|
|
Teraz jest 13.05.2024, 09:26
|
[F2] Serwis - 15.000 km / 1 rok
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
K_Tomek napisał(a): No i po przeglądzie. .. ciach ..Ale do rzeczy - na dwójce przy około 4500rpm przełączył mi na benzynę, tak jakby gazu brakło . Tak maja niektóre instalacje, przy wysokich obrotach przełącza z powrotem na banzynę, można ustawić próg obrotów przy których to się dzieje. Może potraktowali Cię jak totalnego kapelusza, ja miałem w poprzedniej na 5500, co odpowiadało mniej więcej 160/h na 5ce. Jak wróciłeś do serwisu pewnie podnieśli np. na 5500 Cytuj: W sobotę jechałem w dłuższą drogę, już sam i bez bagażu i niestety dudnienie nie zniknęło, i chyba furka trochę słabiej ciągnie.
Ciekawe co piszesz. Takie coś mi się kojarzy jakby była uboga mieszanka, ale sekwencja sterowana sygnałem lambdy powinna dawać optymalną chyba.
Co do dźwięku stalowki rzeczywiście będziesz słyszeć inaczej. Ja uważam Fabię 2 za bardzo kiepsko wyciszone auto niestety i koła słychać bardzo.
"Na szczęście" ja mam tak, że na zimówkach jest ciszej niż na tych letnich Bridgestonach.
Aha zapomniałem napisać moje wrażenia z serwisu 30kkm!
Częsci fabryczne - zaszalałem. Ale po rabacie Mobil1 5W50 był po 40.5/l czyli to nie jest tragicznie. W 5W50 Mobil1 z allegro ~100zet za bańkę nie wierzę... Taki już jestem. Organoleptycznie się tego nie sprawdzi. :hehe:
Filtry "trochę" mnie zdenerwowały: po rabacie!
- 41.60 olejowy,
- 57.58 powietrza,
- 53.76 pyłkowy
Mogę tylko żałować, że nie wszedłem w ten wątek jakiś tydzień/dwa wczesniej,bo filtry na pewno próbowałbym zakupićwe własnym zakresie.
Robocizna: - 230
Razem wybuliłem ~530,
Nie narzekam na to ASO, mogłem sobie obejrzeć podwozie, i ustawili mi lepiej światła tak jak chciałem, bo świeciły ewidentnie za blisko. Innych wad nie widze, a na razie nie ma zaleceń jak wyciszać dwójki Muszę się dalej męczyć.
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
Ostatnio edytowano 18.12.2008, 17:34 przez krzych_b, łącznie edytowano 2 razy
|
18.12.2008, 17:19 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36 Lokalizacja: Pabianice Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
Faktycznie poprawili to przełączanie na benzynę i już mogę deptać
Co do mocy i pracy silnika to nic się nie zmieniło. Co dziwniejsze jak rano odpalam to chodzi dobrze jak pszczółka więc wina opon chyba odpada - no chyba że się grzeją (jak w F1 ). Potem jakoś nigdy nie mogę zwrócić uwagi, ale wydaje mi się że po rzełączeniu na gaz zaczyna głośniej pracować.
Jeśli się trafi dobra pogoda w weekend to założę na chwilę letnie i zobaczę czy się coś zmieni.
Inna sprawa, że samochód pali zauważalnie mniej - jeśli jadąc do pracy uzyskiwałem spalanie rzędu 6,8-7,0 a na mokrym 7,6-7,9, to teraz na mokrym spokojnie 6,6-6,8.
Na ile to jest wpływ nieco mniejszych i węższych opon a ile regulacji podobno mapy mam ustawione tak że hoho - trudno powiedzieć
_________________ F2 COMBI LPG
Ostatnio edytowano 18.12.2008, 19:11 przez K_Tomek, łącznie edytowano 1 raz
|
18.12.2008, 19:08 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Wpływ opon jest bezsprzeczny.
3% różnicy wskazań masz z definicji, bo pamiętam dyskusję o rozmiarach.
Dodatkowo koła są lżejsze - szybciej je rozpędzasz i jest mniejsze tarcie przy szerokości 185.
Ja u siebie zauwazyłem zmianę średniego spalania o jakieś -0,2-0,3l gazu przy jeździe na tych samych trasach po zmianie kół. A byłem prawie pewny, ze na zimówkach wzrośnie.
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
18.12.2008, 23:47 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36 Lokalizacja: Pabianice Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
Co do głośnej pracy silnika to się wyjaśniło:
Zrobiłem eksperyment, i mimo opadów deszczu ze śniegiem założyłem na chwilę letnie na przód i..... nie to auto: cichutko, ciągnie jak trzeba, ogólnie bajka.
A już myślałem że w serwisie próbują mi wmówić, że tylko ja to słyszę
Wróciłem do stalówek i znowu jak traktor.
Powstaje pytanie: zimówki czy stalówki?
Mój teść twierdzi, że zimówki muszą się ułożyć/dotrzeć itd, oby miał rację. W sumie opony mają miesiąc i jakieś 1,5 kkm no i ze śniegiem jeszsce nie miały do czynienia.
Czy na innych oponach też tak macie czy to moje Klebery?
_________________ F2 COMBI LPG
|
21.12.2008, 16:03 |
|
|
Dołączył(a): 05.11.2007, 22:50 Lokalizacja: Gliwice Posty: 64
Podziękował: 1
Pomógł: 4
Silnik: BNM-1.4 TDI 70KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Active
Rok prod.: 2007
Województwo: śląskie
|
Generalnie wszystki zimówki są głośniejsze od letnich. Tutaj rodzaj felgi nie ma znaczenia.
|
21.12.2008, 17:10 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
Zimówki się "układają" i na początku są głośniejsze- to prawda.
Sprawdź też cisnienie, szczególnie jak kupowałeś używane felgi.
Ja w swoim zestawie mam te Klebery z przodu a z tyłu ciche yokohamy V902. Moje zdanie jest takie: hałas od przednich kół jest mniejszy, bardziej słychać tył, zresztą tak jest w każdym kombi. A tak jak napisałem wczesniej, Bridgestony letnie -szersze, słychać bardziej niż ten zestaw zimowy, więc Krisalpy HP nie są specjalnie hałaśliwe, jednak kierunkowe z teorii są głośniejsze od niekierunkowych. Ponieważ Twoje sa nowe, to się potęguje. Ja mam swoje drugi sezon.
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
21.12.2008, 22:30 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36 Lokalizacja: Pabianice Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
To, że podczas normalnej jazdy słychać tył, to jasne.
U mnie hałas jest podczas przyspieszania/dodawania gazu, efekt, jakby jeden cylinder nie palił, z tym, że jak już pisałem, jeśli jest zimny to jedzie jak na letnich (oczywiście dzwięk lamelek przy prędkości >80 rozróżniam)
Możliwe, że temperatura jest jeszcze za wysoka dla tych opon.
A może były za mocno dokręcone - gość dociągał kluczem dynamometrycznym - niby super, ale fabrycznym kluczem bym tego nie odkręcił musiałem przedłużyć rurką.
W każdym razie po zdjęciu i założeniu jest ciszej, już nie absorbuje uwagi, chyba że założyli odwrotnie?
_________________ F2 COMBI LPG
|
22.12.2008, 15:02 |
|
|
Dołączył(a): 11.11.2008, 19:49 Lokalizacja: Częstochowa Posty: 531 Zdjęcia: 6
Podziękował: 8
Pomógł: 31
Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Sedan wersja Soul
Rok prod.: 2005
Województwo: śląskie
|
K_Tomek napisał(a): W każdym razie po zdjęciu i założeniu jest ciszej, już nie absorbuje uwagi, chyba że założyli odwrotnie?
Nie można oczywiście wykluczyć, ale przypadek rzadki. Moje obserwacje na temat dociągania kluczem są takie. Jak pistolet jest ustawiony na niski moment, to dociąganie jest rzeczywiście kluczem. Jak pistolet wysoko, to klucz tylko stuknie ale jużnic nie dokręca, a za silne dokręcenie z pistoletu zostaje. Kiedyś tak zrobili w Nexii, którą dzieci jeżdżą. Syn zrzucił przy odkręcaniu auto z podnośnika, bo się nie dawało, dwa klucze skrzywione, odkręcić się nie da, potem ja skrzywiłem metrową rurkę żeby odkręcić. Takich fachowców to bym zamykał w obozach pracy z kluczem do kół i kazał non stop tylko odkręcać i przykręcać koła. Aż dojdą do wprawy Za każde źle przykręcone miesiąc odsiadki więcej.
_________________ Pozdrawiam, Krzysiek
|
23.12.2008, 09:13 |
|
|
Dołączył(a): 20.03.2008, 20:36 Lokalizacja: Pabianice Posty: 408
Podziękował: 1
Pomógł: 11
Silnik: BXW-1.4 16V 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FABIA II COMBI JOY
Rok prod.: 2008
Województwo: łódzkie
|
Miałem napisać już jakiś czas temu.
Znalazłem przyczynę. Kiedyś sprawdziłem ciśnienie w oponach i wyszło 1.8 atm. w każdej. Z lekka się tylko zdenerwowałem, no bo przecież oponiarz chyba powinien umieć znaleźć jakie powinny być ciśnienia, tym bardziej przy zakładaniu zimówek, gdzie wiadomo, że jeszcze siądzie.
No chyba że zeszło.
Po dopompowaniu do 2,5 (a co ). Zrobiło się dużo lepiej.
No i przy dużych mrozach też chyba ciszej pracują.
Teraz zrobiło się ciepło i znów trochę dudnią.
Przy najbliższej okazji sprawdzę ciśnienie zobaczymy
_________________ F2 COMBI LPG
|
28.02.2009, 19:25 |
|
|
Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16 Lokalizacja: EL Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106
Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
|
pierwszy przeglad fabia 2 1,6 tdi (15000)
panowie wiem ze podobny temat byl o tsi ale u mnie w tdi-ku pojawia sie problem
bo tak chce przyjechac z wlasnymi gratami
olej wiadomo motul norma 507.00
problem zaczyna sie przy filtrze oleju. jaki filtr akceptuja ASO i skad kupic originalny filtr do tego silnika?
MANN ( nawet nie wiem czy aso go akceptuje) nie robi filtra do tego sinika
_________________ - I hope you come back someday - Someday
|
21.07.2011, 07:30 |
|
|
Dołączył(a): 05.04.2008, 22:12 Posty: 2170
Podziękował: 14
Pomógł: 112
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 159
Rok prod.: 2009
Województwo: pomorskie
|
Re: pierwszy przeglad fabia 2 1,6 tdi (15000)
A po co oszczędzać 10 zł kupić w ASO i tyle. No chyba że chcesz to jedź do IC i kup ASO obchodzi by był nowy i pasował do Twojego silnika. Zależy od ASO wpiszą lub nie że masz zamiennik filtra w KS.
_________________ Vintage Audio Lover Citroen C4 II Selection - 1.6 VTI
|
21.07.2011, 14:36 |
|
|
Dołączył(a): 25.09.2009, 10:42 Posty: 512
Podziękował: 20
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: VW Golf mk7
Rok prod.: 2015
Województwo: lubelskie
|
Re: pierwszy przeglad fabia 2 1,6 tdi (15000)
Allen napisał(a): A po co oszczędzać 10 zł kupić w ASO i tyle. Zależy od ASO wpiszą lub nie że masz zamiennik filtra w KS. Dokładnie tak. Nie ma co oszczędzać na filtrze. Było w TVN Turbo o właścicielu VW Golfa, któremu nie chciano wykonać poważnej naprawy w ramach gwarancji, bo właśnie czepili się, że filtr oleju jest nieoryginalny. M
_________________ Były: https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 46043.html i https://www.spritmonitor.de/de/detailan ... 95690.html
Jest: https://www.spritmonitor.de/en/detail/1209836.html
|
21.07.2011, 16:57 |
|
|
Dołączył(a): 23.02.2010, 22:03 Lokalizacja: Warszawa Posty: 581 Zdjęcia: 1
Podziękował: 7
Pomógł: 18
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia 3 Liftback 1,6TDI 110KM
Rok prod.: 2016
Województwo: mazowieckie
|
Re: pierwszy przeglad fabia 2 1,6 tdi (15000)
pamiętasz wspominałem o cenie mojego pierwszego przeglądu w temacie viewtopic.php?p=142894#p142894Za filtr wzieli 33zł.. Tak jak Panowie wyżej zauważyli... ja bym sobie darował taką oszczędność PS. Daj znać po przeglądzie ile Ci tego oleju zużyli.. Bardzo mnie to ciekawi
_________________ była F2 FL COMBI CLASSIC VAN CAYB 1,6TDI 90KM '2010 była F1 SOUL BME 1,2 12V 64KM '2006 oraz Favorit 135L '1991
|
21.07.2011, 17:43 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|