FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

Serwisy i warsztaty: małopolskie
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=30&t=6841
Strona 1 z 3

Autor:  Matt [ 15.10.2007, 20:46 ]
Tytuł:  Serwisy i warsztaty: małopolskie

Witam,

Nie przepadam za zakladaniem nowego tematu, ale nie znalazlem w istniejacych juz tematach wszystkich interesujacych mnie informacji..

[ponizszy tekst to takie wprowadzenie w sytuacje :) ]
Potrzeby ostatnich dni sprawily ze potrzebuje nieco tanszego [ czyt. ekonomiczniejszego ]srodka transportu. Do tej pory spalanie na poziomie 8,5 litra na stowke po miescie bylo akceptowalne, bo i przebiegi byly niewielkie, jednak ze zwiekszona iloscia zajec na studiach sprawa sie nieco komplikuje. Mialem w glowie dwa warianty: sprzedac Fabie, kupic cos ekonomiczniejszego [ np. diesla czy auto z juz zalozona instalacja gazowa ], jednak mialem watpliwosci co do takiego rozwiazania: a] jesli diesel - to nie bedzie on po miescie na krotkich dystansach ekonomiczniejszy na tyle, zeby oplacalo sie zmieniac auto b] jesli w ogole inne auto, to nie mam pewnosci co sie z nim dzialo, poza tym starsze auto - wieksze prawdopodobienstwo awarii czy koniecznych remontow c] mlodsza Fabia jest korzystniejsza przy pozniejszej odsprzedazy d] to moje pierwsze auto - sentyment :D Dlatego decyduje sie na zalozenie gazu w obecnym samochodzie..

Tutaj pytania do forumowiczow:
1] czy ktos z Was moze sie podzielic swoimi uwagami na temat krakowskich zakladow, w ktorych zaklada sie instalacje gazowe, moze mozecie jakis zaklad polecic? Zamierzam zalozyc instalke II generacji.

2] sprawa troche precedensowa na forum Fabii, mianowicie moj silnik - 2.0 - z tego co czytalem na forum Octavii gdzie jest czesciej montowany, znosi gazowanie dobrze, moje pytanie dotyczy jednak polecanych firm produkujacych instalacje - czy powinno mi to byc obojetne czy raczej zakladac jakiejs konkretnej firmy?

3] czy Fabia bedzie wymagac jakichs ukladow "oszukujacych" elektronike sterujaca silnikiem?

Autor:  paulob1 [ 02.12.2007, 10:47 ]
Tytuł: 

Z tego co wiem( z własnego doświadczenia),to mogę polecić zakład Motogaz na Płaszowskiej 22.Tam właśnie zagazowałem moją skodzinkę jakieś 2,5 roku temu i jak do tej pory obyło się bez problemów.Co do oszukiwaczy to zapytaj czy zakładają moduł OBD.To raczej konieczny moduł w autach z systemem diagnostycznym(a w Fabii tym bardziej bo ma bardzo czuły komputer).Ja płaciłem za instalkę 1900 (2 generacji) i jak do tej pory jeżdżę tylko na przeglądy co 10 tys km.Gwarancji udzielaja na 2 lata lub 60 tys. km.Zakład niepozorny,miesci się na podwórku tuż przy łuku ulicy,ale gość wyjątkowo fachowo podchodzi do rzeczy.AHA!. Zeby było jasne- to nie jest moje 1sze auto na gazie.W poprzednich też tam zakładałem instalkę(polonez gaźnikowy,a potem Atu Plus na wtrysku).

Autor:  najjan10 [ 26.01.2008, 12:05 ]
Tytuł: 

Witam
Moze twoja Fabia trochę pali ale co za moc :) :aniolek" Ja osobiście jaeszcze Fabii z takim silnikiem nie spotkałem.

Autor:  paulob1 [ 26.01.2008, 19:37 ]
Tytuł: 

Bo silnik 2.0 8V to konstrukcja Volkswagena z 2 połowy lat 80tych odznaczająca się bardzo dobrą dynamiką i elastycznością,niestety kosztem sporego apetytu na sianko...... Ten sam silnik montowano do Golfa,Passata, a nawet Ibizy. Mój kuzyn jest w posiadaniu takiej z 95 roku. Po mieście pali 10-11 litrów, a na autostradzie przy 170-180 km/h wychodzi mu dobrze ponad 13 litrów na setkę.Takie leciutkie autko jak ibiza 2ej genegacji z tym silnikiem chodzi po prostu jak huragan!!! Znam to z autopsji :crazy:

Autor:  sixurano [ 30.07.2009, 17:53 ]
Tytuł:  szukam dobrego warsztatu/mechanika w Krakowie

czy zna ktos dobrego mechanika w krakowie ktory zna sie na scodach?

Autor:  enemik [ 30.07.2009, 18:13 ]
Tytuł: 

ja znam gościa u którego osobiście naprawiam nie naciąga solidny od kiedy skonczyła się gwarancja u niego tylko naprawiam zmieniam olej klocki itp, (ps. tak jak poprzednie auto które było w domu tez tylko tam naprawiał mój ojciec i chwalił go)widziałem też u niego Octavie z OctaviaClubPolska także tam tez możesz o niego popytac mechanik Kraków

Autor:  januszf [ 31.07.2009, 05:46 ]
Tytuł: 

Polecam Paweł Jaglarz Wieliczka ul. Sadowa 34

Tel.: 0601455045

Robi całą grupę VW, AUDI, SKODA.
Już dwa przeglądy u niego i jestem zadowolony. Mój brat jeździ do niego z A4 i także sobie chwali. Z tego co wiem to jakieś urlopy planuje w najbliższym czasie.

Autor:  Grzenio [ 10.08.2009, 12:25 ]
Tytuł: 

SERVICE SKODA
Kraków ul. Prandoty

ODRADZAM!!!
Omijajcie szerokim łukiem serwis na ul. Prandoty w Krakowie. OSTRZEGAM.
Kilka uwag fachowca z tego serwisu:
1. Wymienili olej po czym przy odbiorze nie pametają jaki wlali i wg nich syntetyk to to samo co półsyntetyk i można je dowolnie mieszać (mieli wlać półsyntetyk a wlali prawdopodobnie syntetyk).
2. Wymiena drążka kierownicy wraz gałką nie wymaga ustawienia zbieżności-przecież fachowiec przykręcił drążek dokładnie tak jak stary.
3. Brak biegu wstecznego to wynik słabych właściwości płynu chłodzącego.
4. Goście nie wystawią żadnego dokumentu po zakończeniu pracy (twierdzą, że są na ryczałcie i mogą papier wypisać tylko na części a nie na usługę) - brak jakiejkolwiek gwarancji na wykonaną pracę.

Pomijam już fakt pisania imienia Grzegorz przez dwa "sz".

Odradzam ten serwis!!!

Autor:  Eddie [ 10.08.2009, 13:31 ]
Tytuł: 

Czy to nie to samo?????

http://zlosnik.pl/showthreaded.php?Cat= ... =5&o=&vc=1

Autor:  Grzenio [ 10.08.2009, 22:03 ]
Tytuł: 

Nie do końca.
Miejsce to samo ale po starym fiacie przejeli miejsce bo wcześniej "partaczyli" na powstańców (czy gdzieś tam). Więc miejsce to samo a może i część "pseudo" mechaników została.

Autor:  swierszczyku [ 06.11.2009, 08:21 ]
Tytuł: 

Grzenio napisał(a):
SERVICE SKODA
Kraków ul. Prandoty

ODRADZAM!!!
Omijajcie szerokim łukiem serwis na ul. Prandoty w Krakowie. OSTRZEGAM.
Kilka uwag fachowca z tego serwisu:
1. Wymienili olej po czym przy odbiorze nie pametają jaki wlali i wg nich syntetyk to to samo co półsyntetyk i można je dowolnie mieszać (mieli wlać półsyntetyk a wlali prawdopodobnie syntetyk).
2. Wymiena drążka kierownicy wraz gałką nie wymaga ustawienia zbieżności-przecież fachowiec przykręcił drążek dokładnie tak jak stary.
3. Brak biegu wstecznego to wynik słabych właściwości płynu chłodzącego.
4. Goście nie wystawią żadnego dokumentu po zakończeniu pracy (twierdzą, że są na ryczałcie i mogą papier wypisać tylko na części a nie na usługę) - brak jakiejkolwiek gwarancji na wykonaną pracę.

Pomijam już fakt pisania imienia Grzegorz przez dwa "sz".

Odradzam ten serwis!!!


Ja również go odradzam. Mam podobne doświadczenia. Wymieniali mi końcówkę drążka, tuleje wahacza i łącznik stabilizatora -w porównaniu do innych warsztatów gdzie pytałem o tą robotę zrobili to tanio, ale po dwóch tygodniach przez przypadek (przy wymianie rozrządu u innego mechanika) okazało się, że nie ustawili zbieżności, śruby są nie podokręcane, a tuleja źle włożona. Gdyby nie wymiana rozrządu to ich partaczyzna mogła by się marnie dla mnie skończyć. Jest tam kilku gości więc może nie wszyscy są nieudacznikami, ale ten co robił moją fabie to PARTACZ!!!

Autor:  enemik [ 30.03.2010, 21:09 ]
Tytuł: 

Witam mogę polecić kolegę który zajmuje się profesjonalnym odnawianiem lakeiru (polerowanie woskowanie) jesli auto jest bardzo zniszczone czas trwania ok 4,5h mniej wiecej 1 papier scierny na mokro 2 pasta grubo ziarnista twarda gąbka 3 pasta srednio ziarnista gąbka średnia 4 mleczko drobnoziarniste gąbka miekka 5 wosk nakładany ręcznie
efekty sa naprawde godne polecenia cena jak i zakres tez podlega negocjacji
w linku fotka z numerem kontaktowym i efektem polerowania starego Peugota niedługo wrzuce fotki mojej Fabki ale narazie czeka w kolejce po świętach bedą fotki
miejsce jego dzialalnosci Wieliczka ale zaraz prze obwodnicy naprawde warto zanim moja fabka doczeka swojej kolejkki to wczesneij wrzuce fotki VW t4 którego bede u niego odnawiał

link

Autor:  Goryl_25 [ 31.03.2010, 22:14 ]
Tytuł: 

Z kolei gdyby ktoś był z okolic Nowego Sącza/Limanowej lub przejeżdżał przez te okolice i potrzebował coś zrobić przy aucie to dobrze mu radze niech omija szerokim łukiem zakład "Auto Ślazyk" w Limanowej, niestety o ich "fachowości" przekonałem się na własnej skórze......
Założyli mi dwie różne tuleje tylne wahaczy, auto mi ściągało na jedną stronę po tym ich "fachowym" naprawianiu, pojechałem na reklamacje, pomimo że ewidentnie było widać na szarpakach że wahacz lewy pracuje inaczej od prawego (po lewej stronie założyli mi 4-podporową tuleję wzmacnianą a po prawej tą zwykłą 2-podporową) wymyślali wszystkie możliwe ściemy jakie tylko się dało, do końca wciskali mi że to przez opony, że pewnie mam jakieś wadliwe i że na pewno nie pokryją mi założenia drugiej takiej samej tulei.
Zdenerwowałem się, pojechałem na serwis skody kupiłem nowe 2 tuleje, pojechałem do mechanika którego mi polecił znajomy, zmienił mi te tuleje jeszcze raz i oczywiście miałem racje auto teraz jedzie równo jak po talerzu :smile: Aha i zbieżność miałem ustawianą zarówno po założeniu dwóch różnych tulei jak i po założeniu tych dwóch takich samych, to oczywiste

Autor:  UglyJoe [ 20.06.2010, 22:22 ]
Tytuł: 

:1:

Autor:  carfit [ 12.09.2010, 20:05 ]
Tytuł: 

Witam serdecznie :worthy:

Chciałbym jako właściciel firmy CARFIT , zabrać głos w tej sprawie .
Kolego UglyJoe pomimo że Cie naprawde nie pamietam i nie znam, chciałbym abyś najpierw poznał zasady działania rozrządu , oraz objawy przestawienia łańcucha, a potem wykrzykiwał mądrości swojego mechanika. :sciana:
Przestawienie rozrządu o dwa zęby objawia sie m.in. bardzo nierówną pracą na biegu jałowym, wyraźnym spadkiem mocy przy wyższych obrotach, głosniejszą pracą silnika, momentalnie zapalił by sie check ECU , z błedem sondy, knock sensora, itp. Wierz mi, że jak by był przestawiony, na drugi dzień byś przyjechał do nas i mówił że coś jest nie tak. Rozumiem jednak że przez 80 tys. było ok ? tak ? Więc o co chodzi ?
I jeszcze sprawa popychaczy które sie niby wytarły ??? , kochany, nawet jak byłby wałek przesuniety o pieć zębów czy teoretycznie o 90st. , to i tak nie ma to żadnego znaczenia dla wytarcia popychaczy, dla zaworów owszem, ale popychacz jest w jednej pozycji i dla niego jak i wałka , nie ma żadnego znaczenia jak jest ustawiony . Wytrzeć sie może poprzez niewłasciwy olej / rzadko zmieniany, zyzycie eksploatacyjne itp.
Być może Twój mechanik , lał Ci olej z Lidla, a wpisywał że M1 , i musiał coś wymyślić a widząc że jesteś mechaniczną lamą, wcisnął Ci mało wiarygodny kit.
Zwyczajnie , mało sie znasz , a Twój nowy wspaniały mechanik , chcąc błysnąć przed Tobą nawkładał Ci kitu , a Ty w to uwierzyłeś ???
Nie wiem o co chodzi z tylnymi tulejami, ? możesz jaśniej ? co tam można źle poskładać ?
To że ściaga po wymianie tuleji , to nic nowego, trzeba jechac i ustawić zbieżność po ich wymianie , my niestety tego nie robimy , ale zawsze klient jest o tym informowany.
Pamietaj że na codzień zajmujemy sie autami troche z innej półki , gdzie silniki mają po czesto 400-500KM oraz przygotowujemy silniki do RSMP , a dla nas , silnik Skody 1.4 8v to nie jest prom kosmiczny :mrgreen:
Z racji umów flotowych, serwisujemy dużo aut VAG i naprawde Fabie dość dobrze znamy, wiec pisanie o przestawionym rozrządzie, czy tulejach , jest co najmniej niedorzeczne

I prosze jeśli nie przedstawisz konkretów, dowodów, zdjęć itp. prosze o edycję posta, bo mam nadzieję że Art. 212 i 216 kk znasz, jeśli nie, naprawde nie omieszkam z owego paragrafu skorzystać

Strona 1 z 3 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/