FABIACLUB.PL
http://fabiaclub.pl/forum-pl/

[F1/F2] Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=992
Strona 57 z 62

Autor:  toric [ 04.12.2014, 23:05 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

Tu wrzucałem zdjęcie :
http://fabiaclub.pl/forum-pl/viewtopic.php?f=3&t=1272&p=254545&hilit=plcc#p254545
Myślę że nie rzuca się to w oczy bo inny kolor i czerwonych mam tylko 4. Białe o jasności 700 by już waliły mocno po oczach...

Autor:  psychorap [ 05.12.2014, 08:05 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

no, tragedii nie ma. nie ma to jak u Mata ale tez jest spoko.

Autor:  witek_77 [ 18.12.2014, 21:38 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

RadeLwo ja dzisiaj zakończyłem lutowanie. Poskładałem właśnie licznik na diodach dokładnie tych które ty podawałeś u siebie w linkach. Nawet od tego samego gościa. Białe to 1206 o mocy 330mcd i czerwone 200mcd. Efekt MEGA. Zdjęcia tego nie oddają. Ja za to usprawniłem sobie tak, że mam czerwone wskazówki od temp i paliwa :) Długo trwało oklejenie gniazd, ale było warto. Jasność jest IDEALNA. Myślałem nad czerwonymi LCD, ale jednak wszystko poszło na biało. Użyłem 18 białych i 6 czerwonych. 10 białych na liczniki (5 prawo i 5 lewo), 6 białych na LCD (3 prawo i 3 lewo), 4 czerwone na wskazówki (2 prawo i 2 lewo) no i 2 białe i 2 czerwone na temp i paliwo.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

instrukcja zrobienia czerwonych wskazówek w temp i paliwie:

kupujemy srebrną zbrojoną taśmę, lub jakąś nie przepuszczającą światła z mocnym klejem ! Wykładamy od góry taśmą całe to gniazdo blokując ten prześwit przez który wcześniej diody od dołu świeciły. Szczelnie oklejamy też ten lejek bo czerwone przeświecały przez plastik i nie była idealna biel. Zapobiegawczo od dołu tych plastików również wykleiłem taśmą i ten lejek od środka również. Tak jakby obustronnie jest całość wyklejona. W oryginalnym miejscu lutujemy tylko czerwoną diodę i ona będzie świeciła na wskazówkę, a do drugiej diody lutujemy 10cm kabelki wyciągnięte z kabla sieciowego komputerowego i przeciągamy je do góry licznikana prosto. W plstikach jest wyrzłobienie gdzie mieszczą się te kabelki. Teraz zakładamy plastik już na gotowo na płytkę liczników i od góry liczników w plastiku wypalamy np lutownicą rowek 2x2mm mniejwięcej na środku. Kabelki zaginamy do środka tej wnęki i obcinamy na wymiar, żeby kończyły się na środku. Wysuwamy se je troszkę, lutujemy diodę i formujemy kabelki żeby dioda ładnie wylądowała na środku. I tyle. Efekt jak oryginał.


1. Licznik: oparty jest na diodach SMD i potrzeba nam do niego 10 sztuk pod podświetlenie tarcz, 6 sztuk pod wyświetlacze, 4 diody pod wskazówki duże, 4 diody pod wskaźniki temp i paliwa co łącznie daje 24 diody SMD najlepiej o jasności około 300mcd
2. Panel klimatyzacji: tak jak licznik oparty jest na diodach SMD i potrzeba nam do niego 3 diody pod pokrętła, 2 diody pod przyciski AC/obieg (jeżeli ktoś ma klimę). Można również zmienić kolor po załączeniu z pomarańczowy na inny i również są tam 2 diody. Jest tam również dioda niebieska i czerwona świecąca na pokrętle ciepło zimno, ale myślę, że tego chyba nikt nie będzie ruszał. Są to w sumie też 2 diody. Reasumując. Do zmiany koloru podświetlenia potrzebujemy 5 diod SMD najlepiej takich jak w liczniku lub 9 jakbyśmy chcieli pozbawić klimę jakichkolwiek kolorów.
3. Przełącznik lusterek: Zawiera on 3 diody SMD. Kolor jaki chcecie. Dwie diody są trochę inne bo boczne, ale zwykłe SMD można spokojnie na stojąco wlutować i jedną normalnie.
4. Przełącznik szyb: Oparty jest na diodach zwykłych 3mm o napięciu około 3V (standard). Pod przyciski szyb potrzebujemy 4 diody jakiegoś koloru, pod przycisk blokowania tylnych szyb 1 dioda i pod przyciski owierania/zamykania auta 2 diody. Każda z diod jest odseparowana od siebie więc można robić se z tego choinkę :) Łącznie jest 7 diod. Ja zmienię jeszcze otwieranie auta na biało żeby różniło się od zamykania
5. Włącznik świateł: składa się również z diod 3mm o napięciu 3V (standard) i do zmiany podświetlenia górnych znaczków tj 0/poz/mijania potrzebujemy 2 diody, pod pokrętło potrzebujemy 2 diody (na nim jest żaróweczka i paseczek pokazujący pozycję), pod halogeny potrzebujemy 2 diody do podświetlania ciągłego i jedną diodę do sygnalizowania załączenia halogenów (w momencie załączenia halogenów gaśnie poświetlająca i oświeca się sygnalizująca. Są one obok siebie bardzo blisko). Wyłącznik jest trochę skomplikowany w działaniu tzn przy przekręconym zapłonie bez świateł świecą nam się tylko 2 diody pod pokrętłem tj pod paseczkiem na nim i pod żaróweczką. W momencie zapalenia świateł te diody gasną i oświecają się te wyżej i do halogenów. Diody od pokrętła nie są odseparowane od tych na górze więc te z góry wtedy przebijają na dół i podświetlają też pokrętło. Halogeny są odseparowane więc można dać jakiś inny kolor. Można również np dać czerwoną diodę pod paseczek z pokrętła a gdzie indziej białe bo w momencie załączenia świateł ta czerwona zgaśnie i wszystko będzie na biało. Ogólnie łącznie jest 7 diod. (ja halogeny dałem na czerwono a załączone zostawiłem zieloną co daje kolor pomarańczowy przy załączeniu halogenów jak w audi)
6. Pokrętło jasności/wysokości świateł: dwie diody 3mm o napieciu 3V (standard). Niestety tu jest trochę zabawy z wymiana. Trzeba rozlutować 5 pinów i odessać oraz roszerzyć potencjometry co by wyszły kółeczka.
7. Przyciski na konsoli środkowej tj ASR/grzanie szyby: tutaj mamy do czynienia z diodami 3mm ale z wbudowanym opornikiem czyli diody na 12V ! Każdy wyłącznik ma po jednej diodzie tylko podgrzewanie szyby ma 2 diody bo jedną od podświetlenia a drugą symbolizującą załączenie.
8. Przełączniki podgrzewanych foteli: po 2 diody 3mm 3V (standard) w każdym.
9. Guziki szyb tylnych i pasażera to po jednej diodzie 3mm 3V w kazdym.

KONIEC :) Ja już mam wszystko.

Autor:  psychorap [ 02.01.2015, 22:04 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

karwa kawka witek_77 pięknie to zrobiles!! gratuluje i jednocześnie dziekuje bo teraz już nie będę się wahał. kupuje i przerabiam :browar:

Autor:  Tofik [ 03.01.2015, 01:21 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

no nawet ci to wyglada wszystko ;)

Autor:  koleś [ 03.01.2015, 01:32 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

witek_77, uważam, że pasowałoby Ci jakbyś miał negatywy zrobione na wyświetlaczach.

Autor:  psychorap [ 03.01.2015, 09:53 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

ja wyświetlacze zostawię ori zielone chyba ze będzie z tym jakiś mega problem. może wystarczy tylko okleić tasma jak wskazówki od paliwa i temp.?

Autor:  Mat [ 03.01.2015, 16:39 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

Jaki ma byc problem? Ściąga sie je bez problemu. Dajesz to samo co w zegary. :)

Autor:  2.0-16v Michał [ 03.01.2015, 18:03 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

Zmiana koloru szafy zajmuje 1 h :D

Autor:  witek_77 [ 03.01.2015, 21:56 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

radeklwo po prostu nie wylutujesz zielonych diodek spod LCD i tyle. Prawdopodobnie tamte nie powinny ci prześwietlać na wyświetlacze bo są osadzone w plastikach. Też myślałem nad innym kolorem a mianowicie czerwonym negatywem jak w audi, ale to auto żony :) Obecnie krucho z czasem żeby na miasto pojechać a zostało mi zrobić podświetlenie od jasności no i chyba jednak przelutuję to otwieranie auta na biało i blokadę tylnych szyb.

Wstępne moje projekty na inny kolor wskazówek były takie jak na zdjęciu niżej, ale niestety czerwień ta z dołu przebijała na zieleń na kabelkach i wszystko było mimo wszystko czerwone (pierwsza wersja była zielono czerwona) i szukałem alternatywy i kabelki dałem dłuższe i powędrowały POD plastikiem ku górze i od góry wchodzą do gniazda i są w tym samym miejscu co te na zdjęciu. Tak jak mam tutaj na fotce szło by w sumie zrobić, ale lepsza "szczelność świetlna" jest chyba jak jest od góry bo mogło by mi obok kabelków coś prześwitywać. A pod tym jeszcze żona mi na kwejku znalazła i powiedziała, że ona tak chce.


AAAA i luty są brzydkie na diodkach bo to diodki zielone z odzysku które przygrzałem wylutowując po czym robiłem tylko fazę testów. Na gotowo już ładniej jest polutowane. A kabelki są z przewodu ethernetowego (internetowego) i kolorystyka nie jest przypadkowa :)

Obrazek

Obrazek

Autor:  weuek [ 03.01.2015, 22:44 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

A co i za co ten biedny biały plastik tak skrobało i przytapiało?

Autor:  witek_77 [ 04.01.2015, 11:25 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

wypadek :) Później go wyszlifowałem na prosto, ale blizna pozostanie :)

Autor:  psychorap [ 05.01.2015, 22:48 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

mam pytanie techniczne. rozebrałem jakies tam stare zegary z fabii i widze ze sa opcje które nie dzialaja.
na srodku tam gdzie pokazuja się ikonki ladowania, żyd, oliwa, temperatura itd. na samym dole sa 3 opcje które przynajmniej u mnie nie wyswietlaja się. mianowicie:
-otwarte drzwi
-niski poziom plynu spryskiwaczy
-otwarty bagażnik

i tu pytanie; czy da je się uaktywnić i ew. co do tego jest potrzebne?
(w tym liczniku najnormalniej w swiecie nie ma tam diod ale czy tylko to jest przeszkodą?)

drugie pytanie. poniżej tych ikonek jest puste miejsce na tarczy, a w samym plastiku pod tarczami tez nic nie ma. czy można to wykorzystam pod co się chce, oczywiście rzezbiac?

ps. niezapięte pasy tez bym chciał aktywować. co i jak trzeba zrobić?

Obrazek

Obrazek

Autor:  amadeusz86 [ 05.01.2015, 23:11 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

Co do ikonek otwartych drzwi i niezapiętych pasów (zapala się na chwilę w pozycji 'zapłon' ) oprócz dołożenia diod trzeba zmienić kodowanie zegarów. Do otwartego bagażnika też, ale nie znalazłem do tego kodowania. Bawiłem się kiedyś w próbę uruchomienia tych kontrolek u siebie, zegary kod przyjęły, ale kontrolki nie działają, bo nie mam tam właśnie diod - jak się okazało kiedyś przypadkiem pepiki dały u mnie tylko dodatkowo diodę do ikonki ASR. Do niskiego poziomu płynu spryskiwacza potrzeba zainstalować czujnik w zbiorniczku, pociągnąć kabelek od czujnika do zegarów i też zmienić kodowanie. Tyle mi wiadomo.

Autor:  witek_77 [ 05.01.2015, 23:19 ]
Tytuł:  Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek

Jak znajdziesz jak je wlutować (polaryzacja) i to zrobisz to ci podam kodowanie z mojego licznika. Ja mam pełną opcję tj poziom płynu, spalona żarówka stopu i przednia, drzwi i klapa bagażnika. Nie chce mi się wyciągać licznika żeby sprawdzić :) Nie miałem tylko diody do tempomatu no to wlutowałem na OKO i jak będzie tempomat to zobaczę czy się oświeci. Te na dole to miejsce na diody do pokazania biegów z automatycznej skrzyni biegów.

Strona 57 z 62 Strefa czasowa: UTC + 1
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/