Teraz jest 27.04.2024, 09:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Skutki krótkich jazd samochodem 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Skutki krótkich jazd samochodem
Pokonywanie jednorazowo niewielkich, zaledwie parokilometrowych tras to ciężki sprawdzian dla samochodu. Jego właściciel może też to odczuć.

Przede wszystkim, jazda na zimnym silniku aż do momentu , gdy osiągnie on prawidłową temperaturę pracy okupiona jest zwiększonym zużyciem paliwa, a to kosztuje. Latem parokilometrowa trasa w zupełności wystarcza do nagrzania silnika, ale kiedy robi się coraz zimniej dystans po­trzebny do tego, żeby jednostka napędowa osiągnęła prawidło­wą temperaturę pracy wydłuża się. W skrajnym przypadku auto do celu jedzie cały czas z niedogrzanym silnikiem i pali jak smok.

Zwiększone zużycie paliwa na krótkich trasach może jeszcze generować dodatkowe koszty. Duża dawka paliwa, która trafia do silnika nie spala się całkowi­cie. Część niespalonego paliwa osiada na ściankach cylindrów i spływa po nich do skrzyni korbo­wej, gdzie miesza się z olejem. Rozcieńczany paliwem olejem traci swoje własności i trzeba go wymienić wcześniej niż wynika to z terminarza przeglądów okresowych.

Silnik to ciepłolubne urządzenie, oczywiście do określonej temperatury, któremu praca na zimno nie służy. Skutkiem niedogrzania motoru, o co wcale nie tak trudno na krótkiej trasie, zwłasz­cza w sezonie jesienno-zimowym, jest pogorszenie współpracy różnych jego elementów. Zmniej­sza się przez to trwałość całego silnika.

Jazda na krótkich odcinkach stwarza ryzyko niedoładowania akumulatora, zwłaszcza jeśli poru­szamy się z małą prędkością i z częstymi postojami ( np. z powodu sygnalizacji świetlnej, czy ulicznych korków) i oprócz włączonych obowiązkowych świateł korzystamy w tym czasie ciągle z innych odbiorników takich, jak wycieraczki, dmuchawa, ogrzewanie tylnej szyby, radio itp. W takich warunkach alternator może nie być w stanie wytworzyć wystarczającą ilość energii, żeby pokryć zapotrzebowanie na nią włączonych odbiorników. Chwilowy niedobór energii będzie wtedy czerpany z akumulatora, któremu przez to grozi niedostateczne doładowanie w trakcie jazdy. Jeśli taka sytuacja będzie się powtarzać, to po pewnym czasie ubytek energii w akumula­torze osiągnie poziom uniemożliwiający uruchomienie silnika. Taki akumulator trzeba będzie nała­dować.

Właściciele Diesli wyposażonych w filtr cząstek stałych muszą się liczyć z tym, że jazda na krót­kich odcinkach, zwłaszcza przy niskich temperaturach powietrza grozi zapchaniem filtru cząstka­mi sadzy, ponieważ nie zostanie osiągniętych w tych warunkach minimalna temperatura spalin, niezbędna do regeneracji filtru. Nagromadzenie zbyt dużych ilości sadzy w filtrze sygnalizowane jest prze lampkę kontrolną w zestawie wskaźników. W takiej sytuacji trzeba wykonać podróż re­generacyjną, czyli przejechać długi odcinek drogi z dość dużą prędkością albo odwiedzić stację obsługi.

motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


14.10.2013, 22:20
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL