy dalej kombinować)

70-80 to jeszcze stosunkowo nieduży przebieg. Więcej zmartwień jest na 90-tce

Z rzeczy o których skoda milczy warto wspomnieć o filtrze paliwa. Filtr powietrza (oraz PP) też lepiej zmnieniać częsciej niż mówi istrukcja. Ale jeśli był wymieniany na 60kkm, a nie orasz pola to do 90 powinien wytrzymać. Można go oblookać.

Autor:  Barnim [ 13.03.2008, 16:11 ]
Tytuł: 

dzieki kros oblukam co i jak, ja mam wlasciwie 44K mil na zegarze, ale procedura serwisowa powinna byc ta sama, tylko chba przeglady robia co 10.000 mil

Autor:  kros [ 13.03.2008, 22:19 ]
Tytuł: 

rozumiem, że nie masz książki serwisowej ?
Możesz podjechać do lokalnego dealera i poprosić o zrobienie ksero wykazu czynności serwisowych - może się zgodzą i skserują. Wtedy będziesz wiedzial co i kiedy w milach.
Faktycznie system 10kmil wygląda sensownie lub ewetualnie możesz stosować przelicznik podanej tabeli w skali 1:1,609344 :mrgreen:

Najważniejsze sprawdzić co się z autem działo wcześniej i wtedy decydować czy jedziemy po książce serwisowej czy po tym co konieczne, ale tak jak mówię, to nieduży przebieg, więc standardowe rzeczy - większośc strategicznych rzeczy będzie dopiero przy 90 np. rozrząd.

Autor:  Barnim [ 13.03.2008, 23:26 ]
Tytuł: 

mam ksiazke, ale tam oprocz stempli i daty przebiegu nic nie jest napisane co konkretnie robili

Autor:  kros [ 13.03.2008, 23:51 ]
Tytuł: 

Zobacz na początku książki. W wersji PL jest rozpiska co i kiedy. Być może w wersji GB też będzie to się dowiesz co powinno było być robione

Ja osobiście trzymam się rozkładu jazdy wg książki z trzema wyjątkami: Filtr powietrza co 30kkm, filtr PP co 20 (2x w roku) i filtr paliwa co 90 (można co 60) reszta zgodnie z literą prawa ;-)

Przy takim przebiegu to praktycznie nic się jeszcze nie wymienia oprócz świec i fitrów więc jeśli te zrobili Ci w okolicy 60kkm (35-40kmil czy ile tam oni przewidują) to chyba nie ma powodów do zmartwień.

Akurat wiosna idzie więc mrozoodporność płynu chłodniczego można sobie odpuścić do jesieni

Płyn hamulcowy - co 2 lata - kiedy był wymieniany?

Autor:  Jarek [ 02.06.2011, 12:45 ]
Tytuł:  Przegląd

Witam wszystkich! Mam takie pytanie bo na forum nie znalazłem odpowiedzi. Jaki jest koszt przeglądu fabi sedan1.4 80 kucy bez klimy, 3 letniej po przebiegu 75 tys km? Jakie są wykonane czynnosci i ile to kosztuje w aso jak i w innych warsztatach. Czy rozrząd robić przy 90 tys km jak jest napisane czy wcześniej.Za pomoc bardzo dziękuję.

Autor:  weuek [ 02.06.2011, 20:36 ]
Tytuł:  Re: Przegląd

Wszystko już jest na forum (i to w taaakiej obszerności). :-)

Autor:  Jarek [ 03.06.2011, 05:55 ]
Tytuł:  Re: Przegląd

Jakoś o przeglądzie po 75 tys nikt sie nie wypowiada aczkolwiek mogę sie mylić. To jak? Pomożecie?

Autor:  olszyniak [ 07.06.2011, 11:36 ]
Tytuł:  Re: Przegląd

najlepiej zadzwonić do najbliższego aso i zwyczajnie zapytać. Różne ASO, to też niestety różne ceny :/

Strona 1 z 4 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/