Teraz jest 28.04.2024, 17:01



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Kondensatory CarAudio jaki wybrać i dlaczego ? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post Kondensatory CarAudio jaki wybrać i dlaczego ?
Mam dylemat w wyborze Kondensatora i nie wiem jaki, jaka pojemność, jakiej firmy, na co uważać żeby nie spalić wzmacniacza, jakie rozgałężniki napięcia dokupić.

Problem mam z podświetleniem licznika, i oświetlenia wewnątrz auta, lampy mi nie przygasają bo xenony maja juz swoje kondensatory w przetwornicach.

Czy poprawi to dzwięk w szczytowym pogłoszeniu radia.

Opiszcie swoje spostrzeżenia, uwagi, porady.

Drugie pytanie jak podłączę drugi wzmacniacz czy akumlator będzie cierpiał na tym.

_________________
prelude 2.3 + fabia


10.01.2009, 09:27
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
o jakim przekroju masz kable + i - ?

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


10.01.2009, 15:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
+ 10mm^2 a - 5mm^2, ale właśnie kupiłem kondensator, właśnie skończyłem montować, jak wrócę to opisze wszystko i dam fotki co i jak, ale teraz powiem że duże zmiany są ! :eh:

_________________
prelude 2.3 + fabia


10.01.2009, 17:30
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
przy przekroju takich kabli rzeczywiście kondon może być jakimś lekarstwem ale to na krótką mete wg mnie.

proponowałbym wymienić prund i mase na firmowe min 20mm2 i nie przewiduje suba

na dniach zabieram się do kompleksowej instalacji audio w opaciu włąsnie na kablach 20mm2 i 2,5kw sygnałowych ale foto story wrótce.... :devilrogal:

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


10.01.2009, 17:40
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Dokładnie - grubsze kable i do tego koniecznie oba tej samej grubości.

Kondensator nie jest rozwiązaniem.

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


10.01.2009, 18:11
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
jak bez suba :crazy: . NO zgodze sie że "-" za mały ma przekrój, z tym problemu nie bedzie bo łatwo go wymienię, ale z + to nie ma szans, bo jak mam to od nowa rozbierać to trochę nie teges.

No ale po zamontowaniu kondensatora wszystko wróciło do normy nic nie pierdzi, nic nie przygasa nawet jak daje na max przy bardzo dużym basie, moim zdaniem kondensator troszeczke odciąża akumlator, nie ma takich spadków napięcia.

Kable mam dobrej firmy, od mojej mamy ze sklepu :smiley15:

Bo z tego co zrozumiałem z waszych wypowiedzi to kondensator jest wcale nie potrzebny.

Niech no sie Siara wypowie, bo teraz zgłupiałem.
MOim zdaniem kondensator poprawia dzwięk i dynamikę samego wzmacniacza, nie ma efekty braku prądu, a tak grube kable ja opisujecie to raczej do instalacji z głośnikami JL :devil:

Fotki zrobiłem odrazu po zabudowie wiec troszeczkę sufku tam widać :czacha:


Obrazek


Obrazek

_________________
prelude 2.3 + fabia


10.01.2009, 20:16
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
Wszystko tez zalezy gdzie podpiąłes mase, bo ja z tyłu i kabel ma metr to taki przekrój styka dla kabla plusowego który ma pewnie z 4 metry bo idzie z przodu auta. Ile mocy ma ten wzmak i ile metrów maja kable + i - ? Jakie mocy będzie ten drugi zmak i czy chcesz go dopiąc do tych samych kabli ?


Ostatnio edytowano 12.01.2009, 10:10 przez McsEb, łącznie edytowano 1 raz



10.01.2009, 21:32
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 30.11.2008, 14:52
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 427
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: XI.2003
Województwo: mazowieckie
Post 
Co do tego, że kabel masowy może mieć mniejszy przekrój, bo jest krótszy - nie zgodzę się.

