Teraz jest 28.03.2024, 18:24



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
Kiedy nie wrzucać na luz 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Kiedy nie wrzucać na luz
Kierowcy często nadużywają sprzęgła, na przykład dotaczając się kilkadziesiąt, a czasa­mi nawet kilkaset metrów do świateł. Jest to nieekonomiczne i niebezpieczne.

Jazda na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle powoduje niepotrzebne zużycie paliwa oraz zmniejsza kontrolę nad pojazdem - mówi Zbigniew Weseli, dyrektor Szkoły Jazdy Renault. – Warto wyrabiać zwyczaj hamowania silnikiem, czyli toczenia się na biegu bez dodawania gazu.

Gdy pojawia się niebezpieczeństwo na drodze i powinniśmy na­tychmiast przyśpieszyć, to przy hamowaniu silnikiem kierowca musi jedynie nacisnąć na pedał gazu. Gdy jedzie na luzie, musi najpierw wrzucić bieg, tracąc przy tym cenny czas. Dodatko­wo, jeśli koła kręcą się „na luźno” w trakcie pokonywania zakrę­tu na drodze o zmniejszonej przyczepności, można łatwiej wpaść w poślizg – ostrzegają trenerzy Szkoły Jazdy Renault.

Sprzęgło samochodowe należy wykorzystywać w następujących sytuacjach:przy ruszaniu
podczas zmiany biegów
przy zatrzymywaniu się, aby nie zgasł silnik
podczas awaryjnego hamowania.


W innych sytuacjach lewa stopa powinna spoczywać na podłodze. Gdy zamiast tego znajduje się na sprzęgle, powoduje niepotrzebne zużycie tego podzespołu. Warto też pamiętać, że jazda na luzie
lub na biegu z wciśniętym sprzęgłem to to samo.


motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


23.10.2013, 18:50
Zobacz profil GG
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
No no! Dawno nie przeczytałem bardziej błyskotliwego artykułu. Teraz w pamięć mi zapewne zapadnie co jest tym samym. Brakuje tylko informacji, że UE zaleca i wspiera program uświadamiania o sprzęgle i finansuje go z EFS.

Mój teść i ojciec i tak wiedzą swoje: na luzie jest jazda za darmo! I do śmierci im nikt nie wmówi, że jest inaczej. Sie cmoknąć może redaktorzyna w swoją bazę gotowych artykulików.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


23.10.2013, 21:52
Zobacz profil WWW
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
weuek mojego ojca już przekonalen że jazda na luzie to wielka bzdura :mrgreen: ale teścia nigdy nie przekonam. Teść jak widzi z daleka światła to ogień po czym najlepszy wrzuca luz i tak oto się toczy do świateł :czacha:

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


24.10.2013, 04:19
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.09.2011, 20:54
Lokalizacja: SBE
Posty: 3227
Zdjęcia: 0
Podziękował: 17
Pomógł: 143

Silnik: AWY-1.2 6V 54KM
Skrzynia: GSH - 5b.
Rok prod.: 2004
Województwo: śląskie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
Michał i pewnie nic na to nie poradzisz ... kiedyś (przy samochodach z gaźnikiem) było to słuszne rozwiązanie (a próbowałeś jazdy z kompem ustawionym w pozycję spalanie chwilowe ... czy takie nowinki też nie przemawiają )

_________________
zanim założysz temat użyj opcji szukaj
forumowe >>długopisy , smycze z logo F1 i F2 dostępne << więcej informacji w pierwszym poście tematu


24.10.2013, 08:50
Zobacz profil WWW Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 10.08.2010, 21:16
Lokalizacja: EL
Posty: 5136
Podziękował: 39
Pomógł: 106

Silnik: CAYC-1.6 TDI 105KM
Skrzynia: KFK - 5b.
Samochód: Fabia 2 Combi FL
Rok prod.: 02.11.2010
Województwo: łódzkie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
jak tesia sharan z tiptronikiem pali mu 6-7w trasie tak ja zrobilem 4,5 to galy wytrzeszczał

a tam tylko dwa pedaly.

niektorzy nie moga 2 ogarnac odpowiednio a co dopiero 3

_________________
- I hope you come back someday
- Someday


24.10.2013, 09:07
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 04.01.2013, 06:08
Posty: 1070
Podziękował: 24
Pomógł: 15

Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FCM - 5b.
Samochód: Comfort
Rok prod.: 2000
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
To wkoncu prawda, czy mit?

Bo w weuka poscie nie zabardzo wyczuwam czy to ironia, czy to zlosc spowodowana wbijaniem do glow ludziom glupot.


24.10.2013, 09:10
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
Media są dzisiaj głównie nastawione na matołów: może niedługo usłyszymy o tym, kiedy powinno się chodzić do ubikacji i jak prawidłowo wykonywać te czynności. Od be-ze-dur-nych medialnych magicznych 7 stopni Celsjusza do problemu ubikacyjnego jest niedaleko.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


24.10.2013, 09:21
Zobacz profil WWW
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl

Dołączył(a): 17.01.2008, 19:03
Lokalizacja: ZS i DGL
Posty: 15
Podziękował: 0
Pomógł: 5

Silnik: BZG-1.2 12V 70KM
Samochód: Seat Toledo ALH
Rok prod.: 1999
Województwo: zachodniopomorskie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
Można jeszcze dodać, że hamując silnikiem odpowiednio wcześniej, oszczędzamy układ hamulcowy - niewiele bo niewiele, ale zawsze.

_________________
OLEJE MOTUL, FILTRY MANN, HAMULCE ATE
Najtaniej! 794 675 296, gg 4535877
viewtopic.php?f=38&t=12894


24.10.2013, 12:52
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 08.04.2014, 11:45
Posty: 3
Podziękował: 1
Pomógł: 0

Silnik: AZL-2.0 8V 115KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Skoda Fabia I
Rok prod.: 2001
Województwo: lubelskie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
A mój stary ford 1,8TD mniej palił na luzie... :wink: tata mnie nauczył takiej jazdy :D


09.04.2014, 06:23
Zobacz profil
Ekspert Techniczny
Ekspert Techniczny
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 01.02.2009, 20:30
Lokalizacja: Świetochłowice
Posty: 5404
Podziękował: 166
Pomógł: 520

Silnik: AXR-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: GGV - 5b.
Samochód: Ambiente
Rok prod.: 05.2007
Województwo: śląskie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
elemenateur napisał(a):
Można jeszcze dodać, że hamując silnikiem odpowiednio wcześniej, oszczędzamy układ hamulcowy - niewiele bo niewiele, ale zawsze.


Bardzo dobry argument. Kiedy tylko mogę to hamuję silnikiem i u mnie fabryczny zestaw klocków i tarcz skończył się przy przebiegu ~ 125 000 km. Uważam, że to świetny wynik.

Artur_jaw napisał(a):
(a próbowałeś jazdy z kompem ustawionym w pozycję spalanie chwilowe ... czy takie nowinki też nie przemawiają )


No właśnie. Dzięki temu najlepiej widać jak można mniej spalić hamując silnikiem.

_________________
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Seat, Audi, VW. 510 150 407


09.04.2014, 12:33
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 29.10.2009, 21:58
Lokalizacja: prowincja
Posty: 12693
Podziękował: 189
Pomógł: 402

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: 1Z5/K12
Rok prod.: 2012/2005
Województwo: podkarpackie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
koleś napisał(a):

Bardzo dobry argument. Kiedy tylko mogę to hamuję silnikiem i u mnie fabryczny zestaw klocków i tarcz skończył się przy przebiegu ~ 125 000 km. Uważam, że to świetny wynik.


A nawet rewelacyjny! Może tez miałbym podobny wynik gdybym miał auto od nowości (kupiłem z mocno pordzewiałymi tarczami)

Artur_jaw napisał(a):
(a próbowałeś jazdy z kompem ustawionym w pozycję spalanie chwilowe ... czy takie nowinki też nie przemawiają )


No właśnie. Dzięki temu najlepiej widać jak można mniej spalić hamując silnikiem.[/quote]

Co co wyznają jazdę na luzie przyzwyczaili się tak za czasów gdy nie było tych komputerków w autach. Może w autach bez wtrysku bezpośredniego rzeczywiście było mniejsze spalanie na luzie? Nie wiem, nigdy takim nie jeździłem, a nawet gdyby, to pewnie nie zauważyłbym, bo nie jestem fanem (obsesyjnego) zainteresowania spalaniem.

_________________
O ślepych za dnia: http://tinyurl.com/jenvmux
Proste jedzenie: https://prostejedzenieblog.wordpress.com
Skrót od tysiąca to "tys.", a nie "tyś". "Tyś" znaczy "ty jesteś".


09.04.2014, 12:40
Zobacz profil WWW
Partner FabiaClub.pl
Partner FabiaClub.pl
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 23.01.2011, 08:47
Lokalizacja: Śląsk
Posty: 5157
Zdjęcia: 0
Podziękował: 101
Pomógł: 128

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III FL 1.0 TSI
Rok prod.: 2018
Województwo: śląskie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
Tak wiozlem teścia i pokazywalem mu na komoie co się dzieje na luzie a co na biegu. Nich do niego nie dociera ma swoje widzi misie i koniec :czacha:

_________________
Jest viewtopic.php?f=27&t=24816
Była viewtopic.php?f=27&t=18193


09.04.2014, 15:02
Zobacz profil Album osobisty
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 02.10.2013, 20:02
Lokalizacja: TamKołoTegoPrzyTym
Posty: 2761
Podziękował: 44
Pomógł: 42

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Zafira B OPC
Rok prod.: 2008
Województwo: mazowieckie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
to tak jak mój staruszek. nigdy nie chciał mi uwierzyć ze jadac na sztywnym biegu, silnik nie pobiera ani grama paliwa.

a co do hamowania silnikiem to teraz zaczynam przestawiać się na jazde na wyrzucaniu biegu na luz i dojeżdżaniu spokojnie do swiatel czy innych przeszkod.
klocki i tarcze ucierpia bardziej ale inne rzeczy mniej. pomijam spalanie paliwa bo to sa niewielkie ilości.
dlaczego kiedyś sprzegla wytrzymywaly po 500 tysięcy kilometrow i więcej? ;)

_________________
'Bede grau w gre'
'Twardo wcale nie znaczy okrutnie'
'Nie jedź szybciej, niż Twój Anioł Stróż umie latać.'
Obrazek


08.07.2014, 18:44
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 07.11.2015, 10:08
Lokalizacja: Łódź
Posty: 77
Podziękował: 2
Pomógł: 27

Silnik: CAYB-1.6 TDI 90KM
Skrzynia: JQM - 5b.
Samochód: Fabia 2 FL HB
Rok prod.: 2011
Województwo: łódzkie
Post Re: Kiedy nie wrzucać na luz
sebasuperb napisał(a):
Jazda na biegu jałowym i wciśniętym sprzęgle powoduje niepotrzebne zużycie paliwa oraz zmniejsza kontrolę nad pojazdem
upraszczając rozważania to tak jest, ale jeśli starczy sił i chęci do głębszej analizy to wyjdzie że nie zawsze tak jest, w zalezności od sytuacji najczęściej hamuję silnikiem, jednak wcale nie rzadko dojeżdżam na luzie, i w jednej i drugiej sytuacji uzyskuję mniejsze spalanie :hurra:

_________________
pozdraVWiam, jarry

"Frustra vivit, qui nemini prodest"

*PW wyłączone - proszę pisać na email
Moje czerwone Fabiszcze
*mój kanał YT - http://www.youtube.com/user/VWTouranPol ... ist&view=1


15.11.2015, 22:53
Zobacz profil
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21.10.2009, 21:11
Lokalizacja: Warszawa
Posty: 1879
Podziękował: 6
Pomógł: 56

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: Octavia III Combi TDI
Rok prod.: 2014
Województwo: mazowieckie
Post Re: Odp: Kiedy nie wrzucać na luz
RadekLwo napisał(a):
to tak jak mój staruszek. nigdy nie chciał mi uwierzyć ze jadac na sztywnym biegu, silnik nie pobiera ani grama paliwa.

a co do hamowania silnikiem to teraz zaczynam przestawiać się na jazde na wyrzucaniu biegu na luz i dojeżdżaniu spokojnie do swiatel czy innych przeszkod.
klocki i tarcze ucierpia bardziej ale inne rzeczy mniej. pomijam spalanie paliwa bo to sa niewielkie ilości.
dlaczego kiedyś sprzegla wytrzymywaly po 500 tysięcy kilometrow i więcej? ;)


Bo były lepsze a teraz muszą się popsuć abyś kupił nowe i żeby mogli zarobić.

Tapatalk

_________________
PerfectService by DGW
Skoda Octavia III Combi 2.0 TDI 4x4 CKFC
Skoda Octavia 2FL Combi 2.0 TDI
Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ
Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF


Ostatnio edytowano 15.11.2015, 23:38 przez Adrian, łącznie edytowano 1 raz



15.11.2015, 23:23
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 27 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL