Teraz jest 28.04.2024, 00:38



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Rozrząd - mechanizm szczególnej troski 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Rozrząd - mechanizm szczególnej troski
Większość podzespołów w samochodzie zużywa się sukcesywnie a ich awaria nie od razu niesie ze sobą katastrofalne skutki. Z napędem rozrządu jest inaczej.

Największe zagrożenie dla silnika pojawia się głównie wtedy, gdy napęd wałka lub wałków rozrządu w głowicy realizowany jest elastycznym paskiem zębatym. To popularne rozwiązanie, tańsze i cichsze niż łańcuch, jest nie­stety bardziej zawodne. W wielu autach paski sprawiają sporo kłopotu, wymagając wymiany po przebiegu krótszym, niż zaleca producent. Mechanicy zajmujący się konkretnymi modelami do­skonale wiedzą, które z samochodów wymagają szczególnego nadzoru nad mechanizmem napędu rozrządu. Lepiej nie lekcewa­żyć zagrożenia. Zużyty pasek może „przeskoczyć” na zębach, co skutkuje przestawieniem faz rozrządu, albo zerwać się lub spaść z kół, na których pracuje (efekt jak przy zerwaniu). Jeśli silnik należy do konstrukcji zwanych „kolizyjnymi”, w których tłoki mogą zderzyć się z tłokami to w jednym i drugim przypadku może dojść do zdemolowania tłoków i zaworów. Większość współczesnych aut ma silniki „kolizyjne”„bezkolizyjne” jednostki napędowe” pracują raczej w starszych modelach. W przypadku „przeskoczenia” paska wszystko zależy, jak bardzo oddalił się on od pozycji prawidłowej. Niewielkie przesunięcie może skończyć się jedynie kłopotami z równo­miernością pracy i problemami z uruchomieniem. W przypadku zerwania lub spadnięcia rozmiary zniszczeń zależą głównie od obrotów silnika, przy których nastąpiła awaria.

Wraz z paskiem należy wymieniać rolki prowadzące i napinające, przy wymianie łańcucha wymie­nia się również prowadnice, wyciszacze, a niekiedy także napinacz. Czasami zachodzi koniecz­ność wymiany kół zębatych, z którymi współpracuje pasek lub łańcuch. W autach, w których pasek rozrządu napędza przy okazji pompę cieczy chłodzącej wymianie powinny podlegać rów­nież łożyska pompy. Na tych elementach nie warto oszczędzać, bowiem zbyt mocno zużyte mogą ulegać awariom i doprowadzić do zerwania elementu napędzającego wałki rozrządu. Kosz­ty wymiany paska lub łańcucha są mocno zróżnicowane, zależą bowiem od typu silnika. Wahają się od 500-600 zł do 2500-3000 zł


motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


03.10.2012, 22:25
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL