Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48 Lokalizacja: [RMI] Posty: 6869 Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
|
Jakie felgi na zimę?
Do niedawna uznawano, że na zimę powinno się montować tylko felgi stalowe. Teraz producenci felg aluminiowych proponują bardziej wytrzymalsze modele na tę porę roku
Szczęśliwie minęły czasy, kiedy tylko felgi stalowe nakryte plastikowym kołpakiem gościły na naszych autach. Sytuacja w ostatnich kilku latach diametralnie się zmieniła, a wszystko oczywiście dzięki rozwojowi nowatorskich technologii używanych w produkcji felg aluminiowych. Obecnie niemal każdy z modeli czołowych producentów może być używany w zimie bez obaw o zniszczenie przez sól drogową. Wszystko dzięki temu, że każdy nowy model zanim zaszczyci linię produkcyjną, przechodzi liczne testy, a w śród nich kilkugodzinne kąpiele solankowe. Tak przetestowany lakier daje gwarancję wytrzymałości na surowe warunki zimowe. Trzeba dodać, że na zimę polecane są felgi o prostych, szerszych ramionach, bez zakamarków, bez większej ilości szczegółów czy dodatków takich jak np. śrubki, taśmy czy dodatkowe naklejki na ramionach. Pięcioramienne felgi łatwiej utrzymać w czystości, o co trudno jesienno-zimową porą podczas padających często deszczy lub śniegu, kiedy nasze ulice posypywane są solą drogową.
Często argument cenowy przemawia za kupnem felg używanych. Powinniśmy jednak przeanalizować, czy jest to faktycznie oszczędność i jakiego rzędu. Trzeba wziąć pod uwagę, że używane felgi mają zawsze jakieś ślady użytkowania, które mogą wyglądać niegroźnie. Jednak w niesprzyjających warunkach takie ślady mogą przerodzić się w poważne wady, które mogą zagrażać nawet naszemu bezpieczeństwu. Felga mająca za sobą wypadek, czy też mocne spotkanie z dziurą w jezdni może mieć mikro pęknięcia, które przy kolejnych tego typu zdarzeniach już na aucie nowego właściciela mogą skutkować nawet pęknięciem podczas jazdy.
Natomiast inny rodzaj śladów użytkowania jeszcze bardziej istotny w kwestii zamontowania aluminiowych felg na zimę, to mikrouszkodzenia lakieru. Nawet jeżeli lakier jest najwyższej jakości, a felga przeszła testy potwierdzające możliwość jej użytkowania w zimie, to trzeba pamiętać, że takie mikrouszkodzenia mogą zapoczątkować korozję pod powłoką lakierniczą. Dlatego należy pielęgnować felgę niezależnie od jej stanu nowości i unikać zakupu używanych felg aluminiowych z przeznaczeniem na użytkowanie w zimowych warunkach. Jeżeli faktycznie zależy nam na niskiej cenie, warto poszukać nowe oryginalne felgi, ale np. z wyprzedaży, lub skorzystać z sezonowej promocji. Warto także potargować się u dystrybutora, który może dołożyć jeszcze upust od siebie.
Nie zastanawiajmy się jednak czy kupić felgi tanie, czy drogie, ponieważ drogie nie zawsze muszą być oryginalne, a tanie podrobione. Jeżeli chodzi o felgi kupowane przed zimą, to jednak warto zdecydowanie postawić na te tanie. Powód jest prosty i wcale nie związany z zasobnością portfela. Po prostu nie ma sensu kupować drogich felg o urozmaiconym wzorze, jeżeli będą one mało odporne na surowość zimy. O tej porze roku nie sprawdzą się felgi polerowane do „żywego aluminium”, czy też malowane na różne kolory. Lepsze są felgi o klasycznych wzorach i pokryte srebrnym lakierem, a te są zawsze najtańsze. Wizja niższej ceny skłania nas coraz częściej do zakupów online. Zakup felg aluminiowych może wydawać się ogólnie trudnym, ze względu na to, że dobór felg do samochodu może nastręczyć wiele problemów. Szczególnie, że parametry felgi nie koniecznie mieszczą się w naszym codziennym zainteresowaniu. Nie zastanawiamy się nad ich szerokością, czy wielkością otworu centralnego. Niektóre z nich mogą być nam zupełnie nieznajome jak np.: offset (ET). A są jednak ważnymi parametrami, które należy uwzględnić przy zakupie nowych felg. Ważne jest to, że wcale tak naprawdę tych parametrów nie musimy znać.
Wystarczy, że wiemy jaki posiadamy samochód. Czyli jakiej jest marki, kiedy został wyprodukowany i jaką ma pojemność oraz moc silnika. Zadanie jest o tyle proste, że wszystkie te dane mamy wypisane w każdym dowodzie rejestracyjnym. Następnie wystarczy wejść na stronę producenta lub dystrybutora oryginalnych felg, np. AEZ (www.alcar.pl) i tam w konfiguratorze wybrać odpowiednie parametry, które są wskazywane dla naszego auta. Po wybraniu samochodu otrzymujemy wykaz pasujących do niego felg - co ważne w tym przypadku posiadających odpowiedni certyfikat TUV oraz PIMOT. Należy jeszcze dodać, że dobrane na takiej stronie felgi objęte są trzyletnią gwarancją.
motofakty.pl
_________________ KLUBOWE NAKLEJKI
Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM _____________________
FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r. FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.
|
Dołączył(a): 11.10.2012, 09:49 Lokalizacja: Lublin Posty: 48
Podziękował: 5
Pomógł: 0
Silnik: inny silnik
Skrzynia: inny model
Samochód: fresh+
Rok prod.: 2003
Województwo: lubelskie
|
Re: Jakie felgi na zimę?
Jeśli mogę wtrącić słówko to od siebie tylko tyle dodam jeżeli ktoś ma alusy na lato i szkoda mu na zimę to wiadomo stalówki z tym że felgi aluminiowe z roku na rok można kupić (używane) za małe pieniądze, czasami jest to niewielka różnica do kosztu felgi stalowej. Ja osobiście bym zakładał alusy, przy odpowiedniej konserwacji i dbaniu w zimie sól i inne czynniki atmosferyczne nie będą groźne ale pod warunkiem jeżeli ktoś będzie o to dbał bo w przeciwnym razie z ładnej felgi stanie się straszydło.
|