Teraz jest 11.05.2024, 10:46



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 1 ] 
Jaką myjnię wybrać? 
Autor Wiadomość
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.04.2006, 17:48
Lokalizacja: [RMI]
Posty: 6869
Zdjęcia: 0
Podziękował: 196
Pomógł: 127

Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: inny model
Samochód: FII FL Style [Joy+Play]
Rok prod.: 2011
Województwo: podkarpackie
Post Jaką myjnię wybrać?
motofakty.pl napisał(a):
Jaką myjnię wybrać?

Według specjalistów to problem nieco drugorzędny. W wielu wypadkach podstawowe znaczenie ma wykorzystywana chemia i stan powłoki lakierniczej.

Różnorodność środków dostępnych na rynku jest bardzo duża. Każdy z nich ma inny skład czy proporcje wykorzystanych substancji. Nie da się wykluczyć wchodzenia ze sobą w reakcję środków różnych, nawet bardzo markowych produktów. Zwykle nie prowadzi to do przeżarcia lakieru, ale może spowodować pokrycie samochodu nalotem czy zmatowienie powłoki woskowej, pozostałej po wcześniejszym myciu.

Wrogiem dobrego mycia jest pośpiech. Na lakierach, zwłaszcza wiosną osadzają się soki i żywice z drzew, bywa, że lśniącej czystości samochodowej karoserii nie uszanują też ptaki. Na lakierach osiadają także czasem cząstki smoły z rozgrzanych w czasie upałów asfaltów. Zwykle takich pamiątek nie usuwamy od razu, przez co mają czas zaschnąć co znacznie utrudnia usunięcie ich. Szybkie zmoczenie ich w czasie mycia i krótkie potraktowanie szamponem to za mało, żeby je usunąć. To minus zwłaszcza myjni automatycznych. Jeżeli z takich korzystamy warto wybrać program z myciem wstępnym, dający wodzie i środkom chemicznym nieco więcej czasu na penetrowanie zaschniętych zabrudzeń.

Odchody ptasie należy usuwać jak najszybciej, bo mają bardzo żrący charakter i pozostawienie ich na lakierze przez kilka tygodni może spowodować trwałe przebarwienia. Podobny charakter mają owady, rozbijające się o lakier podczas szybkiej jazdy. Ich wnętrzności także zawierają agresywne substancje, a dodatkowo uderzenie owada o powłokę lakierniczą wywołuje mikrouszkodzenia, które przyspieszają niszczenie lakieru. Swoje dokłada także środowisko w jakim żyjemy - na terenach przemysłowych w powietrzu jest znacznie więcej pyłów i zanieczyszczeń, które osadzają się na lakierach i przyspieszają ich niszczenie.

Zaschnięte zabrudzenia często nie poddają się zwykłemu myciu. Nie należy ich jednak usuwać mechanicznie - ścierać na siłę lub zdrapywać. Zwykle powoduje to większe uszkodzenia lakieru niż pozostające na nim zabrudzenia. Na rynku jest wiele preparatów do usuwania uporczywych zabrudzeń - inne dla substancji organicznych. inne dla nieorganicznych. Stosując je trzeba pamiętać, aby wybierać środki renomowanych, a przynajmniej sprawdzonych firm i ściśle stosować się do instrukcji stosowania. Wiele osób używa ich za dużo lub pozostawiają je na lakierze zbyt długo. W takich warunkach także ryzykujemy odbarwieniami czy uszkodzeniami powłoki lakierniczej.

Szczególnej uwagi wymagają samochody, które były poddawane naprawom lakierniczym. Od 2007 roku w Polsce stosowane są tylko lakiery wodorozcieńczalne. Jedną z ich cech jest to, że przez pierwszy miesiąc po nałożeniu jeszcze się utwardzają, a więc są mniej odporne na uszkodzenia. Trzeba o tym pamiętać decydując się na mycie samochodu, zwłaszcza w myjniach automatycznych.

Z drugiej strony uszkodzenia grożą im nie tylko w myjniach - są bardziej narażone np. na uderzenia drobnych kamyków podczas jazdy.

Czy kolor lakieru wpływa na trwałość? Zdaniem specjalistów nie wpływa. Ma natomiast znaczenie jego rodzaj. Lakiery metalizowane, zawierające drobinki metalu są mocniejsze, a perłowe, zawierające zwykle mikę tworzą jeszcze trwalsze powłoki. Opinie o znaczeniu koloru nie są jednak całkowicie bezpodstawne. Wynikają z tego, że na ciemnych barwach wyraźniej znać zarysowania czy uszkodzenia. W tym wypadku także ma znaczenie rodzaj lakieru - na lakierach z domieszkami, metalizowanych lub perłowych, także mniej są widoczne drobne uszkodzenia, niż na lakierach gładkich.

Autor: Piotr Myszor



[ Dodano: 2010-11-30, 21:36 ]
motofakty.pl napisał(a):
Zimą myj samochód z głową


Sól, piach oraz wszelkiego rodzaju chemikalia, których używają drogowcy niszczą lakier samochodu. Można temu zapobiec.


Najprostszym i najpopularniejszym sposobem utrzymania karoserii w dobrej kondycji jest jej regularne mycie, które usuwa z lakieru wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia w tym sól, która znacznie przyśpiesza korozję nadwozia.


Mycie auta nie powinno jednak odbywać się podczas mrozów. W takich warunkach grozi to zamarznięciem zamków i uszczelek, przez co już po kilkunastu minutach postoju możemy mieć przykrą niespodziankę w postaci problemu z dostaniem się do kabiny. W dodatku podczas mycia zawsze do wnętrza samochodu dostaje się wilgoć, która przy ujemnych temperaturach szybko zamarza na wewnętrznych powierzchniach szyb.


Jeżeli jednak musimy umyć auto w takich warunkach, to zróbmy to np. przed dłuższą podróżą, a wtedy samochód będzie osuszany podczas jazdy, natomiast ciepło z kabiny przyśpieszy odparowanie wody z zakamarków nadwozia.


Ponadto kontakt zmrożonego lakieru przy bardzo ujemnych temperaturach z ciepłą wodą na myjni, w skrajnych przypadkach może doprowadzić do jego popękania.
Posiadacze fabrycznie nowych samochodów lub ci, którzy dopiero odebrali auto po naprawie lakierniczej koniecznie powinni wstrzymać się z myciem auta przez co najmniej miesiąc, kiedy lakier ostatecznie stwardnieje.


Po umyciu samochodu, jeżeli tylko warunki nam na to pozwalają (nie będzie śniegu ani deszczu) dobrze jest pokryć karoserię pastą polerską z woskiem, który stworzy na jej powierzchni warstwę ochronną przed wodą i zanieczyszczeniami.


Z myciem komory silnika należy się wstrzymać do wiosny. Elektroniczne elementy jednostki napędowej nie lubią wilgoci, która przy zimowej aurze wolniej odparowuje. Najrozsądniej taką czynność zlecić autoryzowanej stacji obsługi, w której mechanicy najlepiej wiedzą, na które miejsca pod maską silnika szczególnie uważać.

[center]Obrazek [/center]


_________________
KLUBOWE NAKLEJKI


Aloesowe suplementy -> FOREVER LIVING PRODUCTS - ZAPRASZAM
:!: :)
_____________________

FI 1.4 MPI {Fresh+} [AZE 60KM - FNK] Szary Skalisty F7F7 - 2002r.
FII 1.2 TSI {Style+Joy+Play} [CBZA 85KM - MFX] Rosso Brunello X7X7 - 2011r.


25.11.2010, 13:39
Zobacz profil GG
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 1 ] 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL