|
|
Teraz jest 07.07.2024, 02:24
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28 Lokalizacja: Starachowice Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
wygłuszenie
witam mam problem zajołem sie wygluszeniem dzwi przednich i wszystko ładnie pieknie wygluszyłem blachy i złozyłem wszystko i zrobiłem próbe generalna ale dochodza mi jeszcze jakies pierdzenia z okolicy glośnika a na tapicerce wokół glośnika strzelilem 2 warstwy maty czy powinienem wygłuszyc calą tapicerke czy co
|
22.09.2008, 11:47 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
może głośnik albo słuchacz jakiś niekomunikatywny??
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
22.09.2008, 22:01 |
|
|
Dołączył(a): 22.09.2008, 11:28 Lokalizacja: Starachowice Posty: 135
Podziękował: 4
Pomógł: 4
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: inny model
Samochód: comfort
Rok prod.: 2001
Województwo: świętokrzyskie
|
no nie wiem czy sluchacz jakos nie bardzo !!! juz pomocy nie potrzebuje dałem sobie sam rade i jest lux !!
|
22.09.2008, 22:07 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Jaka byla przyczyna?
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
22.09.2008, 22:10 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
[F1] Wygłuszenie drzwi
Po 2 latach nastał czas poprawy tego co kiedys napsułem >> wygłuszanie część I - manual
podczas czwartkowego spotu nastały pewne zmiany,
Podziękowania dla chłopaków za dowiezienie benzyny (jamesbondzio) za fotografie i vagowanie (arielcpu)
za namową wielu osob skusiłem się na mate dekarską (saudal, tytan dostepne w hipermarketach budowlanych) bajecznie układa się nie trzeba podgrzewać cudować i kombinować
dodatkowo w leroy dorobili mi 1cm pierścienie z mdfu żeby głośnik nie opierał się o prowadnice (za ok 1,5zł hahaha)
zastosowałem grubsze i dłuższe śruby M6 z podkładkami sprężynującymi żeby nie odkrecało się od drgań i dla lepszej stabilizacji
zakleiłem kable, silniczek, łączenie blachy z drzwiami i prawie wszystko inne
narazie nie wysłuchałem trzeszczeń ale planuje jeszcze dołożyć maty ale brakło mi tej co miałem
Jest duzo lepiej niż było da się tego posłuchać ale niestety cicho bo
brakuje teraz pieca, wzmacniacz w radyjku nie daje rady i robi mi się smutno
ostatnie wieści:
opis poniżej KLIK
ROK 2009
u kierowcy w związku z ciężkim dojsciem do kostki (nawet po zdjęciu tablicy bezpiecznikóW), nie wyciąłem czarnej kostki tylko przedłużyłem kable i została przeniesiona do środka dzięki temu mogłem przepchnąć kable głośnikowe do woofera i tweetra (osobno)
wybór kabli padł na:
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
Ostatnio edytowano 11.01.2009, 21:27 przez Yogi, łącznie edytowano 6 razy
|
03.10.2008, 08:24 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Yogi, szalejesz
Wczoraj (a właściwie to dziś) zaliczyłeś killa, teraz piszesz, że wytłumiłeś drzwi. Strach pomyśleć co będzie jutro
PS. Sam zakładałeś głośniki? Jeśli tak to mam trzy pytanie:
1: Standardowe głośniki są nitowane do drzwi. Rozumiem, że rozwierciłes nity i... co dalej? Jak teraz zamocować dystanse? Stosowałeś jakieś dodatkowe nity z gwintem?
2. W jaki sposób mocowałeś zrotnice? (bo chyba dobrze widze, że je masz)
3. I czym przyklejałeś mate do drzwi?
Chciałem zrobić wszystko w warsztacie (lokalne Car Audio, ale całkiem niezłe), ale wyliczyli z głośnikami (PB S-6C, są przedstawicielem PB - koszt. ~250 zł) + wygłuszeniem (maty "profesjonalne", podobno lepsze od APP, nazwy nie pomnę)+robocizna na coś ~800-900 zł. Cóż, trochę drogawo, a może nie? I się zastanawiam, czy samemu nie założyć na razie samych głośników? (obecnie jeżdżę tylko z lewą stroną, co mnie zaczyna wpieniać).
|
03.10.2008, 14:56 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
No tak , najpierw odpisałem na PW i teraz czytam temat
Odnośnie wygłuszania to głównie chodzi o wyklejenie wewnętrznej strony drzwi i tam już niestety nie nadaje się mata dekarska którąod biedy można obkleić aluminiową blachę, poprostu ona "spłynie" na słońcu a i jej paramety nie są za rewelacyjne.
A odnośnie kabli to teraz widzęże trzeba zapodać lepsze sznureczki i koniecznie jakiśpiecyk z subwooferkiem. Wtedy audio będzi emiało jakieśręce i nogi
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
03.10.2008, 17:18 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
szachu napisał(a): PS. Sam zakładałeś głośniki? wszstko jest moja robota żadna firma nie maczała się w interesie szachu napisał(a): Jak teraz zamocować dystanse? przykręciłem na 4 śruby m6 z i od strony szyby dałem nakrętkę musiałem dodatkowo rozwiercić dziury w drzwiach bo śruba była za gruba. Dystans przyłożyłem bezpośrednio do blachy (a w sumie teraz mam 2 dystanse jeden 30mm i drugi 10mm) i ani nie wypycha boczku ani magnes nie dotyka prowadnicy. szachu napisał(a): W jaki sposób mocowałeś zrotnice? wiertarka i jazda, 2 dziury w drzwiach i wkręty, trzyma się że hej Cytuj: 3. I czym przyklejałeś mate do drzwi? maty są samoprzylepne niczym naklejki odrywasz folie i naklejasz mate szachu napisał(a): lepsze od APP, nazwy nie pomnę) dynamat ? lepiej kupic materiał i zrobic samemu, filozofii nie ma. Siara napisał(a): wyklejenie wewnętrznej strony drzwi jest tam niskobudżetowe APP od 1 do 2 warstw Siara napisał(a): trzeba zapodać lepsze sznureczki
no to już będzie problem z lewą stroną hyhy
kaloryfera i suba chyba nie będzie bo to nie moje wozidło więc nie chce inwestować bóg wie ile a za raptem parenaście złotych trochę polepszyłem i idzie tego posłuchać ale o wykopie mowy nie ma bo brakuje mocy w radiu
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
Ostatnio edytowano 04.10.2008, 23:28 przez Yogi, łącznie edytowano 1 raz
|
03.10.2008, 19:42 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Tak sobie teraz pomyślałem że może warto spróbować wymienić przewody nie tyle głośnikowe co zasilajace radyjko... jeśli wydaje Ci sięze radio nie ma mocy. Np na jakieś 6mm2 zarówno mase jak i zasilanie prosto do akumulatora? To może czasem zdać egzamin
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
03.10.2008, 19:53 |
|
|
Dołączył(a): 05.01.2006, 23:33 Lokalizacja: Białystok Posty: 592
Podziękował: 0
Pomógł: 1
Samochód: Octavia II Elegance 1.9 TDI
Rok prod.: 2006
Województwo: podlaskie
|
Yogi, dzięki za dokładny opis. A z mocowaniem na "śrubę" to niezły patent
PS. Jakie masz głośniki? Spory wyszedł dystans - 49 mm (do PB S-6C polecają 36 mm, z reszta no forum ktoś pisał, że przy takich dystansach jest OK).
|
04.10.2008, 20:33 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
szachu napisał(a): dystans - 49 mm poprawiłem powinno byc 39mm głośniki ze starej serii powerbassa sprzed 2 lat (najtanszy model z wooferem 165mm) wtedy coś ok 270zł gdzies może mam pudło ale to juz nie istotne bo chyba nie kupisz tego modelu. [ Dodano: 2008-10-05, 10:49 ]Siara napisał(a): jeśli wydaje Ci sięze radio nie ma mocy
wydaje mi się że to jest za słaba końcówka mocy, dźwięk jest soczysty, nic nie przygasa,
a ok 20W rms dla glosnika 75W to jednak za mało żeby grało mocno i poprawnie
a za mało prądu czym się objawia?
bo to może to ale jakie są tego efekty w przeciwienstwie do za małej mocy ?
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
04.10.2008, 23:30 |
|
|
Dołączył(a): 02.10.2007, 20:26 Lokalizacja: Rzeszów Posty: 191 Zdjęcia: 10
Podziękował: 0
Pomógł: 10
Samochód: Fabia Elegance Multimedia & ESPL Edition
Rok prod.: 2002
Województwo: podkarpackie
|
Yogi, Trudno napisać tak by były tego jakies objawy "na oko". Może już w ekstremalnych przypadkach być już jakieś tzw. przygasanie, ale to musiał by być już przewody strasznie zmasakrowane i stare.
A dobre zasilanie ma się mniejwiecej tak: Moc jest funkcją zmienną w kwadracie(P=U^2/R) i w dużym uproszczeniu(tylko aby zobrazować problem postaram sie posłużyć matematyką dla humanistów) możemy przeprowadzić następujace obliczenia:
Akumulator ma napięcie 12V, spadek napięcia na przewodzie zgodnie z prawem oma powiedzmy 1(jeden) volt przy maksymalnym prądzie i przy 11V na radiu mamy 30.25W mocy. Gdybyśmy mieli npaięcie np 10 V na radiu mamy już 25W mocy! Natomiast gdybyśmy mieli przewody o większym przekroju mielibyśmy znacznie mnieszy spadek napięcia np 0.1-0.2V co daje moc na radiu 35W. Myślę że dosć obrazowo przedstawiłem ten problem i każdy zrozumie teraz
_________________ ONE OF THE BEST AUDIO-VIDEO SYSTEMS IN EUROPE :-* Stage 1 -> 155Ps@360Nm Stage 2 -> 150dB@43Hz by RE Audio Stage 3 -> 188Ps@410Nm Stage 4 -> 2xxPs@4xxNm in progres...
|
05.10.2008, 12:39 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Dzięki za łopatologiczne wytłumaczenie
tylko zastanawia mnie taka kwestia jak wbić kabel 6mm^2 w iso ? bo czy ma to sens gdy np z kostki iso będzie wychodzila fabryczny kabelek o długości 2cm i dopiero do niego przylutuje się 6 ?
i czy prąd koniecznie ciągnąć z aku ? wtedy jakiś bezpiecznik na tej drodzę wypadałoby dać czy po prostu ze skrzynki nad nogami kierownika ?
aha no i w radiu oprócz pinu z masą jest jeszcze możliwość dodatkowego uziemienia radia za pomocą wsuwki damskiej po co to nie wiem najwyzej gdzies to przykręce do blachy
ale mam przeczucie że to niewiele da po prostu wzmacniacz w radiu nie daje rady i zniekształca w połowie skali głośności z max sopranem,basem i wł bbe
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
05.10.2008, 21:19 |
|
|
Dołączył(a): 22.01.2006, 22:16 Lokalizacja: Wawa/Łomianki Posty: 193
Podziękował: 1
Pomógł: 1
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Siara napisał(a): Yogi, Trudno napisać tak by były tego jakies objawy "na oko". Może już w ekstremalnych przypadkach być już jakieś tzw. przygasanie, ale to musiał by być już przewody strasznie zmasakrowane i stare. A dobre zasilanie ma się mniejwiecej tak: Moc jest funkcją zmienną w kwadracie(P=U^2/R) i w dużym uproszczeniu(tylko aby zobrazować problem postaram sie posłużyć matematyką dla humanistów) możemy przeprowadzić następujace obliczenia: Akumulator ma napięcie 12V, spadek napięcia na przewodzie zgodnie z prawem oma powiedzmy 1(jeden) volt przy maksymalnym prądzie i przy 11V na radiu mamy 30.25W mocy. Gdybyśmy mieli npaięcie np 10 V na radiu mamy już 25W mocy! Natomiast gdybyśmy mieli przewody o większym przekroju mielibyśmy znacznie mnieszy spadek napięcia np 0.1-0.2V co daje moc na radiu 35W. Myślę że dosć obrazowo przedstawiłem ten problem i każdy zrozumie teraz
Zapomniałeś jeszcze dodać że długość kabla też ma znaczenie
_________________ - kamery CCTV, rejestratory, systemy alarmowe, instalacje - www.tamro.pl -
|
06.10.2008, 22:48 |
|
|
Dołączył(a): 10.04.2005, 08:28 Lokalizacja: EL Posty: 1088
Podziękował: 0
Pomógł: 24
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 3.0d
Rok prod.: 2004
Województwo: łódzkie
|
Kolejne materiały zakupione
4 maty APP wysępione od arielcpu
i rolka maty dekarskiej tytan 10x30 wazaca 4,850kg
wszystko pojdzie w przednie drzwi, a jak zostanie to na coś jeszcze się przyklei hyhy
może jeszcze dzisiaj...........
[ Dodano: 2008-10-27, 23:53 ]
W końcu zabrałem się za 2nd drzwi i wygłuszyłem (cześniej tylko blacha od zewnątrz i boczek był jakoś oklejony)
po rozmowie z mądrzejszymi odemnie czyli z Siarą i przemyśleniach że jak teraz nie położe kabli to juz tego nie zrobie a jak mi odj.... tfu odpali i włożę piec to będzie kibel przez te kable więc
jak robić to robić i poszedłem po bandzie wymieniając instalacje na kabel 2,5mm2 (tłusty sznur, więcej nie wcisnę w biedną zwrotnicę) niestety dużo więcej roboty zajęło mi to dodatkowe 2h z małą przygodą
oczywiście w słupku są kostki, jestem za mało zgrabny żeby wiedziec jak wydłubać piny więc czarną kostkę w której są kable do głośnika, i zapewne + i - (bo to najgrubsze kable z całej paczki) uciąłem :
po wyrzuceniu tej kostki oraz połączenia - i + konektorami/wsuwkami oczywiście, wszystko osłaniając koszulką termokurczliwą, zrobiło się dużo miejsca na nowy gruby kabel
Nigdzie nie znalazłem jak to można inaczej i zgrabiniej zrobić,
Siara coś mi pisał o przekładaniu pinów z 1 do drugiej kostki ale to dla mnie masakra pierniczyć się z tymi pinami. Zdjęć niestety nie mam tego połączenia.
wykleiłem drzwi od środka ładując mate APP i dekarską :
przy okazji zdejmowania blachy w końcu opracowałem jak poradzić sobie z drutem (rygieliem) zawsze miałem z tym problem... i trzeba zdemontowac rygielek a raczej wypiąc go z ruchomego elementu zamka i dopiero zdejmujemy gładko blachę (oczywiście kable też trzeba odpiąć)
natomiast składamy odwrotnie czyli najpierw blacha drzwi a poźniej znów montujemy drut rygla zrobiłem to w 5 minut a kiedyś mordowałem się 40-50min.
wkrótce kolejne zdjęcia końcówki pracy,
dla własnych potrzeb zmontowałem własną kostkę iso na grubszych kablach OFC (zdjęcia wkrótce)
Pamiętajcie o odłączeniu akumulatora !
[ Dodano: 2008-10-28, 23:06 ]
było:
jest:
kable 2,5mm2 pociagnięte z tweetera (po co nie wiem)
domowej roboty kostka ISO
_________________ Danger.It's the Ranger! A morał tej bajki jest krótki i niektórym znany... jak mamy diesla po chipie to trakcji szukamy...
|
28.10.2008, 23:08 |
|
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|