Przez oba kable płynie "ten sam" prąd.

IMHO - kondensator służy do bajeru :) Odpowiednie okablowanie to podstawa dobrej instalacji :D

pozdro

_________________
>>>Moja Fabia<<<

zielarzlol@fabiaclub.pl


10.01.2009, 21:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 13.01.2006, 10:43
Lokalizacja: W-wa
Posty: 753
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: LR Defender 90 300tdi
Rok prod.: 1994
Województwo: mazowieckie
Post 
zielarzlol napisał(a):
Co do tego, że kabel masowy może mieć mniejszy przekrój, bo jest krótszy - nie zgodzę się.
pozdro

prawa fizyki prawdę Ci powiedzą :)
Choćby tutaj:
http://pl.wikipedia.org/wiki/Rezystancja


10.01.2009, 22:03
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Obrazek

No ale po zamontowaniu kondensatora wszystko wróciło do normy nic nie pierdzi, nic nie przygasa nawet jak daje na max przy bardzo dużym basie, moim zdaniem kondensator troszeczke odciąża akumlator, nie ma takich spadków napięcia.

Spadek napięcia jest ściśle związany z przepływem prądu przez element rezystancyjny. Co znaczy mniej więcej tyle że im dajesz muze głosniej, płynie większy prąd przez kabel i ostatecznie wzmacniacz jest zasilany mniejszym napięciem. Np. 12V na akumulatorku z przodu, dajesz muze masz na zaciskach wzmacniacza 11V. 1V tracisz na kiepskich, lub za cienkich przewodach. Nie będe pisal jak działa sam wzmacniacz samochodowy, bo dla tych co wiedzaten tekst byłby zbedny, ale ciągnąc dalej temat 1V mniej, zobaczmy co sie stanie na wyjściu wzmacniacza(obrazowo- poglądowo). Pomijam w tym momencie zasadędziałania przetwornicy PWM!!
Z 11V zasilania, na wyjściu głośnikowym uzyskasz powiedzmy 20VRMS = 100W/4ohm
Z 12 V zasilania, na wyjściu głośnikowym uzyskasz powiedzmy 22VRMS = 121W/4ohm

Mając mniejszą moc wzmaka do dyspozycji, dajesz głosniej, wzmacniacz ma większe zniekształcenia, ew już nawet przesterowania, gra znacznie gorzej, zaczyna chyrczeć. Mówiąc kolokwialnie męczy się i dusi. Stosując kalbe o zwiększonym przekorju masz znaczniej mniejszy spadek napiecia przez co w konsekwencji sprzęt gra lepiej.

Bo z tego co zrozumiałem z waszych wypowiedzi to kondensator jest wcale nie potrzebny.
MOim zdaniem kondensator poprawia dzwięk i dynamikę samego wzmacniacza, nie ma efekty braku prądu, a tak grube kable ja opisujecie to raczej do instalacji z głośnikami JL

Zgadza się, kondensator nie jest potrzebny, aczkolwiek stosując kondensatory dodykowane do samochodowych systemów audio, można zgromadzić bezpośrednio przy wzmacniaczy nieco więcej ładunku. Ale w tym momencie już wchodzimy na dość śliską drogę(gróbe kable + kondensator kontra akumulator przy wzacniaczu/ach) bo takowe kondensatory pełnowartościowe co do pojemnosci i ilości odczepów wewnętrznych swoje kosztują. Polecam dla wiarygodności np. sprawdzić cenę kondensatora o pojemności znamionowej 1F firmy Brax. Kondensator zgromadzi ładunek na ułamki sekund (pod warunkiem że zdoła się oczywiście rozładować w tak krótkim czasie) pracy wzmacniacza w zwiazku z czym nie można go tarktować jako źródła prądowego. Akumulator natomiast tak.
Tabela zamiesczona powyżej(wycinek z regulaminu EMMA) obrazuje jakie przekroje przewodów pasowało by stosować aby uniknąć własnie takich zjawisk jak opisuje Coxordas.
Kursywą zaznaczono extremalne przypadki połączeń, raczej nie polecam próbować. Dla jasnosci, moc to moc wzmacniacza całkowita użyteczna, określona na podstawie mocy znamioowej wzmacniacza i dołączonej kombinacji głośników. Prąd to opdpwiednio do mocy, wiadomo.

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


Ostatnio edytowano 11.01.2009, 13:20 przez Siara, łącznie edytowano 1 raz



10.01.2009, 22:04
Zobacz profil GG Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28
Lokalizacja: EL
Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
Post 
w tej tabeli moc to czego ? wzmacniacza ? głośnika ?
wg jakiej normy ?

_________________
Danger.It's the Ranger!
A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany...
jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...


11.01.2009, 09:04
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
Podsumowując, kondensator można stosować, przez co poprawimy troszeczkę parametry prądowe wzmacniacza mając instalacje na nie co cieńszych kablach, lub nie stosować kondensatora i zabudowac instalacje na kablach o przekroju 60mm^2.

Ja powiem to z mojego doświadczenia 2 dniowego z odsłuchu mojej instalacji z kondensatorem za 170zł, przed dzwięk przy pogłoszeniu na radio na 52 z możliwych 63 zaczyna sie zniekształcać, i to w każdym paśmie korektora, po zabudowaniu i tej samej głośności dzwięk jest czysty i przyjemny, brak zniekształeceń, nawet jeśli daje na 63 co już grozi utratą słuchu i muszę pogłaszać z pilota stojąc obok auta, wykazuje lekkie zniekształcenie przy bardzo dużym Basie.

Ja słucham przeważnie Qlimax, i innych typu ummmummm bummm, (lubie jak włosy na głowie drgają :devil: )

Jak znam zycie to za miesiąc znowu coś będzie nie tak i znowu jakaś inwestycja będzie nowa :czacha:

_________________
prelude 2.3 + fabia


12.01.2009, 08:30
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
LoCoxardas napisał(a):
zabudowac instalacje na kablach o przekroju 60mm^2.

No jużnie popadajmy w paranoiczne skrajności :hurra:
W twim przypadku z powodzeniem mógłbyś dwa takie wzmacniacze zasilać przewodami 20mm^2 i jeszce by została rezerwa :smiley15:
LoCoxardas napisał(a):
poprawimy troszeczkę parametry prądowe wzmacniacza mając instalacje na nie co cieńszych kablach

Jeśli chodzi o ścisłość to niewiem jak, bo kondensator to nie perpetum-mobile i musi się też jakoś ładować :niewiem: ??? Ale teraz to już nieważne. Skoro sprzęcior hula to jest dobrze. :pub: Najważniejsze abyśTy był zadowolony i żeby muza grała :gitara: :gitara:

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


12.01.2009, 13:16
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 16.05.2007, 20:41
Lokalizacja: Sosnowiec
Posty: 179
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Silnik: AUB-1.4 16V 101KM
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: śląskie
Post 
No właśnie bo to nie chodzi o 60mm^2 tylko 60GS, i takie mam zabudowane w instalacji, czyli chyba najgrubsze jakie są dostępne.

Tak sobie wyobraziłem 60mm to mi sie śmiać zachciało :hurra: .

Głośniki mam podpięte 2,5kwadrat cabelTech, i kable sygnałowe sam przerabiałem, kupiłem dość dobre i powymieniałem wtyczki na metalowe ale firmy teraz nie pamiętam jakaś Japońska :crazy:

Znalazłem dziś słabe ogniwo czyli biegun "-" kupiłem dziś nowy kabel i wymienie jutro.

A kondensator szczerze polecam wszystkim którzy lubią dużo basu

_________________
prelude 2.3 + fabia


12.01.2009, 18:53
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 14 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL