Teraz jest 28.03.2024, 23:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 4 ] 
Zanieczyszczenia układu paliwowego 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Zanieczyszczenia układu paliwowego
Wraz z rosnącym przebiegiem każdy silnik traci swoje pierwotne osiągi i zaczyna spalać więcej paliwa. Dzieje się tak między innymi na skutek zanieczyszczenia układu paliwowego, który wymaga okresowego „oczyszczenia”. Warto więc stosować czyszczące dodatki do paliwa. Efekty mogą nas pozytywnie zaskoczyć.

Podatność na zanieczyszczenia
Układ paliwowy każdego samochodu jest podatny na zanieczyszczenia. W zbiorniku na skutek wahań temperatury wytrąca się woda, która w momencie kontaktu z metalowymi elementami doprowadza do pojawienia się korozji. Układ zasilania jest tak skonstruowany, aby wyłapać drobinki rdzy oraz inne zanieczyszczenia, które przedostały się z paliwem. Część z nich zatrzymuje się na sitku pompy paliwowej, reszta dociera do filtra paliwa. Rolą tego elementu jest filtracja i oczyszczenie paliwa z zanieczyszczeń. Nie wszystkie jednak zostaną wyłapane. Pozostałe docierają bezpośrednio do wtryskiwaczy i z czasem zaczynają zakłócać ich działanie. Nawet bez zanieczyszczeń wydajność wtryskiwaczy z czasem spada. Zawsze zostaje jakaś ostatnia kropla paliwa, której wyschnięcie pozostawia drobiny węgla. Nowoczesne konstrukcje próbują eliminować ten problem, ale w przypadku starszych pojazdów występuje on dość powszechnie.

W efekcie zanieczyszczenia wtryskiwacza spada jakość rozpylania i atomizacji paliwa z powietrzem. Na skutek zabrudzeń iglica nie może się swobodnie poruszać, czego efektem jest niepełne otwieranie się i zamykanie. W efekcie mamy do czynienia ze zjawiskiem „lania wtryskiwaczy” – podawania paliwa nawet w stanie zamkniętym. Kończy się to nadmiernym spalaniem, dymieniem i nierówną pracą jednostki napędowej. W skrajnym przypadku może nastąpić zatarcie iglicy wtryskiwacza, co prowadzi do zniszczenia głowicy, tłoków, zaworów, czyli mówiąc krótko - kosztownego remontu silnika.

Czyszczenie wtryskiwaczy
Kiedy już dojdzie do zanieczyszczenia układu zasilania i wtryskiwaczy można spróbować działać samemu lub oddać auto w ręce profesjonalistów. Podstawową różnicę stanowią koszty. Stanowczo odradzamy użycia domowych sposobów czyszczenia wtryskiwaczy np. moczenia w środkach czyszczących. Łatwo doprowadzić do ich popsucia z powodu powstania nieodwracalnych uszkodzeń izolacji cewki bądź wewnętrznych uszczelnień.

Czyszczenie w serwisie jest najpewniejsze, ale i najbardziej kosztowne. W tym przypadku auto musi zostać dostarczone do miejsca naprawy. Usługa tam wykonana najczęściej daje dobre efekty i ma pozytywny wpływ na kulturę pracy silnika. Jednak musimy być przygotowani na wydatek rzędu kilkuset złotych i przerwą w użytkowaniu auta.

Czy zawsze wizyta w serwisie jest konieczna? Użycie dodatku czyszczącego układ paliwowy potrafi pozytywnie zaskoczyć, przywracając witalność silnikowi. Najlepiej jednak nie dopuścić do sytuacji, kiedy konieczna będzie regeneracja wtryskiwaczy i odpowiednio przeciwdziałać, fundując układowi zasilania mały zabieg czyszczący.

Profilaktyka
Lepiej zapobiegać niż leczyć – ta maksyma znana z odniesienia do ludzkiego zdrowia, doskonale pasuje do układu zasilania samochodu. Odpowiednie zabiegi profilaktyczne zmniejszą ryzyko wystąpienia poważnej awarii.

Kilka razy w roku należy stosować produkty czyszczące układ zasilania, np. w formie dodatków do paliwa. Najlepiej by były to produkty markowe i sprawdzone np. K2 Benzin (do silników benzynowych) lub K2 Diesel (do silników diesel). Stosujemy je bezpośrednio przed tankowaniem.

Innym produktem jaki można zastosować w celu oczyszczenia układu jest zmywacz do gaźników, przepustnic i wtryskiwaczy z oferty K2 Pro. Produkt dostępny w formie sprayu w puszce, rozpyla się do wnętrza zbiornika przed wlaniem paliwa.
Ponadto należy starać się nie jeździć na resztkach paliwa. Przed zimą koniecznie wlać dodatek wiążący wodę, wymieniać filtr paliwa. Nie wolno jeździć też na starym paliwie. Po 3 miesiącach przechowywania w baku z paliwa zaczynają się wydzielać związki szkodliwe dla układu i wtryskiwaczy.

Spadek mocy auta to popularne zjawisko w samochodach o dużym przebiegu. Może być sygnałem, że z naszym samochodem zaczyna dziać się coś złego. Stosowanie dedykowanych dodatków oczyszczających układ paliwowy znaczenie ograniczy szansę wystąpienia problemów i może uchronić kieszeń kierowcy przed niespodziewanymi wydatkami na naprawy. Warto o tym pomyśleć przy następnym tankowaniu.


motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


20.12.2012, 20:34
Zobacz profil GG

Dołączył(a): 09.11.2013, 15:36
Posty: 454
Podziękował: 16
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2018
Województwo: podkarpackie
Post Re: Zanieczyszczenia układu paliwowego
Odgrzeje kotleta. Chce podpiąć bezpośrednio silnik pod preparat liquid molly. Chcialem się upewnić czy 1 to jest dopływ bezpośredni paliwa do silnika a 2 powrót? Celowo nie chce wlewac do baku, bo syf w duzym obiegu + ktory już jest w filtrze przejdzie mi do silnika i zamiast pomóc zaszkodzi. Chce podłączyć bezpośrednio, bez rozcieńczen i przepuścić przez dodatkowy świeży filtr użyty jednorazowo na potrzeby czyszczenia.
Zdjęcie z legendą :)
http://imgur.com/rUGTi3n

Czy jeśli wyłącze silnik przed skończeniem się płynu w butelce to po połączeniu spowrotem przewodów paliwowych uruchomie silnik ponownie? Wiadomo że pewna ilość powietrza będzie w przewodach (nieduza). Ale jestem ciekawy czy silnik ma bardzo małą tolerancje na to powietrze. W skrócie pisząc czy jakakolwiek najmniejsza ilość powietrza unieruchomi mi silnik czy jesli postąpie w ten sposob jak napisałem wyżej to bez obaw?


22.05.2016, 21:30
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.11.2013, 15:36
Posty: 454
Podziękował: 16
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2018
Województwo: podkarpackie
Post Re: Zanieczyszczenia układu paliwowego
naprawdę nikt nic nie wie?


28.05.2016, 11:22
Zobacz profil

Dołączył(a): 09.11.2013, 15:36
Posty: 454
Podziękował: 16
Pomógł: 14

Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Rok prod.: 2018
Województwo: podkarpackie
Post Re: Zanieczyszczenia układu paliwowego
Zrobiłem jak na załączonym obrazku podłączenia. Jakby ktoś chciał wyczyścić układ paliwowy bezpośrednio to bez obaw. Cała operacja zajęła mi koło godziny. Jako, że auta nie mam od nowości to zrobiłem to w formie testu/ profilaktycznie i utwierdziłem się, że mam silnik w super kondycji. Pod wężyki podłączyłem filtr i zebrało się na nim symboliczna ilość zabrudzeń. Na pewno operacji nie planuje powtarzać, bo nie ma to w moim wypadku sensu. Aczkolwiek na yt w niektórych przypadkach rezulataty były rewelacyjne. Co do spalania zmierzę na kolejnym baku czy faktycznie się coś poprawiło lub jeśli zauważe jakieś zmiany. Post wyedytuje


11.06.2016, 09:02
Zobacz profil
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 4 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL