|
|
|
|
Teraz jest 08.07.2024, 03:06
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Autor |
Wiadomość |
Dołączył(a): 24.01.2009, 15:58 Lokalizacja: Warszawa Posty: 63
Podziękował: 0
Pomógł: 0
Silnik: AQV-1.0 8V 50KM
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
[F1] Ledy w kierunku
Witam,
czy da się jakoś zrobić żeby po włożeniu ledowych żarówek nie migała tak dziko kontrolka kierunku?
|
04.01.2010, 18:45 |
|
|
Dołączył(a): 06.09.2009, 10:24 Lokalizacja: Kamionka Posty: 442
Podziękował: 4
Pomógł: 13
Silnik: ATD-1.9 TDI 101KM
Skrzynia: EWT - 5b.
Samochód: Elegance
Rok prod.: 2003
Województwo: mazowieckie
|
Re: Ledy w kierunku
pawel_tel napisał(a): Witam, czy da się jakoś zrobić żeby po włożeniu ledowych żarówek nie migała tak dziko kontrolka kierunku?
chodzi Ci o o to że kontrolka na zegarach smiga szybciej?? ja mam wsadzone ledy na przód w Agel`e i nie mam takiego przypadku zobacz czy masz bezpieczniki odpowiednie bo pamietam ze jak miałem za słabe to po podłączeniu przyczepki paliły sie bezpieczniki to wstawiłem mocniejsze i juz nie ma problemu
|
04.01.2010, 23:55 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
pawel_tel, musisz "oszukać" przerywacz przez równoległe podłączenie do ledowych żarówek rezystorów (np. takich, 10 ohm / 25W). weź tylko pod uwagę dwie sprawy:
1. jeśli dioda przestanie ci świecić nie będziesz o tym wiedział od razu (kierunkowskazy nadal będą działały w normalnym/oszukanym tempie). w razie kolizji możesz mieć problemy że nie sygnalizowałeś zamiaru skrętu -> spalona dioda
2. w rezystorze będzie odkładać się sporo ciepła (tyle co w żarówce 21W) więc podczas montażu weź pod uwagę takie miejsce żebyś latem stojąc kilka minut na jakimś lewoskręcie nie popalił sobie czegoś wokół
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
05.01.2010, 11:54 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
Jaki jest cel zakładania diody zamiast żarówki w takiej konfiguracji?
Fakt: Przez rezystor 10 omów/25 W podłączony do napięcia 12V popłynie prąd o natężeniu 12 A, stąd wynika jego moc 120W - wyjdzie z tego niezły grzejnik (znacznie więcej niż dopuszczalne 25 W). Uwzględniając pracę przerywaną można uznać, że średnia moc wyniesie około 50 W - to i tak za dużo. Obawiałbym się o sąsiedztwo
Pozdrawiam
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
05.01.2010, 12:46 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
fabian, ztcw to zgodnie z prawem ohma masz i = u/r, czyli i = 14.4/10 = 1.44A, co daje p = u*i = 14.4*1.44 = 20.73W. stąd 25W wzięte z zapasem dla bezpieczeństwa całości.
o jakich ty mocach zatem piszesz?
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
05.01.2010, 13:49 |
|
|
Dołączył(a): 13.04.2007, 18:37 Lokalizacja: TKA Posty: 256
Podziękował: 3
Pomógł: 8
Silnik: AZE-1.4 8V 60KM
Skrzynia: FNK - 5b.
Samochód: F1 Basic
Rok prod.: 2002
Województwo: świętokrzyskie
|
cosmos, cholercia, jakieś chwilowe zaćmienie czy co? jakoś tak podzieliłem w pamięci 12/10 że wyszło mi 12. To widocznie złe moce zadziałały
Niech MOC będzie z Tobą
_________________ Moja Fabia obecnie przekroczyła 240 kkm Chętnie pomagam, jeśli tylko mogę.
|
05.01.2010, 21:51 |
|
|
Dołączył(a): 26.09.2008, 07:24 Lokalizacja: Warszawa Posty: 3865
Podziękował: 18
Pomógł: 140
Silnik: 1.8 T/200 KM
Skrzynia: inny model
Samochód: Fabia
Rok prod.: 2004
Województwo: mazowieckie
|
Czy w takim układzie jest to kwestia podłączenia opornika i tyle?
Będzie się grzał, czy nie? Bo nie czaje.
_________________ " Don’t let yourself get attached to anything you are not willing to walk out on in 30 seconds flat if you feel the heat around the corner."
|
26.01.2010, 19:14 |
|
|
Dołączył(a): 25.06.2007, 16:30 Lokalizacja: Poznań Posty: 605 Zdjęcia: 34
Podziękował: 1
Pomógł: 26
Silnik: CBZA-1.2 TSI 85KM
Skrzynia: NQN - 7b.AUT
Samochód: Fabia II Sport
Rok prod.: 2007
Województwo: wielkopolskie
|
MatCar17 napisał(a): Czy w takim układzie jest to kwestia podłączenia opornika i tyle? Będzie się grzał, czy nie? Bo nie czaje.
pytasz co zrobić żeby nie mrugało szybko i masz wyżej odpowiedź.
będzie się grzał - a jak bardzo? podłącz i sprawdź sam bo trudno mi to inaczej opisać
_________________ cosmos 1.9TDI w obudowie F2 150/336 powered by MR-Motors
|
26.01.2010, 20:20 |
|
|
|
Strona 1 z 1
|
[ Posty: 8 ] |
|
Kto przegląda forum |
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość |
|
Nie możesz rozpoczynać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz edytować swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz dodawać załączników
|
|
|
|