Teraz jest 04.05.2024, 04:08



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Nowe radio - za mało miejsca? 
Autor Wiadomość

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post Nowe radio - za mało miejsca?
Witam. w końcu się zebrałem i kupiłe nowe radyjko. Miałem dotychczas kaseciaka JVC, zamieniłem na JVC KD-G631 (za radą jednego z forumowiczów, THX). Problem pojawił się przy wymianie radia. w starum kaseciaku gniazdo ISO miałem bezpośrednio na tylnej ściance radia i podłąnczałem je pod wiązkę z samochodu. W nowym CD jest dodatkowa wiązka, podłanczana z jednej strony do radia, a zdrugiej do kostki ISO w samochodzie (na wiązce jest ciekwamy myk do zamiany przewodów czerwony-żółty do samochdów z grupy VAG). Podłączyłem wszystki przewody, sprawdziłem, radio gra, CD-MP3, USB działa, to zaczołem upychać to w kieszenie. I tu ZONK, nie mogę dopchać radia do samego końca, wygląda na to, że te dodatkowe przewody się nie miesczą?! Niby w tylnej ściance kieszeni jest otwór, ale jakoś nie zabrdo chcą tem te przewody wejść. Jest na to jakiś sposób? Czy może coś źle robie? Dodam, że nie mam dolnej półki, w jejs miejsce wstawione jest sterownie przednich szyb (el. szyby były dostawiane przez popredniego włąściciela/właścicielkę w ASO i chłopaki poszli po kosztach i na łatwizne).
Jest na to rada? Radio niby się trzyma, ale ramka trochę wystaje i mnie to denerwuje.

PS. Dodatkowo jest też podłączony separator antenowy, wieć zrobiło się tam ciasno. A przy okazji, separator jest podłączony pod PIN 7, bo nie udało mi się "wydłubać" spinki z PIN 5. Czy to, że separator jest cały czas zasilany (z akumulatora) to jakiś problem?


24.06.2008, 11:54
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
szachu,

czyli radyjko masz na górnej półczce? Sam z Pioneerem męczyłem się z 10 min zanim upchnąłem wszystkie kable i też była to dodatkowa wiązka i separatorek ;). Poprostu całe kable włożyłem za te szare szczebelki plastikowe na maxa do tyłu, jakby to powiedzieć przełożyłem je za nie i udało się, a sprawdzałeś radio bez samych kabli wchodzi>? Zresztą są standardowe wymiary, powinno się mieścić. Musisz ta wiązkę spiąć, scieśnić i upchać tam gdzie puisałem.
Co do separatora podpiąłem go bodajże pod elektryczną antenę, tak ta wnęka pinu chyba jest zatytuowana i wszystko chodzi do dziś ;)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.06.2008, 12:23
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
sebasuperb napisał(a):
czyli radyjko masz na górnej półczce?

Dokładnie.

Cytuj:
Sam z Pioneerem męczyłem się z 10 min zanim upchnąłem wszystkie kable i też była to dodatkowa wiązka i separatorek ;). Poprostu całe kable włożyłem za te szare szczebelki plastikowe na maxa do tyłu, jakby to powiedzieć przełożyłem je za nie i udało się, a sprawdzałeś radio bez samych kabli wchodzi?...

Radio bez kabli wchodzi idealnie. Pokombinuje z tymi "szczebelkami".

Cytuj:
Co do separatora podpiąłem go bodajże pod elektryczną antenę, tak ta wnęka pinu chyba jest zatytuowana i wszystko chodzi do dziś ;)

wiem, że tam trzeb go podłączyć, ale ktoś kto zakładał wcześniej radio (chyba ASO) dał ciała. Zamiast wypiąć przewód z kostki ISO z PINu 5 (sterowanie anteny) to uciął przewód i to tak szczęśliwie, że nie ma za co chwycić by wyjąć koncówkę z kostki! Dlatego podpiołem separator pod akumulator. Wogóle straszny burdel ktoś tam narobił i zastanawiam się, czy nie kupic nowej kostki ISO i na nowo wszystkiego nie połączyć.


24.06.2008, 12:35
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
szachu, chwila cierpliwości suie przyda z tym upchnięceim w tej wnęce napewno ;)
To kurcze ASO inteligentne rozwiązania stosuje :sciana:

[ Dodano: 2008-06-24, 13:44 ]
szachu, do wypięcia tego pinu uciętego przyda Ci się długa grubsza igła, ja tak robiłem i nawet ciągnąć za kabelek nie musiałem, sam wyleciał po odpowiednim wgięciu bolczyka ;)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.06.2008, 12:42
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
sebasuperb napisał(a):
do wypięcia tego pinu uciętego przyda Ci się długa grubsza igła, ja tak robiłem i nawet ciągnąć za kabelek nie musiałem, sam wyleciał po odpowiednim wgięciu bolczyka ;)


Ale ja próbowałem i to nawet igłą (polecałeś kiedyś tę motodę), ale nie udało mi się. :smutny: Rozumiem, że igłę/mały śrubokręt wkłada się od drugiej strony (tzn. nie od strony podłączonego przewodu)?


24.06.2008, 12:50
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
szachu, ta igłę wkładałem od czoła, czyli gdzie wychodzą te języki styki, nad każdym styku ponad nim jest ten haczyk.naciskasz troszki w dół i wylkatuje sam, miękkie alu takze problemu nie ma... :crazy:

[ Dodano: 2008-06-24, 14:29 ]
Aaa i jak masz nawet te szyby zrobione w półce pod radiem to tam pod radiem powinno być też trochu miejsca, także tam też możesz wcisnąć całą wiązkę z kablami. U mnie na początku jak nie miałem separatora to ta wiązka nie blokowała wcisnięcia radia w lukę, problem się pojawił jak kupiłem separator i po jego założeniu chciałem włożyć radio, okazało się, że to własnie separator cały czas blokował drogę radiu, ustawiał sie w taka pozycje ze bodajże dotykał tego szarego plastiku we wnęce na tyle i uniemożliwiał całe obsadzenie, trochu gimnastyki paluszkami i po sprawie ;) :smile:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.06.2008, 13:22
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
Spróbuję jeszcze raz. Dzięki za radę.


24.06.2008, 13:32
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Ja od siebie dodam, ze raczej nie wskazane jest zasilanie czegokolwiek bezpośrednio z aku. Niby separator dużo nie bierze, ale IMHO lepiej, żeby się odłączał po stacyjce...

Jeśli chodzi o upychanie kabli to faktycznie ciasno, z tą dodatkowoą wiązką i separatorem. Dlatego ja NIE SPINAŁEM wiązki żadnymi stripsami. luźnie i swobodne kable łatwiej ukształtować. Robiłem to tak, że upychałem kostki, separator i kable we wszystkie widzoczne we wnęce dziury przyłożywszy wcześniej radio jak najbliżej, albo odłączywszy kostkę od radia i tylko zapinając ją ptrzed samym włożeniem bo inaczej radio trochę czasami utrudnia włożenie łapy do środka. Trochę gimnastyki i jak radio wskoczy w zatrzaski to jest GIT, tylko półkieszeń dobrze zamocuj żeby jej nie wypchnęło :crazy: choć po dobrym upakowaniu kabli to nawet butem nie trzeba było dociskać :mrgreen:


24.06.2008, 17:24
Zobacz profil

Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26
Lokalizacja: Rzeszów
Posty: 191
Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10

Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
Post 
Sprawa jest prosta jak budowa cepa... przynajmniej mi się tak wydaje.
1. W celu zamontowania radyjka, zdejmij schowek nad nogami pasażera, wciągnij wszystkie kable na prawo i połącz za poduszką powietrzną dodadkowo aby ułatwić sobie robotę można wyjąc nawiewy środkowe, 10 minut pracy i masz wszystko lajtowo podłączone bez męki i z pewnościąze nie przetnie Ci się kabel i oczywiście radio ma lepsze chłodzenie.
2. Separator podłącz np do tych kabli o których piszesz że jest fajny bajer w kostce bo można sobei je przepinać, aby włączał się po przekreceniu kluczyka. Podłączony na stałem będzie powoli rozładowywał aku, co oczwiście wpłynie negatywnie na akumulator.

_________________
ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-*
Stage 1 -> 155Ps@360Nm
Stage 2 -> 150dB@43Hz ;) by RE Audio
Stage 3 -> 188Ps@410Nm
Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...


24.06.2008, 18:48
Zobacz profil GG Album osobisty

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
Dzięki, jutro wszystko posprawdzam.


24.06.2008, 21:54
Zobacz profil GG
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz

Dołączył(a): 16.11.2005, 22:07
Lokalizacja: Gliwice
Posty: 4656
Zdjęcia: 379
Podziękował: 3
Pomógł: 73

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 0000
Województwo: śląskie
Post 
Że Siara, potrzebował tak kombinować to rozumiem, bo on ma ma masę sprzętu, ale szachu, czy Twoje radio ma metrowe kable w kostkach? ;-)


24.06.2008, 22:05
Zobacz profil

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
kros napisał(a):
...ale szachu, czy Twoje radio ma metrowe kable w kostkach? ;-)

Raczej nie :) Jutro z samego rana zasiąde do roboty. Może moje problemy z rozruchem są spowodowane wadliwym podłączeniem radia? Jak spojrzałem pierwszy raz na to co zrobiła osoba montująca radio to włosy stanęły mi dęba. Pocięte kable (widać nie tylko ja mam problemy z wyjmowaniem wsuwek :D), kable tak poskręcane, że całe zasilanie radia było z akumulatora! (zamiast zamienić miejscami piny 4 i 7 to odcięto 4, zaizolowano, a PIN 4 z kostki zmostkowano do 7!). Powoli się w tym gubie. Poprawiłem oczywiście zamianę 4 i 7 pina. Tak mi się przynajmniej wydaje, było to rok temu.


Ostatnio edytowano 24.06.2008, 22:44 przez szachu, łącznie edytowano 1 raz



24.06.2008, 22:20
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
szachu, no to ładne siano, a z tym rozruchem to może mieć wspólnego radio, jak pisała kolega Siara ;)

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.06.2008, 22:28
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33
Lokalizacja: Białystok
Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1

Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
Post 
sebasuperb napisał(a):
szachu, no to ładne siano, a z tym rozruchem to może mieć wspólnego radio, jak pisała kolega Siara ;)


Tylko że tak podłączone radio jest już od roku! Chyba, że powoli wykańczało akumulator?!

PS. Rozumiem, że przy grzebaniu przy radyjku lepiej wcześniej odłączyć minus z akumulatora?

Dziś rano zajrzałem jeszcze raz do połączeń w radiu. To co zobaczełem, juz sam nie wiem, ale tam jest wszystko źle.
Po kolei.
1. kabelek od PIN 4 (brązowo czerwony +12V ze stacyjki) odcięty i zaizolowany!
2. reszta przewodu z PIN 4 połączona z przewodem czarno niebeiskim, ale... nie z PIN 7 (+12 V stały z akumulatora) tylko z odciętym z PIN 5 (+12 V też czarno niebieski, ale to przecież do obsługi radia firmowego SKODY, opisywany jako "sygnał przeciw kradzierzy SAFE")! A może tak też da się zrobić? Widać tak, bo auto z tak podłączonym radiem jeździ od 6 lat!
3. PIN 3 K-BUS nie jest wypięty z kostki ISO. Z opisu wynika, że należy go bewzględnie wypiąć, gdyż będzie wprowadzał w błąd moduł Komfortu. Może nic się nie działo, bo nie mam modułu Komfortu?

Zgłupiałem totalnie, najgorzej, że nic sam nie mogę zrobić, bo przewody są polutowane, a ja nie mam jak dojść do samochodu z lutownicą (mieszkam w bloku, 3 piętro). Chyba pojade do elektryka, niech zrobi to raz a dobrze. Aha, połączenia są poizolowane zwykłą taśma izolacyjną, aż się prosi, żeby były to koszulki termokurczliwe.


Ostatnio edytowano 25.06.2008, 09:37 przez szachu, łącznie edytowano 1 raz



25.06.2008, 07:31
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post 
szachu, kup nową wiązkę najlepiej na tym wyjdziesz, bo tak z pół dnia posiedzisz zanim dojdziesz do sedna sprawy... No lae temu elektrykowi co grzebał w tej wiązce to chylić czoła :sciana:

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


25.06.2008, 09:28
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 20 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL