Teraz jest 07.05.2024, 21:31



Odpowiedz w wątku  [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona
[F1] TUNING 1.4 16V 75KM :)) 
Autor Wiadomość

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post TUNING 1.4 16V 75KM :))
Witam, posiedzialem troszke po necie i znalazlem takie cos :)) Juz mysle o tym....zaczynam zbierac kase :D
Obrazek


05.10.2005, 15:36

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
spoko pomusł


05.10.2005, 16:19

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Chcialbym tylko wiedziec jaka jest tego cena...
Dzwonilem do jednej firmy i pytalem o instalacje turbo tak zeby miec okolo 130 KM to powiedzial mi ze do silnika 1.4 8V 60KM, cala instalacja - tzn oddaje im auto i odbieram gotowe do jazdy to okolo 16 000 PLN. Nie wiem kto sie zdecyduje do takiego auta zakladac turbo za taka cene. Nie lepiej do ceny poczatkowej auta dolozyc te 16k PLN i kupic 1.9 tdi ??

Rozumiem ze ktos zna sie na robocie, wie wszystko co i jak ma wygladac to zrobi prosta instalacje soft za 4-5 tys tak jak dudi, ale wkladac trzy razy tyle w kupione juz nowe auto to dla mnie kompletnie nie zrozumiale, nie mowie juz o pozniejszej odsprzedazy, kto wezmie Fabie z 1.4 T (wersje studyjna...).


05.10.2005, 19:11

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
no i tu jest problem..
uturbienie 16V kosztuje +/- 7 tys. Gosc ktory to robi pisze ze mozna obnizyc, ale to do ustalenia face to face.
Fakt sprzedaz fabki 1.4T za pare lat = znalezienie napalenca na slowo TURBO!
Ale czy tuning wizualny czy mechaniczny zawsze to samo, nie wyciagniesz tej kasy przy sprzedazy.
Kazdy dodatkowy mod w samochodzie to tylko bajer, ktory moze przyciagnac uwage kupujacego, nieznacznie podwyzszajacy cene auta.
Dlatego jesli ktos sie decyduje na wywalenie kasy w Turbo do 1.4 to musi kochac to auto i nie mysli o sprzedazy przez najblizsze 30 lat :D.
No ale, spojrzmy na McsEb'a, ktory z 100 wyciagnal juz 184KM i ciagle mu malo. Koszta ktore poniosl sa pewnie zblizone do wstawienia turbiny do 1.4. No ale efekt z takiego tuningu nie jeden odczul na swojej skorze.
Czyli reasumujac, chcac niechcac i tak musisz poniesc koszty gdy chcesz miec mocniejsze autko.
Moje auto stracilo przez rok pewnie z 5 tys., aby je sprzedac cene musze uplasowac w przedziale 38-40 tys.
Czyli ciagle trace. Zakup TDI 100KM to koszt w tym momencie wiekszy o 20tys. Wirus do TDI i juz mam 22tys.
Czyli wpakowanie 7tys w auto i miec to co TDI mysle ze nie jest wygorowana cena, zwazywszy na to ze z dnia na dzien auto traci na wartosci :).
Dlatego powtorze to co juz napisalem - auto takie musi zostac az do konca swoich albo twoich dni :)


05.10.2005, 19:39

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Mogłbym wiedziec ile kosztuje taki tuning?? I w jakiej firmie robią takie coś ?? To jest sama zmiana programu czy jakies Turbo ??


05.10.2005, 20:13

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
7 tyś to rzeczywiście wydaje sie nie dużo, mała turbinka, lekkie doładowanie do 0,4-0,5 bara, myślę że dla silnika i reszty układu nie powinno byc problemów, 120KM murowane jak sie odpowienie turbo wsadzi i dobrze program napisze, na dole musi być mało dowalone, aby silniczek się nie męczył bo i tak przy ściganiu ponizej 3500RPM sie nie schodzi :) Ważne żeby moment tak nie spadał jak tutaj powyżej 4500RPM. Dodatkowa zaleta to ta że wersja 75KM jak i 100KM i 115 mają ta samą skrzynię biegów, więc zapas jest :)


05.10.2005, 22:56

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Darek zapomniales o jednej waznej rzeczy.... zupa, w TDI przy spokojnej jezdzie ze spalaniem schodzisz ponizej 6l/ 100km w miescie. Z taka zaturbiona benzyna 1.4 i 120 - czy 130KM, mysle ze mniej jak 10l nie masz co marzyc. Chociaz ja generalnie kocham takie wynalazki, to wolalbym dolozyc i jezdzic na tdi.


06.10.2005, 00:45
Honorowy Klubowicz
Honorowy Klubowicz
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 17.06.2005, 06:18
Lokalizacja: Poznań
Posty: 1415
Zdjęcia: 7
Podziękował: 0
Pomógł: 3

Silnik: BKY-1.4 16V 75KM
Rok prod.: 2004
Województwo: wielkopolskie
Post 
darecki napisał(a):
Moje auto stracilo przez rok pewnie z 5 tys.,

nie chciałbym Cię martwić, ale nasze bryki po roku tracą znacznie więcej na wartości...
Ja osobiście w turbinę bym się nie bawił. To już w miarę duży mod w silniku i trzeba naprawdę starannie to zrobić, żeby silnik nie stracił za dużo trwałości. Poza tym takie podniesienie mocy i momentu może dawać po sprzęgle i też może Cię czekać szybsza wymiana podzespołów. Ja się cały czas zbieram do Świątka żeby wypytać o kwestię modyfikacji dolotu i programu kompa. W tle czai się wałek :eh: . Ale muszę rozważyć kwestię osiągi-cena-trwałość :wink:


06.10.2005, 06:12
Zobacz profil GG

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
No wlasnie tu znowu dochodzi kwestia spalania..no ale pomijam ten temat z racji ze nie chce sie wkurzac :)
Mysle ze przy takiej mocy i w miare spokojnej jezdzie uplasowalbym sie w granicach 12l ;) Obecnie jak postoje troche w korkach, glowne biegi to 1 -3 to mam 10l.
Fakt taka ingerencja w silnik to juz duzy mod, ale gosc nie jest teoretykiem i nie jest to teoria albo symulacja w NFSU2 ;), gosc puscil juz w ruch ibizke z takim silnikiem i z tym modem :) Jezdzi tym jego zonka/dziewczyna/narzeczona po warszawskich ulicach :)) Wszyscy czekamy na dane z ekspolatacji samochodu :)
Jak to powiedzial, do pierwszego baka zobaczymy czy warto takie cos montowac.
Narazie cena plasuje sie na 7 tys. jak bedzie....zobaczymy, zalezy jakie dojscie do czesci bedzie :)
Gosc ma firme tuningowa, dla niego pasja jest posiedziec i podlubac w programie ;P mysle ze niezlym patentem na tuning byloby turbo +chip + waleczki+ dolot :)
Co do wytrzymalosci to seria przeniesie nawet 0.5 bara obecnie jest na 0.4 i ma takie osiagi :) gosc caly czas kombinuje.
Temat zyje, wiec zostaje Nam czekac na wyniki :)


06.10.2005, 06:27

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
Darecki: z tego co wiem, uturbienie autka nie powoduje większego spalania w czasie spokojnej jazdy. Dopiero jak sie przycisnie odczuwa sie róznice no ale to akurat normalne :)


06.10.2005, 07:23

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
no ale na poczatek chipek + polerka dolotu i wylotu i moze waleczki :) zobacze ile taki mod bedzie mnie kosztowal a pozniej pomysle nad TURBO!! :)


06.10.2005, 14:27

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
darecki napisał(a):
no ale na poczatek chipek + polerka dolotu i wylotu i moze waleczki :) zobacze ile taki mod bedzie mnie kosztowal a pozniej pomysle nad TURBO!! :)


Ile taki Mod by kosztowal ?? ile mniej wiecej bedzie to kosztowalo ?? Fabia bedzie po tej modyfikacji duzo glosniej chodzic?? chcialbym tez miec okolo 120 - 130 Km w swojej fabii ale na SWAP nie mam co liczyc :/ .. myslalem nad turbo wlasnie i nie wiem :/


06.10.2005, 20:43

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
fabia po takim modzie jesli dobrze wykonasz powinna miec 100-110KM. Mysle ze fabia nie bedzie glosna :) bedzie jej tylko pieknie mruczal silniczek.
Koszt mysle ze gdzies kolo 4000 PLN.
Turbina to jakies 7 tys. PLN.
teraz zaczna sie oszczedzanie :D


07.10.2005, 07:33

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
tak ci sie tylko wydaje... ;-) pochwal sie jak juz uzbierasz, niejeden probowal! hehehe


07.10.2005, 18:43

Podziękował: 0
Pomógł: 78
Post 
McsEb napisał(a):
Darecki: z tego co wiem, uturbienie autka nie powoduje większego spalania w czasie spokojnej jazdy. Dopiero jak sie przycisnie odczuwa sie róznice no ale to akurat normalne :)


Nie do końca jest to prawdą - jeżeli podniesiesz ciśnienie paliwa na listwie (a zazwyczaj tak się robi) to spalanie wzrośnie spokojnie o min. 1 litr przy jeździe w podciśnieniu.


darecki napisał(a):
fabia po takim modzie jesli dobrze wykonasz powinna miec 100-110KM. Mysle ze fabia nie bedzie glosna bedzie jej tylko pieknie mruczal silniczek.
Koszt mysle ze gdzies kolo 4000 PLN.
Turbina to jakies 7 tys. PLN.
teraz zaczna sie oszczedzanie



Cena 16 tys. czy to dużo ? Zależy co chcesz osiągnąć... Jeżeli 0,5 bara doładowania to zdecydowanie za dużo !
Ja za swoją instalację łącznie ze skrobaniem głowicy zapłaciłem 4 tys. do tego wciąż jeszcze nie mam zrobionej elektroniki to wyjdzie dodatkowo ok 2 tys. zł (SMT6 + strojenie).

Jeżeli chcesz "dmuchać" więcej niż 0,5 bara bez stresu, że Ci korby wyjdą bokiem to 16 tys. to mało :?

-Kute tłoki JE Pistons lub Ariasy - ok, 3 tys. zł
-Korby Carillo - ok . 3 tys. zł
-Zawory i cały ambaras siędzący w głowicy ponad 1 tys.
-Wał (może wytrzyma seryjny) cena ? nie wiem (btw: wie ktoś może kto robi wały na zamówienie :roll: )
-skrzynia biegów (seryjna poleci w niedługim czasie) - 5 - biegowa Quaife od 3 tysiecy funtów szterlingów
-sprzęgło
-półosie wraz z przegubami na zamówienie (też trzeba szukać - sam szukam magika co zrobi dostatecznie wytrzymałe)
-hamulce EBC ok 1 tys. zł
-elektronika jak już robić to hardcorowo Apexi lub Greddy standalone :mrgreen: = kilkanaście tysięcy zł
-wydech ok 500 zł

Poprawnie zestroić na hamowni - ok. 2 tys. zł

Z taki zestawem będziesz miał szanse wygrać klasę mini + w wyścigach na 1/4 mili i jednocześnie móc jeździć na codzień po drogach 8) dmuchając śmiało 1.7 bara :wink:


09.10.2005, 12:15
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Odpowiedz w wątku   [ Posty: 17 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna strona

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Skocz do:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL