Teraz jest 07.12.2019, 00:37



Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 2 ] 
JAK KUPIĆ UŻYWANE AUTO! 
Autor Wiadomość
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.03.2005, 02:03
Lokalizacja: Chomiki - Warszawa
Posty: 1401
Podziękował: 0
Pomógł: 4

Silnik: AZQ-1.2 12V 64KM
Rok prod.: 2004/2005
Województwo: mazowieckie
Post JAK KUPIĆ UŻYWANE AUTO!
Jak kupić używane auto?" to unikatowy bezpłatny poradnik, przygotowany
specjalnie dla szukających auta używanego. Dzięki niemu unikniesz wielu
pułapek czekających na Ciebie przy zakupie samochodu.

http://img.auto.com.pl/kupuje_auto/jak_ ... e_auto.pdf


06.12.2008, 00:45
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 18:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 7023
Zdjęcia: 0
Podziękował: 184
Pomógł: 121

Silnik: ATZ-1.4 8V 68KM
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Re: JAK KUPIĆ UŻYWANE AUTO!
10 wskazówek – jak nie kupić auta z „przekręconym” licznikiem!


Kupno używanego samochodu z autentycznym przebiegiem na rynku wtórnym to prawdziwe wyzwanie. Oto 10 wskazówek, które ograniczają ryzyko wpadki do zera!

1. Obejrzyj dokładnie książkę serwisową i pozostałe dokumenty auta. Sprawdź, czy nazwisko pierwszego właściciela wpisane do książki serwisowej jest takie samo jak nazwisko (lub nazwa firmy) widniejące jako pierwszy właściciel w karcie pojazdu (polskiej lub zagranicznej). Zwróć uwagę, czy w książce serwisowej jest wpis o przeglądzie zerowym, o którym fałszerze bardzo często zapominają. Sprawdź, czy wszystkie miejsca na pieczątki i wklejki są zagospodarowane tak, jak powinny. Zaobserwuj, czy pieczątki są wyraźne, wbijane do książki różnym tuszem, czy ich wzór jest zgodny z obowiązującym serwisy danej marki, a charakter pisma różny.

2. Jeżeli jest to możliwe, spróbuj potwierdzić wpisy umieszczone w książce serwisowej w autoryzowanym warsztacie, nawet jeśli trzeba za to zapłacić. Jeżeli książki serwisowej brak, warto spytać w warsztacie o ostatnią wizytę w serwisie danej sieci, chociaż w większości przypadków nie udzielą nam informacji, jeśli przyjdziemy bez właściciela. Zwróć uwagę na dodatkowe adnotacje – w „fałszywkach” często ich nie ma!

3. Zanim zainwestujesz pieniądze w sprawdzanie autentyczności przebiegu, zastanów się, czy przebieg widniejący na liczniku koresponduje ze stanem samochodu. Pamiętaj, że niewielkimi nakładami można usunąć wiele śladów użytkowania, co jednak nie odwleka konieczności drogich napraw mechanicznych wynikających z przebiegu.

4. Podczas oględzin zwróć uwagę na stan elementów, które szczególnie są narażone na zużycie, np.: kierownicę, nakładki na pedały, lewarek i miech zmiany biegów, kondycję fotela kierowcy (przetarcia tapicerki i to czy nie jest wysiedziany) – ich zła kondycja świadczy o dużym przebiegu, Oczywiście, nowa „skóra” na kierownicy, nowe nakładki na pedałach, i inne podobne zabiegi „picerskie” powinny wzmóc waszą czujność!

5. W niektórych autach (np. marki BMW) przebieg zapisywany jest w wielu urządzeniach pokładowych (w sterowniku silnika, w liczniku, sprzęcie grającym, nawet w kluczyku) i najczęściej fałszerze pozostawiają liczne elektroniczne ślady. Wizyta w dobrym warsztacie zajmującym się diagnostyką elektroniczną często pomaga poznać prawdę o prawdziwym przebiegu samochodu.

6. W przypadku drogich aut zainwestujcie w kompleksowe sprawdzenie samochodu przed kupnem. Większość autoryzowanych warsztatów ma takie usługi w cenniku. W ten sposób dowiemy się nie tylko tego, czy są jakieś ślady „kręcenia” licznika lub wręcz jaki jest prawdziwy przebieg samochodu, lecz także jaki jest jego stan blacharski i mechaniczny.

7. Umów się ze sprzedawcą, że jeśli deklarowany przebieg okaże się nieprawdziwy, zwraca pieniądze zainwestowane w sprawdzenie samochodu. Jakkolwiek nie można mieć pewności, że osoba, która jest oszustem, wywiąże się z umowy, można grozić zgłoszeniem oszustwa prokuraturze. Zresztą należy to zawsze robić.

8. W niektórych krajach (m.in. Belgia, Wielka Brytania, USA) są dostępne dla osób zainteresowanych bazy danych zawierające cenne dla kupującego informacje o samochodach. Są to np. daty obowiązkowych przeglądów technicznych wraz z przebiegiem, jaki zapisano w trakcie przeglądu. Jeśli znamy języki obce lub kogoś, kto potrafi się nimi posługiwać za drobną opłatą możemy np. sprawdzić w ten sposób przebieg samochodu i jego historię.

9. Kupując drogi samochód, zawsze upewniajmy się co do tożsamości sprzedawcy. Nigdy nie kupujmy samochodu od pośrednika, który nie figuruje w żadnych dokumentach, a podstawia nam tylko do podpisu umowę podpisaną in blanco przez poprzedniego właściciela. Po pierwsze, jest ogromne ryzyko, że będziemy się z tego tłumaczyć przed prokuratorem (jak ostatnio wielu nabywców samochodów używanych sprzed 2-3 lat!), a po drugie, w razie wykrycia ukrytych z premedytacją wad lub oszustw będziemy wiedzieli, kogo ścigać.

10. Obejrzyj kartę pojazdu lub brief i jeszcze przed kupnem auta – jeśli to możliwe – skontaktuj się z poprzednim właścicielem figurującym w wyżej wymienionych dokumentach i zapytaj, jaki przebieg miał samochód, gdy się go pozbywał. Owszem, wymaga to trochę zachodu i poświecenia czasu, ale warto!

AutoŚwiat

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


16.02.2014, 20:39
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Ten temat jest zablokowany. Nie możesz w nim pisać ani edytować postów.   [ Posty: 2 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL