Re: Zegary - zamiana koloru podświetlenia i wskazówek
RadeLwo ja dzisiaj zakończyłem lutowanie. Poskładałem właśnie licznik na diodach dokładnie tych które ty podawałeś u siebie w linkach. Nawet od tego samego gościa. Białe to 1206 o mocy 330mcd i czerwone 200mcd. Efekt MEGA. Zdjęcia tego nie oddają. Ja za to usprawniłem sobie tak, że mam czerwone wskazówki od temp i paliwa
Długo trwało oklejenie gniazd, ale było warto. Jasność jest IDEALNA. Myślałem nad czerwonymi LCD, ale jednak wszystko poszło na biało. Użyłem 18 białych i 6 czerwonych. 10 białych na liczniki (5 prawo i 5 lewo), 6 białych na LCD (3 prawo i 3 lewo), 4 czerwone na wskazówki (2 prawo i 2 lewo) no i 2 białe i 2 czerwone na temp i paliwo.
instrukcja zrobienia czerwonych wskazówek w temp i paliwie:
kupujemy srebrną zbrojoną taśmę, lub jakąś nie przepuszczającą światła z mocnym klejem ! Wykładamy od góry taśmą całe to gniazdo blokując ten prześwit przez który wcześniej diody od dołu świeciły. Szczelnie oklejamy też ten lejek bo czerwone przeświecały przez plastik i nie była idealna biel. Zapobiegawczo od dołu tych plastików również wykleiłem taśmą i ten lejek od środka również. Tak jakby obustronnie jest całość wyklejona. W oryginalnym miejscu lutujemy tylko czerwoną diodę i ona będzie świeciła na wskazówkę, a do drugiej diody lutujemy 10cm kabelki wyciągnięte z kabla sieciowego komputerowego i przeciągamy je do góry licznikana prosto. W plstikach jest wyrzłobienie gdzie mieszczą się te kabelki. Teraz zakładamy plastik już na gotowo na płytkę liczników i od góry liczników w plastiku wypalamy np lutownicą rowek 2x2mm mniejwięcej na środku. Kabelki zaginamy do środka tej wnęki i obcinamy na wymiar, żeby kończyły się na środku. Wysuwamy se je troszkę, lutujemy diodę i formujemy kabelki żeby dioda ładnie wylądowała na środku. I tyle. Efekt jak oryginał.
1.
Licznik: oparty jest na diodach SMD i potrzeba nam do niego 10 sztuk pod podświetlenie tarcz, 6 sztuk pod wyświetlacze, 4 diody pod wskazówki duże, 4 diody pod wskaźniki temp i paliwa co łącznie daje 24 diody SMD najlepiej o jasności około 300mcd
2.
Panel klimatyzacji: tak jak licznik oparty jest na diodach SMD i potrzeba nam do niego 3 diody pod pokrętła, 2 diody pod przyciski AC/obieg (jeżeli ktoś ma klimę). Można również zmienić kolor po załączeniu z pomarańczowy na inny i również są tam 2 diody. Jest tam również dioda niebieska i czerwona świecąca na pokrętle ciepło zimno, ale myślę, że tego chyba nikt nie będzie ruszał. Są to w sumie też 2 diody. Reasumując. Do zmiany koloru podświetlenia potrzebujemy 5 diod SMD najlepiej takich jak w liczniku lub 9 jakbyśmy chcieli pozbawić klimę jakichkolwiek kolorów.
3.
Przełącznik lusterek: Zawiera on 3 diody SMD. Kolor jaki chcecie. Dwie diody są trochę inne bo boczne, ale zwykłe SMD można spokojnie na stojąco wlutować i jedną normalnie.
4.
Przełącznik szyb: Oparty jest na diodach zwykłych 3mm o napięciu około 3V (standard). Pod przyciski szyb potrzebujemy 4 diody jakiegoś koloru, pod przycisk blokowania tylnych szyb 1 dioda i pod przyciski owierania/zamykania auta 2 diody. Każda z diod jest odseparowana od siebie więc można robić se z tego choinkę
Łącznie jest 7 diod. Ja zmienię jeszcze otwieranie auta na biało żeby różniło się od zamykania
5.
Włącznik świateł: składa się również z diod 3mm o napięciu 3V (standard) i do zmiany podświetlenia górnych znaczków tj 0/poz/mijania potrzebujemy 2 diody, pod pokrętło potrzebujemy 2 diody (na nim jest żaróweczka i paseczek pokazujący pozycję), pod halogeny potrzebujemy 2 diody do podświetlania ciągłego i jedną diodę do sygnalizowania załączenia halogenów (w momencie załączenia halogenów gaśnie poświetlająca i oświeca się sygnalizująca. Są one obok siebie bardzo blisko). Wyłącznik jest trochę skomplikowany w działaniu tzn przy przekręconym zapłonie bez świateł świecą nam się tylko 2 diody pod pokrętłem tj pod paseczkiem na nim i pod żaróweczką. W momencie zapalenia świateł te diody gasną i oświecają się te wyżej i do halogenów. Diody od pokrętła nie są odseparowane od tych na górze więc te z góry wtedy przebijają na dół i podświetlają też pokrętło. Halogeny są odseparowane więc można dać jakiś inny kolor. Można również np dać czerwoną diodę pod paseczek z pokrętła a gdzie indziej białe bo w momencie załączenia świateł ta czerwona zgaśnie i wszystko będzie na biało. Ogólnie łącznie jest 7 diod. (ja halogeny dałem na czerwono a załączone zostawiłem zieloną co daje kolor pomarańczowy przy załączeniu halogenów jak w audi)
6.
Pokrętło jasności/wysokości świateł: dwie diody 3mm o napieciu 3V (standard). Niestety tu jest trochę zabawy z wymiana. Trzeba rozlutować 5 pinów i odessać oraz roszerzyć potencjometry co by wyszły kółeczka.
7.
Przyciski na konsoli środkowej tj ASR/grzanie szyby: tutaj mamy do czynienia z diodami 3mm ale z wbudowanym opornikiem czyli diody na 12V ! Każdy wyłącznik ma po jednej diodzie tylko podgrzewanie szyby ma 2 diody bo jedną od podświetlenia a drugą symbolizującą załączenie.
8.
Przełączniki podgrzewanych foteli: po 2 diody 3mm 3V (standard) w każdym.
9.
Guziki szyb tylnych i pasażera to po jednej diodzie 3mm 3V w kazdym.
KONIEC
Ja już mam wszystko.