Teraz jest 28.03.2024, 22:47



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Czujnik prędkości obrotowej 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Czujnik prędkości obrotowej
Prędkość obrotową silnika sterownik rozpoznaje na podstawie sygnału wytwarzanego przez indukcyjny czujnik prędkości obrotowej wału korbowego.

Czujnik współpracuje z uzębionym ferromagnetycznym kołem impulsowym i może być umieszczony na wale korbowym przy Przykład czujnika stosowanego zarówno do pomiaru prędkości obrotowej jak i położenia wału korbowego.kole pasowym lub kole zamachowym. Wewnątrz czujnika znajduje się cewka nawinięta na wykonany z miękkiej stali rdzeń, który styka się jednym końcem z magnesem stałym, tworząc obwód magnetyczny. Linie sił pola magnetycznego wnikają w uzębioną część koła impulsowego, a strumień magnetyczny obejmujący uzwojenie cewki zależy od wzajemnego położenia czoła czujnika oraz zębów i wrębów międzyzębnych na kole impulsowym. Ponieważ zęby i wręby międzyzębne na zmianę mijają czujnik, zmienia się strumień magnetyczny, który powoduje indukowanie w uzwojeniu cewki sinusoidalnego zmiennego napięcia wyjściowego. Amplituda napięcia rośnie wraz ze zwiększaniem się prędkości obrotowej. Czujnik indukcyjny pozwala na pomiar prędkości już od 50 obr/min.

Za pomocą czujnika indukcyjnego można również rozpoznać określone położenie wału korbowego. Do jego oznaczenia wykorzystuje się punkt odniesienia utworzony przez usunięcie na kole impulsowym dwóch kolejnych zębów. Powiększony przez to wręb międzyzębny powoduje, że w uzwojeniu cewki czujnika powstaje zmienne napięcie o amplitudzie większej od amplitudy napięcia indukowanego przez pozostałe zęby i wręby międzyzębne koła impulsowego.

Jeśli w układzie sterowania występuje tylko jeden czujnik prędkości obrotowej wału korbowego i jego położenia, brak sygnału uniemożliwia obliczenie kąta wyprzedzenia zapłonu czy dawki paliwa. W takim przypadku nie mogą być wykorzystane żadne z zaprogramowanych w urządzeniu sterującym wartości zastępczych.

W rozbudowanych zintegrowanych układach wtryskowo-zapłonowych w razie braku sygnału z czujnika prędkości obrotowej i położenia wału korbowego są pobierane sygnały zastępcze z czujników wałków rozrządu. Sterownie silnika się pogarsza, ale przynajmniej może on pracować w tzw. trybie awaryjnym.


Obrazek



motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


16.01.2014, 19:59
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL