Teraz jest 28.04.2024, 13:43



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Akumulator latem nie odpoczywa 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Akumulator latem nie odpoczywa
To niemal norma, że kierowcy przypominają sobie o istnieniu akumulatora późną jesie­nią lub zimą. Często, gdy odmawia posłuszeństwa. A właśnie latem można zapobiegać problemom, które dają o sobie znać gdy temperatury znacząco się obniżają i spraw­ność akumulatora gwałtownie spada.

W upalne dni trzeba regularnie sprawdzać poziom elektrolitu w baterii i w razie potrzeby uzupełnić jego poziom dolewając wody destylowanej. Odpowiednie znaczniki na obudowie pokazują minimalny i maksymalny po­ziom elektrolitu. Nigdy nie dolewa się do akumulatora kwasu. Nie wolno też dolewać wody innej niż destylowana. Poziom elektrolitu może w istotny sposób obniżyć się podczas długo­trwałej jazdy w wysokich temperaturach. Parowanie wody z elektrolitu jest wówczas wyjątkowo intensywne. Zbyt niski po­ziom elektrolitu prowadzi do zawyżenia kwasowości elektrolitu, a w konsekwencji do zasiarczenia cel akumulatora i obniżenia jego sprawności lub całkowitej de­strukcji.

Dolewek wody destylowanej nie wymagają akumulatory bezobsługowe. Takie baterie, przy za­chowaniu odpowiednich parametrów określonych instrukcją obsługi, można stosować również w tych autach, które wcześniej miały tradycyjny akumulator. Przy okazji doglądania akumulatora warto sprawdzić czystość jego zacisków. Jeśli trzeba oczyścić klemy i niezbędne jest odkręce­nie przewodów od baterii to musimy wiedzieć, czy w ogóle możemy to zrobić bez podłączania in­nego źródła zasilania. Odcięcie energii elektrycznej może spowodować poważne perturbacje w podzespołach elektronicznych. Serwisy wiedzą dokładnie, czy i w jaki sposób można odłączyć akumulator. W wielu modelach odłączenie baterii nie stanowi problemu, ale trzeba zachować od­powiednią kolejność odłączania i podłączania przewodów.


motofakty.pl

_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


24.08.2012, 11:42
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL